Fabiatou Auto News

Wednesday, January 12, 2011

Ford Vertrek Concept

Η Ford Motor Company αποκάλυψε σήμερα το όραμά της για ένα πιο αεροδυναμικό, πιο σπορ και πιο μοντέρνο μικρομεσαίο sport utility vehicle (SUV) στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου Β. Αμερικής 2011. Το Ford Vertrek concept εκφράζει τη φιλοδοξία της εταιρίας για παγκόσμιο, μικρομεσαίο SUV επόμενης γενιάς με προηγμένη αισθητική και κορυφαία απόδοση καυσίμου.

Το Ford Vertrek concept βασίζεται στην παγκόσμια πλατφόρμα C της Ford από την οποία προέρχεται η νέα οικογένεια Ford Focus - που θα λανσαριστεί στις αρχές του 2011 σε Β. Αμερική και Ευρώπη - και τα τελευταία MAV μοντέλα, C-MAX και Grand C-MAX. Ενσαρκώνει το όραμα αλλά και το ταλέντο των κορυφαίων σχεδιαστών και μηχανικών της εταιρίας για να προσελκύσουν και να ικανοποιήσουν τους μελλοντικούς πελάτες SUV σε όλο τον κόσμο.


«Το Vertrek concept είναι μία ασυμβίβαστη λύση που πιστεύουμε ότι θα γίνει δημοφιλής σε όλο τον κόσμο» δήλωσε ο Derrick Kuzak, Ford group vice president τομέα Global Product Development. «Ανατρέπει τα στάνταρ της κατηγορίας στη Β. Αμερική ενώ αποτελεί μία στυλιστικά εξελιγμένη πρόταση συγκρινόμενο με μοντέλα εκτός Β. Αμερικής. Η νέα σχεδίαση είναι κομψότερη και πιο αεροδυναμική – με θετικές επιπτώσεις στην απόδοση καυσίμου, ενώ ικανοποιεί τις απαιτήσεις των πελατών από όλο τον κόσμο για μεταφορά επιβατών και φορτίων.


Το Ford Vertrek concept συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία της Ευρωπαϊκής σχεδιαστικής φιλοσοφίας kinetic design και οδηγικής ποιότητας της Ford με άριστες δυνατότητες στη μεταφορά και ρυμούλκηση φορτίων και ικανότητες εκτός δρόμου για τη Β. Αμερική, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες ενός αγοραστή μικρομεσαίου οχήματος utility επόμενης γενιάς σε όλο τον κόσμο.


Το Ford Vertrek concept είναι αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο ώστε να υποστηρίζει το στόχο της οικονομίας καυσίμου και των εκπομπών CO2 και να συνδυάζεται με τα μελλοντικά high-tech συστήματα κίνησης της Ford.


Τα προκαταρκτικά δεδομένα της εταιρίας δείχνουν ότι ένα όχημα παραγωγής βασισμένο στο Vertrek concept θα μπορεί να είναι τουλάχιστον 5% πιο αποδοτικό αεροδυναμικά από τρέχοντα


Βορειοαμερικανικά και Ευρωπαϊκά μοντέλα όπως το Escape και το Kuga.


Η παγκόσμια πλατφόρμα C της Ford είναι μία αποδοτική λύση για τη δημιουργία οχημάτων τα οποία ικανοποιούν τις επιθυμίες των καταναλωτών σε όλο τον κόσμο.Τουλάχιστον 10 νέα μοντέλα θα βασιστούν στη νέα παγκόσμια πλατφόρμα C, η οποία αντικαθιστά τρεις πλατφόρμες που αυτή της στιγμή χρησιμοποιούνται στην παραγωγή σε διάφορες περιοχές.


Μέχρι το 2012, η νέα πλατφόρμα θα υποστηρίζει πάνω από 2 εκατομμύρια αυτοκίνητα προσφέροντας στη Ford πρωτοφανείς οικονομίες κλίμακας και τη δυνατότητα να υλοποιήσει μία σειρά νέων τεχνολογιών και προϊοντικών χαρακτηριστικών που συνήθως αποτελούν προνόμιο οχημάτων ανώτερων κατηγοριών.


Η κατηγορία SUV είναι από τις μεγαλύτερες (σταθερά στις πέντε πρώτες), ανταγωνιστικότερες και ταχύτερα αναπτυσσόμενες στην Αμερική έχοντας υπερδιπλασιάσει το μερίδιό της στην αγορά από το 2000. Επίσης κατατάσσεται ανάμεσα στις τέσσερις πιο δημοφιλείς κατηγορίες στην Αμερική.


Είναι μία κατηγορία που η Ford βοήθησε να χαράξει νέους δρόμους με το δημοφιλές Escape.


Η ανάπτυξη στην Ευρώπη των προϊόντων crossover, όπως συνέβη με τα μικρομεσαία SUV στην Αμερική, είναι θεαματική – πάνω από 200% από το 2000. Από το 2008 που λανσαρίστηκε το Ford Kuga κατατάσσεται σταθερά τρίτο στην κατηγορία του, όπου συναγωνίζονται όλοι οι μεγάλοι κατασκευαστές. Σχεδόν το 70% των πελατών Kuga επιλέγουν τις ανώτερες εκδόσεις.


Σε όλο τον κόσμο, η κατηγορία μικρομεσαίων SUV παρουσιάζει ανάπτυξη από το 2009, με την Κίνα και την Αμερική να πρωτοστατούν. Η αγορά στην Κίνα εκτιμάται ότι θα αυξηθεί κατά 60% μέχρι το 2011 έναντι του 2009.


«Αυτή η κατηγορία είναι εξαιρετικά πολυδιάστατη σε όλο τον πλανήτη» δήλωσε ο Farley. «Στην Αμερική τα μοντέλα αυτά θεωρούνται μικρά, ενώ στην Ευρώπη και σε άλλες αγορές κατατάσσονται στα μεσαία. Ανεξάρτητα από την κατάταξη, η κατηγορία είναι πολύ σημαντική και θα πετύχουν μόνον οι κατασκευαστές που προσφέρουν κορυφαία σχεδίαση, τεχνολογία επικεντρωμένη στον πελάτη, προηγμένες δυνατότητες και οικονομία καυσίμου.


Το σπορ, κομψό Ford Vertrek concept βασίζεται στην παγκόσμια σχεδιαστική φιλοσοφία ‘kinetic design’. Αυτή η συνεχώς εξελισσόμενη σχεδιαστική γλώσσα παράγει αυτοκίνητα που δίνουν την αίσθηση ότι κινούνται ακόμα και όταν είναι ακίνητα, ενώ ταυτόχρονα επικοινωνούν τη συναρπαστική οδηγική εμπειρία Ford.


Σημείο εκκίνησης αποτελεί η σχεδίαση ενός αυτοκινήτου με αθλητικό παρουσιαστικό, θυμίζοντας σπρίντερ που παίρνει θέση στη γραμμή εκκίνησης. Άλλα βασικά στοιχεία είναι δυναμικές γραμμές και λείες επιφάνειες που αποπνέουν επίσης αρρενωπότητα και αθλητικό στυλ.


Το Vertrek concept βασίζεται στις αρχές της kinetic design, υπογραμμίζοντας τα χαρακτηριστικά του σαν αυτοκίνητο δρόμου και τις ικανότητές του εκτός δρόμου.


Το Ford Vertrek concept ενσαρκώνει το όραμα για ένα αποδοτικό μικρομεσαίο SUV επόμενης γενιάς επεκτείνοντας το πεδίο εφαρμογής των βενζινοκινητήρων EcoBoost™, των προηγμένων πετρελαιοκινητήρων άμεσου ψεκασμού Turbo Diesel Common-Rail Direct-Injection (TDCi) και λανσάροντας την τεχνολογία Ford Auto-Start-Stop.


Η φιλοσοφία EcoBoost είναι βασικό συστατικό της στρατηγικής της Ford να προσφέρει τεχνολογικά προηγμένους, υψηλής απόδοσης κινητήρες μικρότερου κυβισμού που υπόσχονται απαράμιλλες επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Οι κινητήρες Ford EcoBoost βελτιώνουν την κατανάλωση μέχρι 20% και μειώνουν τις εκπομπές CO2 μέχρι 15%, συγκριτικά με μεγαλύτερες,λιγότερο αποδοτικές μονάδες.


Επιπλέον της υπερσυμπίεσης και του άμεσου ψεκασμού, οι μηχανικοί κινητήρων της Ford έχουν βελτιώσει τις τεχνολογικές δυνατότητες των EcoBoost προσθέτοντας μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και ελέγχοντας με ακρίβεια όλες τις παραμέτρους του κινητήρα. Η Ford διεκδικεί τουλάχιστον 125 πατέντες για την τεχνολογία EcoBoost.


Το Ford Vertrek concept χρησιμοποιεί τον πολύ αποδοτικό τρακύλινδρο 1.6 Ford EcoBoost, που παρέχει την ισχύ ενός μεγαλύτερου κινητήρα αλλά με πολύ καλύτερη οικονομία καυσίμου και μειωμένες εκπομπές CO2.


Μέχρι το 2013, το 80% των παγκόσμιων μοντέλων της Ford και το 90% των μοντέλων της στη Β.Αμερική θα περιλαμβάνουν μία έκδοση EcoBoost.


Εκτός ΗΠΑ, η Ford προσφέρει επίσης μία ευρεία γκάμα αποδοτικών και ισχυρών κινητήρων Duratorq® TDCi, πολλοί από τους οποίους θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν σε ένα μελλοντικό μοντέλο παραγωγής βασισμένο στο Vertrek concept. Η προηγμένη τεχνολογία diesel είναι ζωτικής σημασίας στην Ευρώπη – το 96% των Kuga που κυκλοφορούν είναι πετρελαιοκίνητα.


Ο καταξιωμένος κινητήρας 2.0 Ford Duratorq TDCi αναβαθμίστηκε πρόσφατα ώστε να προσφέρει βελτιωμένες επιδόσεις, οικονομία καυσίμου και αθόρυβη λειτουργία.


Με ένα αποδοτικότερο σύστημα καύσης παράγεται υψηλότερη μέγιστη ισχύς, βελτιωμένη οδηγησιμότητα με αυξημένη απόκριση και περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές. Επίσης μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές CO2. Ανάλογα με την εφαρμογή, οι εκπομπές CO2 μειώνονται μέχρι 7% συγκριτικά με τον προηγούμενο 2.0 Duratorq TDCi.


Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο κιβώτιο με οικονομική κατανάλωση. Μέχρι το 2013, το 100% των οχημάτων Ford στις ΗΠΑ θα χρησιμοποιούν εξατάχυτο κιβώτιο στο πλαίσιο της δέσμευσης της εταιρίας να είναι Νο1 σε οικονομία καυσίμου σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων.


Βασικός συντελεστής της βελτιωμένης απόδοσης καυσίμου είναι το Ford Auto-Start-Stop. Αυτό το σύστημα κλείνει αυτόματα τον κινητήρα όταν το αυτοκίνητο λειτουργεί σε ρελαντί – σε ένα κόκκινο φανάρι, για παράδειγμα – και τον θέτει πάλι σε λειτουργία αμέσως μόλις ο οδηγός θελήσει να ξεκινήσει.


Ένα σύστημα Auto-Start-Stop μπορεί να μειώσει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 μέχρι 5% σε μικτές οδηγικές συνθήκες. Σε συνθήκες πόλης και αυξημένης κυκλοφορίας με συχνές στάσεις, η οικονομία μπορεί να φτάσει το 10%.


Το προηγμένο νέο σύστημα Ford Auto-Start-Stop έχει σχεδιαστεί προσεκτικά με γνώμονα την άνεση, προσφέροντας αξιόπιστη εκκίνηση και σβήσιμο αθόρυβα και ομαλά, χωρίς αλλαγές στη συμπεριφορά του οδηγού. Όταν ο κινητήρας σβήνει, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου προετοιμάζει τα συστήματα για άμεση επανεκκίνηση. Στη συνέχεια, ένα ενσωματωμένο σύστημα αισθητήρων ανιχνεύει την όποια ένδειξη πρόθεσης του οδηγού να ξεκινήσει, όπως πάτημα πεντάλ γκαζιού ή συμπλέκτη.


Μόλις ο οδηγός προετοιμαστεί να ξεκινήσει, ο κινητήρας ξεκινά αθόρυβα και χωρίς καθυστέρηση.


Μέσα σε 0,3 δευτερόλεπτα περίπου το σύστημα ενεργοποιεί τον κινητήρα. Η διαδικασία γίνεται σχεδόν ανεπαίσθητα και πριν ολοκληρωθεί η επιλογή μιας σχέσης στο κιβώτιο. Για να υποστηρίξει τον αυξημένο αριθμό των εκκινήσεων, το μοτέρ της μίζας είναι αναβαθμισμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα υψηλής απόδοσης και έναν ανθεκτικότερο μηχανισμό εμπλοκής με μειωμένα επίπεδα θορύβων.


Η προηγμένη τεχνολογία της μπαταρίας είναι απαραίτητη με δεδομένους τους συχνούς κύκλους φόρτισης-αποφόρτισης λόγω start-stop. Πρόσθετες τεχνολογίες διασφαλίζουν τη συνεχή φόρτιση της μπαταρίας με τον πιο αποδοτικό τρόπο.


Ένα σύστημα Έξυπνης Αναγεννητικής Φόρτισης - Smart Regenerative Charging αυξάνει την απόδοση του εναλλάκτη όταν το όχημα φρενάρει ή επιβραδύνει. Αυτό μετατρέπει την κινητική ενέργεια του οχήματος σε ηλεκτρική χωρίς να καταναλώνεται πρόσθετο καύσιμο. Το ‘δωρεάν’ ηλεκτρικό ρεύμα αξιοποιείται για την επαναφόρτιση της μπαταρίας, επομένως μπορεί να χρησιμοποιείται από τα ηλεκτρικά συστήματα σε φάσεις όπως όταν ο κινητήρας σβήνει προσωρινά ή η γεννήτρια λειτουργεί λιγότερο αποδοτικά.


Η μπαταρία διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα διαχείρισης που παρακολουθεί συνεχώς την κατάστασή της και επικοινωνεί με το σύστημα Ford Auto-Start-Stop για μία αποτελεσματική αναγεννητική φόρτιση. Το Auto-Start-Stop γνωρίζει το διαθέσιμο επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, ώστε να αφήνει τον κινητήρα να λειτουργεί εάν κρίνει ότι αυτό δεν είναι επαρκές.


Ford