Fabiatou Auto News

Tuesday, March 18, 2008

Porsche GT3 RSR

Στουτγάρδη. Η Porsche GT3 RSR μπαίνει στο νέο έτος μοντέλου με εκτενείς τροποποιήσεις. Το ισχυρότερο αγωνιστικό μοντέλο που βασίζεται στην Porsche 911, το οποίο πέρσι απέσπασε νίκες στους 24ωρους αγώνες του Λε Μαν και του Σπα, καθώς και μια γενική νίκη στον 24ωρο αγώνα του Νίρμπουργκρινγκ, συμμετέχει στην κατηγορία GT2 των διεθνών αγώνων μεγάλων αποστάσεων. Το πιο ξεχωριστό χαρακτηριστικό της νέας GT3 RSR είναι το μπροστινό μέρος, όπου τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά έχουν βελτιωθεί σημαντικά. Οι περισσότερες καινοτομίες, ωστόσο, είναι κρυμμένες κάτω από το βελτιστοποιημένου βάρους αμάξωμα.
Εκτός από τα άμεσα ορατά πρόσθετα σπόιλερ στην μπροστινή ποδιά, τα λεγόμενα "φλικ", έχει τοποθετηθεί ένας βελτιστοποιημένος αεραγωγός με ανασχεδιασμένες πλευρικές εξαγωγές αέρα που δημιουργεί μεγαλύτερη αρνητική άντωση και μειώνει την αεροδυναμική αντίσταση. Στο πίσω μέρος χρησιμοποιείται η αεροτομή του προηγούμενου μοντέλου. Πραγματοποιήθηκαν επίσης εκτενείς αλλαγές στα χαρακτηριστικά κινηματικής, με αποτέλεσμα η μηχανική πρόσφυση να έχει αυξηθεί σημαντικά. Επίσης, υπάρχουν πλέον περισσότερες επιλογές ρύθμισης της ανάρτησης.
Ο επίπεδος κινητήρας των 3,8 λίτρων της GT3 RSR παραμένει ο ίδιος, εκτός από κάποιες μικρές βελτιώσεις σε λεπτομέρειες. Αποδίδει 465 ίππους στις 8.000 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 460 Nm στις 7.250 σ.α.λ. Ο κόφτης σε αυτό το αποδοτικό εξακύλινδρο σύνολο επεμβαίνει στις 9.400 σ.α.λ.
Ένα μεγάλο μέρος της τεχνογνωσίας που χρησιμοποιείται στο εντελώς νέο κιβώτιο ταχυτήτων της GT3 RSR προέρχεται από το σπορ πρωτότυπο RS Spyder. Το σειριακό εξατάχυτο κιβώτιο που ανέπτυξαν οι μηχανικοί της Porsche είναι σημαντικά ελαφρύτερο σε σχέση με την προηγούμενη έκδοσή του. Οι εσωτερικές τριβές έχουν μειωθεί σημαντικά. Η επίπεδη γωνία των ημιαξονίων προσφέρει στις αγωνιστικές ομάδες περισσότερες επιλογές ρύθμισης της ανάρτησης.
Εκτός από την GT3 Cup και την GT3 Cup S, η GT3 RSR είναι το τρίτο αγωνιστικό αυτοκίνητο που βασίζεται στην Porsche 911 και προσφέρεται από την Porsche Motorsport. Τη στιγμή αυτή βρίσκονται στη φάση παραγωγής και παράδοσης σε ομάδες πελατών από ολόκληρο τον κόσμο τριάντα πέντε μονάδες αυτού του ταχύτερου και ισχυρότερου αγωνιστικού μοντέλου μεγάλων αποστάσεων που κατασκευάζεται στο Weissach. Η τιμή της GT3 RSR στη Γερμανία είναι 349.800 ευρώ, πλέον ΦΠΑ.
Τεχνικά χαρακτηριστικά της Porsche GT3 RSR (2008)
Κινητήρας
Εξακύλινδρος αλουμινένιος κινητήρας μπόξερ, υδρόψυκτος, 3.795 κ. εκ., διάμετρος: 76,4 mm, διαδρομή: 102,7 mm, 465 ίπποι στις 8.000 σ.α.λ., ροπή: 430 Νm στις 7.250 σ.α.λ., περιοριστές αέρα: 2 x 29,5 mm, μέγιστη ροπή κινητήρα στις 9.400 σ.α.λ., τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο, σύστημα λίπανσης με ξηρό κάρτερ, ξεχωριστές πεταλούδες γκαζιού, κεντρική εισαγωγή αέρα, ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης κινητήρα MS 4.0, σύστημα ψεκασμού καυσίμου, ποιότητα καυσίμου: αμόλυβδη Super Plus RON 98.
Σύστημα μετάδοσης
Κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων σειριακής λειτουργίας, εναλλάκτης θερμότητας λαδιού/νερού, σφόνδυλος ενιαίας μάζας, μοχλός υδραυλικής απεμπλοκής, τρίδισκος συμπλέκτης από ανθρακονήματα, κίνηση πίσω, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης 45/65%.
Αμάξωμα
Μονοκόκ αμάξωμα (βασισμένο σε αυτό της GT3 RS) από χάλυβα γαλβανισμένο εν θερμώ, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο μπροστινό μέρος με σπόιλερ, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο μπροστινό υποδάπεδο, ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή, ρεζερβουάρ ασφαλείας 90 λίτρων με λειτουργία ταχείας πλήρωσης, γρύλος αέρα, συγκολλημένος κλωβός ασφαλείας, αγωνιστικό κάθισμα τύπου μπάκετ (μόνο οδηγού) με φλογοεπιβραδυντική επένδυση, ζώνη ασφαλείας έξι σημείων προσαρμοσμένη για χρήση του στηρίγματος κεφαλιού και αυχένα HANS, ηλεκτρικό σύστημα πυρόσβεσης.
Ανάρτηση
Μπροστά: άξονας με γόνατα McPherson, αμορτισέρ αερίου τεσσάρων δρόμων Sachs, διπλά ελατήρια (κύριο και βοηθητικό), μπροστινά ψαλίδια με ρύθμιση κάμπερ, ρυθμιζόμενη αντιστρεπτική δοκός και στις δύο πλευρές, ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης.
Πίσω: άξονας πολλαπλών συνδέσμων με σταθερό υποπλαίσιο, αμορτισέρ αερίου τεσσάρων δρόμων Sachs, διπλά ελατήρια (κύριο και βοηθητικό), ενισχυμένη συνδετική ράβδος πίσω άξονα ρυθμιζόμενη σε άπειρες θέσεις, ρυθμιζόμενη αντιστρεπτική δοκός και στις δύο πλευρές.
Φρένα
Σύστημα φρένων με μπάρα εξισορρόπησης.
Μπροστά: μονές εξαπίστονες αλουμινένιες σταθερές δαγκάνες, εσωτερικά αεριζόμενες, διάμετρος 380 mm, αγωνιστικά τακάκια.
Πίσω: μονές τετραπίστονες αλουμινένιες σταθερές δαγκάνες, εσωτερικά αεριζόμενες, διάμετρος: 350 mm, αγωνιστικά τακάκια.
Τροχοί
Μπροστά: ζάντες ελαφρού κράματος τριών τμημάτων BBS (11J x 18-34) με κεντρικό μπουλόνι.
Πίσω: ζάντες ελαφρού κράματος τριών τμημάτων BBS (11J x 18-12.5) με κεντρικό μπουλόνι.
Ηλεκτρικό σύστημα
Οθόνη Motec με ενσωματωμένο σύστημα καταγραφής δεδομένων, ρυθμιζόμενο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, μπαταρία: 12 V, 50 Ah, εναλλάκτης 140 Ah.
Βάρος
Περίπου 1.225 κιλά σύμφωνα με τους κανονισμούς του A.C.O., 1.200 κιλά σύμφωνα με τους κανονισμούς της FIA.

Porsche