Fabiatou Auto News

Saturday, March 24, 2007

Opel GTC Concept

Η παγκόσμια πρεμιέρα του GTC Concept (Gran Turismo Coupé) στο 77ο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης δίνει μία γεύση από το πόσο δυναμική και ανανεωμένη θα είναι η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Opel στο μέλλον. Προτείνεται ακόμα και ένα νέο, αναβαθμισμένο έμβλημα της μάρκας, με το όνομα Opel χαραγμένο στο πλαίσιο του Κεραυνού (Blitz).Τα κυριότερα χαρακτηριστικά του γκρι ματ πρωτότυπου Coupé (μήκος/πλάτος/ύψος: 4830/1867/1432 mm, μεταξόνιο: 2737 mm) ξεκινούν με μία επιθετική, δυναμική φυσιογνωμία που αναδεικνύεται από μεγάλες αλουμινένιες κάθετες εισαγωγές αέρα, οι οποίες τέμνουν τους προβολείς. Αυτά τα κατακόρυφα στοιχεία επαναλαμβάνονται στα στοιχεία της εξαγωγής, για μια ξεχωριστή, δυναμική εμφάνιση.
Ένα ακόμα σημαντικό σχεδιαστικό στοιχείο του δίθυρου, σπορ coupé με τη λεία σιλουέτα είναι τα προηγμένα σχήματα και οι επιφάνειες του αμαξώματος. Οι μεταλλικές επιφάνειες υποδηλώνουν σπορτίφ στυλ σε συνδυασμό με κομψότητα, επιτυγχάνοντας ένα καλόγουστο οπτικό αποτέλεσμα σε μία αισθητικά κραυγαλέα αγορά. Το αυτοκίνητο υιοθετεί ανάγλυφες πλαϊνές γραμμές που εξελίσσουν το προφίλ Opel το οποίο λανσάρεται από τα μοντέλα παραγωγής Antara και Opel GT.
Επιπλέον, μεγάλοι θόλοι αγκαλιάζουν το επιθετικό πακέτο ζαντών/τροχών, εκφράζοντας οπτικά την αυτοπεποίθηση που προσφέρει η άριστη οδική συμπεριφορά στον πελάτη. Χάρη στο φαρδύ μετατρόχιο (εμπρός/πίσω: 1627/1629 mm), το Opel GTC Conc επιβλητική παρουσία, που αναδεικνύεται με ζάντες 20 ιντσών και ελαστικept έχει μίαά 245/40 R20 με «κόκκινες γραμμές». Οι μαύρες ζάντες παραπέμπουν στην αγωνιστική αισθητική - ωστόσο, έχουν κομψό φινίρισμα με γυαλιστερές μαύρες ακτίνες που έρχονται σε αντίθεση με τις γυαλισμένες στεφάνες, σαν ένα στοιχείο υψηλών επιδόσεων. Οι πίσω οπτικές λύσεις του GTC Concept απηχούν στρατηγικά τη σχεδιαστική γλώσσα του ρύγχους με μία ενσωματωμένη πίσω μπάρα και το έμβλημα του κεραυνού να βρίσκεται στη χαρακτηριστική, πίσω κεντρική πτυχή Opel. Περίπλοκες, ανάγλυφες μεταλλικές επιφάνειες ενσωματώνουν το πίσω σπόιλερ επικοινωνώντας οπτικά τις επιδόσεις. Το πίσω μέρος φέρει τα χαρακτηριστικά φανάρια Opel, όπου οι λυχνίες LED προδίδουν με τον πιο ξεχωριστό τρόπο την ταυτότητα της μάρκας. Το έξυπνο σχήμα του εξωτερικού και τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά επιτυγχάνουν ένα συντελεστή οπισθέλκουσας cD 0.25.
Η σχεδίαση εσωτερικού της Opel έχει εξελιχθεί σε πιο ζεστή και φιλική σε προϊόντα όπως τα νέα Corsa, Antara και Opel GT. Ωστόσο, το Opel GTC Concept αντιπροσωπεύει αναμφισβήτητα το επόμενο κεφάλαιο στην ταυτότητα εσωτερικού της μάρκας Opel. Σε αρμονία με το εξωτερικό, τα σχήματα και οι επιφάνειες του εσωτερικού είναι ανάγλυφα για να υποδηλώσουν οπτικά μία δυναμική οδηγική εμπειρία. Το πάνω μέρος του ταμπλό αποτελεί μια συνεχόμενη επιφάνεια από τις πόρτες και πάνω από τα όργανα, αγκαλιάζοντας έτσι τους επιβάτες και συνθέτοντας ένα αξέχαστο περιβάλλον. Συμπληρώνοντας τη φιλοσοφία υλικών εξωτερικού, επιφάνειες από μαύρο ξύλο έρχονται σε αντίθεση με διακοσμητικά στοιχεία από γυαλιστερό piano black και κομψά αλουμινένια ένθετα, προβάλλοντας ένα νέο πρότυπο αισθητικής Opel. Το αλουμινένιο γραφικό σχήματος U στο τιμόνι επαναλαμβάνεται στην κεντρική κονσόλα και στον επιλογέα ταχυτήτων, συνδέοντας οπτικά τις διεπαφές οδηγού για να δοθεί έμφαση στη δυναμική συμπεριφορά Opel. Το περιστροφικό χειριστήριο πλοήγησης είναι εργονομικά τοποθετημένο, επιτρέποντας τον εύκολο εντοπισμό και έλεγχο από τον οδηγό, χωρίς να πρέπει να πάρει τα μάτια του από το δρόμο. Τα τέσσερα, σπορ, στρογγυλά όργανα που πλαισιώνονται από διαφανή πλαίσια φωτίζονται με μία δυναμική κόκκινη απόχρωση, η οποία αντικαθιστά τους παραδοσιακούς πορτοκαλί τόνους της Opel. Η πιο χαμηλή θέση των καθισμάτων και το κατακόρυφο ύψος γοφών − γνωστό σαν σημείο Η − και οι δύο εμπρός επιβάτες κάθονται θαυμάσια μέσα στο αυτοκίνητο. Χάρη στο χαμηλωμένο ταμπλό οργάνων, η εξωτερική ορατότητα παραμένει άψογη. Ωστόσο η ευελιξία εσωτερικού – τυπικό χαρακτηριστικό της μάρκας - διασφαλίζεται από το έξυπνο σύστημα “Flex4” (έχει υποβληθεί αίτηση κατοχύρωσης ευρεσιτεχνίας). Οι πλάτες και των δύο πίσω καθισμάτων μπορούν να αναδιπλώνονται ξεχωριστά στα εμπρός καθίσματα μέσω τηλεχειρισμού, δημιουργώντας ένα ευρύχωρο τριθέσιο ή διθέσιο με επίπεδο πάτωμα φόρτωσης μήκους μέχρι 1.80 m και χώρο αποσκευών μέχρι 1020 L. Όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα Opel, τα καθίσματα δεν χρειάζεται να αφαιρούνται ή να τοποθετούνται πάλι.
Το πρωτότυπο Opel GTC αντλεί ισχύ από έναν υπερτροφοδοτούμενο V6 βενζινοκινητήρα 2.8-λίτρων, 220 kW/300 hp, με δύο μεταβλητούς εκκεντροφόρους, ο οποίος συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Η μέγιστη ροπή των 400 Nm διατίθεται από 1850 μέχρι 4500 rpm, και η επιτάχυνση 0 - 100 km/h υπολογίζεται στα έξι δευτερόλεπτα περίπου. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 km/h. Η ισχύς από τον high-tech turbo κατανέμεται μέσω ενός προηγμένου, ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος τετρακίνησης, το οποίο ενσωματώνεται πλήρως στο προσαρμοζόμενο σύστημα διαχείρισης πλαισίου IDSPlus. Ένας ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενος μετατροπέας ροπής κατανέμει ομαλά την κινητήρια ισχύ μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, για βέλτιστα χαρακτηριστικά πρόσφυσης και επιδόσεων. Το ταχύτατο σύστημα ελέγχου επιτρέπει τη μεταφορά περισσότερης ισχύος στον πίσω άξονα, πριν συμβεί οποιαδήποτε απώλεια πρόσφυσης, για παράδειγμα σε μία γρήγορη επιτάχυνση. Αυτό δημιουργεί στον οδηγό αίσθηση παρόμοια με ενός σπορ πισωκίνητου οχήματος. Ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (μπλοκέ) στον πίσω άξονα παρέχει πρόσθετη ευστάθεια και πρόσφυση χάρη στην κατανομή ροπής μεταξύ των δύο πίσω τροχών.
Τα κυριότερα πλεονεκτήματα του έξυπνου συστήματος τετρακίνησης του Opel GTC Concept είναι: βέλτιστη πρόσφυση και ευστάθεια σε όλες τις οδηγικές συνθήκες, καθώς και έξοχη ευελιξία και αίσθηση ενεργής, δυναμικής οδήγησης.

Πηγή: OPEL