Fabiatou Auto News

Monday, September 22, 2008

Honda Jazz (preview)

Το νέο Honda Jazz σκοπεύει, για μία ακόμα φορά, να επαναπροσδιορίσει τις παραμέτρους της πρακτικότητας και της ευρυχωρίας εσωτερικού στην κατηγορία Β. Το 5θυρο hatchback στοχεύει σε κορυφαία ευρυχωρία εσωτερικού στην κατηγορία του, σε συνδυασμό με σημαντικά βελτιωμένη οικονομία καυσίμου και εκπομπές CO2 (1.4 i-SHIFT και 1.2).

Η εξωτερική σχεδίαση, με την πρώτη ματιά, δηλώνει εξέλιξη και όχι επανάσταση, αλλά αυτή η διακριτική αλλαγή στην εμφάνιση του αυτοκινήτου αποτελεί μόνο μία από τις χιλιάδες αλλαγές που προάγουν το νέο Jazz σε νέα επίπεδα. Το αυτοκίνητο βασίζεται στις αρχές του προηγούμενου Jazz, διατηρώντας την κεντρική διάταξη του ρεζερβουάρ καυσίμου και τα καθίσματα Magic Seats που του χάρισαν ασυναγώνιστη ευελιξία εσωτερικού. Ωστόσο, αν και έχει κρατήσει τα πιο αξιόλογα χαρακτηριστικά του, όπως ευρυχωρία καμπίνας εφάμιλλη με μεσαίων μοντέλων sedan, το νέο Jazz σηματοδοτεί μία αλλαγή σε όλους τους τομείς, ανεβάζοντας ακόμα ψηλότερα τον πήχη και «υπόσχεται» να αυξήσει την επιτυχία του στην κατηγορία supermini. Η προηγούμενη γενιά κατέκτησε πάνω από πενήντα βραβεία και έχει πουλήσει πάνω από δύο εκατομμύρια σε όλο τον κόσμο από το 2001 που πρωτοπαρουσιάστηκε.

Το ελαφρώς μεγαλύτερο αμάξωμα με την καμπίνα τραβηγμένη προς τα εμπρός (cab forward) βελτιώνει την ορατότητα και την ευρυχωρία του Jazz, με αποτέλεσμα να ωφελείται κυρίως η περιοχή των ποδιών των πίσω επιβατών και του πορτ-μπαγκάζ. Τα καθίσματα Magic Seats τώρα βυθίζονται με μία απλή κίνηση και η ευελιξία τους ολοκληρώνεται από ένα νέο χαρακτηριστικό Double-Trunk στο χώρο αποσκευών.

Ο εξοπλισμός ασφαλείας αναβαθμίζεται με στοιχεία όπως η προηγμένη δομή αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering (ACE) της Honda, τα ενεργά εμπρός προσκέφαλα και το VSA. Μεγαλύτεροι τροχοί, αναβαθμισμένη ανάρτηση και μακρύτερο μεταξόνιο/φαρδύτερο μετατρόχιο βελτιώνουν την ευελιξία, αυξάνοντας παράλληλα την οδηγική άνεση. Εξάλλου, νέοι κινητήρες 90 PS 1.2 και 100 PS 1.4 i-VTEC προσφέρουν καλύτερα χαρακτηριστικά επιδόσεων, αυξάνοντας την οικονομία σε εξαιρετικά επίπεδα. Οι εκπομπές CO2 και για τους δύο κινητήρες έχουν επίσης μειωθεί σημαντικά.

Μεγαλύτερη οικονομία και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από δύο νέους κινητήρες

Νέοι, ισχυρότεροι βενζινοκινητήρες, που υπόσχονται υποδειγματική οικονομία, είναι σχεδιασμένοι για να προσελκύσουν πελάτες, οι οποίοι στρέφονται σε μοντέλα μικρότερου κυβισμού καθώς και όσους αναζητούν οικονομία καυσίμου εφάμιλλη των μοντέλων diesel. Η ισορροπία που επιτυγχάνουν μεταξύ οικονομίας και ζωηρών επιδόσεων είναι απαράμιλλη στην κατηγορία. Υιοθετώντας της τεχνολογία VTEC (Variable Valve Timing & Lift Electronic Control) της Honda, οι νέοι τετρακύλινδροι κινητήρες 1.2 και 1.4-λίτρων συνδυάζονται είτε με ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ή, στα μοντέλα 1.4, με το 6-τάχυτο αυτοματοποιημένο, μηχανικό κιβώτιο i-SHIFT της Honda, που περιλαμβάνει μοχλούς αλλαγών ταχυτήτων στο τιμόνι.

Το νέο SIL (Shift Indicator Light) που εφοδιάζει τα μηχανικά μοντέλα, και μοιάζει με το αντίστοιχο του νέου Accord, παρέχει μία οπτική προτροπή για τις ιδανικές στροφές αλλαγών σχέσεων με στόχο τη μεγιστοποίηση της οικονομίας.

Κιβώτια

Τα μοντέλα 1.2 και 1.4-λίτρων εφοδιάζονται με μία εξελιγμένη έκδοση του προηγούμενου 5-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου με σχέσεις μετάδοσης βελτιστοποιημένες για μία πιο σπορ οδηγική εμπειρία, που διασφαλίζει παράλληλα καλή οικονομία καυσίμου.

Ανάμεσα στις βασικές βελτιώσεις είναι μία αναβαθμισμένη διαδρομή συμπλέκτη, συγχρονιζέ τύπου ανθρακονημάτων στην τρίτη σχέση για τη βελτιστοποίηση του φορτίου αλλαγής, πιο ζωηρή διαδικασία αλλαγών μέσω μειωμένης ροπής αδρανείας του δίσκου του συμπλέκτη και πιο αθόρυβη λειτουργία.

Τα μοντέλα με μηχανικό κιβώτιο φέρουν τη νέα λυχνία SIL (Shift Indicator Light) στο κέντρο του στροφόμετρου, κάτι που επίσης υπάρχει στο νέο Honda Accord. Παρέχοντας στον οδηγό μία οπτική προτροπή για τις ιδανικές στροφές αλλαγών σχέσεων με γνώμονα τη μέγιστη οικονομία, έχει αποδειχτεί ότι προσφέρει αισθητή βελτίωση στην κατανάλωση καυσίμου.

i-SHIFT (6-τάχυτο αυτοματοποιημένο, μηχανικό κιβώτιο)

Πέραν του 5-τάχυτου μηχανικού κιβωτίου, ο κινητήρας 1.4-λίτρων μπορεί να συνδυαστεί με το κιβώτιο i-SHIFT της Honda. Είναι η πρώτη φορά που ένα 6-τάχυτο αυτοματοποιημένο, μηχανικό κιβώτιο προσφέρεται σ’ αυτή την κατηγορία, και υπόσχεται καλύτερη οικονομία καυσίμου σε σχέση με αυτή που μπορεί να επιτευχθεί με ένα απλό αυτόματο ή ένα CVT (continuously variable transmission).

Η μονάδα αποτελεί εξέλιξη του συστήματος που τοποθετήθηκε για πρώτη φορά στο Civic, ενώ μεταξύ των βελτιώσεων που επιτεύχθηκαν είναι: μειωμένοι χρόνοι αλλαγών ταχυτήτων, πιο ομαλές αλλαγές και πιο ευφυής λογική αλλαγής στο αυτόματο πρόγραμμα.

Νέο στυλ καμπίνας τραβηγμένης προς τα εμπρός και αυξημένες διαστάσεις

Με μήκος 3900 mm, πλάτος 1695 mm και ύψος 1525 mm, το νέο Jazz έχει τη δική του, μοναδική μεμονωμένη κατηγορία, η οποία τοποθετείται ανάμεσα στα superm


ini και τα συμπαγή MPV, προσφέροντας το στυλ των πρώτων και την πρακτικότητα των δεύτερων.

Το συνολικό ύψος παραμένει το ίδιο, αλλά το μήκος του νέου Jazz είναι αυξημένο κατά 55 mm, ενώ είναι και ελαφρώς φαρδύτερο – κατά 20 mm. Μία αύξηση μεταξονίου της τάξης του 50 mm, και του εμπρός και πίσω μετατροχίου - 35 mm και 30 mm αντίστοιχα – βοηθούν στη διαχείριση της ευστάθειας. Παρά τις αυξημένες διαστάσεις, ο κύκλος στροφής με 9.8 m από κράσπεδο σε κράσπεδο δεν είναι μεγαλύτερος από αυτόν του προηγούμενου Jazz και σε συνδυασμό με τη βελτιωμένη ορατότητα, οι ικανότητες του νέου αυτοκινήτου στην πόλη είναι ακόμα καλύτερες.

Νέα δομή αμαξώματος ACE

Ο τομέας της ασφάλειας αναβαθμίζεται με την υιοθέτηση της δομής αμαξώματος ACE (Advanced Compatibility Engineering), μιας φιλοσοφίας που σταδιακά χρησιμοποιείται σε ολόκληρη την οικογένεια των μοντέλων της Honda. Η δομή ACE, και συγκεκριμένα ένα εμπρός πολυγωνικό βασικό πλαίσιο βοηθά στη μείωση των αρνητικών επιπτώσεων της κακής ευθυγράμμισης μεταξύ οχημάτων διαφορετικών μεγεθών και δομής και πολλαπλών ζωνών απορρόφησης ενέργειας που διαχέουν της ενέργεια κρούσης ώστε να παρεμποδίζεται η παραμόρφωση της καμπίνας.

Στάνταρ σε όλα τα μοντέλα είναι δύο εμπρόσθιοι και πλευρικοί αερόσακοι, πλαϊνοί αερόσακοι τύπου κουρτίνας πλήρους μήκους και ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και στα πέντε καθίσματα, με προεντατήρες δύο σταδίων μπροστά. Ο αερόσακος του συνοδηγού μπορεί να απενεργοποιηθεί για να τοποθετηθεί ένα παιδικό κάθισμα με κατεύθυνση προς τα πίσω, ενώ για πρώτη φορά το Jazz εφοδιάζεται με σύστημα υπενθύμισης πρόσδεσης ζώνης ασφαλείας στα εμπρός και πίσω καθίσματα. Τα εμπρός καθίσματα φέρουν επίσης ενεργά προσκέφαλα, ελαχιστοποιώντας το ενδεχόμενο τραυματισμού από τράνταγμα.

Δύο βάσεις ISOFIX στο αριστερό και δεξιό πίσω κάθισμα, μαζί με ιμάντες πρόσδεσης στην οροφή διασφαλίζουν την σωστή τοποθέτηση των παιδικών καθισμάτων.

Μεγαλύτερη, πιο ποιοτική καμπίνα με βελτιωμένη λειτουργικότητα

Η ευφυής διάταξη εσωτερικού του πρώτου Jazz, με τη συμπαγή ανάρτηση και το κεντρικά τοποθετημένο ρεζερβουάρ καυσίμου που απελευθερώνει περισσότερο χώρο φόρτωσης, σε συνδυασμό με τις αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις του νέου μοντέλου, μεταφράζονται σε βελτιωμένη άνεση εσωτερικού.

Οι πίσω επιβάτες έχουν τώρα στη διάθεσή τους περισσότερο χώρο για τα γόνατα κατά 37 mm, ενώ η απόσταση μεταξύ εμπρός και πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 30 mm. Το ελαφρώς φαρδύτερο αμάξωμα σημαίνει επίσης ότι ο χώρος για τους ώμους έχει αυξηθεί κατά 44 mm μπροστά και 43 mm πίσω.

Η ορατότητα έχει βελτιωθεί σημαντικά. Κολόνες Α μειωμένου πλάτους, ένα μεγαλύτερο παρμπρίζ και φινιστρίνια τριπλάσιου μεγέθους συγκριτικά με του προηγούμενου μοντέλου διαμορφώνουν ένα πιο ξεκούραστο περιβάλλον οδήγησης, ενώ τα αναδιπλούμενα πίσω προσκέφαλα διασφαλίζουν την άπλετη ορατότητα από το πίσω παρμπρίζ.

Καθίσματα Magic Seats τώρα «βυθίζονται» με μία κίνηση

Με δεδομένη τη δημοτικότητα των προηγούμενων πρωτοποριακών πίσω καθισμάτων «κινηματογραφικού» στυλ του Jazz, επόμενο ήταν, η Honda να επιλέξει μία παρόμοια διάταξη για το νέο μοντέλο της. Ωστόσο, παρόλο που τα νέα Magic Seats διέπονται από την ίδια φιλοσοφία, είναι ακόμα πιο πρακτικά, αφού περιλαμβάνουν λειτουργία βύθισης με μία κίνηση. Καταργείται πλέον η ανάγκη μετακίνησης των εμπρός καθισμάτων προς τα εμπρός για την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Έτσι, χάρη στα προσκέφαλα που ουσιαστικά έρχονται «πρόσωπο» με την πλάτη των καθισμάτων, τα πίσω διαιρούμενα καθίσματα 2:1 μπορούν να μην ακουμπάνε στα εμπρός, ακόμα και όταν αυτά είναι τραβηγμένα στην πιο πίσω θέση τους.

Νέο Double-Trunk στο πορτμπαγκάζ (μοντέλα 1.4-λίτρων)

Η έξοχη πρακτικότητα της φιλοσοφίας Magic Seats συμπληρώνεται στο νέο Jazz από έναν ευέλικτο χώρο αποσκευών που βασίζεται σε παρόμοια φιλοσοφία με του Honda CR-V. Tο Double-Trunk έχει έναν υποδαπέδιο αποθηκευτικό χώρο πίσω από ένα πάνελ με δύο μεντεσέδες – Regular Mode. Το κάτω διαμέρισμα βάθους 230 mm και χωρητικότητας 64 λίτρων είναι ιδανικό για την αποθήκευση σπορ εξοπλισμού ή υγρών αντικειμένων, τα οποία, λόγω του καλύμματος, δεν λερώνουν τις άλλες αποσκευές.

Το πάτωμα μπορεί να αφαιρεθεί τελείως ή να αναδιπλωθεί πάνω στα πίσω καθίσματα, ώστε να αξιοποιηθεί πλήρως το συνολικό διαθέσιμο βάθος – ιδανικό για αντικείμενα μεγάλου ύψους (Tall Mode). Εναλλακτικά, αντί να αναδιπλωθεί ολόκληρο το πάνελ πάνω στις πλάτες των καθισμάτων, το πίσω μισό τμήμα του μπορεί να δημιουργήσει ένα ράφι στο μισό ύψος – επιτυγχάνοντας έτσι ένα διπλό χώρο φόρτωσης – Upper/lower Mode. Τα βαρύτερα αντικείμενα αποθηκεύονται από κάτω, και τα ελαφρύτερα τοποθετούνται στο πάνω ράφι, ενώ το δίχτυ φορτίου είναι ιδανικό για τη μεταφορά αντικειμένων με ανομοιόμορφα σχήματα, καθώς αποτρέπει τη μετατόπισή τους.

Ο συνολικός διαθέσιμος χώρος αποσκευών είναι 399 λίτρα για μοντέλα με κιτ επισκευής ελαστικών, μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο αρκετών συμπαγών MPV και κορυφαίος στην κατηγορία supermini. Συγκριτικά τα το προηγούμενο Jazz είχε συνολική χωρητικότητα 380 λίτρων (VDA).

Αναβαθμισμένο περιβάλλον καμπίνας

Υψηλή ποιότητα, υλικά ευχάριστα στην αφή, κομψή σχεδίαση και καλόγουστα χρώματα χαρίζουν στην καμπίνα μία ανώτερη αίσθηση φινέτσας.

Πιο αναπαυτικά εμπρός καθίσματα με καλύτερη στήριξη, υποπόδιο οδηγού, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, τιμόνι ρυθμιζόμενο ως προς την κλίση και την απόσταση και μεγαλύτερα πίσω καθίσματα είναι μερικά από τα στοιχεία που συνθέτουν ένα πιο χαλαρό, πιο άνετο σκηνικό στην καμπίνα. Η πρόσθετη ηχομόνωση και η αυξημένη ακαμψία του αμαξώματος επίσης παίζουν το δικό τους ρόλο στο ευχάριστο περιβάλλον που χαρακτηρίζει το Jazz. Και για μία πραγματική αίσθηση ευρυχωρίας, το Jazz 1.4 EX εφοδιάζεται με μία πανοραμική οροφή που εκτείνεται πάνω από τα πίσω καθίσματα για έξοχη ορατότητα. Θερμοαπορροφητικό κρύσταλλο και ένα ηλεκτρικό σκιάδιο διασφαλίζουν ευχάριστες κλιματικές συνθήκες στην καμπίνα όλο το χρόνο.


Honda