Fabiatou Auto News

Sunday, February 24, 2008

Citroen C Crosser (Preview)

Με την πρώτη του παρουσίαση το 2007 στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το νέο SUV της Citroën, C Crosser, γνώρισε μεγάλη αποδοχή στις αγορές που έχει ήδη λανσαριστεί. Η μάρκα διευρύνει ακόμα περισσότερο την γκάμα της με την είσοδο του συγκεκριμένου - απρόσμενα πολυτελούς- και κομψού αυτοκινήτου. Πρόκειται για ένα εξαιρετικά πολύπλευρο SUV με απαράμιλλη οδική συμπεριφορά και κινητήρες υψηλών επιδόσεων που αποδεικνύει έμπρακτα ότι σέβεται σε πολύ μεγάλο βαθμό το περιβάλλον.

Στο μπροστινό μέρος, ο συνδυασμός των μεγάλων «διακριτικών του λοχία» με τις δυναμικές γραμμές του αμαξώματος δηλώνει ξεκάθαρα ότι το C-Crosser φέρει την ταυτότητα της γκάμας της Citroën, εκφράζοντας παράλληλα τον δυναμισμό και το κύρος ενός SUV. Η γραμμή του καπώ αντανακλά την στιβαρότητα του αυτοκινήτου, ενώ τα αλουμινένια «φιλέτα» που διατρέχουν όλη τη μάσκα αποτελούν συνέχεια του σήματος της μάρκας και προεκτείνονται μέχρι τους επιθετικούς προβολείς. Η συγκεκριμένη σχεδιαστική λύση δίνει έμφαση στην αίσθηση του πλάτους, ενώ μέσα από τις παράλληλες γραμμές διακρίνεται η μάσκα και ο μεγάλος αεραγωγός που εκτείνεται σε όλο το μήκος του προφυλακτήρα.

Τα χρωμιωμένα διακοσμητικά δεξιά και αριστερά από τον αριθμό κυκλοφορίας, ο κυψελωτός αεραγωγός και οι προβολείς ομίχλης με τα περιγράμματα από χρώμιο, δίνουν στο C-Crosser την εικόνα του κύρους και την επιβεβαίωση ότι πρόκειται για κορυφαίο μοντέλο γκάμας.


Καθοριστικό ρόλο στην οδηγική ευχαρίστηση που προσφέρει απλόχερα το C-Crosser, παίζουν και οι κινητήρες. Ο μεν κινητήρας πετρελαίου 2,2κ.εκ. HDi των 160 bhp DIN (156 bhp EEC) έχει δύναμη και γενναιόδωρη ροπή, είναι εξοπλισμένος με φίλτρο μικροσωματιδίων (FAP) και εκπέμπει λιγότερο από 200 g/km CO2 (191 g/km με τους τροχούς των 16΄΄ και 194 g/km με τους τροχούς των 18΄΄). Ο δε 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 2.359 κ.εκ. με μέγιστη ισχύ 125 kW (170 bhp EEC) στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ισχύ που φτάνει τα 232 Nm στις 4.100 σ.α.λ. αποτελεί την ιδανική μηχανολογική πρόταση που ικανοποιεί τους πελάτες των κινητήρων βενζίνης.


Το C-Crosser είναι μία νέα εναλλακτική πρόταση στην κατηγορία των πολυτελών οχημάτων, και απευθύνεται σε ανθρώπους που αναζητούν την οδηγική ευχαρίστηση και την ζωντάνια, σε συνδυασμό με τις επιδόσεις ενός ξεχωριστού αυτοκινήτου που σχεδιάστηκε με γνώμονα την ελευθερία και την περιπέτεια.

Το C-Crosser αναπτύχθηκε από κοινού από την PSA Peugeot Citroën και την Mitsubishi Motors Corporation, των οποίων το κοινό εγχείρημα είχε στόχο την κατασκευή ενός SUV για την Ευρωπαϊκή αγορά. Το εργοστάσιο Mizushima στην Ιαπωνία θα κατασκευάζει για τη Citroën κάθε χρόνο 15.000 C-Crosser. Ο κινητήρας πετρελαίου HDi σχεδιασμένος από την PSA Peugeot Citroën παράγεται στο Trémery της Γαλλίας, ενώ ο κινητήρας βενζίνης είναι προϊόν συνεργασίας μεταξύ των Mitsubishi, Hyundai και Chrysler. Η συγκεκριμένη συνεργασία επιτρέπει στην Citroën να διευρύνει την γκάμα των προϊόντων της με ένα SUV που πληρεί όλες της απαιτήσεις της μάρκας.

Οι τεχνικοί της Citroën εκμεταλλεύθηκαν όλη τους την εμπειρία, εξέλιξαν και προσάρμοσαν για την Ευρωπαϊκή αγορά αυτό το αυτοκίνητο, πετυχαίνοντας την τέλεια ισορροπία μεταξύ άνεσης, οδικής συμπεριφοράς και εξαιρετικής οδηγικής ευχαρίστησης. Το σχεδιαστικό κέντρο της Citroën έδωσε στο C-Crosser όλα τα στοιχεία που συνθέτουν ένα μοναδικό αμάξωμα, φροντίζοντας παράλληλα να βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με τα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, και να εκφράζει συγχρόνως με μοναδικό τρόπο το DNA της Citroën.

Το C-Crosser διαθέτει πληθώρα προσόντων που το καθιστούν πραγματικά απολαυστικό στην οδήγηση. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του διαφορετικές επιλογές του συστήματος 4κίνησης, αλλάζοντας από την ευκινησία της πόλης, στην σιγουριά του κρατήματος σε δρόμους με στροφές. Στο μεταξύ οι επιβάτες απολαμβάνουν το ταξίδι σε συνθήκες απόλυτης ηρεμίας, και αυτό λόγω του απίστευτα υψηλού επιπέδου του εξοπλισμού ασφάλειας που διαθέτει.

Ο 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης των 2.359 κ. εκ. με μέγιστη ισχύ 125 kW (170 bhp EEC) στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή που φτάνει τα 232 Nm στις 4.100 σ.α.λ. εκμεταλλεύεται τη λειτουργία του μεταβλητού χρονισμού των εκκεντροφόρων ώστε να επιτυγχάνει πιο ομαλή λειτουργία στις χαμηλές και μεσαίες στροφές λειτουργίας του.

Για να ταιριάζει ακόμα καλύτερα στις απαιτήσεις της αγοράς, το C-Crosser με τον κινητήρα βενζίνης εφοδιάζεται με δύο τύπους κιβωτίων ταχυτήτων:

  • Μηχανικό 5 σχέσεων
  • Κιβώτιο τύπου CVT (Continuously variable transmission / συνεχούς μεταβλητής μετάδοσης), του οποίου η ιδιαιτερότητα είναι στον θεωρητικά απεριόριστο αριθμό σχέσεων που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός μέσω ενός μετατροπέα ροπής που προσαρμόζει σε μόνιμη βάση, το ποσοστό υπο-πολλαπλασιασμού. Η λειτουργία του είναι εντελώς ομαλή και χαρακτηρίζεται από την παντελή απουσία του φαινόμενου του «σκορτσαρίσματος» στις αλλαγές και των διακοπών στην παροχή ισχύος.

Με το παραπάνω κιβώτιο είναι δυνατή και η χειροκίνητη επιλογή μέχρι και 6 σχέσεων, όπως σε ένα παραδοσιακό σύστημα αυτόματης μετάδοσης. Η αλλαγή των ταχυτήτων μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε από τον κλασσικό λεβιέ ταχυτήτων, ή από τα γνωστά χειριστήρια στο τιμόνι. Το πέρασμα στην επόμενη ταχύτητα γίνεται στιγμιαία, ώστε να μην χάνεται η απαραίτητη ζωντάνια στις αλλαγές.

Βασισμένος στον HDi FAP των 173 ίππων των C5 και C6, ο κινητήρας HDi των 160 bhp διαθέτει μονό υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας, ώστε να αποδίδει άφθονη ροπή σε χαμηλές στροφές (380 Nm στις 2,000σαλ.). Ο κάθε οδηγός μπορεί να εκμεταλλευτεί όλα τα πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου κινητήρα των 2,2 λίτρων, χάρη και στο χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο με το οποίο είναι εφοδιασμένο το αυτοκίνητο.

Ο κινητήρας στηρίζεται πάνω σε υδραυλικές βάσεις και διαθέτει δύο αντικραδασμικούς άξονες

ώστε να ελαχιστοποιούνται οι δονήσεις και να αυξάνεται το επίπεδο άνεσης των επιβατών. Ιδιαίτερη επίσης φροντίδα έχει δοθεί από τους μηχανικούς της Citroën και στην ηχομόνωση του διαμερίσματος του κινητήρα, ώστε να εξασφαλίζεται η απόλυτη ηρεμία στο χώρο των επιβατών.

Tο C-Crosser, πιστό στις αξίες της Citroën, επιτυγχάνει τον απόλυτο συγκερασμό μεταξύ της άνεσης και των επιδόσεων στον ανοιχτό δρόμο. Η Citroën έφτιαξε ένα πιο «άμεσο» σύστημα διεύθυνσης και τελειοποίησε την ανάρτηση, σε βαθμό που το αυτοκίνητο να συνδυάζει κορυφαία αίσθηση στο δρόμο και αξεπέραστο κράτημα.

Τα λάστιχα, η υποβοήθηση προοδευτικής απόσβεσης του συστήματος διεύθυνσης και η πρόσθετη ενίσχυση στο τούνελ του κεντρικού άξονα μετάδοσης που αυξάνει την στρεπτική ακαμψία του C-Crosser, παρέχουν κάθε στιγμή στον οδηγό μία μοναδική αίσθηση και ακριβή πληροφόρηση για τις κινήσεις και τη συμπεριφορά των τροχών. Οι παραπάνω βελτιώσεις κάνουν το C-Crosser εξαιρετικά ευκολοδήγητο και ευχάριστο, αλλά ταυτόχρονα και αποτελεσματικό.

Στον τομέα των αναρτήσεων το C-Crosser είναι εφοδιασμένο με σύστημα McPherson με αντιστρεπτική δοκό πάχους 22 mm εμπρός και σύστημα multi-link πολλαπλών συνδέσμων με αντιστρεπτική δοκό πάχους 20 mm πίσω. Η συγκεκριμένη διάταξη εξασφαλίζει μεγάλη σταθερότητα στον δρόμο αλλά και υψηλό επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας. Τα πίσω αμορτισέρ απομονώθηκαν από τα ελατήρια και η Citroën επέλεξε να ρυθμίσει έτσι την ανάρτηση, ώστε να πετύχει και απίστευτο κράτημα με ακρίβεια στην αίσθηση του δρόμου, αλλά και μοναδική άνεση.Τα παραπάνω χαρακτηριστικά ενισχύονται και από την ύπαρξη των τροχών των 18΄΄ με ελαστικά Michelin ειδικών διαστάσεων 225/55 R18, που είναι στάνταρ και στα δύο επίπεδα εξοπλισμού στα οποία διατίθεται το C-Crosser στην ελληνική αγορά (απλή και Exclusive έκδοση) Με την επιλεκτική 4κίνηση, η απόλυτη ασφάλεια θα συνοδεύει πάντα τον οδηγό και τους επιβάτες του C-Crosser σε κάθε έδαφος και με οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες επιλέξει να κινηθεί.


Ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης και το οδηγικό στυλ, ο κάθε οδηγός έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών προγραμμάτων μετάδοσης: επιλογή κίνησης σε δύο τροχούς, επιλογή κίνησης σε 4 τροχούς και επιλογή Lock. Η αλλαγή γίνεται από έναν διακόπτη πίσω από τον μοχλό ταχυτήτων, με ταυτόχρονη ένδειξη της αντίστοιχης επιλογής στον πίνακα οργάνων.

- 2WD: Κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς. Η επιλογή 2WD χρησιμοποιείται όταν οι συνθήκες πρόσφυσης είναι καλές, μειώνει την κατανάλωση και αυξάνει την ευελιξία.

- 4WD: Κίνηση και στους 4 τροχούς που χρησιμεύει σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης. Μοιράζει αυτόματα τη ροπή στους δύο άξονες. Μία ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) στέλνει μέρος της ροπής στους πίσω τροχούς, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης, διασφαλίζοντας το καλύτερο κράτημα σε όλες τις συνθήκες, χωρίς επίπτωση στην κατανάλωση.

- LOCK: Στην συγκεκριμένη επιλογή η ηλεκτρονική μονάδα (ECU) στέλνει ροπή στους πίσω τροχούς 1.5 φορά περισσότερη από ότι στην επιλογή 4WD. Η επιλογή LOCK ταιριάζει καλύτερα σε οριακές συνθήκες οδήγησης.

Το C-Crosser είναι ένα πραγματικό οικογενειακό αυτοκίνητο, με τη διάταξη των 5+2 καθισμάτων να εξασφαλίζει ευκολία στην διαμόρφωση του χώρου. Οι γενναιόδωρες διαστάσεις του αυτοκινήτου (μεταξόνιο 2,67μ. ) εγγυώνται ένα άνετο και ευρύχωρο εσωτερικό περιβάλλον, με αναρίθμητους αποθηκευτικούς χώρους και ένα τεράστιο χώρο αποσκευών με αναδιπλούμενο κατώφλι για ευκολότερο φόρτωμα. Στην πρακτικότητα του C-Crosser έρχεται να προστεθεί και η ευχαρίστηση που προέρχεται και από την πλούσια γκάμα του εξοπλισμού άνεσης.

Το εσωτερικό του C-Crosser είναι σχεδιασμένο ώστε οι επιβάτες του να μπορούν να το διαμορφώσουν εύκολα, γρήγορα και χωρίς κόπο.

Το αυτοκίνητο μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 7 επιβάτες χάρη στην 3η σειρά των πίσω καθισμάτων που διαθέτει. Η βάση της 3ης σειράς εξαφανίζεται τελείως μέσα στο πάτωμα, δημιουργώντας έναν εντελώς επίπεδο και εντυπωσιακά μεγάλο χώρο αποσκευών. Η πρόσβαση στην 3η σειρά των καθισμάτων γίνεται ευκολότερη χάρη στην ανάκλιση των καθισμάτων της 2ης σειράς με δύο αλουμινένιες χειρολαβές που βρίσκονται σε κάθε πλευρά του χώρου αποσκευών. Οι επιβάτες των καθισμάτων της 3ης σειράς είναι και αυτοί απόλυτα ασφαλείς έχοντας στη διάθεσή τους δύο χωνευτά προσκέφαλα και δύο ζώνες ασφαλείας με ενσωματωμένο καρούλι στην κολώνα.

Ο όγκος του χώρου αποσκευών μέχρι το ύψος της εταζέρας είναι ο μεγαλύτερος στην κατηγορία. Στην πιο κοινή 5θέσια διάταξη των καθισμάτων (με την 3η σειρά εξαφανισμένη στο πάτωμα, και την 2η τραβηγμένη εντελώς μπροστά), το C-Crosser προσφέρει 510 λίτρα (VDA στάνταρ). Με την 2η σειρά εντελώς διπλωμένη, ο όγκος του χώρου αποσκευών φτάνει τα 1.686 λίτρα.

Ένα άλλο δυνατό σημείο του C-Crosser είναι η διπλή πίσω πόρτα τύπου “hobby”. Ανοίγοντας το κάτω μέρος του χώρου αποσκευών γίνεται ευκολότερο το φόρτωμα, όπου μεγάλα και βαριά αντικείμενα μπορούν να τσουλήσουν πάνω στο κατώφλι και στη συνέχεια στο εντελώς επίπεδο πάτωμα. Το κατώφλι μπορεί να χρησιμεύσει ακόμα και για καθίσει κάποιος (σηκώνει μέχρι 200κιλά). Με τον τρόπο αυτό γίνεται ευκολότερη και η φόρτωση του πορτ – μπαγκάζ, καθώς το ύψος του χώρου φόρτωσης από το έδαφος, μειώνεται κατά 640mm. Με το κατώφλι κλειστό, μπορεί να χρησιμοποιηθεί όλο το ύψος του χώρου φόρτωσης, κατά συνέπεια είναι εκμεταλλεύσιμο το σύνολο του διαθέσιμου όγκου. Ελαφρύ επίσης και εύκολο στο άνοιγμα είναι και το πάνω τμήμα της πίσω πόρτας που χρησιμοποιείται πιο συχνά.

Τιμές:

C-CROSSER 2.4I C € 32,950

CROSSER 2.4I CVT C €35.250

CROSSER EXCLUSIVE 2.4I C € 36.750

CROSSER EXCLUSIVE 2.4I CVT € 38.950


Citroen