Fabiatou Auto News

Friday, October 12, 2007

CITROËN C-CACTUS

Μία νέα οικολογική και ελκυστική πρόταση

Η Citroën παρουσιάζει το C-Cactus στην Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης του 2007. Αυτή η έξυπνη ιδέα είναι μια νέα προσέγγιση στο σχεδιασμό οχημάτων πάντα με επίκεντρο στις βασικές αξίες. Ο φιλόδοξος στόχος της μάρκας, είναι να παρουσιάσει στο κοινό ένα οικολογικό hatchback, ευχάριστο και ελκυστικό σχεδιαστικά, εφοδιασμένο με υβριδικό σύστημα κίνησης HDi, σε τιμή όμοια με εκείνη της βασικής έκδοσης ενός C4.
Η επίλυση του δύσκολου αυτού προβλήματος, δόθηκε από τη Citroën, μέσα από την ανακάλυψη νέων σχεδιαστικών προτύπων. Η απόφαση οδήγησε στην εγκατάλειψη των χαρακτηριστικών εκείνων που δεν συμβάλλουν ουσιαστικά στην άνεση, δίνοντας περισσότερη βαρύτητα στην τεχνολογία, το σχεδιασμό και τον εξοπλισμό, με θετικό αντίκτυπο σε καταναλωτές με οικολογική συνείδηση, όπου και αναμένεται να τύχουν ιδιαίτερης εκτίμησης.

Νέοι δρόμοι στο σχεδιασμό

Το
C-Cactus είναι το αποτέλεσμα μιας έξυπνης σχεδιαστικής διαδικασίας με νέους στόχους. Με την ανακάλυψη νέων μορφών έκφρασης, και νέων τεχνολογικών λύσεων, οι μηχανικοί της Citroën, περιόρισαν δραστικά τον αριθμό των απαιτούμενων για την κατασκευή του αυτοκινήτου, εξαρτημάτων. Για να πετύχουν αυτό το στόχο οι μηχανικοί :

- απλοποίησαν, στο μέγιστο δυνατό, ένα μεγάλο αριθμό εξαρτημάτων και μηχανισμών,

- ομαδοποίησαν αρκετές λειτουργίες σε ένα εξάρτημα,

- αφαίρεσαν όλα τα εξαρτήματα που δεν ήταν ζωτικής σημασίας στην κίνηση του αυτοκινήτου, καθώς και στην άνεση και ευχαρίστηση των επιβαινόντων. Το ταμπλό δεν υπάρχει, και όλες οι συνηθισμένες λειτουργίες του, ομαδοποιήθηκαν στην κεντρική κονσόλα και στον σταθερό "ομφαλό" του τιμονιού. Η κεντρική κονσόλα λοιπόν, περιλαμβάνει, ενεργά ηχεία, λεβιέ ταχυτήτων, οθόνη αφής που παρέχει πρόσβαση στον υπολογιστή ταξιδίου, στο σύστημα πλοήγησης και στον έλεγχο του κλιματισμού. Τα χειριστήρια για τα φλάς, φώτα, καθαριστήρες, κόρνα, cruise control/περιοριστή ταχύτητας, είναι συγκεντρωμένα στο σταθερό "ομφαλό" του τιμονιού, όπως επίσης και το ταχύμετρο με τις ενδείξεις για τα φλάς, τα φώτα, τους προβολείς, και τις προειδοποιητικές λυχνίες.
Άλλο παράδειγμα απλοποίησης στην κατασκευή: το τμήμα που χρησιμοποιείται στον εμπρός προφυλακτήρα, που περ
ιλαμβάνει τα φωτιστικά σώματα και το έμβλημα της μάρκας, είναι το ίδιο με εκείνο που χρησιμοποιείται στο κάτω μέρος του πίσω προφυλακτήρα. Όλα τα παραπάνω εκτός από το γεγονός ότι συμβάλλουν στην μοναδικότητα του σχεδιασμού του C-Cactus, δίνουν παράλληλα και τη δυνατότητα εφαρμογής οικονομιών κλίμακας στην παραγωγική διαδικασία.
Η απλότητα, είναι προφανής και στο σχεδιασμό του
μπροστινού μέρους, το οποίο αποτελείται από δύο μόνο κομμάτια: ένα σταθερό καπό που περιλαμβάνει και τα φτερά, και μία θυρίδα που παρέχει πρόσβαση στα μέρη που απαιτούνται εργασίες συντήρησης (λάδι, υγρό καθαριστήρων κ.α.)
Παρόμοια προσέγγιση έχει ακολουθηθεί και σε άλλα μέρη όπως είναι οι πόρτες: η χρήση του κλιμα
τισμού καθιστά, θεωρητικά, όχι απαραίτητη τη χρήση των παραθύρων. Ένας απλός μηχανισμός ανοίγματος είναι αρκετός, δίνοντας έτσι στους μηχανικούς τη δυνατότητα να απαλλαγούν και από τα πλαίσια, αλλά και τους μηχανισμούς των παραθύρων.
Την ίδια στιγμή, η χρήση αρκετών μονάδ
ων "monoblock", στην κατασκευή του C-Cactus, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην μείωση του συνολικού αριθμού των χρησιμοποιούμενων εξαρτημάτων. Τα πλαίσια των θυρών, για παράδειγμα, αποτελούνται από δύο μόνον μέρη, αριθμός εντυπωσιακός, σε σύγκριση με τα δώδεκα που απαιτούνται σε ένα σημερινά συμβατικό hatchback,.
Τα καθίσματα αποτελούνται και αυτά από δύο τμήματα: ένα υπερ-άνετο μορφοποιημένο και χρωματισμένο μονοκόμματο αφρώδες τμήμα, που σχηματίζει το εξωτερικό κάθισμα, και ένα στιβαρό "monoblock" πλαίσιο που είναι ο σκελετός πάνω στον οποίο προσαρμόζεται το αφρώδες τμήμα και εδράζει το κάθισμα στους οδηγούς του πατώματος. Η εργονομία επίσης είναι εξαιρετική, και - για ακόμα μία φορά - ο αριθμός των χρησιμοποιούμενων εξαρτημάτων είναι περιορισμένος.

Προηγμένα οικολογικά χαρακτηριστικά
Για να εμφανίσει πραγματικά επιτεύγματα για το περιβάλλον, η
Citroën, είχε πάντα σαν στόχο, την παρουσίαση τεχνολογιών και οχημάτων, προσιτών στο ευρύ κοινό.
Ο στόχος με το
C-Cactus είναι να προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα, με την παρουσίαση δηλαδή ενός οχήματος που ο υβριδικός κινητήρας HDi, να το καθιστά ένα πραγματικό οικολογικό αυτοκίνητο, που να έχει όμως τη δυνατότητα να πουληθεί, σε τιμή ίδια, με ένα βασικό οικογενειακό μοντέλο.
Το υβριδικό σύστημα κίνησης που αποτελείται από τον κινητήρα diesel απόδοσης 70 bhp DIN HDi με φίλτρο μικροσωματιδίων, που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα πρόσθετης ισχύος, 30 bhp DIN, το C Cactus επιτυγχάνει κατανάλωση της τάξεως των 2.91l/100 km, με επίπεδα εκπομπών ρύπων CO2 της τάξεως των 78 g/km σε μικτό κύκλο. Σε συνθήκες κίνησης στην πόλη, το όχημα βρίσκεται σε κατάσταση ZEV (Zero Emission Vehicle - όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων), κινούμενο απολύτως αθόρυβα, και μόνο με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα.
Σε συνθήκες ταξιδιού, με διαδοχικέ
ς επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις, χρησιμοποιούνται και οι δύο μορφές ενέργειας (ηλεκτρική και θερμοδυναμική), έτσι ώστε να περιορίζεται σημαντικά η κατανάλωση.
Υπάρχουν ωστόσο και άλλοι παράγοντες που συντελούν στο να χαρακτηριστεί το
C-Cactus ως αυτοκίνητο που σέβεται το περιβάλλον.
Οι λύσεις που έχουν υιοθετηθεί στο σχεδιασμό του
C-Cactus, συντελούν στην μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών των ρύπων του CO2.
Η χρήση λιγότερων εξαρτημάτων κάνει το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου ελαφρύτερο κατά 15% από ένα αντίστοιχο
C4 Hybride HDi (βάρος 1.180kg). To πλάτος των ελαστικών είναι επίσης περιορισμένο στο C-Cactus (205/45 R21), γεγονός που συμβάλλει και αυτό στην προστασία του περιβάλλοντος.
Λιγότερα εξαρτήματα σημαίνει εξ' ορισμού και λιγότερες πρώτες ύλες. Μεγάλος επίσης αριθμός από τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι ανακυκλωμένα ή ανακυκλώσιμα. Το μπαρ-μπριζ και τα παράθυρα, για παράδειγμα, είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένο γυαλί. Τα ελαστικά είναι ανακυκλώσιμα, καθώς και ο πρωτογενής χάλυβας που χρησιμοποιείται στα πλαίσια των θυρών.
Το συγκεκριμένο μέταλλο είναι άβαφο και αγυάλιστο, έχοντας όμως υποστεί την κατάλληλη αντι-διαβρωτική κατεργασία.
Τα προστατευτικά δάπεδα είναι προϊόντα ανακυκλωμένου δέρματος, από κομμάτια που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν στα συμβατικά βυρσοδεψεία. Πολλά μέρη είναι κατασκευασμένα από φελλό, ένα φυσικό υλικό που
προέρχεται από το φλοιό των δέντρων βελανιδιάς. Η τσόχα(κετσές) που χρησιμοποιείται στις εσωτερικές επενδύσεις των θυρών και του ταμπλώ είναι από μαλλί. Το συγκεκριμένο υλικό δεν περιλαμβάνει χημικά πρόσθετα, και είναι και ανακυκλώσιμο και βιοδιασπάσιμο.
Η τελική ταχύτητα του C-Cactus έχει σκόπιμα περιοριστεί στα 150 kmh.
Η συγκεκριμένη επιλογή, όχι μόνο συμβάλει στις ά
ριστες περιβαλλοντικές επιδόσεις του αυτοκινήτου, αλλά αντικατοπτρίζει τις προσπάθειες της Citroën, στην ανάπτυξη ενός καθαρού αυτοκινήτου, μια καινούργια προσέγγιση του αυτοκινήτου που ο οδηγός βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με το περιβάλλον.

C-CACTUS - Ένα μοντέρνο και προκλητικό αυτοκίνητο
Βασισμένο στην τολμηρή και συνάμα λογική χρήση εξαρτημάτων και υλικών, το
C-Cactus, είναι ένα όχημα με νόημα, που αντικατοπτρίζει συγχρόνως, μια νέα οπτική θεώρηση του αυτοκινήτου εστιασμένου στην:

- νέα ιεράρχηση προτεραιοτήτων, όπου ο σχεδιασμός δεν θυσιάζει την άνεση,

- στυλ όπου η οικολογία και η οικονομία είναι ταυτισμένες με την έκφραση και την ευχαρίστηση.
Μέσα από αυτό το ελκυστικό "concept", με την εκκεντρικότητα του στυλ, η Citroën ανάπτυξε μια καινούργια ιδέα σχετικά με το οικονομικό και οικολογικό αυτοκίνητο.
Ένα όχημα που αυτό-προσδιορίζεται από την πρωτοτυπία και τη σχεδιαστική του ευφυΐα, προσφέροντας συγχρόνως στους επιβάτες του, όλα τα χαρακτηριστικά εκείνα που είναι σημαντικά για την άνεσή τους.
Στην αναζήτηση της απλότητας: ευφυές, ευχάριστο στην εξωτερική σχεδίαση
Το
C-Cactus διαθέτει μοναδική προσωπικότητα: συμπαθητικό, μοντέρνο και εκκεντρικό, με αρμονική συνύπαρξη απλών γραμμών και στρογγυλευμένων καμπύλων τμημάτων. Το πρωτότυπο στυλ του, αντανακλά τις ευφυείς σχεδιαστικές επιλογές πάντα έχοντας την απλότητα στο επίκεντρο ολόκληρης της διαδικασίας του σχεδιασμού.
Στο μπροστινό μέρος, τα φωτιστικά σώματα του
C-Cactus, με τη στρογγυλευμένη και ελαφρά γωνιώδη μορφή τους, προσδίδουν στο όχημα μια έντονη σχεδιαστική αύρα, η οποία γίνεται ακόμα εντονότερη από τους δύο ενσωματωμένους στον προφυλακτήρα κυλινδρικούς αεραγωγούς, πάνω από την μοντέρνα κεντρική εισαγωγή, συντελώντας έτσι, όχι μόνον στην εν γένει λαξευμένη εικόνα του συνόλου, αλλά και στην προβολή της μυώδους και δυναμικής εμφάνισης.
Στην συνολική εικόνα δυναμικότητας του
C Cactus, συμβάλλει επίσης και το υπερυψωμένο καπό με τους δύο αεραγωγούς.
Οι στρογγυλευμένες επιφάνειες του αυτοκινήτου είναι επίσης εμφανείς και στο προφίλ του. Οι δυναμικές σχεδιαστικές γραμμές του, τονίζονται ακόμα περισσότερο από την προώθηση της γραμμής της οροφής και την ασυμμετρία των θυρών, από πρωτογενή χάλυβα, που έχει όμως υποστεί την απαραίτητη αντι-διαβρωτική κατεργασία.
Οι ψηλοί "ώμοι", μαζί με τους τροχούς των 21 ιντσών, υπογραμμίζουν τη δύναμη στο χαρακτήρα του
C Cactus.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στους τροχούς. Μεγάλη διάμετρος και χαμηλοπρόφιλα ελαστικά, αποτελούν πλέον σήμα κατατεθέν κάθε δυνατού και σύγχρονου οχήματος.
Αποτέλεσμα συνεργασίας
Citroën και Michelin, είναι και τα ελαστικά χαμηλού προφίλ, μεγάλης διαμέτρου και περιορισμένου πλάτους. Ο περιορισμός της επιφάνειας επαφής του ελαστικού με το έδαφος, περιορίζει την κατανάλωση, επιτρέποντας παράλληλα και τον καλύτερο έλεγχο του κόστους κατασκευής των ελαστικών, δεδομένου ότι απαιτείται μικρότερη ποσότητα ελαστικού στη φάση της παραγωγής τους.
Για καινούργιο και ακόμα πιο πρωτότυπο σχέδιο, τα συγκεκριμέν
α ειδικά ελαστικά διαθέτουν μία πράσινη ρίγα πάνω σε λευκό φόντο, τυπωμένη σε φαρδύ αυλάκι που διατρέχει όλο το πέλμα.
Τα
πίσω φωτιστικά σώματα μοιάζουν στο σχήμα με τα μπροστινά, παρουσιάζοντας μία πρωτοποριακή ιδιαιτερότητα: εγκοπές στο εσωτερικό πλαστικό που επιτρέπουν στον οδηγό να βλέπει μέσα από αυτά. Η συγκεκριμένη καινοτομία αυξάνει το οπτικό πεδίο, και μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη, στις μανούβρες για παράδειγμα.
Λιγότερα χαρακτηριστικά με μεγαλύτερη επίδραση : ευχάριστο, ελκυστικό και έξυπνα σχεδιασμένο εσωτερικό
Το
C-Cactus είναι το ίδιο πρωτότυπο και ευφυές αυτοκίνητο και σε ότι αφορά το εσωτερικό του. Οι φόρμες των επιμέρους τμημάτων, η επιλογή των υλικών, τα σχέδια και οι χρωματικοί συνδυασμοί, δίνουν στην καμπίνα έναν αέρα μινιμαλιστικό, προσελκύοντας ταυτόχρονα και την προσοχή.
Τα υλικά του εσωτερικού εκφράζουν πρωτοποριακές επιλογές, όπου η ποιότητα γίνεται άμεσα ορατή. Πέρα όμως από την εμφάνιση, διαπιστώνει κανείς αμέσως, τον οικονομικό αλλά και οικολογικό τους χαρακτήρα. Ο φελλός, για παράδειγμα, έχει χρησιμοποιηθεί σε πολλά διακοσμητικά τμήματα, όπως και στους αεραγωγούς και στον πίνακα ελέγχου του air conditioning. Το πάτωμα είναι καλυμμένο με ανακυκλωμένο δέρμα. Το λευκό λακαρισμένο φινίρισμα ορισμένων μερών, καθώς και το οπτικό ερέθισμα που προκαλούν τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, συντελούν στην πρωτοτυπία του συνόλου και στην δημιουργία της εντύπωσης της λεγόμενης "απτής" ποιότητας.
Η διακόσμηση δεν φτιάχτηκε "φορτώνοντας" υλικά, αλλά με την μέθοδο της αφαίρεσης. Η συγκεκριμένη ιδέα της "αφαιρετικής" διακόσμησης, γίνεται εμφανής στις επενδύσεις των θυρών καθώς και στα πλαίσια των καθισμάτων. Η εσωτερική επένδυση των θυρών έχει το χρώμα του πράσινου μήλου και ο ρόλος της ε
ίναι αυτός κυρίως της ηχομόνωσης. Ωστόσο είναι ορατή μέσα από κοπτικό της εξωτερικής επένδυσης (λουλούδια, φυτά, πεταλούδες) όπου λόγω χρώματος και σχήματος συμβάλλει και αυτή στην διακόσμηση της καμπίνας.
Το ίδιο μοτίβο με λουλούδια, φυτά και πεταλούδες, - που συμβολίζει την περιβαλλοντική αγνότητα και ευεξία - συναντάμε επίσης και σε άλλα τμήματα της καμπίνας.

Γενναιόδωροι εσωτερικοί χώροι, διασφαλίζουν την άνεση των επιβατών
Το
C-Cactus διαθέτει τις διαστάσεις ενός οικογενειακού αυτοκινήτου (4.2 μέτρα μήκος και 1.8 μέτρα πλάτος) καθώς και έναν ευμεγέθη και πλήρως διαμορφώσιμο χώρο αποσκευών(απο 500 έως και 1,100 λίτρα).
Το πίσω κάθισμα τοποθετημένο πάνω σε οδηγούς, έχει τη δυνατότητα να σύρεται προς τα μπροστά. Το πάτωμα του χώρου αποσκευών, το οποίο είναι ενοποιημένο με τον πάγκο του πίσω καθίσματος, ακολουθεί την μετακίνηση του καθίσματος, αποκαλύπτοντας ένα δεύτερο δάπεδο, έτσι ώστε με την ύπαρξη μίας θεωρητικά απολύτως επίπεδης επιφάνειας, να είναι δυνατή η μεταφορά ογκωδών αντικειμένων.
Άλλο ένα έξυπνο χαρακτηριστικό είναι και η τσάντα με κλιπς, που βρίσκεται στη θέση του συνοδηγού και αντικαθιστά το κλασσικό ντουλαπάκι, δίνοντας τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων και εκτός του αυτοκινήτου.
Για την άνεση αλλά και το στυλ, το
C-Cactus εφοδιάζεται και με μία πανοραμική γυάλινη οροφή, που συντελεί στην άπλετη φωτεινότητα του εσωτερικού.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ


Διαστάσεις

Μήκος: 4,200 mm

Πλάτος: 1,800 mm

Ύψος: 1,490 mm

Μεταξόνιο: 2,800 mm

Μικτό βάρος (GVW): 1.180 kg (με τις μπαταρίες)

Επιδόσεις και κατανάλωση

Μέγιστη ταχύτητα: 150 kmh

Κατανάλωση συνδυασμένου κύκλου: 2,9 l/100 km

Εκπομπές ρύπων CO2 : 78 g/km

Υβριδικό Diesel σύστημα κίνησης

- κινητήρας diesel HDi 70 ίππων με DPFS (φίλτρο μικροσωματιδίων) και αυτόματο κιβώτιο
5 ταχυτήτων

- Ηλεκτροκινητήρας 30 bhp τοποθετημένος στο «καβούκι» του συμπλέκτη.

ZEV mode (όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων)

Συντελεστές αεροδυναμικής

Cd: 0,35

CdA: 0.8 m²

Άξονας μετάδοσης

C4 platform

Βασικός εξοπλισμός

Σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής

Φορητό MP3 player με οθόνη αφής, που παίζει το ρόλο κλειδιού εκκίνησης

Air conditioning με αυτόματο έλεγχο της θερμοκρασίας

Ηχοσύστημα υψηλής ποιότητας

Cruise control με περιοριστή ταχύτητας

Ηλεκτρικό χειρόφρενο


Πηγή: Citroen