Το νέο Opel Corsa OPC είναι
ένα αυτοκίνητο που κινείται με άνεση παντού, από την Πράσινη Κόλαση του Nürburgring μέχρι τη ζούγκλα της πόλης τις ώρες κυκλοφοριακής αιχμής. Πολύ απλά
γιατί το ταχύτερο μέλος της νέας γενιάς Corsa συνδυάζει
ασυμβίβαστες, ακραίες σπορ επιδόσεις και άριστη πρακτικότητα για καθημερινή
χρήση. Αυτό το πανίσχυρο εργαλείο μήκους σχεδόν 4 m
εντυπωσιάζει με το υψηλόρροπο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.600 κυβ. εκ, 207 hp,
την ευέλικτη συμπεριφορά και ασφαλώς με την σπορτίφ εμφάνιση. Ωστόσο, ούτε η
γνώριμη ευρυχωρία Corsa, ούτε το υψηλό επίπεδο άνεσης υπονομεύονται. Το Corsa OPC είναι ο
αθλητής της οικογένειας. Θα γιορτάσει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο προσεχές
Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (5-15 Μαρτίου, 2015).
Πιστό στην παράδοση OPC, το
κορυφαίο μοντέλο Corsa αναγνωρίζεται άμεσα σαν μέλος του Opel Performance Center. Εκτός
από τη νέα αποκλειστική OPC βαφή σε ιριδίζουσα μπλε απόχρωση, το Corsa έχει νέα
σχεδίαση μπροστά με νέους μεγάλους αεραγωγούς. Ειδικότερα, τα ανοίγματα με
αλουμινένια πλαίσια κάτω από τους προβολείς δημιουργούν μία οπτική συγγένεια με
το μεγαλύτερο σπορ μοντέλο, Astra OPC. Μία μικρή εισαγωγή αέρα βρίσκεται μπροστά από το
καπό χαρίζοντας στο Corsa OPC μία πρόσθετη σπορ νότα. Τα δυναμικά
σχεδιασμένα πλευρά με τις ανάγλυφες ποδιές δημιουργούν άμεση σύνδεση με το πίσω
τμήμα.
Η ασυμβίβαστη σπορ
σχεδίαση του Corsa OPC συνεχίζεται στη πίσω όψη. Η αεροτομή του πορτμπαγκάζ
διατίθεται σε δύο εκδόσεις – μία διακριτική που προσφέρεται στάνταρ και μία πιο
εντυπωσιακή που δημιουργεί μεγαλύτερη αεροδυναμική πίεση στον πίσω άξονα. Η
διπλή εξαγωγή Remus που ενσωματώνει ο διαχύτης προσδίδει σπορ
χαρακτήρα τόσο οπτικά όσο και ακουστικά που γίνεται εμφανής με το πάτημα του
γκαζιού.
Το εσωτερικό αποπνέει
επίσης μία έντονα σπορ αίσθηση. Καθίσματα Recaro που παρέχουν στους επιβάτες βέλτιστη
πλευρική στήριξη σε απαιτητικές συνεχείς στροφές είναι κυρίαρχο στοιχείο. Το
δερμάτινο τιμόνι - κομμένο στο κάτω τμήμα, ο επιλογέας ταχυτήτων OPC, τα
σπορ πεντάλ και τα χαρακτηριστικά όργανα σχεδίασης OPC
ολοκληρώνουν το πακέτο. Επιπλέον, οι οδηγοί δεν θα χρειαστεί να χάσουν την
σύνδεσή τους με τον έξω κόσμο. Το IntelliLink infotainment της Opel θα διατίθεται
προαιρετικά, φέρνοντας τον κόσμο των smartphones, Apple iOS και Android, στο Corsa OPC.
Κάτω από το καπό, ο
υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 152 kW/207 hp της νέας γενιάς Corsa OPC είναι
έτοιμος για δράση. Η OPC μονάδα των 1.600 κυβ. εκ. αποδίδει τώρα μέγιστη
ροπή 245 Nm μεταξύ 1.900 και 5.800 rpm – ενώ
επιπλέον 35 Nm διατίθενται όταν είναι απαραίτητο μέσω της
λειτουργία στιγμιαίας υπερπλήρωσης (overboost). Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ταχεία ανάπτυξη της
ροπής και στην αύξηση του εύρους μέγιστης ροπής συγκριτικά με την προηγούμενη
γενιά (η μέγιστη ροπή ήταν εφικτή από τις 2.250 rpm στην
αποκλειστική Nürburgring Edition), έτσι το αυτοκίνητο έχει πολύ ταχύτερη απόκριση
στις χαμηλές στροφές. Η ισχύς OPC μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω
εξατάχυτου κιβωτίου με κοντές και ακριβείς διαδρομές του επιλογέα. Έτσι, το νέο
Corsa OPC επιταχύνει στα 100 km/h από
στάση σε 6,9 δεύτερα. Η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 230 km/h. Παρά
τις σπορ επιδόσεις η κατανάλωση είναι μόλις 7,5 lit / 100 km για το
μικτό κύκλο (174 g/km CO2).
Για βέλτιστη μεταφορά
ισχύος στο δρόμο, οι μηχανικοί της Opel συνεργάστηκαν με τους ειδικούς της Koni
στην εξέλιξη ενός πλαισίου με καινοτόμο απόσβεση. Η νέα τεχνολογία Frequency Selective Damping (FSD) επιτρέπει
την προσαρμογή των δυνάμεων απόσβεσης στη συχνότητα του αυτοκινήτου,
επιτυγχάνοντας να εξισορροπήσει ένα ασυμβίβαστο σπορ πνεύμα με επάρκεια άνεσης.
Τα υπόλοιπα εξαρτήματα του πλαισίου σεταρίστηκαν ανάλογα. Το Corsa OPC είναι κατά
10 mm χαμηλότερο από το στάνταρ μοντέλο Corsa. Χάρη
στην τελευταία γενιά ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου υπάρχει δυνατότητα
επιλογής διαφορετικών προγραμμάτων στο ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (EPS)
και το σύστημα πρόσφυσης (TC). Στο ‘Competition Mode’ για παράδειγμα ο έλεγχος πρόσφυσης είναι
ανενεργός, ενώ το ESP δίνει στο προσφέρει ελαφρώς μεγαλύτερες
δυνατότητες ολίσθησης στο Corsa OPC. Οι έμπειροι οδηγοί μπορούν ακόμα και να
απενεργοποιήσουν το ESP εντελώς όταν πιέζουν το όχημα στα όριά του στην
αγωνιστική πίστα.
Το τιμόνι έχει
βελτιστοποιηθεί. Αντιδρά με μεγαλύτερη αμεσότητα και ακρίβεια και προσφέρει
στους οδηγούς OPC πολύ καλύτερη πληροφόρηση. Ελαστικά υψηλών επιδόσεων Michelin 215/45 R17 που προσφέρονται στάνταρ διασφαλίζουν άριστη
πρόσφυση. Ένα σύστημα πέδησης βελτιστοποιημένο για OPC με
δισκόφρενα 308 mm εντυπωσιάζει στον εμπρός άξονα.
Οι οδηγοί που αναζητούν
υψηλότερες δόσεις αδρεναλίνης μπορούν να επιλέξουν το Corsa OPC Performance Package. Αυτό
περιλαμβάνει μηχανικό, πολύδισκο μπλοκέ διαφορικό της Drexler, 18άρες
ζάντες με ελαστικά ισχυρής πρόσφυσης Michelin και ακόμα πιο σπορ σετάρισμα πλαισίου. Επιπλέον,
το Performance Package περιλαμβάνει σύστημα φρένων υψηλών επιδόσεων Brembo με
δισκόφρενα 330-mm στον εμπρός άξονα, για βέλτιστη επιβράδυνση. Με το
Performance Package, το
Corsa OPC γίνεται
πραγματικός αθλητής που μπορεί να αντιμετωπίσει όλες τις απαιτήσεις της
ζούγκλας της πόλης αλλά και της Πράσινης Κόλασης: αν και γνωρίζουν ότι το Corsa OPC θα περνά
αρκετό χρόνο στους δρόμους της πόλης, οι μηχανικοί εξέλιξης έχουν διασφαλίσει με
τις δοκιμές OPC στο Nürburgring Nordschleife, ότι μπορεί να ανταπεξέλθει σε όλες τις προκλήσεις που θέτει η σκληρότερη αγωνιστική πίστα στον κόσμο.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home