Fabiatou Auto News

Friday, September 21, 2007

Saab Turbo X: H Saab αποκαλύπτει το turbo του 21ου αιώνα

Η Saab γιορτάζει τα 30 χρόνια στην χρήση της τεχνολογίας turbo στο φετινό διεθνές σαλόνι αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, λανσάροντας το Saab Turbo X, ένα μοντέλο επιδόσεων, εστιασμένο στον οδηγό, που θέτει νέα δεδομένα για τη μάρκα.
To Saab Turbo X προσθέτει μια νέα διάσταση στον έλεγχο του αμαξώματος δίπλα στην χωρίς αντίπαλο εμπειρία της Saab στη χρήση της τεxνολογίας turbo. Eίναι αποτέλεσμα ενός αναπτυξιακού προγράμματος που αποδεσμεύει το πλήρες δυναμικό του πρωτοποριακού συστήματος τετρακίνησης XWD της Saab, με τη σπορ ρυθμισμένη ανάρτηση του αυτοκινήτου, των φρένων και των συστημάτων ηλεκτρονικού ελέγχου να έχουν όλα ευθυγραμμιστεί για να ικανοποιήσουν μια και μόνο ανάγκη: την οδηγική ευχαρίστηση.
Το Saab XWD είναι ένα ενεργό σύστημα κίνησης στους 4 τροχούς, που έχει σχεδιαστεί για την βελτιστοποίηση της σταθερότητος και του κρατήματος του αυτοκινήτου. Ο εξελιγμένος ηλεκτρονικός έλεγχος επιτρέπει το καλό ζύγισμα της οδηγικής ροπής, όχι μόνο μεταξύ των δύο αξόνων, αλλά επίσης μεταξύ των δύο πίσω τροχών. Επι της ουσίας, έτσι επεκτείνονται οι δυνατότητες απόδοσης του αμαξώματος, για παράδειγμα, αυξάνοντας το όριο στο οποίο επεμβαίνει το ESP και ενεργοποιούνται οι παρεμβάσεις φρεναρίσματος. Ως αποτέλεσμα ο οδηγός έχει μεγαλύτερη εμπλοκή, μέσω της μεγαλύτερης θετικής δύναμης ελέγχου του αμαξώματος.
Τα πλεονεκτήματα για τον οδηγό από το σύστημα XWD βιώνονται καλύτερα στον ανοικτό δρόμο. Δεδομένα από τους αισθητήρες των συστημάτων ABS/ESP, που μετρούν την ταχύτητα των τροχών, την παρέκκλιση από τη γραμμή πορείας και τη γωνία του συστήματος διεύθυνσης, χρησιμοποιούνται από τη μονάδα ελέγχου του XWD. H πίσω κίνηση εμπλέκεται άμεσα για να ισοσταθμίσει τα υπερστροφικά και υποστροφικά χαρακτηριστικά, βελτίωνοντας τη σταθερότητα και το κράτημα στο δρόμο.
Ο οδηγικός έλεγχος προχωρά ένα ακόμα βήμα μπροστά στο Turbo X από το eLSD, το πρώτο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στην κατηγορία του. Χρησιμοποιεί δεδομένα από τους αισθητήρες ταχύτητας των πίσω τροχών και μπορεί να μεταφέρει μέχρι 40% ροπή μεταξύ των αξόνων, σε οποιοδήποτε τροχό παρουσιάζει καλύτερη πρόσφυση. Σε απότομη στροφή, το φαινόμενο απόσβεσης της παρέκκλισης από τη γραμμή πορείας, βοηθά το αυτοκίνητο να ακολουθήσει πιο πιστά την κατεύθυνση των εμπρός τροχών.
Για να εκμεταλλευτεί πλήρως τα πλεονεκτήματα του συστήματος XWD, το αμάξωμα του Τurbo X έχει χαμηλώσει κατά 10 χιλιοστά και τα ελατήρια και οι αποσβεστήρες ταλάντωσης έχουν σκληρύνει για να μειώσουν στο ελάχιστο την κίνηση του αμαξώματος. Για να διατηρηθεί ένα σταθερό ύψος κατά την οδήγηση, ανεξαρτήτως φορτίου, αυτο-ανυψούμενοι αποσβεστήρες έχουν τοποθετηθεί στο πίσω μέρος.
Η ισχύς φρεναρίσματος έχει επίσης αυξηθεί με την τοποθέτηση μεγαλύτερων δισκόφρενων: είναι εσωτερικά αεριζόμενα (345mm διάμετρος x 30 mm) μπροστά και εξωτερικά αεριζόμενα πίσω (292 mm διάμετρος x 20 mm). Ελαστικά 235/45 R-18 διασφαλίζουν τέλεια μηχανική πρόσφυση για τις 18 ιντσών αλουμινένιες ζάντες.
Η κινητήρια μονάδα στην καρδιά του Turbo X είναι ένας 24-βάλβδιδος turbo κινητήρας V6 2.8 λίτρων, που αποδίδει 400 Νm ροπής μεταξύ των 2,150 και 4,500 σ.α.λ και μέγιστη ισχύ 280 ίππους (206 kW) στις 5,500 σ.α.λ. Ο εξελιγμένος αυτός κινητήρας εξ ολοκλήρου από ελαφρύ κράμα αλουμινίου, έχει γωνία V60 μεταξύ των κυλίνδρων για τέλεια ισορροπία, μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων εισαγωγής και turbo διπλής σπείρας. Προσφέρεται με επιλογή 6-τάχυτου μηχανικού ή αυτόματου κιβωτίου.
Το απόλυτο ταίριασμα του δυνατού αυτού κινητήρα με το σύστημα XWD, δίνει στο Turbo X χαρακτηριστικά οδήγησης που θα συγκινήσουν όλους τους ενθουσιώδεις οδηγούς που ζητούν μια αξέχαστη εμπειρία πίσω από το τιμόνι.
Το Saab Turbo X επικοινωνεί οπτικά τον προσανατολισμό του στις οδηγικές επιδόσεις, επεκτείνοντας τα τολμηρά και προοδευτικά σχεδιαστικά στοιχεία της νέας σειράς 9-3. Διαθέσιμο μόνο σε μεταλλικό μαύρο τζετ χρώμα, με τη μπροστινή γρίλια και όλες τις εξωτερικά φινιρίσματα να τονίζονται με ένα ματ γκρι τελείωμα, σε στυλ τιτανίου, αποτελεί τη σύγχρονη έκφραση του ένδοξου προγόνου του, 900 Τurbo.
Οι ξεχωριστές σχεδιαστικές πινελιές έχουν σχεδιαστεί για να βελτιώσουν την αεροδυναμική, καθώς επίσης και για να δώσουν έμφαση στις επιδόσεις. Στο μπροστινό μέρος έχει ένα βαθύτερο άνοιγμα στο σποιλερ και ενσωματωμένο εισαγωγέα αέρα που συνεισφέρει στη μειωμένη αντίσταση, ενώ παράλληλα αυξάνει τη ροή του αέρα στον κινητήρα και στο ιντερκούλερ.
Στο πίσω μέρος, το νέο περίγραμμα του προφυλακτήρα και το φύλλο εισαγωγής χαμηλώνουν το σημείο διαχωρισμού της ροής του αέρα, μειώνοντας περαιτέρω την αντίσταση και βοηθώντας στη σταθερότητα σε υψηλή ταχύτητα. Το Sport Sedan έχει ένα σποιλερ πίσω που εκτείνει τη γραμμή του πατώματος του χώρου αποσκευών, μειώνοντας τις ανυψωτικές δυνάμεις στον πίσω άξονα σε υψηλές ταχύτητες, ενώ το Hatch διαθέτει ήδη παρόμοιο σποιλερ.
Το Turbo X ξεχωρίζει επιπλέον από τις μοναδικές ζάντες αλουμινίου 18” με γκρι τελείωμα που παραπέμπει σε τιτάνιο, που ξυπνούν το κλασσικό σχέδιο Saab των 3 ακτίνων. Διπλή, ρομβοειδής εξάτμιση συμπληρώνει τις εξωτερικές προσθήκες.
Εσωτερικά, το μαύρο χρώμα συνεχίζεται σε όλο το φάσμα της καμπίνας. Οι σπορ θέσεις επιβατών με επιπρόσθετη ενίσχυση, είναι ντυμένες εξ ολοκλήρου σε μαύρο δέρμα. Η σπορ ατμόσφαιρα τονίζεται ακόμα περισσότερο από το τελείωμα ανθρακονημάτων στο κεντρικό ταμπλό, στις εσοχές των θυρών, στο ντουλαπάκι του συνοδηγού και στην κονσόλα του επιλογέα ταχυτήτων, που απαντάται μόνο στο Turbo X. O οδηγός επωφελείται από μια βελτιωμένη αίσθηση, μέσω της προσθήκης ενός δερμάτινου τιμονιού, απαλού στην αφή.
Προς αναγνώριση της κληρονομιάς turbo της Saab, το όργανο μέτρησης της πίεσης ώθησης από το turbo στο Turbo X είναι ένα αντίγραφο του αυθεντικού αντίστοιχου οργάνου μετρήσεως στο Saab 900 Turbo. Οι ιδιοκτήτες θα απολαύσουν ένα προσωπικό χαιρετισμό, όταν καθίσουν πίσω από το τιμόνι και γυρίσουν το κλειδί. Ένα μοναδικό μήνυμα «Έτοιμος για απογείωση» ανάβει στην οθόνη του κεντρικό πίνακα οργάνων. Το όνομα του ιδιοκτήτη, με τον αριθμό έκδοσης του αυτοκινήτου, μπορεί επίσης να προγραμματιστεί από τον τοπικό αντιπρόσωπο.

Τεχνικές προδιαγραφές

Κινητήρας:
2792cc. V6. Mπλοκ και κυλινδροκεφαλές από αλουμίνιο. Τurbo διπλής σπείρας, φυγείο intercooler. Δύο εκκεντροφόροι επι κεφαλής. 24 βαλβίδες. Βαλβίδες (εισαγωγής) με μεταβλητό χρονισμό. Σφόνδυλος διπλής μάζας. Bosch Motronic ECM
M
έγιστη ισχύς: 280 ίπποι (206 kW) @ 5,500 σ.α.λ. Μέγιστη ροπή: 400Νm @ 2,150- 4,500 σ.α.λ.
Διάμετρος/Διαδρομή: 89.0/74.8
mm. Αναλογία συμπίεσης: 9:5:1. Μέγιστη πίεση πλήρωσης 0.8 bar.

Μετάδοση κίνησης:
Saab XWD, κίνηση στους 4 τροχούς. Ηλεκτρονικό πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD). 6-τάχυτο μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο.

Ανάρτηση:
Εμπρός: Γόνατα MacPherson και αμορτισέρ αερίου. Αντιστρεπτική ράβδος(ζανφορ). Υδροδυναμικά διαμορφωμένο πλαίσιο.

Πίσω:Ανεξάρτητη, τεσσάρων συνδέσμων, συμπεριλ. Σύνδεσμο σύγκλισης. Ελικοειδή ελατήρια. Αμορτισέρ αερίου. Αντιστρεπτική ράβδος(ζανφορ). Υπο-πλαίσιο.

Σύστημα διεύθυνσης:
Κρεμαγέρα, με υδραυλική υποβοήθηση. Κύκλος στροφής (από κράσπεδο σε κράσπεδο): 11.7m. Στροφές τιμονιού από τέρμα σε τέρμα: 2,75 στροφές.

Τροχοί, λάστιχα:
18 x 7,5”, 235/45R18
19 x 7,5”, 235/40R19

Φρένα:
Υδραυλικά, διπλού κυκλώματος, με υποβοήθηση σέρβο. Δίσκοι: 345mm/292mm (όλοι αεριζόμενοι)

Επιδόσεις(προκαταρκτικά στοιχεία):
0-100 χλμ ανά ώρα:
Sport Sedan: 5.7 δευτερόλεπτα (μηχανικό)
Sport Hatch: 5.9 δευτερόλεπτα (μηχανικό)
80- 120 χλμ ανά ώρα
Sport Sedan: 7.9 δευτερόλεπτα
(5η ταχύτητα):
Sport Hatch: 8.3 δευτερόλεπτα

Μέγιστη ταχύτητα:
Sport
Sedan: 250 χλμ ανά ώρα (μηχανικό)
Sport Hatch: 250 χλμ ανά ώρα (μηχανικό)

Πηγή: Saab