Fabiatou Auto News

Thursday, March 29, 2007

BMW X5 preview

Η προκάτοχός της λανσάρισε νέα τάση και δημιούργησε μία καινούργια κατηγορία στην αγορά. Τώρα, η νέα BMW X5 αναβαθμίζει περαιτέρω την οδηγική εμπειρία ενός Sports Activity Vehicle (SAV).

Ισχυροί οκτακύλινδροι και εξακύλινδροι κινητήρες, βελτιωμένο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης BMW xDrive, και μία νέα ανάρτηση βελτιστοποιημένη σε όλα τα σημεία, χαρίζουν στο νέο μοντέλο ευελιξία και δυναμική συμπεριφορά. Η νέα μονάδα V8 παράγει μέγιστη ισχύ 261 kW/355 hp, ο εξακύλινδρος εν σειρά κινητήρας με στροφαλοθάλαμο από μαγνήσιο/αλουμίνιο αποδίδει 200 kW/272 hp, και ο νέος, αλουμινένιος εν σειρά εξακύλινδρος πετρελαιοκινητήρας με ψεκασμό common rail τρίτης γενιάς παράγει 173 kW/235 hp.

Το μεγάλο και ευέλικτο εσωτερικό της νέας BMW X5 προσφέρει μέγιστη λειτουργικότητα και χώρους για μέχρι επτά άτομα. Επιπλέον, διαθέτοντας πρωτοποριακά χαρακτηριστικά, πλούσιο εξοπλισμό και ποιοτικό φινίρισμα, η αποκλειστική καμπίνα του θυμίζει πολυτελές sedan υψηλών επιδόσεων.
Η νέα
BMW X5 είναι το πρώτο SAV στον κόσμο με Active Steering, AdaptiveDrive (με σταθεροποίηση κλίσεων αμαξώματος και προσαρμοζόμενους αποσβεστήρες), ενώ περιλαμβάνει επίσης οθόνη Head-Up Display και ελαστικά runflat, στάνταρ.
Με αναβαθμισμένα δυναμικά χαρακτηριστικά και βελτιωμένη σε όλους τους τομείς, η νέα
BMW X5 προτίθεται να συνεχίσει τη θρυλική επιτυχία ενός αυτοκινήτου εξαιρετικής φιλοσοφίας. Με το λανσάρισμα της πρώτης X5, η BMW ίδρυσε και καθιέρωσε τη νέα κατηγορία SAV (Sports Activity Vehicle). Όντας ένα ευρύχωρο, πολυτελές, ευέλικτο και ταυτόχρονα στιβαρό premium όχημα με έξοχες ικανότητες σε συνθήκες off road, χάρη στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης και τη δυναμική συμπεριφορά της, η BMW X5 έγινε ‘πρωτοσέλιδο’ από την πρώτη στιγμή. Και η επιτυχία αυτής της στρατηγικής επιβεβαιώνεται από τις πωλήσεις που ξεπερνούν τις 580,000 μονάδες.
Η πετρελαιοκίνητη έκδοση της νέας BMW X5 προσφέρει επίσης όλα τα χαρα
κτηριστικά ενός premium SAV με πραγματικά υποδειγματική ισχύ και επιδόσεις. Ζυγίζοντας τώρα 25 kg λιγότερο από την προηγούμενη μονάδα χάρη στον αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο, ο εν σειρά εξακύλινδρος κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 170 kW/231 hp από κυβισμό τριών λίτρων, επωφελούμενος από τα πλεονεκτήματα μιας τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού καυσίμου common rail με πιεζοηλεκτρικά μπεκ. Η μέγιστη ροπή των 520 Nm, από την άλλη, διατηρείται σταθερή μεταξύ 2,000 και 2 ,750 σ.α.λ.
Η ισχύς μεταδίδεται στη στάνταρ διάταξη της νέας BMW X5 μέσω ενός αναβαθμισμένου εξατάχυτου αυτόματου κιβωτίου. Το νέο εξατάχυτο αυτόματο αλλάζει ταχύτητες με απαράμ
ιλλη ταχύτητα, ακρίβεια και απόδοση, ενώ η νέα τεχνολογία του μετατροπέα και το αποτελεσματικό λογισμικό μειώνουν τους χρόνους αντίδρασης και αλλαγής σε σχέση με ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο, μέχρι 50%. Και η άμεση ανίχνευση της κατάλληλης απαιτούμενης σχέσης επιτρέπει την υπερπήδηση μιας ή περισσοτέρων ταχυτήτων στο κατέβασμα, χωρίς να χάνεται πρόσθετος χρόνος.
Η υποδειγματική αεροδυναμική είναι ένα από τα ιδιαίτερα προτερήματα της νέας B
MW X5 και της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της. Οι χαμηλές δυνάμεις άνωσης βελτιώνουν τη δυναμική συμπεριφορά και την ασφάλεια, ενώ ο συντελεστής οπισθέλκουσας 0.33 (X5 3.0si), τοποθετεί τη νέα BMW X5 στην κορυφή της κατηγορίας και στον τομέα αυτό.
Η μοναδική οδηγική εμπειρία που βιώνει κάποιος μέσα σε μία BMW X5 πηγάζει από την επιβλητική θέση οδήγησης που απολαμβάνει ιδιαίτερα ο οδηγός. Με την υπερυψωμένη θέση των καθισμάτων και τη διάταξη του ταμπλό που είναι ελαφρώς στραμμένη στον οδηγό, η πορεία του αυτοκινήτου μπορεί να ελέγχεται με απόλυτη ακρίβεια.
Όλες οι λειτουργίες και οι ενδείξεις είναι σαφείς και ευανάγνωστες
ακόμα και από το συνοδηγό στη μέση του ταμπλό. Η Οθόνη Ελέγχου (Control Display) για το λειτουργικό σύστημα iDrive της BMW που τοποθείται στο ταμπλό στο ίδιο επίπεδο με τα στρογγυλά όργανα βρίσκεται ακριβώς στο πεδίο ορατότητας και των δύο εμπρός επιβατών.
Η ποιοτική σχεδίαση και το αρμονικό πέρασμα από το ταμπλό
στις πόρτες, χαρίζουν μία εικόνα ισχύος και κομψότητας ταυτόχρονα. Σε συνδυασμό με την βάση ενίσχυσης της κεντρικής κονσόλας που εκτείνεται μέχρι κάτω, το ταμπλό μοιάζει σαν να αιωρείται ελεύθερα στο χώρο.

Τόσο οι βενζινοκινητήρες όσο και οι πετρελαιοκινητήρες με οκτώ και, αντίστοιχα, έξι κυλίνδρους έχουν βελτιστοποιηθεί σημαντικά και προσφέρουν ανώτερες επιδόσεις και πολιτισμένη λειτουργία. Η ανάρτηση, τέλος, είναι εντελώς καινούργια, μεταφέροντας την κινητήρια ισχύ με έξοχο στυλ στην άσφαλτο αλλά και εκτός δρόμου.

Ένα χαρακτηριστικό μοναδικό στην κατηγορία SAV είναι ο συνδυασμός εμπρός άξονα με διπλά ψαλίδια και πίσω άξονα integral-IV στη νέα BMW X5.
Αυτή η προηγμένη διάταξη επιτρέπει ένα ιδιαίτερα υψηλό πρότυπο πλευρικής επιτάχυνσης, έξοχης κατευθυντικής ευστάθειας και υποδειγματικής διαχείρισης κλίσεων αμαξώματος. Μία ακόμα καινοτομία είναι η κρεμαγιέρα με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού που επιτυγχάνει απόλυτη ακρίβεια στη θέση γύρω από το κέντρο (ευθεία πορεία), προσφέροντας στον οδηγό πιο άμεση απόκριση στις στροφές με μεγαλύτερη γωνία τιμονιού.

Ένα ακόμα δείγμα του υψηλού επιπέδου ευελιξίας που προσφέρει η νέα X5 είναι η δυνατότητα ενσωμάτωσης μιας τρίτης σειράς καθισμάτων πίσω, απευθείας από το εργοστάσιο. Αυτή μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση δύο ακόμα επιβάτες ύψους περίπου 1.70 m.Τα δύο καθίσματα συνοδεύονται από ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και προσκέφαλα ρυθμιζόμενα καθ’ ύψος. Για να διασφαλίζεται άνετη πρόσβαση στην τρίτη σειρά καθισμάτων, η δεύτερη σειρά μπορεί να μετατοπίζεται προς τα εμπρός, με τις πλάτες να παραμένουν κάθετες, ενώ οι υποδοχές-λαβές στην εσωτερική επένδυση των κολόνων C διευκολύνουν την πρόσβαση.

πηγή: BMW Hellas