Fabiatou Auto News

Tuesday, July 29, 2008

BMW Series 7

Μία από τις πιο πρόσφατες περιοχές δοκιμών στο Κέντρο του Μιραμά αντιγράφει τη διάσημη “Karusell” του Nürburgring. Αυτό το κομμάτι του zürburgring Nordschleife που είναι επίσης γνωστό σαν Καμπή Caracciola κατασκευάστηκε σε πιστή αντιγραφή της αρχικής κατά τη διάρκεια ανακαίνισης της μεγάλης Petit Ovale μήκους 1.365 m στο κέντρο του Κέντρου Δοκιμών του Μιραμά.

Λόγω της ειδικής γεωμετρίας της, η “Karusell” προσφέρει μοναδικές δυνατότητες για τη ρύθμιση των εξαρτημάτων ενός αυτοκινήτου στις πιο απαιτητικές συνθήκες.

Αυτό ειδικά το κομμάτι της πίστας περιλαμβάνει μία ανυψωμένη εξωτερική ασφάλτινη λωρίδα με κλίση 30%, ενώ η εσωτερική λωρίδα με μικρότερη γωνία είναι πιο κλειστή ως στροφή. Στις δοκιμές, αυτό επιτρέπει μία αλλαγή λωρίδας μεταξύ του χαμηλού εξωτερικού άκρου της στροφής και του εσωτερικού προκαλώντας μία περιστροφική κίνηση του οχήματος γύρω από το διαμήκη άξονά του – ένα σενάριο δοκιμών, το οποίο απαιτεί τη μέγιστη απόδοση τόσο από τα μηχανικά εξαρτήματα της ανάρτησης, όσο και από τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου του οχήματος.

Με συνολικά τέσσερις πίστες οδικής συμπεριφοράς κατασκευασμένες είτε εξ αρχής ή πλήρως εκσυγχρονισμένες, το Μιραμά προσφέρει και άλλες περιοχές και εγκαταστάσεις για τη βελτιστοποίηση της κατευθυντικότητας και της συμπεριφοράς στις στροφές, της οδηγικής ευστάθειας και της άνεσης απόσβεσης. Αυτές οι ειδικές εγκαταστάσεις χρησιμοποιούνται για δοκιμές της ανάρτησης και των ελαστικών, ενώ οι πιο απαιτητικές και, ταυτόχρονα, πρακτικές οδικές συνθήκες προσομοιώνονται μεταξύ άλλων σε ένα ειδικό τμήμα της πίστας είτε πολύ βρόμικο, είτε καλυμμένο με σκόνη.

Οι ποικίλες στροφές, τα προφίλ των δρόμων και οι εδαφικές συνθήκες στις πίστες οδικής συμπεριφοράς προσφέρουν επίσης ιδανικές συνθήκες για τη δοκιμή και το σετάρισμα ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου. Ένα παράδειγμα είναι η ανάλυση τη συμπεριφοράς στο βρεγμένο δρόμο: για το σκοπό αυτό, ένα ολόκληρο κομμάτι της πίστας μήκους περίπου 1,5 χλμ. μπορεί να καταβρέχεται συνεχώς από το αρδευτικό σύστημα.

Η νέα BMW Σειρά 7 έχει όλα τα προσόντα και χαρακτηριστικά ενός πολυτελούς sedan υψηλών επιδόσεων της εποχής μας, χάρη σε μία πολύ προηγμένη και αναβαθμισμένη μηχανολογία. Η σχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού συμβάλλουν σε μία πραγματικά μαγευτική οδηγική εμπειρία με το αυτοκίνητο. Εξωτερικά, αυτό το ανώτερο sedan πετυχαίνει ένα αρμονικό μίγμα κομψότητας και του σπορτίφ στυλ, αντανακλώντας την έξοχη άνεση και τη δυναμική συμπεριφοράς της νέας BMW Σειράς 7. Το εσωτερικό, από την άλλη, χαρακτηρίζεται πολύ φιλόξενο, μοντέρνο στυλ, εκφράζοντας σαφώς την έξοχη λειτουργία των χειριστηρίων και οργάνων και επιδεικνύοντας τα προηγμένα υλικά και την άριστη ποιότητα του φινιρίσματος αλληλεπίδραση προηγμένης τεχνολογίας και υψηλής αισθητικής χαρίζει στη νέα BMW Σειρά 7 έξοχη λάμψη και ισορροπία από κάθε γωνία. Ενώ οι καινοτομίες της νέας BMW Σειράς 7, για να εστιάσουμε σε ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο, χαρίζουν στον οδηγό μέγιστη υπεροχή, ανά πάσα στιγμή. Και μόνο μέσω της σχεδίασής του, το νέο πολυτελές sedan υψηλών επιδόσεων της BMW διαθέτει φυσική παρουσία. Η αρμονία κομψότητας και το σπορτίφ στυλ είναι το ζωτικό σημείο στη σχεδίαση του αμαξώματος της νέας BMW Σειράς 7. Εκτός από το μακρύ μεταξόνιο, το λείο και επιμηκυμένο καπό του κινητήρα, ο κοντός εμπρός πρόβολος, η καμπίνα επιβατών που έχει τραβηχτεί σχετικά πολύ πίσω καθώς και η χαμηλή, μυώδης γραμμή οροφής χαρακτηρίζουν τις δυναμικές αναλογίες της νέας BMW Σειράς 7 .Στο εσωτερικό, η νέα BMW Σειρά 7 αποπνέει μία αίσθηση φινέτσας μέσα από ένα ιδιαίτερα μοντέρνο στυλ. Με την κεντρική κονσόλα ελαφρώς κεκλιμένη προς την πλευρά του οδηγού, το cockpit είναι και πάλι προσανατολισμένο στον οδηγό – τυπικό στοιχείο BMW. Το νέο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και ακόμα μεγαλύτερη γκάμα χειριστηρίων, το ταμπλό με τα επαναστατικά όργανα τεχνολογίας black panel καθώς και ο ελεγκτής BMW iDrive Controller και η μονάδα Dynamic Driving Control όλα είναι τοποθετημένα στην κεντρική κονσόλα κοντά στον ηλεκτρονικό επιλογέα ταχυτήτων για το αυτόματο κιβώτιο που προσφέρεται στάνταρ για να μπορεί ο οδηγός να έχει συνεχώς τον απόλυτο έλεγχο. Η σαφής δομή του cockpit σε συνδυασμό με οριζόντιες γραμμές και τα καμπυλωτά σχήματα τονίζουν τη γνήσια πληθωρικότητα του νέου πολυτελούς sedan της BMW, ενώ το ανώτερο στυλ και η λάμψη εκφράζεται επίσης από την αυξημένη άνεση και ευρυχωρία. Το πολύ ελκυστικό, μοντέρνο αλλά σοφιστικέ στυλ του εσωτερικού επιτυγχάνεται με υπέρκομψους χρωματικούς συνδυασμούς, τη χρήση υλικών υψηλών προδιαγραφών και την αποκλειστική ποιότητα του φινιρίσματος που δηλώνει κορυφαία ποιότητα τεχνικής και κατασκευής. Η γκάμα κινητήρων που διατίθεται από την αρχή με το λανσάρισμα στην αγορά της νέας BMW Σειράς 7 είναι γεμάτη εξαιρετικές προτάσεις. Ο πρώτος στον κόσμο οκτακύλινδρος βενζινοκινητήρας με τεχνολογία Twin Turbo παράγει μέγιστη ισχύ 300 kW/407 hp στη νέα BMW 750i, μαζί με μία θεαματική μέγιστη ροπή 600 Nm. Ο ισχυρότερος ‘straight-six’ στη γκάμα κινητήρων BMW συνοδεύει την BMW 740i, υιοθετώντας επίσης αποκλειστική τεχνολογία Twin Turbo της BMW και προσφέροντας μέγιστη ισχύ 240 kW/326 hp, και ροπή 450 Nm. Ο πρώτος εκπρόσωπος μιας ολοκαίνουργιας γενιάς κινητήρων straight-six diesel με αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο και άμεσο ψεκασμό common-rail με πιεζοηλεκτρικά μπεκ στη νέα BMW 730d, τέλος, προσφέρει εντυπωσιακή ισχύ 180 kW/245 hp και μέγιστη ροπή 540 Nm, σε συνδυασμό με το υψηλότερο πρότυπο οικονομίας καυσίμου στη κατηγορία. Και οι τρεις κινητήρες υπερέχουν χάρη στη δυναμική παραγωγή ισχύος τους, την ανώτερη κουλτούρα λειτουργίας τους και την υποδειγματική κατανάλωση, εκφράζοντας αυτές τις αρετές με διαφορετικά χαρακτηριστικά, αλλά παρόλα αυτά έχοντας ένα πολύ σημαντικό κοινό χαρακτηριστικό: στην αντίστοιχη κατηγορία επιδόσεών τους επιτυγχάνουν μία απαράμιλλη ισορροπία ισχύος, αφενός και οικονομίας αφετέρου. Ταυτόχρονα, τόσο ο κινητήρας diesel όσο και οι δύο βενζινοκινητήρες πληρούν όλες τις απαιτήσεις για τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων EU 5. Ο νέος οκτακύλινδρος της BMW 750i είναι η πιο αποδοτική μονάδα ισχύος στην κατηγορία της. Οι δύο εξακύλινδρες μονάδες, από την άλλη, εισέρχονται σε μία κατηγορία ισχύος και επιδόσεων με μέχρι τώρα ανήκε στους οκτακύλινδρους, συνδυάζοντας την ισχύ και ροπή τους με υποδειγματική απόδοση και πολύ μικρότερο βάρος. Η μείωση φορτίου στον εμπρός άξονα προσφέρει στη BMW 740i και στη BMW 730d μία αρμονική ισορροπία βάρους, βελτιώνοντας σημαντικά την ευελιξία και των δύο μοντέλων. Αυτό το υψηλότερο πρότυπο απόδοσης φαίνεται κυρίως στη νέα BMW 730d: Προσφέροντας μέση κατανάλωση 7.2 lt/100 km στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών, είναι το πιο οικονομικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του. Επίσης αυτός ο κινητήρας diesel 180 kW/245 hp υπερέχει σε τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων ακόμα και από ανταγωνιστές με πολύ μικρότερη ισχύ. Οι δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις της νέας BMW Σειράς 7 ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό με την ίδια υπεροχή στις αντίστοιχες κατηγορίες τους και στον τομέα της δυναμικής συμπεριφοράς και οικονομίας: Η νέα BMW 750i επιταχύνει στα 100 km/h σε 5,2 δεύτερα και με μέση κατανάλωση 11.4 lt/100 km στον Ευρωπαϊκό κύκλο δοκιμών. Η νέα BMW 740i, από την άλλη, θέτει ομοίως νέα πρότυπα, συνδυάζοντας επιτάχυνση στα 100 km/h σε 5,9 δεύτερα, με μέση κατανάλωση 9,9 lt/100 km. Η αερανάρτηση πίσω, που αποτελεί στάνταρ χαρακτηριστικό των BMW 750Li και BMW 740Li διατηρεί σταθερό το ύψος του αμαξώματος κάτω από όλες τις συνθήκες οδήγησης και φορτίου. Η οποιαδήποτε αλλαγή στο φορτίο που μεταφέρει το αυτοκίνητο λαμβάνεται άμεσα υπόψη και αντισταθμίζεται ατομικά σε κάθε τροχό, ενώ ο βαθμός ελέγχου και ρύθμισης που απαιτείται στα ελατήρια λόγω των ανωμαλιών του δρόμου και της κλίσης της επιφάνειας στις στροφές περιορίζεται στο ελάχιστο. Η νέα BMW Σειρά 7 προσφέρεται με στάνταρ με ηλεκτρονικό Δυναμικό Έλεγχο Απόσβεσης - Dynamic Damping Control. Διαθέτοντας αυτή την προηγμένη τεχνολογία, οι νέοι αποσβεστήρες προσαρμόζονται στις οδικές απαιτήσεις και στο οδηγικό στυλ των οδηγών, αποτρέποντας επομένως την ανεπιθύμητη κίνηση του αυτοκινήτου που προκαλείται από ανωμαλίες του δρόμου ή ένα υψηλό επίπεδο πλευρικής επιτάχυνσης. Ο οδηγός μπορεί να μεταβάλλει τη λειτουργία του Dynamic Damping Control και τη χαρτογράφηση ελέγχου μέσω του Dynamic Driving Control του αυτοκινήτου, επιλέγοντας ένα πιο άνετο, το κανονικό ή ένα πιο σπορ σετάρισμα. Η BMW είναι η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο που λανσάρει ένα σύστημα απόσβεσης ικανό να προσαρμόζει και να μεταβάλει συνεχώς και ανεξάρτητα την απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς του κάθε αμορτισέρ. Έτσι επιτυγχάνεται ένας μοναδικός συνδυασμός σφιχτής ανάρτησης και ανώτερης άνεσης σε δρόμους με ανωμαλίες, καθώς το ύψος του αμαξώματος και η κάθετη κίνηση κάθε τροχού ανιχνεύονται από αισθητήρες και μεταδίδονται σε μία κεντρική μονάδα ελέγχου, που προσδιορίζει την κίνηση του αυτοκινήτου. Το Dynamic Driving Control επιτρέπει μία ατομική διαμόρφωση του SPORT mode με μία σπορ ρύθμιση των λειτουργιών του κινητήρα και της ανάρτησης. Μέσω του συστήματος ελέγχου iDrive, ο οδηγός μπορεί να επηρεάσει οποιαδήποτε από τις δύο λειτουργίες επιθυμεί, δίνοντας σε κάθε μία τη συνήθη ρύθμιση του NORMAL mode. Σαν αποτέλεσμα, ο οδηγός μπορεί, για παράδειγμα, να απολαμβάνει το σπορ σετάρισμα εξαρτημάτων του κινητήρα, ακόμα κι αν, λόγω κακών εδαφικών συνθηκών, δεν συνιστάται η σκληρότερη ρύθμιση των αποσβεστήρων. Τα δισκόφρενα είναι πολύ ελαφριά και συνοδεύονται από έναν εξαιρετικά ελαφρύ δακτύλιο τριβής που εδράζεται άμεσα στο αλουμινένιο κάλυμμα των φρένων. Μαζί με τις αλουμινένιες δαγκάνες στη σχεδίαση πλαισίου του εμπρός άξονα, αυτή η αρχή που αποτελεί πατέντα της BMW και τώρα χρησιμοποιείται και από άλλους κατασκευαστές, επιτυγχάνει μία σημαντική μείωση των μη αναρτώμενων μαζών και αποτρέπει την παραμόρφωση των δισκόφρενων εξ αιτίας υψηλών θερμοκρασιών, ακόμα και υπό πολύ υψηλά φορτία.

BMW