Fabiatou Auto News

Saturday, March 01, 2008

Fiat 500 Abarth

Η Γενεύη σηματοδοτεί το λανσάρισμα του 500 Abarth που θα είναι διαθέσιμο από το επίσημο δίκτυο της Abarth τον Ιούλιο. Το αυτοκίνητο εξελίχτηκε από το Fiat Group Automobiles Style Centre στο πνεύμα του θρυλικού 500 Abarth του 1960, και πρεσβεύει απόλυτα τη δυναμική οδήγηση στην καθημερινή χρήση. Απευθύνεται σε ανθρώπους που αγαπούν την περιπέτεια, που έχουν δυναμικό χαρακτήρα, που λατρεύουν τις προκλήσεις, όπως και ο Carlo Abarth. Το μικρό Abarth θα προσφέρεται επίσης και με αγωνιστική ενδυμασία, ως 500 Abarth SS Assetto Corsa.

Ένα από τα πιο δυνατά σημεία του αυτοκινήτου είναι ότι το 500 Abarth υπόσχεται να είναι ένα μικρό αυτοκίνητο με εξαιρετικές επιδόσεις. Το μοντέλο στη Γενεύη θα είναι εξοπλισμένο με τον 16βάλβιδο κινητήρα 1.4 Turbo, που αποδίδει 135 ίππους στις 5000 στροφές και ροπή 206 Nm στις 3000 στροφές στην ‘Sport’ λειτουργία (στην ‘Normal’ η ροπή είναι 180 Nm στις 2500 στροφές). Αυτός ο λαμπρός νέος κινητήρας είναι επίσης φιλικός προς το περιβάλλον: όπως το «απλό» μοντέλο της Fiat από το οποίο προέρχεται, το νέο Abarth θα σέβεται τη μελλοντική νομοθεσία Euro 5.

Ένα άλλο ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του 500 Abarth είναι το γεγονός ότι υιοθετεί το νέο σύστημα TTC (έλεγχος μεταφοράς ροπής), το οποίο βελτιώνει τη μεταφορά της ροπής στους τροχούς, αλλά, προ πάντων, εξασφαλίζει ότι το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται άψογα στις καμπές, που το καθιστούν το ασφαλέστερο και το πιο διασκεδαστικό όταν πατάς το γκάζι βαθιά στο πάτωμα.

Επίσης, σεβόμενο απόλυτα την παράδοση της Abarth, το στιλ του 500 Abarth είναι επιθετικό αλλά ταυτόχρονα και πρακτικό. Ιδιαίτερα έχει προσεχτεί η αεροδυναμική του 500 Abarth, τόσο με τα αεροδυναμικά βοηθήματα όσο και με την καλύτερη εισαγωγή του αέρα, επιλογές που προσφέρουν εκτός των άλλων και αυξημένη πρόσφυση.

Στο εσωτερικό του «cockpit», το 500 Abarth κυριαρχείται από τις σπορ αναφορές, τόσο στο ταμπλό όσο και στα καθίσματα και στους χρωματισμούς. Στο ταμπλό ξεχωρίζει το αναλογικό όργανο που μετράει την πίεση του τούρμπο, τα σπορ γραφικά, αλλά την παράσταση κλέβουν και το τριάκτινο τιμόνι και τα αλουμινένια πεντάλ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας
4κύλινδρος εν σειρά, 4 βαλβίδες ανα κύλινδρο, 1368 κ.εκ.
135 ίπποι στις 5.500 στροφές
Ροπή στη SPORT λειτουργία 206 Nm στις 3.000 στροφές
‘Drive-by-wire’ λειτουργία γκαζιού, χωρίς μηχανική σύνδεση
Υπερτροφοδότηση από την IHI με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας.

Μετάδοση
Κιβώτιο 5 σχέσεων

Ανάρτηση
MacPherson εμπρός
Ημιάκαμπτος πίσω

Φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός
Δίσκοι πίσω

Τροχοί
Στάνταρ: Ζάντες αλουμινίου 16» - Ελαστικά: 195/45 R16»
Προαιρετικά: Ζάντες αλουμινίου 17» - Ελαστικά: 205/40 R17

Fiat 500 Abarth: η ιστορία των ρεκόρ και της επιτυχίας
Οι ρίζες του νέου 500 Abarth πηγαίνουν βαθιά στην ιστορία των αγώνων στη δεκαετία του ‘60. Όλα ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 1957, με την παρουσίαση του «Nuova 500», του αυτοκινήτου που δημιουργήθηκε από τον Dante Giacosa και που εφοδιάστηκε με τον δικύλινδρο κινητήρα (χωρητικότητας 479 κ.εκ.) των 13 ίππων, με τελική ταχύτητα 85 χλμ./ώρα. Ο Carlo Abarth ερωτεύθηκε αυτό το μικρό Fiat και αναγνώρισε αμέσως την πρόκληση: σύντομα πείστηκε ότι θα μπορούσε να γίνει ένα πολύ γρήγορο μικρό αυτοκίνητο. Διατήρησε την αρχική χωρητικότητα των κυλίνδρων, αλλά αύξησε τη σχέση συμπίεσης (από 6.55:1 σε 8.7:1), και εγκατέστησε ένα καρμπιρατέρ Weber 26 IMB και μια ειδική εξάτμιση της Abarth: αυτά έδωσαν επιπρόσθετα 7 ίππους, ανεβάζοντας την ισχύ στους 20 ίππους, που με διαδοχικές βελτιώσεις έφτασαν τελικά τους 23. Στις 15 Οκτωβρίου του 1957 ένα πλήθος από παρόμοια βελτιωμένα αυτοκίνητα, όλα με το «τυποποιημένο» αμάξωμα, στάλθηκαν στο σιρκουί της Monza για δοκιμές ταχύτητας, για να δείξουν ότι η «θεώρηση της Abarth» θα μπορούσε να φέρει εξαιρετικά αποτελέσματα.

Αυτή η έκδοση της Abarth είχε μια σημαντική συμβολή στην επιτυχία του βασικού «Nuova 500». Εκείνη τη χρονιά δυο ακόμα εκδόσεις του νέου Fiat εμφανίστηκαν επίσης: το «500 Coupe» του Zagato και το «500 Coupe» του Pininfarina. Το πρώτο κέρδισε για την Abarth στην «κλάση 500» του ιταλικού πρωταθλήματος του 1958, με οδηγό τον Ovidio Capelli. Εκείνη την ίδια χρονιά, ο Carlo Abarth θέλησε να δείξει ότι το «Nuova Fiat 500», κατάλληλα διαμορφωμένο και με ακόμη περισσότερη δύναμη, θα μπορούσε να έχει λαμπρή απόδοση (αναλογία συμπίεσης 10.5:1, βελτιστοποιημένη εισαγωγή και εξάτμιση, ιπποδύναμη 26 ίπποι και τελική ταχύτητα 118 χλμ./ώρα) και ως αποτέλεσμα για μια ολόκληρη εβδομάδα το μικρό Fiat –με έναν σκορπιό στη μάσκα του– πραγματοποίησε ένα «μαραθώνιο» που έγραψε ιστορία: σε εφτά μέρες και εφτά νύχτες κάλυψε μια απόσταση 18.186 χιλιομέτρων με μέση ταχύτητα 108 χλμ./ώρα, «σπάζοντας» 6 διεθνή ρεκόρ.

Με αυτή την επιτυχία, ο Carlo Abarth απέδειξε ότι ήταν δυνατό να χτιστούν αγωνιστικά βασισμένα σε μικρά αυτοκίνητα και πλάστηκε το σλόγκαν «μικρό αλλά κακό».

Έτσι άρχισε η δεκαετία του ’60, που έχει περιγραφεί ως το απόγειο του Σκορπιού, χάρη στην τεράστια επιτυχία του στους αγώνες και στην αγορά. Το 1963, ο Carlo Abarth, αποφάσισε πως θέλει να κάνει το νέο «500» ακόμη πιο γρήγορο, κι έτσι αύξησε τη χωρητικότητα από 499.5 κ.εκ. σε 595 κ.εκ., φτάνοντας στην ιπποδύναμη των 27 ίππων. Οι εργασίες στον κινητήρα και οι αλλαγές στο σύστημα τροφοδοσίας με καύσιμο, αλλά και την υιοθέτηση ενός καρμπιρατέρ Solex C28 PBJ αντί μιας μονάδας της Weber, επέτρεψαν στο Fiat 500 Abarth να ξεπεράσει το όριο των 120 χλμ./ώρα. Ο Σκορπιός ήταν άμεσα αναγνωρίσιμος, από τη γρίλια της Abarth στη «μύτη», τα ελκυστικά διακριτικά μεταλλικά λογότυπα και της ασπίδας Abarth στο πλάι, με τη φράση ‘Campione del Mondo’ (Παγκόσμιος Πρωταθλητής).

Λίγους μήνες μετά το λανσάρισμα του «595», το εργοστάσιο στο Corso Marche λάνσαρε το «κιτ μετατροπής» περιέχοντας όλα τα εξαρτήματα που ήταν απαραίτητα για να κάνουν το Fiat Nuova 500 ίδιο με το Abarth 595, σε τεχνικό επίπεδο, αλλά και σε στιλ. Το 1964 ξεκίνησε με την παρουσίαση του Fiat Abarth ‘595 SS’, μιας πιο εξελιγμένης, πιο ισχυρής έκδοσης του «595». Αυτή η μικρή βόμβα έβγαζε τουλάχιστον 32 ίππους και είχε τελική 130 χλμ./ώρα, φέρνοντας αναστάτωση στον κόσμο των αγώνων.

Η τελευταία έκδοση του «595» ήταν το «595 SS Competizione»: πιο πλατύ, με φαρδύτερα ελαστικά, απέδιδε 34 ίππους και είχε τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα. Ο Carlo Abarth είχε δημιουργήσει ένα νέο αυτοκίνητο για νέες νίκες. Ο κατάλογος θριάμβων ήταν μακρύς: από το ντεμπούτο του στο σιρκουί της Monza το 1964 με τον Franco Patria, μέχρι το ιταλικό κύπελλο τουρισμού Italian Touring Trophy (κατηγορία 600) με τον Leonardo Durst στο τέλος του ίδιου έτους.

Fiat