Fabiatou Auto News

Monday, January 10, 2011

Ford Focus Electric

Η Ford Motor Company παρουσίασε σήμερα το νέο Focus Electric – το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό επιβατικό όχημα της εταιρίας. Η έκδοση μηδενικών εκπομπών CO2 και απαιτήσεων καυσίμου του δημοφιλούς μοντέλου της Ford είναι η ναυαρχίδα στον αυξανόμενο στόλο υβριδικών, plug-in υβριδικών και πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρίας που θα κυκλοφορήσουν στη Β. Αμερική και την Ευρώπη μέχρι το 2013.

Το Focus Electric θα λανσαριστεί στα τέλη του 2011 και η αυτονομία του είναι μελετημένη για να καλύπτει την πλειονότητα των καθημερινών μετακινήσεων των Αμερικανών με αυτοκίνητο. Θα υπερέχει του Chevrolet Volt – σε αντιστοιχία ένα μίλι ανά γαλόνι - ενώ θα συναγωνίζεται τα υπόλοιπα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας.

Μία πλήρης φόρτιση υπολογίζεται ότι θα ολοκληρώνεται σε τρεις έως τέσσερις ώρες σε οικιακή ηλεκτρική παροχή 240 volt – δηλαδή στο μισό χρόνο συγκριτικά με το Nissan Leaf.

Το Focus Electric λανσάρει νέα χαρακτηριστικά και τεχνολογίες – μεταξύ των οποίων μία έκδοση MyFord Touch αποκλειστική για οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, μια νέα λειτουργία ‘οικονομικής φόρτισης’ της Microsoft και μια νέα εφαρμογή για smartphone με την ονομασία MyFord Mobile για να μπορούν οι ιδιοκτήτες plug-in υβριδικών να ελέγχουν τα οχήματά τους από απόσταση.

Οι βενζινοκίνητες και ηλεκτροκίνητες εκδόσεις Focus που θα πωλούνται στη Β. Αμερική θα κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Ford στο Wayne, Michigan, το οποίο τροφοδοτείται εν μέρει από την ισχύ ενός από τα μεγαλύτερα συστήματα παραγωγής ηλιακής ενέργειας της πολιτείας.

Αναφορικά με τις Ευρωπαϊκές αγορές, δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα η απόφαση για το εργοστάσιο παραγωγής του Focus Electric.

Το Focus Electric είναι ένα από τα πέντε νέα ηλεκτρικά οχήματα που εντάσσονται στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Ford. Οι πρώτες παραδόσεις του Transit Connect Electric ξεκίνησαν στη Β. Αμερική στα τέλη της περσινής χρονιάς και το όχημα θα λανσαριστεί στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του 2011.

Το Focus Electric σχεδιάστηκε για να προσφέρει εξαιρετική ενεργειακή απόδοση και αξιόπιστη λειτουργία, αλλά και γνήσια οδηγική απόλαυση. Το πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης και το κιβώτιο μιας σχέσης παρέχουν άμεση απόκριση και ομαλή επιτάχυνση στο πάτημα του γκαζιού μέχρι την τελική ταχύτητα των 136 χλμ./ώρα.

Η αίσθηση που δημιουργεί το σύστημα διεύθυνσης, η οδική συμπεριφορά και το φρενάρισμα του Focus Electric δεν διαφέρει από αυτή των ευέλικτων, σπορ βενζινοκίνητων/πετρελαιοκίνητων Focus στα οποία βασίζεται. Το Focus Electric είναι ένα αυτοκίνητο κατάλληλο για δυναμικούς οδηγούς. Επίσης, η απουσία βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα και η εξαιρετική αεροδυναμική διαμορφώνουν μία αθόρυβη εμπειρία μέσα στην καμπίνα όπου οι επιβάτες απολαμβάνουν υψηλά επίπεδα άνεσης.

Το Focus Electric διαθέτει ολοκληρωμένο στάνταρ εξοπλισμό ασφαλείας και προστασίας, όπως έξι αερόσακους και ηλεκτρικό έλεγχο πρόσφυσης, συνδεσιμότητα τηλεφώνου hands-free SYNC® και MyKey® για τη Β. Αμερική. Στο αυτοκίνητο χρησιμοποιούνται υλικά φιλικά προς το περιβάλλον όπως μαξιλάρια καθισμάτων από βιολογική αφρώδη επένδυση και ανακυκλωμένα υφάσματα.

Άλλα στάνταρ χαρακτηριστικά του Ford Focus Electric για τους πελάτες της Β. Αμερικής είναι μία μοναδική έκδοση της ''επικοινωνίας'' ανθρώπου/ αυτοκινήτου MyFord Touch, 17άρες αλουμινένιες ζάντες 15-ακτίνων, πίσω διαιρούμενα 60/40 καθίσματα, μπουτόν εκκίνησης, Ηχοσύστημα AM/FM/CD/MP3 Sony® με εννέα ηχεία, Sirius® Satellite Radio με Travel Link, HD Radio™ και Σύστημα Πλοήγησης με Φωνητική Ενεργοποίηση.

Οι μελλοντικοί κάτοχοι του Focus Electric θα μπορούν να επαναφορτίζουν την προηγμένη μπαταρία ιόντων λιθίου της Ford στο σπίτι τους σε καθημερινή βάση, χρησιμοποιώντας το σταθμό επαναφόρτισης τοίχου 240 volt που θα πωλείται ξεχωριστά, ή το καλώδιο 120 volt που συνοδεύει το αυτοκίνητο.

Όταν συνδέεται στην πρίζα, ο ενσωματωμένος φορτιστής του Focus Electric μετατρέπει το εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) του ηλεκτρικού κυκλώματος σε συνεχές DC για τη φόρτιση της υγρόψυκτης/θερμαινόμενης μπαταρίας.

Οι κάτοχοι του Focus Electric θα έχουν στη διάθεσή τους μία σειρά συστημάτων πληροφόρησης οδηγού – εκτός και εκτός του αυτοκινήτου – που θα τους βοηθούν στη διαχείριση της διαδικασίας επαναφόρτισης, στην επιλογή της πιο οικολογικής διαδρομής, στην παρακολούθηση της κατάστασης φόρτισης της μπαταρίας και στη μεγιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης για βέλτιστη αυτονομία. Αυτό το μελετημένο σετ εργαλείων χαρίζει στο Focus Electric το πλεονέκτημα σε σχέση με τα προϊόντα του ανταγωνισμού, παρέχοντας στους οδηγούς των ηλεκτρικών οχημάτων τις πληροφορίες που χρειάζονται ώστε να απολαύσουν την ελευθερία των μετακινήσεων χωρίς καύσιμο.

Ανάμεσα στα εργαλεία είναι μία μοναδική έκδοση της ''επικοινωνίας'' ανθρώπου/ αυτοκινήτου MyFord Touch. Έχοντας εξελιχθεί με γνώμονα τους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων, προσφέρει μία πρωτοποριακή απεικόνιση πληροφοριών του οχήματος, όπως η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας, η απόσταση μέχρι το σημείο φόρτισης, ο αντίστοιχος ‘προϋπολογισμός αυτονομίας’ και το αναμενόμενο περιθώριο αυτονομίας. Η λειτουργία MyView επιτρέπει στους οδηγούς την πρόσβαση σε ακόμα περισσότερα δεδομένα όπως οι ενεργειακές απαιτήσεις των περιφερειακών μονάδων, π.χ. air condition, που μπορούν να επηρεάσουν την αυτονομία.

Όπως ακριβώς το φυλλοβόλο δεντράκι της πρώτης γενιάς SmartGauge™ με EcoGuide που αναπαριστά την απόδοση καυσίμου στο Ford Fusion Hybrid, έτσι και η οθόνη στο ταμπλό του Focus Electric χρησιμοποιεί μπλε πεταλούδες οι οποίες αναπαριστούν το πλεόνασμα αυτονομίας, πέραν του αρχικά προγραμματισμένου σημείου φόρτισης – όσο περισσότερες πεταλούδες υπάρχουν, τόσο μεγαλύτερη η αυτονομία.

Οι σχεδιαστές της Ford εμπνεύστηκαν από το λεγόμενο ‘φαινόμενο της πεταλούδας’ σύμφωνα με το οποίο μικρές, φαινομενικά ασήμαντες αλλαγές μπορεί να προκαλέσουν τεράστιες αποκλίσεις στην εξέλιξη των πραγμάτων: στην περίπτωσή μας, μία μικρή αλλαγή, όπως η χρήση ενός EV, μπορεί να έχει τεράστια περιβαλλοντική επίδραση. Ενισχύοντας αυτό το μήνυμα, στο τέλος κάθε ταξιδιού εμφανίζεται στην οθόνη η απόσταση που έχει διανύσει το όχημα, το χιλιομετρικό όφελος λόγω αναγεννητικής πέδησης, η ενέργεια που έχει καταναλωθεί και, σε αντιστοιχία, το καύσιμο που έχει εξοικονομηθεί χάρη στην ηλεκτροκίνηση.

Οι απεικονίσεις πληροφοριών του Focus Electric ενσωματώνονται και στο σύστημα πλοήγησης MyFord Touch Navigation System, το οποίο είναι προσβάσιμο μέσω της κεντρικής οθόνης αφής 8 ιντσών. Οι οδηγοί μπορούν να προσθέτουν ταξιδιωτικούς προορισμούς, όπως το επόμενο σημείο φόρτισης, στο Σύστημα Πλοήγησης του Οχήματος, ώστε το όχημα να συμβουλεύει τον οδηγό πώς μπορεί να επιτύχει την επιθυμητή αυτονομία – ή εάν τα σχέδια του ταξιδιού πρέπει να αναπροσαρμοστούν. Μέσα στο αυτοκίνητο, το Σύστημα Πλοήγησης προσφέρει μία επιλογή EcoRoute που βασίζεται στα στοιχεία αποδοτικής οδήγησης EV.

Εκτός αυτοκινήτοy, οι ιδιοκτήτες του Focus Electric στη Β. Αμερική θα μπορούν να διατηρούν συνεχή επαφή με το αυτοκίνητο μέσω του κινητού τους τηλεφώνου χάρη στην εφαρμογή MyFord Mobile της Ford.

Η εφαρμογή MyFord Mobile επιτρέπει την πρόσβαση μέσω smartphone ή μιας διαδικτυακής διεπαφής για:

  • Λήψη άμεσων πληροφοριών σχετικών με την κατάσταση του οχήματος
  • Εκτέλεση βασικών λειτουργιών από απόσταση
  • Παρακολούθηση της κατάστασης φόρτισης του αυτοκινήτου και της τρέχουσας αυτονομίας
  • Έκδοση προειδοποιήσεων όταν μειώνεται το επίπεδο φόρτισης ή η φόρτιση έχει ολοκληρωθεί
  • Προγραμματισμός από απόσταση των ρυθμίσεων φόρτισης και κατέβασμα (downloading) δεδομένων του οχήματος για ανάλυση

Η λειτουργία αυτή επιτρέπει επίσης τον προγραμματισμό του οχήματος για χρήση ηλεκτρισμού από το δίκτυο για θέρμανση ή ψύξη της μπαταρίας και τις καμπίνας όταν είναι συνδεδεμένο στο ρεύμα – αυτό ονομάζεται προ-κλιματισμός (preconditioning). Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια των καυτών θερινών μηνών οι κάτοχοι μπορούν να προγραμματίσουν το όχημα από το προηγούμενο βράδυ ώστε να είναι πλήρως φορτισμένο – και σε μία συγκεκριμένη θερμοκρασία – μέχρι μία ορισμένη ώρα το επόμενο πρωί. Οι χρήστες μπορούν επίσης να εντοπίζουν το όχημα μέσω GPS, να το θέτουν σε λειτουργία και να κλειδώνουν / ξεκλειδώνουν τις πόρτες με τηλεχειρισμό.

Οι ιδιοκτήτες του Focus Electric πιθανότατα θα φορτίζουν το όχημά τους μέσω του ειδικού καλωδίου δύο ή περισσότερες φορές την ημέρα. Γι’ αυτό η Ford σε συνεργασία με την προμηθεύτρια Yazaki δημιούργησε μία τυποποιημένη πρίζα 5 επαφών που είναι εργονομική, ανθεκτική και ελκυστική.

Η πρίζα κατασκευάζεται από ματ μαύρο λάστιχο για άνετο κράτημα χωρίς να γλιστρά. Η κεφαλή προστατεύεται από γυαλιστερό λευκό πλαστικό.

Συνδέοντας το καλώδιο στην πρίζα φόρτισης του οχήματος, που βρίσκεται σε ανάμεσα στην πόρτα του οδηγού και τον εμπρός θόλο, ενεργοποιείται ένας φωτεινός δακτύλιο που ανάβει κυκλικά δύο φορές ως ένδειξη ενεργοποίησης. Ο φωτεινός δακτύλιος στη συνέχεια ανάβει σε τεταρτημόρια καθώς το όχημα φορτίζεται. Όταν τα τεταρτημόρια αναβοσβήνουν, η διαδικασία φόρτισης είναι σε εξέλιξη, ενώ όταν είναι σταθερά αναμμένα, τα στάδια φόρτισης έχουν ολοκληρωθεί. Στην απίθανη περίπτωση βλάβης, ολόκληρος ο δακτύλιος αναβοσβήνει. Όταν ολόκληρος ο δακτύλιος είναι σταθερά αναμμένος, το όχημα είναι πλήρως φορτισμένο.

Το Focus Electric θα χρησιμοποιεί την ισχύ ενός προηγμένου συστήματος μπαταριών ιόντων λιθίου που σχεδίασε η Ford σε συνεργασία με την προμηθεύτρια LG Chem. Το σύστημα της μπαταρίας χρησιμοποιεί υγρόψυξη και θέρμανση, συμβάλλοντας στη μεγιστοποίηση της ζωής της μπαταρίας και της αυτονομίας, πάντα χωρίς χρήση καυσίμου.

Η θερμική διαχείριση των συστημάτων μπαταριών ιόντων λιθίου είναι κρίσιμη για την επιτυχία των πλήρως ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Το Focus Electric χρησιμοποιεί ένα προηγμένο σύστημα ενεργούς υγρόψυξης και θέρμανσης για να ρυθμίσει τη θερμοκρασία στο μεγάλο και περίπλοκο σύστημα μπαταριών ιόντων λιθίου.

Το ενεργό σύστημα θερμαίνει ή ψύχει ένα ψυκτικό πριν το αντλήσει μέσω του συστήματος ελέγχου θερμοκρασίας της μπαταρίας. Αυτό το κύκλωμα ρυθμίζει τη θερμοκρασία έναντι των εξωτερικών συνθηκών. Τις θερμές ημέρες, το κρύο υγρό απορροφά θερμότητα από τις μπαταρίες διαχέοντάς τη μέσω ενός ψυγείου, πριν συνεχίσει τον κύκλο του. Τις κρύες ημέρες, το θερμαινόμενο υγρό ζεσταίνει σταδιακά τις μπαταρίες σε επίπεδο που να τους επιτρέπει τόσο την αποδοτική φόρτιση όσο και την παροχή επαρκούς ισχύος σύμφωνα με τις επιδόσεις του οχήματος.

Ford