Fabiatou Auto News

Tuesday, October 23, 2007

Opel Corsa GSi (preview)

Το σλόγκαν για τον νέο Opel Corsa GSi, που πλαισίωσε τη σειρά μοντέλων Corsa τον Ιούνιο του 2007, είναι ‘περισσότερη ουσία, παρά φιγούρα’. Αντίθετα με την ασυμβίβαστη εμφάνιση του Opel Corsa OPC που λανσαρίστηκε το Μάρτιο του 2007, τον νέο GSi εκπέμπει σπορ φινέτσα, ενώ διατίθεται τώρα και σαν πεντάθυρη έκδοση.

1.6
Turbo ECOTEC: Ελα
φρύς συμπαγής κινητήρας
Ο κινητήρας 1.6 turbo με 110 kW/150 hp του Corsa GSi προσφέρει υψηλές επιδόσεις σε συνδυασμό με οικονομία καυσίμου και περιβαλλοντική συμβατότητα. Ζυγίζοντας μόλις 131 kg, ο συμπαγής κινητήρας παράγει σημαντική ισχύ: το Corsa GSi επιταχύνει από μηδέν στα 100 km/h σε 8.1 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 210 km/h. Πέρα από την ταχεία απόκριση του turbo, ο κινητήρας, με διαδοχικό ψεκασμό πολλαπλής εισαγωγής χαρακτηρίζεται από άριστη ελαστικότητατο GSi επιταχύνει από 80 στα 120 km/h σε 8.2 δευτερόλεπτα με πέμπτη σχέση. Η μέγιστη ροπή των 210 Nm είναι διαθέσιμη σταθερά από τις 1850 μέχρι τις 5000 rpm κάτι που σε συνδυασμό με το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, παίζει βασικό ρόλο στις εντυπωσιακές επιδόσεις του GSi στο δρόμο. Το Corsa GSi χρειάζεται μόνον 7.9 λίτρα σούπερ αμόλυβδη βενζίνη στα 100 χιλιόμετραπολύ χαμηλή τιμή για ένα τόσο σπορ αυτοκίνητο.
Η έξυπνη, ελαφριά δομή είναι ένα σημαντικό χαρακτηριστικό του στάνταρ κινητήρα. Συμπεριλαμβανομένου του αλουμινένιου καλύμματος ρουλεμάν, το μπλοκ από χυτοσίδηρο ζυγίζει μόλις 27 kg. Η κυλινδροκεφαλή, το κάρτερ λαδιού και η πολλαπλή εισαγωγής που είναι ειδική λόγω υπερσυμπιεστή με την πεταλούδα γκαζιού στο πλάι κατασκευάζονται από αλουμίνιο. Άλλα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της δομής του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα του GSi, που έχει έξοχη ειδική ισχύ ανά λίτρο 94 hp, περιλαμβάνουν έναν ταχείας απόκρισης υδρόψυκτο υπερσυμπιεστή. Η τουρμπίνα του ξεπερνά τις 200.000 rpm. Ο κέλυφος του υπερσυμπιεστή είναι ενσωματωμένο στη χυτή πολλαπλή εξαγωγής - τυπική σχεδίαση Opel που είναι άριστη για το βάρος και την ταχεία απόκριση του υπερσυμπιεστή. Ανάμεσα στα υπόλοιπα χαρακτηριστικά είναι ο εναλλάκτης αέρα-αέρα (intercooler), οι βαλβίδες εξαγωγής με πλήρωση νατρίου, και τα μπεκ λαδιού για την ψύξη των επίπεδων εμβόλων. Υπάρχει επίσης ένα ενισχυμένο σύστημα κίνησης εκκεντροφόρων, βελτιστοποιημένο ως προς την τριβή και το νέο βολάν διπλής μάζας με αποσβεστήρα στρεπτικών κραδασμών που βελτιώνει την αθόρυβη λειτουργία.
Η μονάδα είναι επίσης άριστα προετοιμασμένη για το μέλλον. Ο προκαταλύτης ακριβώς μετά την τουρμπίνα συμπληρώνει τον κύριο υποδαπέδιο καταλυτικό μετατροπέα και βελτιώνει την ταχεία απόκριση του τριοδικού ελέγχου εκπομπών ρύπων. Μαζί με τη νέα μονάδα ελέγχου κινητήρα υβριδικής τεχνολογίας, είναι άριστα τοποθετημένος για να ικανοποιεί όλες τις απαιτήσεις των προσεχών προτύπων εκπομπών ρύπων Euro 5.

Σπορ ρύθμιση συστήματος διεύθυνσης, πλαισίου και φρένων
Η έξοχη δυναμική συμπεριφορά και η ευελιξία ταιριάζουν στο ξεχωριστό ταμπεραμέντο της πιο νέας έκδοσης Corsa. Τα χαρακτηριστικά αυτά, είναι επίσης αντιπροσωπευτικά της τέταρτης γενιάς Corsa γενικά. Το σύστημα διεύθυνσης Electronic Power Steering (EPS) του GSi ανταποκρίνεται μεταβλητά, πράγμα που διευκολύνει τους ελιγμούς. Ο μεταβλητός, προοδευτικός λόγος υποπολλαπλασιασμού, που είναι μοναδικός στην κατηγορία, προσφέρει μεγαλύτερες γωνίες διεύθυνσης σε μικρότερες γωνίες του τιμονιού. Μαζί με τη δυναμική σχεδίαση του πλαισίου, προσφέρει αληθινή αίσθηση σπορ αυτοκινήτου. Άλλοι παράγοντες οδηγικής απόλαυσης είναι η στρεπτική ακαμψία του αμαξώματος, το οποίο είναι 18 mm χαμηλότερο μπροστά και 15 mm χαμηλότερο πίσω καθώς και το πλαίσιο με εμπρός υποπλάσιο με ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Όπως το Corsa OPC, αυτό προσφέρει στην έκδοση GSi ένα μεγαλύτερο προφίλ πίσω άξονα, που μειώνει τις κλίσεις αμαξώματος κατά 25%, και τροποποιημένο σετάρισμα ελατηρίων/αποσβεστήρων. Με το ABS και το προηγμένο σύστημα ESPPlus, το Corsa GSi είναι πάντα υπό έλεγχο: επιπλέον του brake assist, του Ηλεκτρονικού Κατανεμητή Πέδησης - Electronic Brake Force Distribution (EBD) και το Συστήματος Ελέγχου Τάσης Υποστροφής - Understeer Control Logic (UCL), ανεξάρτητες λειτουργίες Ελέγχου Φρεναρίσματος στις Στροφές - Cornering Brake Control (CBC) και Ευστάθειας σε Ευθεία Πορεία - Straight-Line Stability (SLS) ενεργοποιούνται όταν είναι απαραίτητο. Έμπειροι, σπορ οδηγοί μπορούν να βιώσουν ακόμα υψηλότερη οδηγική απόλαυση απενεργοποιώντας το ESPPlus. Το μεγάλο σύστημα πέδησης 16-ιντσών από το Corsa OPC διασφαλίζει ισχυρή επιβράδυνση: Το Corsa GSi έχει πάχους 25 mm εσωτερικά αεριζόμενα δισκόφρενα 308 mm μπροστά και δισκόφρενα 264 mm πίσω. Ελαστικά χαμηλού προφίλ, μεγέθους 215/45 R 17 σε ζάντες αλουμινίου επτά ιντσών διασφαλίζουν άριστη πρόσφυση.

Σπορ, ανανεωμένη εμφάνιση
Τα στοιχεία σχεδίασης του Opel Corsa GSi αποπνέουν σπορ φινέτσα. Ανάμεσα στις εξωτερικές αλλαγές είναι: εμπρός και πίσω σπόιλερ, αεροτομή, μαρσπιέ βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, χρωμιωμένη σπορ απόληξη εξαγωγής και ζάντες αλουμινίου 17-ιντσών. Το δυναμικό περιβάλλον του εσωτερικού αναδεικνύεται από αναπαυτικά, μαύρα/κόκκινα σπορ καθίσματα με υψηλή πλευρική στήριξη, ένα δερμάτινο τιμόνι με κόκκινα ένθετα, κόκκινες ζώνες ασφαλείας, όργανα με χρωμιωμένα πλαίσια και πεντάλ με αλουμινένια εμφάνιση.
Ο συνδυασμός της απολαυστικής οδηγικής συμπεριφοράς του GSi και του άφθονου εξοπλισμού φαίνεται από την εκτενή λίστα στάνταρ εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας. Αυτή περιλαμβάνει: Εμπρός και αερόσακους τύπου κουρτίνας, ενεργά προσκέφαλα μπροστά, αιρκοντίσιον, φιμέ κρύσταλλα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, φωτιζόμενους διακόπτες και ενδείξεις, φώτα ανάγνωσης, stereo CD-Radio CD 30 MP3 με χειριστήρια στο τιμόνι, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, κολόνα τιμονιού με ρυθμιζόμενο ύψος και απόσταση, αναδιπλούμενη πλάτη πίσω καθισμάτων και διαιρούμενη 1/3:2/3, διπλό πάτωμα χώρου αποσκευών, περιμετρικό φωτισμό και φώτα ομίχλης. Οι τεχνολογικές επιλογές που διατίθενται για το Corsa GSi είναι μοναδικές στην κατηγορία και περιλαμβάνουν προβολείς αλογόνου με δυναμικό φωτισμό στροφών και διασταυρώσεων.

Πηγή: Opel