Fabiatou Auto News

Thursday, March 15, 2007

BMW M3 Concept Car

Το όνομά της αποτελεί σύμβολο κορυφαίων επιδόσεων στις αγωνιστικές πίστες και στην καθημερινή πραγματικότητα. Επί δύο δεκαετίες, η BMW M3 ενσαρκώνει το αθλητικό πνεύμα της μάρκας στην πιο βασική και λιτή μορφή του. Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και η υπέρτατη οδηγική εμπειρία που προσφέρει είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Τα προσόντα τα οποία πέτυχαν αυτό το συνδυασμό, έχουν χαρίσει στη BMW M3 το εξαιρετικό κύρος που απολαμβάνει σε όλο τον κόσμο. Στη BMW M GmbH, οι μηχανικοί επιμένουν στη συνέχιση αυτής της ιστορίας επιτυχίας με την παρουσίαση του νέου πρωτοτύπου BMW M3 Concept Car. Αυτή η σχεδιαστική μελέτη που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στο κοινό στο 77ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (8 – 18 Μαρτίου, 2007) δίνει μία πρώτη γεύση από την αισθητική μιας μελλοντικής BMW M3.
Η βασική μορφή του πρωτοτύπου BMW M3 Concept Car προέρχεται από τη νέα BMW Σειρά 3 Coupé. Τα νέα εξαρτήματα που υιοθετήθηκαν απευθείας από το μοντέλο παραγωγής είναι οι προβολείς και τα πίσω φώτα, όπως και τα μοναδικά στοιχεία του αμαξώματος, οι δύο πόρτες και πορτμπαγκάζ. Σε όλους τους υπόλοιπους τομείς, η BMW M3 Concept Car, που είναι βαμμένη σε χαρακτηριστική απόχρωση των πρωτοτύπων της BMW M GmbH, Chrome Shadow, είναι εμφανώς ένα σπορ αυτοκίνητο με ιδιαίτερη προσωπικότητα και έμφαση στην τεχνολογία.
Σύμφωνα με την παράδοση, οι μηχανικοί της BMW M GmbH δημιούργησαν το πρωτότυπο BMW M3 Concept Car σαν ένα πολύ εξατομικευμένο όχημα. Η ισχυρή δέσμευσή τους σ’ αυτή τη φιλοσοφία αποδεικνύεται σαφώς από το αμάξωμά της. Αν και βασίζεται στις διαστάσεις και στο υπάρχον σχήμα της BMW Σειράς 3 Coupé, σχεδόν όλα τα στοιχεία του αμαξώματος είναι νέα και έχουν σχεδιαστεί εξ αρχής. Εκτός από το βασικό πλαίσιο του οχήματος, μόνον οι πόρτες και το πορτμπαγκάζ είναι δανεισμένα από το μοντέλο μαζικής παραγωγής.
Πιστοί στην αρχή ‘η σχεδίαση ακολουθεί την λειτουργικότητα’, οι σχεδιαστές της BMW M GmbH χρησιμοποίησαν στοιχεία που όχι μόνο τονίζουν οπτικά τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου αλλά εξυπηρετούν και τεχνικούς σκοπούς. Οι τρεις εμπρός μεγάλοι αεραγωγοί – κάτω από τη μάσκα - είναι ελκυστικοί προσφέροντας και αρκετό αέρα ψύξης. Στιβαρά κάθετα στοιχεία περιβάλλουν τους αεραγωγούς, αναδεικνύοντας το χαρακτηριστικό τους στυλ.
Το αλουμινένιο καπό υιοθετεί θολωτό σχήμα. Πλαισιωμένο από τους αεραγωγούς, αφήνει αιχμές για τις έξοχες δυνατότητες που υπόσχεται η κινητήρια μονάδα μιας BMW M3. Η M3 Concept Car έχει έναν υψηλόστροφο V8 κινητήρα που θα χρησιμοποιηθεί στο μοντέλο μαζικής παραγωγής όταν μπει στην παραγωγή.
Τα ανοίγματα πίσω από τους θόλους – οι σχεδιαστές τα ονομάζουν ‘βράγχια’ – φέρουν μια τρισδιάστατη σχεδίαση που χωρίζεται από μια διακριτική χρωμιωμένη βάση για τα φλας και το λογότυπο Μ3.
Δύο τοξοειδείς επιφάνειες διαμορφώνουν τις έντονες πλαϊνές ποδιές, δημιουργώντας ένα δυναμικό παιχνίδι φωτοσκίασης. Χαμηλώνοντας οπτικά το προφίλ, οι πλαϊνές ποδιές χαρίζουν στο αυτοκίνητο μία πιο ανάλαφρη, σπορ εμφάνιση από αυτή τη γωνία. Καθώς πέφτει το φως πάνω στο αιχμηρό φτερό και τον τροχό, τονίζεται ο δυναμικός χαρακτήρας αυτού του οχήματος και υπογραμμίζεται οπτικά η πίσω κίνηση.
Η σχεδίαση της πλαϊνής ποδιάς μιμείται το σχήμα της έντονης μεσαίας γραμμής. Το παιχνίδι της φωτοσκίασης ανάμεσα στις παράλληλες αυτές γραμμές δείχνει μία σχεδιαστική στιβαρότητα, δίνοντας ακόμα πιο έντονη έμφαση στην ατομικότητα της BMW M3 Concept Car.
Κανένα άλλο στοιχείο του αμαξώματος της BMW M3 Concept Car δεν εκφράζει τόσο καλά το επίπεδο της προηγμένης τεχνολογίας όσο η οροφή. Κατασκευάζεται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP). Ειδικοί στο εργοστάσιο της BMW στο Landshut (Γερμανία), βασίζονται σε μία αποκλειστική μέθοδο παραγωγής, όπου η δομή του υλικού της Formula 1 παραμένει ορατή και η άριστα δομημένη επιφάνεια επικαλύπτεται μόνο με ένα στρώμα διαφανούς βαφής.
Σαν ένα πολύ εμφανές εξάρτημα προηγμένης τεχνολογίας, η οροφή CFRP κυριαρχεί στην προηγμένη τεχνικά εμφάνιση της BMW M3 Concept Car. Σε προφίλ άποψη, η ακμή της οροφής φαίνεται πιο επίπεδη, μειώνοντας οπτικά το ύψος του αμαξώματος. Πέρα από την αποκλειστική εμφάνιση, η οροφή CFRP προσφέρει επίσης ένα πραγματικό, τεχνικό πλεονέκτημα: Είναι πολύ ελαφρύτερη από μία ατσάλινη οροφή . Αυτό όχι μόνο μειώνει το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, αλλά λόγω μείωσης βάρους του ψηλότερου στοιχείου του αμαξώματος, χαμηλώνει και το κέντρο βάρους. Επομένως, η μείωση του βάρους στο σημείο αυτό, ενέχει σημαντικά πλεονεκτήματα για την ευελιξία και τις δυναμικές επιδόσεις του αυτοκινήτου.
Η οροφή CFRP αποκαλύπτει ότι ο συνδυασμός των τεχνικών καινοτομιών με μία στρατηγική εξατομικευμένης σχεδίασης αποτέλεσε τον πυρήνα εξέλιξης της BMW M3 Concept Car. Ακολουθώντας την παράδοση των προηγούμενων τριών γενιών της BMW M3, αυτή η σχεδιαστική μελέτη αντιπροσωπεύει ένα σπορ όχημα υψηλών επιδόσεων, διαμορφωμένο για καθημερινή χρήση, ενώ η κάθε του λεπτομέρεια προδίδει το στόχο που επεδίωξαν οι μηχανικοί. Η BMW M3 Concept Car είναι ένα όραμα που ενσαρκώνει τις προσπάθειές μας για τη μελλοντική, υπέρτατη, οδηγική εμπειρία.






Πηγή: ΒΜW Hellas