Fabiatou Auto News

Wednesday, July 11, 2007

BMW M3

Στην ‘καρδιά’ της πιο πρόσφατης BMW M3 χτυπά ο οκτακύλινδρος κινητήρας που - και μόνο λόγω υψηλόστροφης φιλοσοφίας - κουβαλά το DNA του κινητήρα της F1 με τον οποία αγωνίζεται σήμερα η BMW Sauber F1 Team.Υιοθετώντας αυτή την φιλοσοφία που αποτελεί γνώρισμα όλων των κινητήριων μονάδων της BMW M, ο νέος V8 αποδίδει μέγιστη ισχύ 309 kW/420 hp από κυβισμό ακριβώς 3,999 cc. Άλλοι, εξίσου εντυπωσιακοί παράγοντες είναι η μέγιστη ροπή των 400 Nm και οι μέγιστες στροφές των 8, 400 rpm.Πραγματικά απαράμιλλη, ωστόσο, είναι η ώθηση και ελκτική ισχύς που παράγονται μέσω του συνδυασμού ενός τέτοιου κινητήρα με μεταβλητό μπλοκέ διαφορικό Μ και κίνησης στους πίσω τροχούς. Ακριβώς γι’ αυτό, η νέα BMW M3 όχι μόνον ανταποκρίνεται άριστα στην επιτάχυνση, αλλά είναι και συγκλονιστική στον τρόπο που εκμεταλλεύεται την ισχύ της στην πράξη: Επιταχύνει από 0 - 100 km/h σε 4.8 δευτερόλεπτα, και το αυτοκίνητο συνεχίζει με εντυπωσιακή σταθερότητα μέχρι την τελική ταχύτητα των 250 km/h, όπου ο ηλεκτρονικός κόφτης παρεμβαίνει βάζοντας ένα τεχνητό όριο στην ανεξάντλητη ισχύ και τις επιδόσεις της νέας BMW M3.

Σχεδιάζοντας το εσωτερικό, οι ειδικοί της BMW M GmbH κατάφεραν να προσφέρουν στους επιβάτες μέγιστη οδηγική απόλαυση σε ένα περιβάλλον ειδικά προσαρμοσμένο στις ιδιαίτερες ανάγκες και επιθυμίες τους. Αυτό ισχύει κυρίως για τον οδηγό, καθώς όλα τα χειριστήρια και τα όργανα που έχουν άμεση σχέση με μία δυναμική οδηγική εμπειρία έχουν προσαρμοστεί στις έξοχες επιδόσεις της BMW M3 ή ανασχεδιαστεί εξ αρχής, όπου αυτό ήταν εφικτό.
Κατανέμοντας ομαλά και αποδοτικά τις δυνάμεις διεύθυνσης και κίνησης στον εμπρός και πίσω άξονα, το πλαίσιο και η ανάρτηση της νέας BMW M3 αποτελεί την ιδανική βάση για έξοχες δυναμικές επιδόσεις και οδηγικά χαρακτηριστικά. Το πλαίσιο της νέας BMW M3 έχει δημιουργηθεί εξ αρχής, με γνώμονα τη σημαντική αύξηση κινητήριας ισχύς και την εξοικονόμηση βάρους.

Γι’ αυτό ακριβώς, σχεδόν όλα τα εξαρτήματα του νέου εμπρός άξονα κατασκευάζονται από αλουμίνιο: μεταξύ αυτών, τα γόνατα ελατηρίων είναι ακόμα πιο άκαμπτα από πριν, όπως και τα ρουλεμάν των βραχιόνων το υποπλαίσιο και μια πρόσθετη πλάκα ενίσχυσης, αυξάνοντας την ευστάθεια ολόκληρου του εμπρός τμήματος. Πράγματι, οι μηχανικοί της BMW GmbH κατάφεραν να αποφύγουν το περιττό βάρος ακόμα και μέσω του συστήματος φρένων με τη χρήση συνθετικών δίσκων.

Ο πίσω άξονας πέντε συνδέσμων της BMW M3 με τεχνολογία ελαφρού βάρους έχει κατασκευαστεί επίσης εξαρχής, με εξαίρεση ένα βραχίονα ελέγχου σύγκλισης. Η ιδιαίτερη σχεδίαση και κατασκευή των αλουμινένιων βραχιόνων μέσω σφυρηλάτησης, σε συνδυασμό με τους αλουμινένιους αποσβεστήρες, επιτυγχάνει μείωση βάρους σ’ αυτό το τμήμα του αυτοκινήτου μόνο, κατά 2.5 kg.

Αντιστρεπτικές δοκοί βελτιστοποιημένες σε λειτουργία και βάρος τοποθετούνται μπροστά και πίσω. Η αλλαγή στη γεωμετρία του άξονα και στις δύο περιπτώσεις – με δύο πρόσθετες διαμήκεις μπάρες, εκτός από τα άλλα νέα ή τροποποιημένα εξαρτήματα – προσφέρει νέα απόδοση προσαρμοσμένη στην υψηλή ισχύ του αυτοκινήτου και στον εξαιρετικά σπορ και δυναμικό, συνολικό του χαρακτήρα.

Η νέα τελική μετάδοση της BMW M3 ολοκληρώνεται με ένα Μεταβλητό Μπλοκέ Διαφορικό Μ που παρέχει μέχρι 100% εμπλοκή με μία πλήρως μεταβλητή διαδικασία όταν χρειάζεται, διασφαλίζοντας βέλτιστη πρόσφυση σε όλες τις επιφάνειες. Ανάλογα με τις διαφορές ταχύτητας που παρουσιάζονται μεταξύ δεξιού και αριστερού τροχού, το Variable M Differential Lock αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο τα πλεονεκτήματα της πίσω κίνησης.

Το αποτέλεσμα αυτών των πολλών βελτιώσεων στο πλαίσιο και την ανάρτηση είναι εμφανές στην αγωνιστική πίστα, καθώς η νέα BMW M3 ξεπερνά σημαντικά σε επιδόσεις τους χρόνους όλων των προηγούμενων γενιών

Βιώνοντας τις δυνατότητες της νέας BMW M3, ο οδηγός μπορεί να διαμορφώσει αρκετές παραμέτρους οδήγησης ατομικά, σύμφωνα με τις ιδιαίτερες απαιτήσεις του, ρυθμίζοντας επομένως τη συμπεριφορά και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις προσωπικές προτιμήσεις του. Μία επιλογή, για παράδειγμα, είναι η πλήρης απενεργοποίηση του Ελέγχου Δυναμικής Ευστάθειας - Dynamic Stability Control (DSC) μέσω του σεταρίσματος του αυτοκινήτου. Ο Ηλεκτρονικός Έλεγχος Απόσβεσης - Electronic Damper Control (EDC), από την άλλη, που βελτιστοποιεί τόσο τις πλεύσεις όσο και τις εγκάρσιες/διαμήκεις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, τόσο στο φρενάρισμα όσο και στην επιτάχυνση ρυθμίζοντας τις δυνάμεις απόσβεσης, προσφέρεται με τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις – Normal, Comfort και Sports – που ο οδηγός μπορεί να επιλέξει εκ των προτέρων με το πάτημα ενός μπουτόν.

Τρεις χαρτογραφήσεις διατίθενται επίσης για ακριβή διαχείριση του κινητήρα. Αυτές οι λειτουργίες διαχείρισης επενεργούν όχι μόνο στην απόκριση των πεταλούδων του γκαζιού στην πολλαπλή εισαγωγής, αλλά και σε περαιτέρω παράγοντες και παραμέτρους, μεταβάλλοντας σημαντικά τη συμπεριφορά και απόκριση του κινητήρα.

Η προαιρετική διάταξη MDrive επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει εκ των προτέρων την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης Servotronic. Στην πορεία, το MDrive μπορεί να ακολουθεί δύο χαρτογραφήσεις (Κανονική και Σπορ) που μεταβάλλουν

στο Nordschleife του Nürburgring, όπου τα μοντέλα BMW M δοκιμάζονται στο όριο.


Επιτάχυνση 0 - 100 km/h σε 4.8 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα περιορισμένη ηλεκτρονικά στα 250 km/h (155 mph), μέση κατανάλωση καυσίμου στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών 12.4 L/100 km.
Μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο με ενσωματωμένη ψύξη λαδιού ανάλογα με τη θερμοκρασία, συμπλέκτης διπλής μάζας με βελτιστοποιημένη ροπή αδρανείας.
MDrive για ρύθμιση και ανάκτηση της επιλεγμένης από τον οδηγό χαρτογράφησης κινητήρα, ανάρτησης, DSC και Servotronic, σαν πρόσθετη επιλογή.
Νέα ανάρτηση με ειδικά εξαρτήματα χαμηλού βάρους καθώς και γεωμετρία με ειδικές ρυθμίσεις BMW M για μία πολύ δυναμική οδηγική εμπειρία, βραχίονες ελέγχου από σφυρήλατο αλουμίνιο, συνθετικό υψηλής απόδοσης σύστημα πέδησης, προαιρετικό ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου απόσβεσης - Electronic Damper Control (EDC) με τρεις διαθέσιμες επιλογές χαρτογράφησης (σετάρισμα).
Το πρώτο όχημα παραγωγής στην κατηγορία του με οροφή ενισχυμένη με ανθρακονήματα, όπου τα ανθρακονήματα χρησιμεύουν για τη μείωση του συνολικού βάρους του οχήματος αλλά και τη βελτίωση της ευελιξίας με χαμήλωμα του κέντρου βάρους. Τα ανθρακονήματα στην οροφή είναι ορατά, κάτι που συμβολίζει αποκλειστικότητα και άμεση σύνδεση με το μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Αυθεντική σχεδίαση BMW M που υπογραμμίζει την αθλητική εμφάνιση του αυτοκινήτου, αλουμινένιο καπό κινητήρα με εντυπωσιακό κεντρικό ‘φούσκωμα’, ένδειξη ανώτερης ισχύος και επιδόσεων, χαρακτηριστικό εμπρός τμήμα με μεγάλα ανοίγματα εισαγωγής αέρα, μυώδεις, τονισμένοι θόλοι τροχών.
‘Βράγχια’ εισαγωγής αέρα στα εμπρός, πλαϊνά πάνελ, μαρσπιέ Μ που υπογραμμίζουν τη φιλοσοφία της πίσω κίνησης, διακριτική αεροτομή που μειώνει τις δυνάμεις άνωσης στο πίσω τμήμα, οροφή από εμφανή ανθρακονήματα, διπλές απολήξεις εξαγωγής χαρακτηριστικές της BMW M
.
Υψηλής ποιότητας, προηγμένο και άριστα εξοπλισμένο εσωτερικό, με μεγάλα περιθώρια εξατομίκευσης, πρωτοποριακή φιλοσοφία χρωμάτων και υλικών, τέσσερα καθίσματα, ηχοσύστημα υψηλών προδιαγραφών BMW Individual προσαρμοσμένο στο αυτοκίνητο, προαιρετικό, ειδική απόχρωση εξωτερικού και εκδόσεις εξοπλισμού που υπογραμμίζουν το αποκλειστικό χαρακτήρα της νέας BMW.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home