Fabiatou Auto News

Monday, February 13, 2012

Νέο Ford B-Max (μέρος 2ο)

Η Ford παρουσίασε ένα μοναδικό σύστημα θυρών που προσφέρει ασυναγώνιστη ευκολία πρόσβασης στο νέο B-MAX.
Το Σύστημα Easy Access Door της Ford ενσωματώνει τις κεντρικές κολόνες του αμαξώματος στις πόρτες του πολυχρηστικού αυτοκινήτου, δημιουργώντας μεγάλα ανοίγματα 1.5 m χωρίς εμπόδια και στις δύο πλευρές και μειώνοντας το καθημερινό άγχος της μετακίνησης.
Τα ανοίγματα των περισσότερων πίσω θυρών προσφέρουν το μισό χώρο. Η πίσω πόρτα του Opel Meriva με σύστημα μεντεσέ πίσω έχει μέγιστο πλάτος πρόσβασης κάτω των 0,7 m.
«Τέτοια συστήματα θυρών είναι το όνειρο των σχεδιαστών εδώ και πολλά χρόνια» δήλωσε ο Stefan Lamm, exterior design director, Ford Ευρώπης. «Εξελίξαμε αυτή την ιδέα από μία απλή σχεδιαστική πρόταση σε ένα μοντέρνο και ευέλικτο προϊόν παραγωγής».
«Έχοντας επίγνωση των προκλήσεων, επιχειρήσαμε να επαναπροσδιορίσουμε την εικόνα του μικρού αυτοκινήτου» πρόσθεσε. «Οι σχεδιαστές προσπαθούν να απαντούν στους περιορισμούς που δημιουργεί το περιβάλλον της πόλης, κι εμείς θέλαμε να βρούμε μία νέα λύση».
Αρχικά, μία ομάδα πέρασε αρκετές ημέρες παρατηρώντας τους οδηγούς στην καθημερινή ρουτίνα τους – πηγαίνοντας για ψώνια ή για να πάρουν τα παιδιά τους από το σχολείο –διερευνώντας τι ακριβώς χρειάζονται οι πελάτες από ένα μικρό όχημα.
Οι μηχανικοί ανέλαβαν την αποστολή να δημιουργήσουν ένα ασφαλές και πρακτικό αυτοκίνητο, το οποίο θα καλύπτει αυτές τις ανάγκες. Μετακίνησαν την ανθεκτική δομή του αμαξώματος από τις κεντρικές κολόνες και την ενσωμάτωσαν απευθείας στις πόρτες θέλοντας να διασφαλίσουν άριστη προστασία στις συγκρούσεις και κυρίως στις πλευρικές.
Ειδικά ατσάλια πολύ υψηλής αντοχής, που προσφέρουν σχεδόν μέχρι πέντε φορές μεγαλύτερη αντοχή από το συμβατικό ατσάλι μεσαίας σκληρότητας, χρησιμοποιήθηκαν σε βασικά εξαρτήματα του αμαξώματος, δημιουργώντας μία πολύ ισχυρή και άκαμπτη δομή χωρίς να προσθέσουν βάρος.
Η διαδικασία περιλάμβανε επίσης εντατική δοκιμή και ανάλυση σε όλα τα στάδια. Πραγματοποιήθηκαν πάνω από 1000 λεπτομερείς προσομοιώσεις σε υπολογιστή σε διάστημα τριών χρόνων, ώστε να βελτιστοποιηθεί η συμπεριφορά του συστήματος στις πλευρικές συγκρούσεις. Για κάθε προσομοίωση χρειάστηκαν 24 ώρες και υπολογιστική ισχύς αντίστοιχη της ισχύος οκτώ PCs υψηλών προδιαγραφών. Στη συνέχεια, οι προσομοιώσεις αυτές δοκιμάστηκαν σε πραγματικές συνθήκες με 50 ακόμα πλευρικές συγκρούσεις.
«Σχεδιάσαμε το αμάξωμα έτσι ώστε να διατηρήσουμε όλα τα πλεονεκτήματα της νέας φιλοσοφίας θυρών, κάνοντας παράλληλα τη δομή ισχυρή, άκαμπτη και ελαφριά» είπε σχετικά ο Darren Palmer, Product Development Quality Director, Ford Ευρώπης. «Ένα ισχυρό, ανθεκτικό αμάξωμα είναι η βάση της καλής οδικής συμπεριφοράς. Το B-MAX είναι άκαμπτο όπως το τελευταίο Fiesta, και θα είναι το ίδιο απολαυστικό στην οδήγηση».
Το εσωτερικό του B-MAX φέρει εξοπλισμό που αξιοποιεί άριστα τις δυνατότητες του Συστήματος Easy Access Door. Τα πίσω καθίσματα και το κάθισμα του συνοδηγού αναδιπλώνονται και δημιουργούν μία μεγάλη, πρακτική επιφάνεια φόρτωσης, όπου μπορούν να μεταφερθούν τα πάντα, από ποδήλατα μέχρι έπιπλα σε επίπεδη συσκευασία.
«Χάρη στη φιλοσοφία των θυρών, είναι εφικτή η φόρτωση μεγάλων αντικειμένων - μήκους πάνω από 2,3 m - μέσω των πλαϊνών θυρών» δήλωσε ο Ernst Reim, Chief Interior Designer, Ford Ευρώπης. «Αυτό σημαίνει ότι η επίσκεψη σε ένα κατάστημα επίπλων ή μία βόλτα στην παραλία παρέα με την ιστιοσανίδα είναι πλέον πολύ πιο ρεαλιστικές».
Το Νέο Ford B-MAX θα κάνει ντεμπούτο στη Γενεύη τον άλλο μήνα και θα αρχίσει να πωλείται στην Ευρώπη αργότερα μέσα στη χρονιά.