Fabiatou Auto News

Thursday, January 10, 2008

CHEVROLET TAHOE ‘BOSS’

Οι Ηλεκτρονικές Τεχνολογίες και το Λογισμικό Θα Μπορούσαν να Είναι η Λύση για ένα Μέλλον Χωρίς Συγκρούσεις Οχημάτων και Κυκλοφοριακή Συμφόρηση


LAS VEGAS – Στην Έκθεση Καταναλωτικών Ηλεκτρονικών Προϊόντων, η General Motors θα παρουσιάσει ένα μη επανδρωμένο Chevrolet Tahoe που χρησιμοποίησε ηλεκτρονική τεχνολογία για να διανύσει με αυτόματο πιλότο (αυτόνομη οδήγηση) μία αστική περιοχή 60 μιλίων το Νοέμβριο και να κερδίσει ένα διάσημο διαγωνισμό με χορηγό το Αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας. Η ηλεκτρονική τεχνολογία του είναι πολλά υποσχόμενη, και θα μπορούσε να ανοίξει το δρόμο για τη δημιουργία οχημάτων παραγωγής που καταργούν την πιο συνηθισμένη αιτία συγκρούσεων – το σφάλμα του οδηγού.

Το Tahoe – με την ονομασία “Boss”, από το παρατσούκλι του Ιδρυτή του τμήματος έρευνας & εξέλιξης της GM, Charles F. Kettering, είναι προϊόν συνεργασίας του Carnegie Mellon University, της General Motors και άλλων εταίρων. Χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό συστημάτων LIDAR, ραντάρ, όρασης και χαρτογράφησης/GPS για να ‘βλέπει τον κόσμο’ γύρω του. Αναγνωρίζει τη γεωμετρία του δρόμου και αντιλαμβάνεται την υπόλοιπη κυκλοφορία και τα εμπόδια στο δρόμο, και – χρησιμοποιώντας ευφυείς αλγορίθμους και λογισμικό – υπολογίζει πού μπορεί να κινείται ασφάλεια ώστε να αποφεύγει τα εμπόδια και να φτάνει στον προορισμό του. Το Boss πρόσφατα διάνυσε 60 μίλια σε συνθήκες πόλης, με πολυσύχναστες διασταυρώσεις και πινακίδες στοπ, σε λιγότερο από έξι ώρες και κέρδισε στο διαγωνισμό

Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) 2007 Urban Challenge.

«Εκτός του ότι μπορούμε να χρησιμοποιούμε ηλεκτρισμό αντί βενζίνης για την κίνηση των οχημάτων επόμενης γενιάς, η ηλεκτρονική τεχνολογία σε οχήματα όπως το Boss μπορεί να προσφέρει έναν κόσμο χωρίς ατυχήματα και συγκρούσεις, όπου οι ανθρώπινες μετακινήσεις είναι πιο παραγωγικές και η κυκλοφοριακή συμφόρηση περιορίζεται στο ελάχιστο» δήλωσε ο Larry Burns, Αντιπρόεδρος της GM του τομέα R&D και στρατηγικού σχεδιασμού, προσθέτοντας ότι «η τεχνολογία του Boss προαναγγέλλει τη μέρα όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να διεκπεραιώνουν την ηλεκτρονική αλληλογραφία τους, να παίρνουν πρωινό, ακόμα και να παρακολουθούν τις ειδήσεις ενώ το αυτοκίνητο-σωφέρ θα τους πηγαίνει στη δουλειά».

«Αυτός ο διαγωνισμός αύξησε σημαντικά τις γνώσεις μας σχετικά με τις απαιτήσεις ενός αυτόνομου οχήματος, καθώς συνεχίζουμε να επαναπροσδιορίζουμε την έννοια του αυτοκινήτου» δήλωσε ο Burns. Τα σημερινά οχήματα ήδη προβάλλουν μία νέα οικογένεια ηλεκτρονικών τεχνολογιών υποστήριξης οδηγού – γνωστής ως αυτόνομης οδήγησης – η οποία στοχεύει στη μείωση των σφαλμάτων του οδηγού που πολλές φορές οδηγούν σε συγκρούσεις. Η αυτόνομη οδήγηση μέσω ηλεκτρονικών συστημάτων είναι μία σημαντική τεχνολογική πρόοδος που θα επηρεάσει τον τομέα μεταφορών στο μέλλον.

Ανάμεσα στις τεχνολογίες που ήδη υπάρχουν στα σημερινά αυτοκίνητα είναι: adaptive cruise control, συστήματα ελέγχου ευστάθειας όπως StabiliTtrak της GM, σύστημα ασφάλειας και προστασίας OnStar μέσω GPS της GM, αισθητήρες προ-σύγκρουσης, υποστήριξη τυφλών ζωνών (ορατότητα) και συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας. Ενώ αυτές οι τεχνολογίες δεν υποκαθιστούν την ευθύνη και προσοχή του οδηγού, εν τούτοις βοηθούν στη μείωση των σφαλμάτων που αποτελούν αιτίες συγκρούσεων, αυξάνουν την ασφάλεια των επιβατών και αντιμετωπίζουν το κυκλοφοριακό μποτιλιάρισμα.

Εκτός από τη βασική χορηγία της Tartan Racing Team, που διαχειρίστηκε το Boss στα πλαίσια του διαγωνισμού DARPA, η GM συνεργάζεται με το Carnegie Mellon University πάνω σε τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης μέσω του ερευνητικού εργαστηρίου της στο Πανεπιστήμιο του Pittsburgh. Σύμφωνα με τον Alan Taub, Εκτελεστικό Διευθυντή έρευνας & εξέλιξης της GM, η συνεργασία με πανεπιστήμια και προμηθευτές είναι απαραίτητη για την πρόοδο αυτής της τεχνολογίας.

Πέρα από την εμπλοκή της GM και του Carnegie Mellon University, η νικηφόρα συμμετοχή της Tartan Team στο DARPA Challenge υποστηρίχτηκε από ηχηρά ονόματα όπως Caterpillar, Continental AG, Intel, Google, Applanix, TeleAtlas, Vector, Ibeo, Mobileye, CarSim, CleanPower Resources, M/A-COM, NetApp, Vector, CANtech, και Hewlett Packard.


Πηγή: Chevrolet