Fabiatou Auto News

Saturday, September 08, 2007

Mitsubishi Concept-cX

«…συνδυασμός επιδόσεων, οικολογίας και ασφάλειας»

Η Mitsubishi Motors εκμεταλλευόμενη την 70χρονη εμπειρία της στον τομέα της τετρακίνησης αλλά και την περιβαλλοντική της ευαισθησία θα παρουσιάσει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το πρωτότυπο Concept-cX. Ένα μοντέλο που συνδυάζει τις φιλοσοφίες της Οικολογίας και της Ασφάλειας, αποδεικνύοντας ότι η οδηγική απόλαυση και η εταιρική κοινωνική ευθύνη δεν είναι αλληλοσυγκρουόμενες έννοιες.
Στο πλαίσιο αυτό,
το Concept-cX αντιπροσωπεύει μία πρόταση για μία προσιτή, εφικτή, βιώσιμη και ρεαλιστική λύση στα σημερινά πιεστικά θέματα, προσφέροντας ταυτόχρονα γνήσια οδηγική απόλαυση, στη συνεχώς αναπτυσσόμενη αγορά των SUV.
Ζωηρό σε σχεδίαση και δυναμική, το
Concept-cX διαθέτει έξοχα περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά στους τομείς της χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου και των μειωμένων εκπομπών ρύπων, που επιτυγχάνει με τον 16βάλβιδο, 4κύλινδρο κινητήρα 1.8lt. Clean Diesel DOHC [100 kW (136 ps) @ 4,000 rpm / 280 Nm @ 2,000 rpm] επόμενης γενιάς. Μεταξύ των άλλων τεχνολογιών, φέρει υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας (VG) – που παράγει βέλτιστη πίεση υπερπλήρωσης για όλα τα φορτία του κινητήρα – καθώς και DPF (Diesel Particulate Filter) και DOC (Diesel Oxidation Catalyst).
Για την εφαρμογή αυτού του πρωτότυπου αυτοκινήτου, ο 1.8
lt. Clean Diesel συνδυάζεται με την τεχνολογία Twin Clutch SST της Mitsubishi Motors. Το αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο που ανακοινώθηκε πρόσφατα συνδυάζει την οικονομία και δυναμική λειτουργία ενός μηχανικού με την άνεση του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.

Στην ουσία:
Υψηλή απόδοση μετάδοσης ισχύος και χαμηλές απώλειες ισχύος, εφάμιλλες με ενός συμβατικού μηχανικού κιβωτίου.
Άμεση, σπορ αλλαγή ταχυτήτων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη.
Ταχεία απόκριση και ομαλές αλλαγές.

Άλλα ακόμα πιο οικολογικά διαπιστευτήρια του Concept-cX είναι τα πλαστικά “Green Plastics”, η τεχνολογία ρητίνης της MMC με φυτική βάση – ρητίνη που κατασκευάζεται από μπαμπού και άλλα φυτά – η οποία χρησιμοποιείται αποτελεσματικά για τα υλικά επένδυσης εσωτερικού, όπως πατάκια, επενδύσεις θυρών, επένδυση πίσω πόρτας και πλάτες καθισμάτων.

Απαιτήσεις για χρήση στο δρόμο
Η
Mitsubishi Motors λαμβάνοντας υπόψη της τη συνεχή ανοδική πορεία των συμπαγών SUV (αύξηση 54% από 325.000 το 2001 σε 500.000 το 2006 και με προοπτική περαιτέρω ανάπτυξης 35% μεταξύ 2006 και 2009) και από άποψη κληρονομιάς (από το 1936 PX33 μέχρι τα 2007 Outlander, L200 και Pajero), αναγνωρίζει την κυρίως εντός δρόμου χρήση αυτών των οχημάτων. Μοντέρνα υποκατάστατα πιο συμβατικών προτάσεων, όπως τα MPV, τα συμπαγή SUV προσδίδουν μία νότα λάμψης στη χρηστικότητα, εκπληρώνοντας παράλληλα όλα τα καθήκοντα που περιμένει κάποιος από τα μικρομεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα. Επομένως, η διαιρούμενη πίσω πόρτα υπάρχει στο Outlander αλλά και στο Concept-cX, για παράδειγμα.

Συμπαγές (410 cm), χαμηλό (155 cm), φαρδύ (175 cm), με μακρύ μεταξόνιο (252,5 cm) & φαρδιά μετατρόχια (151 cm/151 cm) και πατώντας σε ελαστικά 225/45R19, το Concept-cX διαθέτει εμφάνιση και δυναμική επιβατικού αυτοκινήτου, όπως υποδηλώνεται από τη μάσκα Πολεμικού Αεριωθούμενου του Lancer.
Οι ικανότητές του στο δρόμο αναβαθμίζονται περαιτέρω με την προηγμένη τεχνολογία AWC (All Wheel Control) της Mitsubishi, παρόμοια σε φιλοσοφία με το σύστημα που λανσαρίστηκε με επιτυχία στο νέο Outlander.
Αυτό το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης προσφέρει στον οδηγό μία επιλογή 3 προγραμμάτων (2
WD, 4WD Auto, 4WD Lock) ώστε να εναρμονίζει τον έλεγχο πρόσφυσης με τις προτιμήσεις του ή τις οδηγικές συνθήκες. Το κεντρικό διαφορικό φέρει έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη για βέλτιστη κατανομή ροπής εμπρός/ πίσω βάσει των δεδομένων από τους αισθητήρες για το άνοιγμα του γκαζιού, την ταχύτητα του οχήματος, τις συνθήκες του δρόμου αλλά και τις εντολές του οδηγού.

Πολεμικό Αεριωθούμενο
Υιοθετώντας τη μάσκα
Jet Fighter” που λανσαρίστηκε με το νέο Lancer και χρησιμοποιώντας μία έκδοση του συστήματος τετρακίνησης του Outlander, το Concept-cX δημιουργεί έναν ενδιαφέροντα συνδετικό κρίκο μεταξύ των επιβατικών αυτοκινήτων και των SUV της Mitsubishi, μία πρόθεση που φαίνεται καθαρά στη σχεδίαση του εξωτερικού.
Πράγματι, αυτός ο χαρακτήρας του
SUV / hatchback crossover τονίζεται μέσα από σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που μοιράζεται και με τους δύο τύπους μοντέλων. Ωστόσο, το Concept-cX αποπνέει μία αίσθηση σπορ αυτοκινήτου ισχυρότερη από αυτή που συνηθίζεται στην κατηγορία, η οποία απορρέει από την εκπληκτική σπορ κληρονομιά της Mitsubishi.

Σφήνα
Η σχεδίαση του
Concept-cX παραπέμπει σε μία σφήνα με 4 έντονες υποδοχές-θόλους τροχών και με ένα εντυπωσιακό εμπρός τμήμα λόγω του ανάγλυφου καπό. Το προφίλ υποδηλώνει ένταση και κίνηση, με τη μεσαία γραμμή, τη χαρακτηριστική γραμμή τύπου Lancer αλλά και τις θέσεις των χειρολαβών να ακολουθούν τη ροή του αέρα.
Στο πίσω τμήμα, όλες οι γραμμές συγκλίνουν και συγχωνεύονται στο πορτμπαγκάζ τύπου “
fast hatch” ανάμεσα από δυναμικά πίσω φτερά, με τη φιλοσοφία των εμπρός προβολέων να αντανακλάται στην πίσω αεροτομή, ενώ ο κάτω αεραγωγός με τις κεντρικές απολήξεις εξαγωγής να θυμίζουν ακροφύσια μετάκαυσης jet.
Το Concept-cX προσφέρει και ένα υψηλό επίπεδο άνεσης, με το πανοραμικό πίσω παρμπρίζ, τη διαιρούμενη πίσω πόρτα δύο σταδίων και τα ψηλά τοποθετημένα φανάρια.

Ανοιχτό
Χρησιμοποιώντας τα Οικολογικά Πλαστικά MMC Green Plastic (πατάκια, επενδύσεις θυρών, επένδυση πίσω πόρτας και πλάτες καθισμάτων) και επένδυση
σε γήινους τόνους καφέ (δέρμα) και λευκού (off-white), το εσωτερικό γεφυρώνει το κενό μεταξύ σπορ στυλ και άνεσης, συνδυάζοντας στρογγυλά όργανα προσανατολισμένα στον οδηγό με πάγκους καθισμάτων και μαλακές επενδύσεις για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που προστατεύει τους επιβάτες, υπενθυμίζοντάς τους όμως ότι βρίσκονται σε αυτοκίνητο. Ακόμα…
Με λεπτή επένδυση αλλά φιλόξενες, οι οργανικού σχήματος πλάτες συνδυάζονται για έναν «πάγκο καθισμάτων» που ενσωματώνει τον επιλογέα ταχυτήτων (Twin Clutch SST και λειτουργίες 2WD/4WD) και τη μίζα και μερικές από τις προειδοποιητικές λυχνίες (καπό ανοιχτό, “fast hatch” ανοιχτό, χαμηλή στάθμη καυσίμου).
Το ίδιο το ταμπλό παραπέμπει στην κρυφή δύναμη του αυτοκινήτου και καλεί όλους τους επιβάτες να συμμετάσχουν στο ταξίδι μέσω μιας τεράστιας, κεντρικής οθόνης αφής για απεικόνιση πληροφοριών.

Τεχνικές Προδιαγραφές
Διαστάσεις
:
Μήκος
: 410 cm
Πλάτος
: 175 cm
Ύψος
: 155 cm
Μεταξόνιο
: 252.5 cm
Μετατρόχια
: 151 cm / 151 cm
Βάρος
: 1,360 kg


Κινητήρας:
4
κύλινδροι / 1,799 cc
DOHC, 16
βαλβίδες
Common
Rail & σύστημα καυσίμου με ηλεκτρομαγνητικά μπεκ
Clean DieselEuro 5 με Diesel Particulate Filter (DPF) και Diesel Oxidation Catalyst (DOC)
Υπερσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας
(VG)
100
kW (136 ps) @ 4,000 rpm / 280 Nm @ 2,000 rpm

Κιβώτιο:
Ηλεκτρονικά ενεγχόμενη τατρακίνηση All Wheel Control
Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη
Twin Clutch SST*

Γλωσσάρι τεχνικών όρων

* Το Κιβώτιο με Διπλό Συμπλέκτη - Twin Clutch SST φέρει ξεχωριστούς πρωτεύοντες άξονες και συμπλέκτες για τις μονές (1, 3, η) και ζυγές (, 4η και 6) σχέσεις. Μέσω ενός συστήματος ελέγχου ακριβείας, αναφορικά στη λειτουργία των δύο συμπλεκτών, το κιβώτιο αυτό προσφέρει εκπληκτικά γρήγορες, ομαλές και άμεσες αλλαγές σχέσεων, χωρίς διακοπή στη μετάδοση ισχύος.
Η χρήση συμπλεκτών, αντί μετατροπέα ροπής, για τη μετάδοση ισχύος κάνει το κιβώτιο
Twin Clutch SST απλούστερο σε δομή και μειώνει τις απώλειες ισχύος από το σύστημα μετάδοσης, με όφελος τη μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.
Το κιβώτιο Twin Clutch SST προσφέρει στον οδηγό 3 προγράμματα λειτουργίας για την κάλυψη όλης της γκάμας των οδηγικών συνθηκών:

a. Normal mode:

Για κανονικές συνθήκες οδήγησης, το Κανονικό πρόγραμμα αλλάζει ταχύτητες σε σχετικά χαμηλές στροφές, εκμεταλλευόμενο τη ροπή του κινητήρα, για μέγιστη άνεση σε συνδυασμό με άριστη οικονομία καυσίμου.

b. Sport mode:

Για πιο απαιτητική οδήγηση ή όταν απαιτείται το φρένο του κινητήρα, το Σπορ πρόγραμμα αλλάζει ταχύτητες ταχύτερα και σε υψηλότερες στροφές για ακόμα πιο άμεση απόκριση στις εντολές του γκαζιού.

c. S-Sport mode:

Συγκριτικά με το Sport mode, το S-Sport mode κρατά ψηλά τις στροφές του κινητήρα αλλάζοντας σε ελάχιστο χρόνο τις ταχύτητες του κιβωτίου.

Πηγή: Mitsubishi