Fabiatou Auto News

Sunday, May 13, 2007

BMW "International Engine of the Year Award 2007"

Με επτά βραβεία για τέσσερις κινητήρες, η BMW για μία φορά ακόμα εμφανίζεται η πιο επιτυχημένη μάρκα μέσα από το θεσμό βραβείων ‘International Engine of the Year Awards 2007’, το σημαντικότερο διαγωνισμό κινητήρων σε όλο τον κόσμο. Και για τρίτη συνεχόμενη φορά, η επιτροπή Βραβείων – που αποτελείται από 62 διακεκριμένους, διεθνείς δημοσιογράφους του ειδικού τύπου από 30 χώρες – απένειμε το κύριο βραβείο, τον πολυπόθητο τίτλο του ‘Διεθνούς Κινητήρα της Χρονιάς’ (International Engine of the Year) στη Βαυαρική κατασκευάστρια αυτοκινήτων. Φέτος, το βραβείο πηγαίνει στο νέο βενζινοκινητήρα 3.0 Twin Turbo της BMW, που τώρα τοποθετείται σε όλες τις εκδόσεις της επιτυχημένης BMW Σειράς 3. Ο πρώτος στον κόσμο 6κύλινδρος σε σειρά κινητήρας με τεχνολογία Twin Turbo ήρθε επίσης πρώτος σε δύο ακόμα κατηγορίες, κερδίζοντας τον τίτλο του ‘Καλύτερου Νέου Κινητήρα του 2007’ (Best New Engine of the Year 2007) και την κορυφαία θέση στην κατηγορία κυβισμού 2.5 – 3.0 λίτρων.

Εκτός από την τεράστια ελκτική ισχύ του κινητήρα, η επιτροπή εντυπωσιάστηκε ιδιαίτερα από την υψηλή απόδοση της μονάδας των 225 kW/306 bhp. Με 9.5 λίτρα / 100 χλμ. στη BMW 335i Coupé, η κατανάλωση μικτού κύκλου σύμφωνα με τα πρότυπα της Ε.Ε. είναι εξαιρετικά μέτρια γι’ αυτή την κατηγορία επιδόσεων. Ο Twin Turbo το επιτυγχάνει κυρίως λόγω του Ψεκασμού Υψηλής Ακρίβειας της BMW (High Precision Injection), του πρώτου συστήματος άμεσου ψεκασμού με καθοδήγηση σπρέι που έχει προχωρήσει ποτέ σε μαζική παραγωγή. Αυτό επιτρέπει μία εξαιρετικά ακριβή μέτρηση του μίγματος αέρα-καυσίμου.
Δύο βραβεία κέρδισε ο υψηλών επιδόσεων V10 κινητήρας, ο οποίος προσφέρεται με τις BMW M5 και M6. Παράγοντας 507bhp από κυβισμό 5 λίτρων, κατέκτησε τον τίτλο του ‘Καλύτερου Κινητήρα Επιδόσεων της Χρονιάς’ (Best Performance Engine of the Year) όπως τα τελευταία δύο χρόνια, ενώ ήρθε πρώτος και στην κατηγορία κινητήρων κυβισμού άνω των 4.0 λίτρων. Το 2005 και το 2006, κέρδισε ο ίδιος το βραβείο του ‘Διεθνούς Κινητήρα της Χρονιάς (International Engine of the Year). «Ο
V10 κινητήρας της BMW παραμένει αξεπέραστος» δήλωσε ο Jeroen Jongeneel, μέλος της κριτικής επιτροπής και συντάκτης της “De Telegraaf”.
Το Βραβείο στην κατηγορία 2.0 – 2.5 λίτρων κέρδισε ο 6κύλινδρος βενζινοκινητήρας 2.5λίτρων με VALVETRONIC, ο οποίος χρησιμοποιείται στις BMW Z4 Roadster 2.5si και X3 2.5si. Με πλήρως μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων – που χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2001 και από τότε έχει καθιερωθεί σε εκατομμύρια αυτοκίνητα – ο κινητήρας αποδίδει 160 kW/ 218 bhp και θεμελιώνει τη φιλοσοφία efficient dynamics της BMW. «Μπορείς να ακούς τον κινητήρα 2.5-λίτρων από μακριά λόγω του πολύ χαρακτηριστικού ήχου του», σχολίασε το μέλος της κριτικής επιτροπής, Rogelio Rivera-Nava από το Μεξικό. «Η δομή του 6κύλινδρου σε σειρά κινητήρα αποτελεί τη βάση για την τεχνική γνησιότητα αυτού του πιο διάσημου από όλους τους κινητήρες της BMW. Είναι απόλαυση να τον οδηγείς».
Αλλά η σειρά βραβείων για το BMW Group δεν τελειώνει εδώ. Στην κατηγορία 1.4-1.8 λίτρων, το έπαθλο πήγε από κοινού στο BMW Group και τη PSA Peugeot
Citroën, τους δημιουργούς του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα 1.6-λίτρων. Αυτός παρέχει ισχύ στο MINI Cooper S με σπορ επιδόσεις 128 kW/175 bhp, καθώς και σε μοντέλα του ομίλου PSA σε ειδική προσαρμογή για τη μάρκα. Ανάμεσα στα νέα χαρακτηριστικά αυτού του 4-κύλινδρου κινητήρα είναι η πρωτοποριακή τεχνολογία Twin Scroll turbo και ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου.
Τα τελευταία εννέα χρόνια, η BMW έχει κερδίσει πάνω από 30 βραβεία στον καταξιωμένο θεσμό ‘International Engine of the Year Award’. Αυτό αποδεικνύει με εντυπωσιακό τρόπο την κυριαρχία της BMW στην αγορά, στον τομέα κατασκευής κινητήρων.

BMW Hellas