Fabiatou Auto News

Friday, July 13, 2007

Νέο Suzuki Splash – Δυναμικό, νεανικό και πρακτικό

…πρεμιέρα στην έκθεση της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβριο

Η Suzuki, πρωτοπόρος στην κατασκευή συμπαγών αυτοκινήτων, παρουσιάζει το Splash, ένα νέο πολυχρηστικό μοντέλο με μοναδικά πλεονεκτήματα και μεγάλες δυνατότητες. Το Splash είναι το τέταρτο, κατά σειρά, νέο μοντέλο της Suzuki σε διάστημα τριών ετών. Δημιουργήθηκε με βάση τη φιλοσοφία «Way Of Life» και, όπως τα Swift, Grand Vitara και SX4, καταδεικνύει την ικανότητα της Suzuki να κατασκευάζει αυτοκίνητα που ξεπερνούν τις προσδοκίες των οδηγών σε ολόκληρο τον κόσμο.
Όπως και όλα τα νέα μοντέλα της
Suzuki, το Splash έρχεται να προστεθεί στη γκάμα όχι ως αντικαταστάτης κάποιου παλιότερου μοντέλου, αλλά ως μια νέα πρόταση στην κατηγορία των compact MPV. Όπως και το Swift, το Splash εξελίχτηκε με γνώμονα τις ανάγκες και τις απαιτήσεις των Ευρωπαίων οδηγών. Αυτό σημαίνει ότι η πρακτικότητα και οι μεγάλοι χώροι συνδυάζονται με δυναμικές επιδόσεις, προσεγμένη οδική συμπεριφορά, εκλεπτυσμένη αισθητική, κορυφαία ποιότητα και πλήρη εξοπλισμό παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας.
Το
Splash απευθύνεται σε νέα ζευγάρια και μικρές οικογένειες που επιθυμούν ένα αυτοκίνητο με μεγάλο εύρος πλεονεκτημάτων: άνετους χώρους, ασφάλεια, καλές επιδόσεις, ευκολία οδήγησης και σταθερότητα, υψηλή ποιότητα, χαμηλή κατανάλωση και οικολογικό χαρακτήρα. Παράλληλα, ως νέοι, δίνουν μεγάλη σημασία στην αισθητική και στο lifestyle. Ακριβώς γι’ αυτούς του λόγους, η σχεδιαστική ομάδα του Splash έδωσε έμφαση στο δυναμισμό και στο νεανικό χαρακτήρα του αμαξώματος και του εσωτερικού, ξεπερνώντας την «παγίδα» της υλοποίησης ενός πολύ πρακτικού, αλλά χωρίς χαρακτήρα «τετράγωνου» MPV.

Σχεδίαση
Ο
Akira Kamio, επικεφαλής της ομάδας σχεδιασμού του Splash, είχε σημαντική συμβολή και στη σχεδίαση του Swift, που απέδειξε ότι ο δυναμικός, νεανικός και ιδιαίτερος χαρακτήρας, σε συνεργασία με τα προηγμένα τεχνικά χαρακτηριστικά, αποτελεί το κλειδί της εμπορικής επιτυχίας. Έτσι, το 2004, μαζί με μια ομάδα δέκα σχεδιαστών, επισκέφτηκαν για έξι μήνες την Ευρώπη, όπου συνέλεξαν στοιχεία για τις προτιμήσεις και τις ιδιαιτερότητες των οδηγών. Διαπίστωσαν λοιπόν ότι παρότι οι Ευρωπαίοι επιθυμούν τα πλεονεκτήματα των MPV όπως την εξαιρετική ορατότητα, την ψηλή θέση οδήγησης και τους μεγάλους χώρους, δεν θέλουν τα αυτοκίνητά τους να μοιάζουν σαν συρρικνωμένα φορτηγά.
Αναλύοντας τα στοιχεία, η σχεδιαστική ομάδα κατέληξε στο πρωτότυπο
Splash που παρουσιάστηκε το Σεπτέμβριο του 2006 στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου του
Παρισιού. Η αποδοχή του κοινού ήταν θερμή, γεγονός που πιστοποίησε ότι ο δρόμος που είχε επιλέξει ο Kamio και οι συνεργάτες του ήταν ο σωστός. Παρότι συμπαγές -με μήκος 3,72 μέτρα- και ψηλό, το Splash δείχνει ταυτόχρονα νεανικό, δυναμικό και αεροδυναμικό, χωρίς να χάνει τίποτα από την πρακτικότητα και την ευρυχωρία του εσωτερικού ενός MPV.
Η σχεδίαση είναι από τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά ενός νέου μοντέλου, ω
στόσο, ένα αυτοκίνητο δεν είναι κόσμημα. Για να αποδώσει σωστά και ισορροπημένα στο πεδίο για το οποίο προορίζεται, δηλαδή στο δρόμο, απαραίτητα είναι τα προηγμένα μηχανικά μέρη. Τη λύση εδώ έδωσε η εξαιρετική «βάση» του Swift. Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις του ιδιαίτερα πετυχημένου μοντέλου, έχουν διακριθεί σε συγκριτικές δοκιμές του ειδικού Τύπου για την εξαιρετική τους απόδοση και λογικά αποτέλεσαν τη βάση της ανάπτυξης του Splash. Φυσικά, δέχθηκαν τροποποιήσεις για να συμβαδίζουν με το χαρακτήρα του νέου μοντέλου. Στον τομέα των κινητήρων νέα σύνολα έρχονται να προστεθούν, σηματοδοτώντας τόσο το διαφορετικό κοινό στο οποίο απευθύνεται το Splash, όσο και τη σημαντικότητά του για την ευρωπαϊκή και την παγκόσμια αγορά.

Κινητήρες - Μετάδοση
Από την πρώτη στιγμή της παρουσίασης του, το
Splash θα προσφέρεται με τρεις νέους κινητήρες, δύο βενζίνης και ένα πετρελαίου, καθώς και με δύο διαφορετικά κιβώτια ταχυτήτων. Συγκεκριμένα, στη βάση της γκάμας βρίσκεται ένας τρικύλινδρος 12βάβλιδος κινητήρας βενζίνης 1.0 λίτρου με απόδοση 65 ίππων. Κορυφαίος κινητήρας βενζίνης είναι ένα τετρακύλινδρο 16βάλβιδο σύνολο 1.2 λίτρων, με ισχύ 86 ίππων, που συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο κινητήρας πετρελαίου είναι τετρακύλινδρος, 1.3 λίτρων, με σύστημα τροφοδοσίας common rail, φίλτρο κατακράτησης σωματιδίων DPF και απόδοση 75 ίππων. Όλοι οι κινητήρες κατασκευάζονται από τη Suzuki και κατά την εξέλιξή τους δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων, χωρίς θυσίες στην απόδοση.

Ασφάλεια
Για τη
Suzuki, τόσο η παθητική, όσο και η ενεργητική ασφάλεια δεν είναι ζήτημα μεγέθους ή κατηγορίας. Αυτό το έχει αποδείξει με τις πολύ καλές επιδόσεις των μοντέλων της στα crash test, από τα μικρότερα Swift και SX4, έως και το μεγαλύτερο Grand Vitara. Tο Splash διαθέτει πλήρη εξοπλισμό, με αποτέλεσμα να εξασφαλίζει κορυφαία προστασία στους επιβάτες του. Συγκεκριμένα, οι αερόσακοι είναι έξι, δύο μετωπικοί, δύο πλευρικοί και δύο κεφαλής –οι τελευταίοι για όλους τους επιβάτες- οι ζώνες διαθέτουν προεντατήρες και περιοριστές δύναμης, ενώ διαθέσιμο είναι το ESP και στάνταρ το ABS με brake assist και EBD. Το αμάξωμα είναι ενισχυμένο στην καμπίνα των επιβατών και διαθέτει ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης, ενώ ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί και στην προστασία των πεζών, καθώς το εμπρός μέρος διαθέτει υλικά απορρόφησης της δύναμης πρόσκρουσης.

Συνοψίζοντας, το Splash διαθέτει πολύπλευρο, αλλά ταυτόχρονα και εξαιρετικά ισορροπημένο χαρακτήρα, προσφέροντας όλα τα τυπικά θετικά στοιχεία ενός συμπαγούς πολυμορφικού, χωρίς όμως τα μειονεκτήματά του. Αναλυτικά:

Μεγάλοι χώροι για πέντε άτομα και αποσκευές
Συμπαγές αμάξωμα μήκους 3,72 μέτρων
Δυναμική σχεδίαση και νεανικός χαρακτήρας
Σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από τη
Suzuki στην Ευρώπη
Πλήρης εξοπλισμός ασφάλειας
Νέοι κινητήρες 1,0 και 1,2 λίτρων βενζίνης και
diesel 1,3 λίτρων

Πηγή: Suzuki