Fabiatou Auto News

Wednesday, December 07, 2011

Διπλό τούρμπο για το Opel Insignia

Η Opel συνεχίζει να ανανεώνει και να βελτιώνει το πολύ επιτυχημένο κορυφαίο μοντέλο της, Insignia. Από τον Ιανουάριο του 2012, λανσάρει την κορωνίδα στη γκάμα πετρελαιοκινητήρων του και συγκεκριμένα το νέο, δυναμικό και πολύ αποδοτικό BiTurbo diesel. Ο δίλιτρος CDTI παράγει 143 kW/195 hp και ροπή 400 Nm. Η κατανάλωση ξεκινά από 5,4 lit./ 100 km (144 g/km CO2). Επομένως, το Insignia BiTurbo είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία του σε απόδοση καυσίμου.

Το τεχνολογικό ατού του τετρακύλινδρου common rail diesel είναι ένα σύστημα σειριακής υπερσυμπίεσης δύο σταδίων, κάτι που μέχρι πρότινος περιοριζόταν σε λίγες και ακριβές μάρκες. Όμως η Opel επιχειρεί τώρα να προσεγγίσει ένα ευρύτερο κοινό. Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται με all-wheel drive (AWD) και σύστημα Start/Stop. Το Insignia 2.0 BiTurbo CDTI διατίθεται με όλους τους τύπους αμαξωμάτων, ενώ η τιμή του θα ξεκινά από 34.900 Ευρώ.

Με το νέο έτος, θα υπάρξουν περισσότερες καινοτομίες στην οικογένεια Opel Insignia. Όλες οι εκδόσεις AWD μπορούν τώρα να παραγγέλνονται με πλαίσιο SuperSport που φέρει την εμπρός ανάρτηση του Insignia OPC με γόνατα υψηλών επιδόσεων (HiPerStrut). Έτσι η οδική συμπεριφορά αποκτά ακόμα πιο σπορ χαρακτήρα. Επιπλέον, νέα συστήματα υποστήριξης οδηγού βασισμένα σε ραντάρ αυξάνουν την ενεργητική ασφάλεια του Insignia.

Ο νέος 2.0 BiTurbo CDTI με 143 kW/195 hp και ροπή 400 Nm χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη ευστροφία, ταχύτερη απόκριση και δυνατές επιδόσεις. Το Insignia BiTurbo επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 8,7 δεύτερα και έχει τελική ταχύτητα 230 km/h. Η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων του παραμένουν σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Χάρη στο στάνταρ σύστημα Start/Stop, οι εκδόσεις notchback καταναλώνουν μόλις 5,4 λίτρα diesel στα 100 χιλιόμετρα (144 g CO2/km), κάνοντας το Insignia ένα από τα πιο αποδοτικά μοντέλα της μεσαίας κατηγορίας.

«Σ’ αυτή την κατηγορία ισχύος και ροπής, οι εξακύλινδροι πετρελαιοκινητήρες με κυβισμό περίπου τριών λίτρων είναι η συνήθης επιλογή. Με την τεχνολογία BiTurbo όμως, μικρότεροι κινητήρες παράγουν ακόμα περισσότερη ισχύ με μείωση 30% στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων» σχολιάζει ο επικεφαλής μηχανικός του Insignia, Volker Scharf. «Είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα επιτυχημένου ‘downsizing’ από την Opel».

Στο καινοτόμο BiTurbo σύστημα του Insignia δύο υπερσυμπιεστές διαφορετικού μεγέθους λειτουργούν ξεχωριστά ή ταυτόχρονα. Στο περιβάλλον του ανταγωνισμού, η Opel είναι ο μοναδικός κατασκευαστής στη μεσαία κατηγορία που προσφέρει ένα τέτοιο προηγμένο σειριακό σύστημα υπερσυμπίεσης με κινητήρα diesel. Ο μικρότερος υπερσυμπιεστής επιταχύνει πολύ γρήγορα στις χαμηλές στροφές. Αυτό σημαίνει ότι το πεντάλ του γκαζιού ανταποκρίνεται χωρίς καθυστέρηση (δηλαδή χωρίς turbo lag). Ξεκινώντας από τις 1500 rpm, ο οδηγός έχει ήδη στη διάθεσή του 350 Nm – μέση τιμή ροπής για ισχυρούς πετρελαιοκινητήρες μεσαίας κατηγορίας.

Στη μεσαία κλίμακα στροφών, και οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν μαζί, με τον μεγαλύτερο να συμπιέζει τον αέρα εισαγωγής πριν γίνει πλήρης συμπίεση από τον μικρότερο. Μία βαλβίδα παράκαμψης ελέγχεται συνεχώς, ώστε ποσοστό των καυσαερίων να οδηγείται στο μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι η ισχυρή επιτάχυνση είναι δεδομένη.

Στις υψηλότερες στροφές (από 3000 rpm περίπου) όλα τα καυσαέρια ρέουν απευθείας στο μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, αυξάνοντας ακόμα περισσότερο τη διαθέσιμη ισχύ.

Στην εξέλιξη του 2.0 CDTI BiTurbo, προτεραιότητα για τους μηχανικούς ήταν να διασφαλίσουν ταχεία κλιμάκωση της πίεσης υπερπλήρωσης στις χαμηλές στροφές, ενισχύοντας παράλληλα την απόκριση του γκαζιού στις μεσαίες. Ο αέρας εισαγωγής προσαρμόζεται άριστα στην κλίμακα στροφών και τις ανάγκες των δύο υπερσυμπιεστών. Στις χαμηλές στροφές, ένας πρόσθετος, υγρόψυκτος εναλλάκτης θερμότητας (intercooler) που είναι αποκλειστικά συνδεδεμένος με τον μικρό υπερσυμπιεστή φροντίζει η μικρή ποσότητα του αέρα να οδηγείται άμεσα στο θάλαμο καύσης. Στις μεσαίες στροφές, ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος υπερσυμπιεστής έχει μεγαλύτερη συμβολή, ενώ ο αέρας εισαγωγής υπό υψηλή πίεση πλέον ψύχεται από ένα μεγαλύτερο, συμβατικό intercooler. Η Opel είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί τέτοιο ‘σύστημα δύο ψυγείων’ αέρα εισαγωγής.

Η Opel βελτιστοποίησε περαιτέρω την απόδοση του κινητήρα με την καινοτόμο τεχνολογία Cleantech που ελέγχει τη διαδικασία καύσης μέσω ηλεκτρονικού κυκλώματος κλειστού βρόγχου. Αισθητήρες τοποθετημένοι στους προθερμαντήρες μετρούν την πίεση 130.000 φορές το λεπτό, διασφαλίζοντας ότι ο κινητήρας πάντα λειτουργεί στο βέλτιστο ‘παράθυρο’ των μέγιστων επιδόσεων και με ελάχιστη κατανάλωση και εκπομπές CO2. Η τρίτη γενιά του συστήματος άμεσου ψεκασμού Common Rail που λειτουργεί με πιέσεις μέχρι 2.000 bar, διοχετεύει το καύσιμο σε πιεζοηλεκτρικά μπεκ υψηλής ακρίβειας που παράγουν μέχρι οκτώ ψεκασμούς ανά κύκλο λειτουργίας. Έτσι επιτυγχάνεται μία διαδικασία καύσης υψηλής ακρίβειας με ελαχιστοποιημένο θόρυβο και εκπομπές ρύπων.

Με το νέο, κορυφαίο 2.0 CDTI BiTurbo, η σειρά Opel Insignia διαθέτει τώρα μία γκάμα τεσσάρων turbo diesel common-rail άμεσου ψεκασμού με ισχύ από 96 kW/130 hp μέχρι 143 kW/195 hp.

Ενώ στο model year ‘Σεπτ. 2011’ οι βελτιώσεις του Insignia αφορούσαν κυρίως στη μείωση της κατανάλωσης για τα πιο δημοφιλή μοντέλα (νέος βενζινοκινητήρας 1.4 Turbo ecoFLEX με 134 g/km CO2 και νέα έκδοση 118 kW/160 hp, 2.0 CDTI ecoFLEX με 115g CO2), τα νέα χαρακτηριστικά που θα λανσαριστούν στις αρχές του 2012 προσθέτουν σημαντικά premium στοιχεία και τεχνολογίες στη ‘ναυαρχίδα’ της Opel ´. Ο νέος 2.0 BiTurbo CDTI διατίθεται με όλες τις εκδόσεις αμαξωμάτων του Insignia – τετράθυρο, πεντάθυρο και Sports Tourer.Η οδική συμπεριφορά βελτιώνεται επίσης με το στάνταρ μηχανοτρονικό, προσαρμοζόμενο σύστημα πλαισίου FlexRide. Αυτό το επίπεδο εξοπλισμού είναι απαράμιλλο στη μεσαία κατηγορία.

Opel