Fabiatou Auto News

Thursday, November 29, 2007

Opel Flextreme Concept Car

Το Opel Flextreme είναι το όνομα του πρωτότυπου οχήματος που σηματοδοτεί ένα ορόσημο στην εξέλιξη του ηλεκτρικού αυτοκινήτου: Με αυτή τη νέα, περιβαλλοντικά συμβατή φιλοσοφία ηλεκτροκίνησης E-Flex, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο στις καθημερινές μετακινήσεις τους, θα μπορούν να ταξιδεύουν χωρίς να παράγουν εκπομπές CO2. Το μόνο που χρειάζεται το αυτοκίνητο είναι να φορτίζεται για ένα σχετικά μικρό διάστημα από μία συμβατική πρίζα του δημόσιου δικτύου ηλεκτρικού, έχοντας ταξιδέψει 55 km. Αν χρειαστεί όμως, το Flextreme μπορεί να διανύσει 715 km χωρίς στάση για επαναφόρτιση ή ανεφοδιασμό χάρη στο μικρό του turbo-diesel κινητήρα. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών (ECE R101), οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αυτής της μονάδας αναμένεται να είναι κάτω από 40 g CO2/km. Με το δυναμικό πρωτότυπο coupe ενός όγκου που παρουσιάζει στο σαλόνι IAA, η Opel υπογραμμίζει επίσης και άλλες καινοτομίες – όπως τα ηλεκτρικά σκούτερ κάτω από το πάτωμα φόρτωσης FlexLoad®.
Το Opel Flextreme χρησιμοποιεί την αρχιτεκτονική E-Flex της GM και αντιπροσωπεύει τη στρατηγική της εταιρίας στην εξέλιξη οχημάτων που μειώνουν την εκπομπές CO2 και την εξάρτηση του αυτοκινήτου από τα ορυκτά καύσιμα, υποστηρίζοντας επομένως την παγκόσμια διαφοροποίηση του ενεργειακού μίγματος. Αυτή περιλαμβάνει επίσης τη χρήση του δημόσιου δικτύου ηλεκτρισμού ως πηγής ενέργειας. Στην καρδιά του πρωτοτύπου βρίσκεται ένας ηλεκτροκινητήρας που αντλεί ισχύ από μία μεγάλη μπαταρία ιόντων λιθίου. Η διαφορά από τα συμβατικά υβριδικά συστήματα κίνησης είναι ότι ο πετρελαιοκινητήρας 1.3-λίτρων του συστήματος E-Flex δεν συνδέεται με τους τροχούς. Βρίσκεται στο αυτοκίνητο αποκλειστικά και μόνο για να παράγει πρόσθετο ηλεκτρισμό για τη φόρτιση της μπαταρίας και την αύξηση της αυτονομίας. Λειτουργεί πάντα στη βέλτιστη κλίμακα στροφών και η τεχνολογία κλειστού βρόγχου ελέγχου πίεσης των κυλίνδρων χρησιμοποιείται για τον έλεγχο της διαδικασίας καύσης, μειώνοντας περαιτέρω τις εκπομπές ρύπων.
Με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, το Flextreme έχει αυτονομία 55 km όταν λειτουργεί μόνο με ηλεκτρική ισχύ, και χρειάζεται μία συμβατική πρίζα 220 V για επαναφόρτιση της μπαταρίας σε τρεις ώρες περίπου. Ο Ευρωπαίοι διανύουν καθημερινά μία μέση απόσταση μικρότερη από 50 km, επομένως αν φορτίζουν το αυτοκίνητό τους τη νύχτα και κατά τη διάρκεια της ημέρας, θα μπορούν να διανύουν 100 km την ημέρα, χωρίς να παράγουν εκπομπές CO2.

Το σύστημα είναι ήδη ενσωματωμένο στις διαδικασίες παραγωγής
Το σύστημα
E-Flex δεν είναι απλά ένα όραμα για τη GM – είναι ήδη πλήρως ενσωματωμένο στη διαδικασία προϊοντικής εξέλιξης. Επιτρέπει σε διαφορετικά συστήματα παραγωγής ισχύος να τοποθετούνται σε ένα ενιαίο πλαίσιο με ηλεκτροκίνηση. Οι κυψέλες καυσίμου ή κινητήρες βιοαιθανόλης/πετρελαίου μπορούν επίσης να τοποθετούνται σαν δευτερεύουσες μονάδες παραγωγής ισχύος, ανάλογα με την πηγή ενέργειας που διατίθεται στην περιοχή του οδηγού.
Το χρονοδιάγραμμα για τη μαζική παραγωγή είναι στενά συνδεδεμένο με την εξέλιξη βασικών
τεχνολογιών, όπως οι υψηλής απόδοσης μπαταρίες ιόντων λιθίου. Ο αρχιμηχανικός της φιλοσοφίας E-Flex, Frank Weber είναι σίγουρος για την περαιτέρω εξέλιξη: «Είμαστε πλήρως διατεθειμένοι να φέρουμε αυτή την τεχνολογία στην αγορά» λέει ο Weber. «Η πεποίθησή μας ενισχύεται συνεχώς από το γεγονός ότι οι στρατηγικοί μας εταίροι στον τομέα των μπαταριών θα μπορούν να προσφέρουν μία μπαταρία έτοιμη για παραγωγή στο άμεσο μέλλον».

Τα Segways στο πορτμπαγκάζ αποτελούν ένα πρόσθετο μέσο μεταφοράς
Το
Flextreme προάγει περαιτέρω τη νέα σχεδιαστική γλώσσα που έκανε το ντεμπούτο της στο GTC Coupé στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Με τις πλαϊνές πίσω πόρτες που ανοίγουν προς τα πίσω (FlexDoor®), μία μεγάλη διαφανή οροφή και δύο πίσω πόρτες που ανοίγουν από το πλάι και προς τα πάνω, το πρωτότυπο αυτοκίνητο συνεχίζει την παράδοση της Opel στις ιδιαίτερα ευέλικτες και πρακτικές φιλοσοφίες αμαξωμάτων με ελκυστική σχεδίαση. Επίσης περιλαμβάνει τον πρωτοποριακό, πρόσθετο υποδαπέδιο χώρο αποσκευών FlexLoad® .
Η μεγάλη έκπληξη για το IAA είναι δύο high-tech ηλεκτρικά προσωπικά μέσα μεταφοράς, έξυπνα τοποθετημένα κάτω από το πάτωμα αποσκευών. Αυτά μπορούν να χρησιμοποιούνται σε ζώνες απαγορευμένες για αυτοκίνητα, προσφέροντας επομένως μία πρόσθετη λύση μετακίνησης. Τα ηλεκτρικά σκούτερ παρέχουν αυτονομία μέχρι 38 km χωρίς εκπομπές ρύπων.

Πηγή: Opel