Νέα γενιά Accord (preview)
Η Honda παρουσιάζει για πρώτη φορά το νέο Accord, που απευθύνεται για την αγορά της Γηραιάς Ηπείρου. Τα νέα Honda Accord Sedan και Tourer, διαθέτουν σπορ εξωτερική εμφάνιση, αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής και ένα μοναδικό πακέτο συστημάτων ασφαλείας, σε συνδυασμό με έξοχες δυναμικές ικανότητες, στοχεύοντας να πρωταγωνιστήσουν στη μεσαία κατηγορία D και να αναμετρηθούν με τους καθιερωμένους premium αντιπάλους της κατηγορίας αυτής.
Οι προθέσεις της Honda με το νέο Accord επιβεβαιώνονται και από τη σειρά των νέων κινητήρων που είναι εφοδιασμένοι και πληροί τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 5.
Tο νέο Accord είναι σημαντικά φαρδύτερο και ελαφρώς χαμηλότερο, λανσάροντας πιο έντονα σπορ χαρακτηριστικά από τον προκάτοχο του. Η «αιχμηρή αισθητική», με προτεταμένους μυώδεις θόλους τροχών που τονίζουν το φαρδύτερο μετατρόχιο του αυτοκινήτου, προσδίδει στο Accord ένα στιβαρό παρουσιαστικό που δίνει την εντύπωση ότι είναι «βιδωμένο» στην άσφαλτο.
Η εξέλιξη από την προηγούμενη γενιά Accord είναι ακόμα πιο έντονη στην περίπτωση του Tourer, όπου ένα πρακτικό όχημα μεταφοράς φορτίων έχει μεταμορφωθεί σε δυναμικό μοντέλο προηγμένης τεχνολογίας, διατηρώντας παράλληλα ένα υψηλό επίπεδο πολυμορφικότητας και χρηστικότητας.
Σειρά τριών προηγμένων νέων κινητήρων με εκπομπές ρύπων που συγκαταλέγονται μεταξύ των χαμηλότερων στην κατηγορία τους
Η νέα σειρά του Accord είναι μία από τις πρώτες που προσφέρει μία ολοκληρωμένη σειρά κινητήρων, οι οποίοι θα πληρούν τις προσεχείς προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 5 που πρόκειται να ισχύσουν από το Σεπτέμβριο του 2009. Σε καμία περίπτωση ο «οικολογικός χαρακτήρας» των κινητήρων δεν έχει επιτευχθεί σε βάρος της οδηγικής απόλαυσης, και οι μειωμένες απαιτήσεις καυσίμου συνδυάζονται με υψηλότερες επιδόσεις και ευελιξία.
Το ντεμπούτο του κάνει ο κινητήρας diesel δεύτερης γενιάς της Honda που βασίζεται στις έξοχες αρετές της διακεκριμένης μονάδας i-CTDi, ανεβάζοντας για μία ακόμα φορά τον πήχη στον κόσμο των πετρελαιοκινητήρων. Η προηγμένη τεχνολογία και οι συνολικές του ικανότητες τον φέρνουν σταθερά πρώτο στην εξέλιξη της τεχνολογίας των πετρελαιοκινητήρων και με τη συμβολή του το Accord προσφέρει έναν από τους ισχυρότερους συνδυασμούς δυναμικών επιδόσεων και περιβαλλοντικής συμβατότητας στην αγορά.
Όπως ο προκάτοχός του, ο νέος κινητήρας i-CTDi είναι συμπαγής, ελαφρύς, πολιτισμένος και αθόρυβος στη λειτουργία. Χρησιμοποιεί την πιο σύγχρονη τεχνολογία ψεκασμού πολλαπλών σταδίων με πιεζοηλεκτρικά μπεκ, πιο αποδοτική ανακύκλωση καυσαερίων και φίλτρο παρακράτησης των αιωρούμενων σωματιδίων για πολύ μειωμένες εκπομπές ρύπων. Ταυτόχρονα, τα επίπεδα ισχύος και ροπής έχουν αυξηθεί προσφέροντας μία πιο σπορ οδηγική εμπειρία. Η ισχύς είναι κατά 10 PS αυξημένη, στα 150 PS/110 kW στις ίδιες 4.000 rpm, ενώ η μέγιστη ροπή είναι τώρα 350 Nm στις 2.000 rpm.
Ο κινητήρας 2.0 i-VTEC προσφέρει παρόμοια επίπεδα επιδόσεων με τον προκάτοχό του – 156 PS στις 6.300 rpm – και ταυτόχρονα πολύ χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου. Βασικές τεχνολογικές αλλαγές περιλαμβάνουν βαλβίδες εισαγωγής αυξημένης διαμέτρου, βελτιστοποιημένη βύθιση βαλβίδων και χρονισμό και καλύτερη ροή αερίων εισαγωγής και εξαγωγής.
Ο κινητήρας 2.4-λίτρων είναι πιο ισχυρός, αποδίδοντας 200 PS στις 7.000 rpm και μέγιστη ροπή 233 Nm στις 4500 rpm – αύξηση από 190 PS και 223 Nm. Πίσω από τα νούμερα αυτά υπάρχει μία αναλογία συμπίεσης αυξημένη από 10.5 σε 11.0:1, βαλβίδες μεγαλύτερης διαμέτρου, αναβαθμισμένος χρονισμός βαλβίδων και μειωμένες πιέσεις επιστροφής στο σύστημα καυσαερίων (πιο ελεύθερη εξαγωγή).
6-τάχυτο μηχανικό/5-τάχυτο αυτόματο
Και οι τρεις κινητήρες συνδυάζονται με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ενώ οι δύο βενζινοκινητήρες διατίθενται και με ένα 5-τάχυτο αυτόματο.
Τα μοντέλα με μηχανικό κιβώτιο φέρουν «Ένδειξη Αλλαγής Ταχύτητας» - «Shift Indicator Light» ή SIL που απεικονίζεται στο κέντρο του στροφόμετρου. Εμφανίζονται τα «UP» ή «DOWN» συμβουλεύοντας τον οδηγό για το βέλτιστο σημείο (ως προς την οικονομία καυσίμου) της αλλαγής της ταχύτητας. Δοκιμές της Honda έχουν δείξει ότι με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται οικονομία καυσίμου μέχρι 5%, όταν ο οδηγός ακολουθεί απλά αυτές τις συμβουλές.
Το 5-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο τώρα έχει ευθύ διάγραμμα αλλαγών «P R N D S»: χρησιμοποιώντας τους μοχλούς του τιμονιού σε S mode, ενεργοποιείται η σειριακή αλλαγή ταχυτήτων, επιτρέποντας τις μηχανικές αλλαγές και η διατήρηση μιας επιλεγμένης σχέσης.
Δυναμική και ασφαλής συμπεριφορά
Οι ενθουσιώδεις οδηγοί θα εκτιμήσουν επίσης τη μεγαλύτερη ευελιξία του νέου Accord. Το χαμηλωμένο κέντρο βάρους, το φαρδύτερο μετατρόχιο, η νέα εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων με αποσβεστήρες μεταβλητής απόσβεσης, καθώς και η μεγαλύτερη ακαμψία του αμαξώματος σημαίνουν ότι το Accord αντιδρά πιο άμεσα στις εντολές του οδηγού. Η συμπεριφορά του οχήματος είναι πιο άμεση και αξιόπιστη, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος είναι σημαντικά μειωμένες.
Το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση ανάλογη της ταχύτητας είναι στάνταρ σε όλα τα μοντέλα και προσφέρει έξοχη αίσθηση κατευθυντικότητας ακόμη και στις υψηλές ταχύτητες.
Ολοκληρωμένο πακέτο ασφαλείας
Μαζί με τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας, ένας έξοχος αριθμός δυναμικών συστημάτων προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη προστασία. Το Vehicle Stability Assist (VSA) είναι στάνταρ σε όλη τη σειρά και έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο του οχήματος στις στροφές, την επιτάχυνση και τους ξαφνικούς ελιγμούς, εφαρμόζοντας πίεση πέδησης στους δεξιούς ή αριστερούς τροχούς – σύμφωνα με τις απαιτήσεις – και ρυθμίζοντας τη ροπή του κινητήρα ανάλογα.
Motion Adaptive Electric Power Steering (EPS)
Το νέο Accord διαθέτει επίσης ένα πρωτοποριακό σύστημα συνεργασίας του VSA και του συστήματος διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση. Με την ονομασία Motion Adaptive EPS, το σύστημα ανιχνεύει την απώλεια ευστάθειας σε ολισθηρές συνθήκες τόσο στις στροφές όσο και στο φρενάρισμα και ενεργοποιεί αυτόματα διορθωτικές κινήσεις μέσω του τιμονιού με στόχο να προτρέψει τον οδηγό να κάνει τον κατάλληλο ελιγμό διεύθυνσης.
Αυτή η παρέμβαση σπάνια γίνεται αντιληπτή και ο οδηγός διατηρεί τον έλεγχο του οχήματος σε όλες τις περιπτώσεις. Αλλά η ροπή διεύθυνσης στο τιμόνι είναι αρκετή για να παροτρύνει τον οδηγό να ενεργήσει ενστικτωδώς και η συνακόλουθη αντίδραση του οδηγού είναι αρκετή για την ανάκτηση της σταθερότητας ή τη μείωση των αποστάσεων φρεναρίσματος, επιτρέποντας τη διατήρηση του ελέγχου.
Προηγμένο Driving Assist System (ADAS) προαιρετικό σε όλη τη γκάμα
Μαζί με την έκδοση Executive και τους κινητήρες 2.2 i-DTEC και 2.4 i-VTEC προσφέρεται το Προηγμένο Σύστημα Υποστήριξης Οδήγησης της Honda - Advanced Driving Assist System (ADAS), ένα σύστημα που συνδυάζει μία σειρά επαναστατικών τεχνολογιών, οι οποίες ανεβάζουν τον πήχη της ασφάλειας σε νέα επίπεδα. Το πρώτο από αυτά α συστήματα με την ονομασία Lane Keeping Assist System (LKAS) χρησιμοποιεί μία κάμερα για την ανίχνευση της απόκλισης του αυτοκινήτου από τη λωρίδα κυκλοφορίας και προσφέρει ροπή διεύθυνσης, όταν χρειάζεται, μειώνοντας επομένως το φορτίο της οδήγησης στον αυτοκινητόδρομο, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την ασφάλεια.
To Adaptive Cruise Control (ACC) χρησιμοποιεί ένα ραντάρ για τη διατήρηση της σταθερής απόστασης από το προπορευόμενο όχημα, για πιο άνετη και ξεκούραστη οδήγηση.
Το τρίτο σύστημα ADAS ονομάζεται Collision Mitigation Brake System (CMBS) και παρακολουθεί την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και το ρυθμό μείωσης της μεταξύ του Accord και του αυτοκινήτου που βρίσκεται ακριβώς μπροστά από αυτό, προειδοποιώντας τον οδηγό για το ενδεχόμενο μιας σύγκρουσης και βοηθώντας στη μείωση των επιπτώσεων όταν αυτή γίνεται αναπόφευκτη.
Τα συστήματα αυτά ολοκληρώνουν τα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας του Accord, που περιλαμβάνουν προεντατήρες και περιοριστές φορτίου εμπρός ζωνών ασφαλείας, εμπρός αερόσακους δύο σταδίων, πλευρικούς αερόσακους οδηγού και συνοδηγού, αερόσακους τύπου κουρτίνας πλήρους μήκους και βάσεις / σημεία στήριξης ISOFIX για ασφαλή τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων σε όλα τα μοντέλα. Υπάρχουν επίσης ενεργά προσκέφαλα σε όλα τα καθίσματα, που ενεργοποιούνται όταν το σώμα του επιβάτη πιεστεί από το κάθισμα σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης, προκαλώντας έτσι την προς τα εμπρός υποστηρικτική κίνηση του προσκεφάλου.
Προηγμένη Δομή Αμαξώματος - Advanced Compatibility Engineering (ACE)
Η προηγμένη δομή αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering (ACE) Body Structure του Accord, που έχει εφαρμοσθεί προοδευτικά σε όλη τη γκάμα της Honda προσφέρει σημαντικά αυξημένη προστασία επιβατών σε διάφορες περιπτώσεις συγκρούσεων σε πραγματικές συνθήκες.
Ένα πολυγωνικό κύριο πλαίσιο, τοποθετημένο μπροστά, έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει την παραμόρφωση της καμπίνας, κατανέμοντας τις δυνάμεις μέσω πολλαπλών βασικών δομών απόσβεσης φορτίου – ενώ παράλληλα τις απομακρύνει από την καμπίνα των επιβατών. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό όταν συμβαίνει μία μετωπική σύγκρουση μεταξύ οχημάτων διαφορικού ύψους, βάρους ή δομής πλαισίου.
Για να επιτύχουν κορυφαία ασφάλεια σε μία πλευρική σύγκρουση, οι μηχανικοί της Honda έχουν αυξήσει την πλαϊνή διατομή του πλαισίου, ενώ επέλεξαν υλικά διαφόρων προδιαγραφών ώστε να διασφαλίζουν το επιθυμητό επίπεδο ακαμψίας και να ενισχύσουν τις κρίσιμες περιοχές, χωρίς να προσθέσουν περιττό βάρος.
Το νέο Accord ενσωματώνει επίσης πολλά σχεδιαστικά στοιχεία προστασίας των πεζών, που είναι ήδη γνωστά από πρόσφατα μοντέλα Honda, μεταξύ των οποίων οι βάσεις των υαλοκαθαριστήρων που υποχωρούν ώστε να διαχέουν την ενέργεια κρούσης, βάσεις εμπρός φτερών που απορροφούν την ενέργεια και μεντεσέδες στο καπό κατά μήκος μιας επίπεδης κενής περιοχής, κάτω από το καπό προσφέροντας περισσότερο χώρο για παραμόρφωση.
Πολυτελές εσωτερικό με προσεκτικά επιλεγμένα υλικά και έξοχη εφαρμογή και φινίρισμα
Η σπορ αίσθηση του cockpit αντανακλάται στη σχεδίαση του ταμπλό. Εντυπωσιακά ασημί διακοσμητικά ένθετα καλύπτουν την κεντρική κονσόλα. Μοντέρνα και με υψηλή πλευρική στήριξη εμπρός καθίσματα έχουν μεγαλύτερα μαξιλάρια, ενώ μία νέα εσωτερική δομή είναι σχεδιασμένη για να μειώνει τη μετάδοση κραδασμών.
Μαύρο με ασημί ένθετα, το σπορ τιμόνι τριών ακτίνων φιλοξενεί μία πλήρη σειρά χειριστηρίων – μεταξύ των οποίων χειριστήριο ηχοσυστήματος, cruise control και κινητού τηλεφώνου. Είναι πλήρως ρυθμιζόμενο ως προς την κλίση και την απόσταση, με μία ρύθμιση κλίσης 10 μοιρών επιπλέον, συγκριτικά με το προηγούμενο Accord.
Το νέο Accord διαθέτει φωτιζόμενα όργανα, ενώ στο κέντρο του ταχύμετρου εμπεριέχεται μία οθόνη LCD, η οποία απεικονίζει πλήθος πληροφοριών – ενώ από τα χειριστήρια του τιμονιού ο οδηγός μπορεί να επιλέγει κυκλικά τις σχετικές ενδείξεις.
Νέο στοιχείο είναι μία λυχνία υπενθύμισης του service που παρουσιάζει στον οδηγό είτε την απόσταση ή τις ημέρες που απομένουν μέχρι το επόμενο απαιτούμενο service, με ένα μεγενθυμένο σύμβολο προειδοποίησης, το οποίο εμφανίζεται όταν πλησιάζει η προγραμματισμένη μέρα.
Οι αποθηκευτικοί χώροι περιλαμβάνουν δύο πλαϊνές θήκες στην κεντρική κονσόλα, έναν αποθηκευτικό χώρο με καπάκι στο πλάι του τιμονιού, μεγάλες θήκες στις εμπρός πόρτες κατάλληλες για μπουκάλια και χάρτες, ποτηροθήκες στα πάνελ των πίσω θυρών, και ένα μεγάλο κουτί στην κεντρική κονσόλα.
Αντί μιας σχεδίασης αναδιπλούμενης θήκης, το μεγάλο ντουλαπάκι έχει τώρα ένα ανεξάρτητο καπάκι και χωρίζεται με ένα ράφι αρκετό π.χ. για κουτί με χαρτομάντηλα αλλά και ειδικό χώρο για το βιβλίο οδηγιών χρήσης. Το καπάκι της κεντρικής κονσόλας λειτουργεί και σαν υποβραχιόνιο με δυνατότητα μετακίνησης κατά 89 mm. Δύο ποτηροθήκες προσφέρονται στην κεντρική κονσόλα, ενώ οι πίσω επιβάτες έχουν πρόσβαση σε άλλες δύο που περιέχονται στο κεντρικό υποβραχιόνιο, και οι οποίες εμφανίζονται όταν αυτό αναδιπλώνεται προς τα κάτω.
Πηγή: Honda