Fabiatou Auto News

Thursday, September 13, 2007

Volvo ReCharge Concept Car

Το Volvo ReCharge Concept κάνει το ντεμπούτο του σε ένα ειδικά σχεδιασμένο Volvo C30 στην Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.
Το ReCharge Concept έχει εξελιχθεί στο κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης VMCC (Volvo Monitoring and Concept Center) που είναι η δεξαμενή εγκεφάλων της Volvo Car Corporation στο Camarillo της Καλιφόρνιας.
Χάρη στην εξαιρετική ηλεκτροκίνητη εμβέλειά του, το Volvo ReCharge Concept είναι εξαιρετικά οικονομικό.
Όταν κινείται μόνο με ηλεκτρική ενέργεια, το λειτουργικό κόστος αναμένεται να είναι περίπου 80% μικρότερο από ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο. Πέρα από την εμβέλεια των 100 χιλιομέτρων, η κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται μεταξύ 0 και 5,5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, στο διάστημα που λειτουργεί ο κινητήρας.

Ένας ηλεκτροκινητήρας σε κάθε τροχό
Το Volvo ReCharge Concept συνδυάζει μια σειρά από καινοτομίες τελευταίας τεχνολογίας όπως λέγεται "σε σειρά", χωρίς να μεσολαβεί καμία μηχανική σύνδεση ανάμεσα στον κινητήρα και τους τροχούς.
Η συστοιχία μπαταριών που είναι ενσωματωμένη στον χώρο αποσκευών χρησιμοποιεί τεχνολογία λιθίου-πλυμερών. Οι μπαταρίες έχουν διάρκεια ζωής μεγαλύτερη και από αυτού του ίδιου του αυτοκινήτου.
Τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, ένας σε κάθε τροχό, παρέχουν ανεξάρτητη κίνηση στους τέσσερις τροχούς.
Ο τετρακύλινδρος κινητήρας Flexifuel 1,6 λίτρων δίνει κίνηση σε μια προηγμένη γεννήτρια που τροφοδοτεί με ρεύμα τους ηλεκτροκινητήρες των τροχών, όταν αποφορτιστεί η μπαταρία.

Ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο με εφεδρικό κινητήρα εσωτερικής καύσης
Κατ' αρχήν, το Volvo ReCharge Concept είναι ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο μπαταρίας με μια αποδοτική γεννήτρια, μια βοηθητική μονάδα ισχύος APU (Auxiliary Power Unit), η οποία παρεμβαίνει όταν εκφορτιστεί η μπ
αταρία και δεν έχει πλέον αρκετή απόδοση.
Η APU είναι σχεδιασμένη να τροφοδοτεί με ηλεκτρικό ρεύμα κάθε έναν από τους ηλεκτροκινητήρες των τροχών. Καθώς ο κινητήρας εσωτερικής καύσης απλά τροφοδοτεί τη γεννήτρια, μπορεί να λειτουργεί ιδανικά για ελεγχόμενη εκπομπή καυσαερίων και διοξειδίου του άνθρακα.
Η APU είναι αρκετά ισχυρή για να τροφοδοτήσει μια ολόκληρη μονοκατοικία με ηλεκτρική ενέργεια. Μπορεί, για παράδειγμα, με μικρομετατροπές να χρησιμοποιηθεί από τον ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου ως ηλεκτρογεννήτρια σε περίπτωση διακοπής ρεύματος.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει την πηγή ενέργειας
Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης
παίρνει εμπρός αυτόματα, όταν η μπαταρία αναλώσει το 70% της ενέργειάς της. Ο οδηγός, όμως, ελέγχει χειροκίνητα τον τετρακύλινδρο κινητήρα Flexifuel με ένα κουμπί πάνω στο ταμπλό.
Έτσι, μπορεί να βάλει εμπρός τον κινητήρα πιο νωρίς για να φορτίσει τη μπαταρία του αυτοκινήτου όταν, για παράδειγμα, οδηγεί στον αυτοκινητόδρομο, ώστε να έχει αρκετή μπαταρία για να οδηγήσει μέσα στην πόλη.

"Υπάρχει μεγάλη διαφορά ανάμεσα σε αυτό και τα άλλα υβριδικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σήμερα. Τα σημερινά υβριδικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν τη μπαταρία μόνο για μικρό διάστημα, υποβοηθώντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η δική μας λύση είναι σχεδιασμένη να λειτουργεί με ηλεκτρισμό συνεχώς, με την πρόσθετη ασφάλεια του κινητήρα εσωτερικής καύσης ως εφεδρική πηγή ηλεκτρικής ενέργειας", λέει ο Ichiro Sugioka, υπεύθυνος προγράμματος του Volvo ReCharge Concept. Και προσθέτει: "Επιπλέον, το C30 με την υβριδική τεχνολογία που διαθέτει, διατηρεί τη δυναμική και σπορ οδηγική συμπεριφορά του. Επιτάχυνση 0-100 km/h σε 9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 160 km/h."

Ειδικά σχεδιασμένοι ηλεκτροκινητήρες
Τα βασικά ηλεκτρολογικά συστήματα του πρωτοτύπου Volvo ReCharge Concept - η γεννήτρια της APU και οι ηλεκτροκινητήρες των τροχών - σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν σε συνεργασία με τη Βρετανική PML
Flightlink που ειδικεύεται στα ηλεκτρομαγνητικά συστήματα.
Με έναν ανεξάρτητο ηλεκτροκινητήρα σε κάθε τροχό, βελτιστοποιούνται η κατανομή του βάρους αλλά και η μηχανική απόδοση και η έλξη. Η τριβή ανάμεσα στα μηχανικά εξαρτήματα μηδενίζεται. Καθώς το αυτοκίνητο δεν διαθέτει κιβώτιο ταχυτήτων όπως τα κανονικά αυτοκίνητα, δεν χρειάζεται και μοχλός ταχυτήτων.
Για τη μεγιστοποίηση της περιβαλλοντικής ωφέλειας, το Volvo ReCharge Concept έχει ελαστικά υψηλής απόδοσης της Michelin. Είναι ειδικά σχεδιασμένα για να συνδυάζονται με τους ηλεκτροκινητήρες.
Επιπλέον, το αυτοκίνητο διαθέτει έτσι τετρακίνηση με την πλέον πραγματική έννοια του όρου. Η ισχύς σε κάθε τροχό ελέγχεται ανεξάρτητα.

Η ενέργεια που παράγεται κατά το φρενάρισμα μεταδίδεται στη μπαταρία. Όταν το σύστημα εξελιχθεί πλήρως, τα συμβατικά φρένα θα αντικατασταθούν εξ ολοκλήρου με ηλεκτρικά φρένα και στην τριβή δεν θα σπαταλάτε παρά ελάχιστη ενέργεια.
Για να εξασφαλιστεί η αξιοπιστία του συστήματος κίνησης και πέδησης, τις επιλογές του οδηγού επεξεργάζεται ένα τετραπλό σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου.

Οικολογικά ασφαλής λύση για την πόλη
Το Volvo ReCharge Concept είναι ιδανικό για τους οδηγούς που καλύπτουν καθημερινά μικρές αποστάσεις. Για παράδειγμα, ένας οδηγός που κάνει λιγότερα από 100 χιλιόμετρα (62 μίλια) για να πάει στη δουλειά του, μπορεί να κάνει όλη τη διαδρομή αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια και η κατανάλωση καυσίμου είναι, στην περίπτωση αυτή, μηδενική.

Ακόμα και οδηγοί που καλύπτουν μεγαλύτερες αποστάσεις από την εμβέλεια της μπαταρίας θα επωφεληθούν από το ReCharge Concept. Στα 150 χιλιόμετρα (93 μίλια), αν ξεκινήσει κανείς με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, το αυτοκίνητο καταναλώνει λιγότερα από 2,8 λίτρα καυσίμου και η εξοικονόμηση καυσίμου φτάνει τα 1,9 λίτρα/100 χιλιόμετρα (124 μίλια ανά γαλόνι).
"Η μόνη απαίτηση είναι ο ιδιοκτήτης του να μπορεί να το βάλει στην πρίζα, στο σπίτι ή στη δουλειά. Η μπαταρία χρειάζεται 3 ώρες για να φορτιστεί πλήρως. Ακόμα, όμως, και με μια γρήγορη φόρτιση μίας ώρας, το αυτοκίνητο μπορεί να καλύψει 50 χιλιόμετρα", λέει ο Magnus Jonsson.


Πηγή: Volvo