Fabiatou Auto News

Sunday, July 06, 2008

Saab 9-X BioHybrid

‘Εχοντας ήδη στην κατοχή του τη διάκριση του "Καλύτερου Πρωτότυπου» από το περιοδικό ΑutoWeek, κατά την παγκόσμια πρεμιέρα του στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο, το Saab 9-X BioHybrid ψηφίστηκε ως το πιο "Εξελιγμένο πρωτότυπο αυτοκίνητο της Χρονιάς" από κριτική επιτροπή 25 επαγγελματιών δημοσιογράφων του ειδικού τύπου της Βορείου Αμερικής . Η τελετή απονομής πραγματοποιήθηκε στο Automotive Hall of Fame στο Dearborn του Michigan.

Στην έβδομη επανάληψη της, η ετήσια απονομή για το πρωτότυπο αυτοκίνητο της χρονιάς τιμά τα οχήματα αυτά που κρίνει ως πιθανότερο να διαμορφώσουν το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι νικητές επελέγησαν ανάμεσα σε 40 πρωτότυπα αυτοκίνητα και 12 παραγωγής που πραγματοποίησαν την πρεμιέρα τους στη Βόρειο Αμερική κατά τη διάρκεια κάποιου σαλονιού αυτοκινήτου του 2008.

"Η Saab γίνεται το επίκεντρο της προσοχής με μια νέα προσέγγιση του σχεδιασμού για ένα συμπαγές όχημα. Με την ενσωμάτωση και ενός κινητήρα BioHybrid turbo, έχουμε έναν νικητή. ", δηλώνει ο Bob Kroupa της ομάδας συντακτών του Automotive.

" H σημαντική αυτή αναγνώριση από μια εξειδικευμένη οργάνωση των μέσων ενημέρωσης της Βορείου Αμερικής μας τιμά», λέει ο Διευθυντής Marketing της Saab Automobile ΗΠΑ, Roger McCormack, αποδεχόμενος τη διάκριση. Όπως έχουμε δει από τις δημόσιες αντιδράσεις στο σαλόνι αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης, το 9-X BioHybrid Concept έχει υπερβεί πολλές αισιόδοξες προσδοκίες. Ακολουθώντας τα χνάρια των άκρως εμπνευσμένων πρωτότυπων Aero X και 9-4X BioPower crossover, το οποίο επίσης έκανε το ντεμπούτο του νωρίτερα μέσα στο έτος, το 9-X BioHybrid αποδεικνύει ότι η Saab είναι πραγματικά σε φάση μετεξέλιξης ".

Το 9-X BioHybrid είναι ένα ζωντανό όραμα του πως θα μπορούσε να μοιάζει ένα μελλοντικό συμπαγές αυτοκίνητο της Saab. Είναι σχεδιασμένο ώστε να αντανακλά τις προτεραιότητες των νεαρότερων πελατών που αναζητούν προοδευτική εμφάνισή, υπεύθυνες επιδόσεις και υψηλής τεχνολογίας επικοινωνία, όλα σε ένα σπορ και διασκεδαστικό στην οδήγηση πακέτο.

Διερευνώντας θέματα από το σχεδιασμό του βραβευμένου Saab Aero X και των προηγούμενων πρωτότυπων 9X, το 9-X BioHybrid επίσης δείχνει τις δυνατότητες για υπερ-απόδοση από ένα κινητήρα BioPower 1.4-λίτρων turbo 200 hp (147 kW), που υποστηρίζεται από ένα υβριδικό σύστημα επόμενης γενιάς. Οι εκπομπές ρύπων CO2 σε συνδυασμένο κύκλο είναι μόλις 105 g / km για καύσιμο Ε85 και πιστοποιούν πόσο υποσχόμενο είναι αυτό το πακέτο.

Στο εσωτερικό, το σχέδιο του πιλοτηρίου είναι εστιασμένο στον οδηγό, αποτελώντας μια εντελώς νέα έκφραση της Saab, μαζί με πρωτοποριακή αόρατη συνδεσιμότητα για προσωπικές συσκευές και πίσω χώρο αποσκευών με σύστημα φόρτωσης «χαμηλής τριβής».

Με τους τροχούς σε σχήμα «τουρμπίνας» τοποθετημένους στις 4 γωνίες, με μίνιμαλ προεξοχές στο αμάξωμα και μια εκτεταμένη γραμμή οροφής, οι αναλογίες του τρίθυρου Saab 9-X BioHybrid φέρνουν μια δυναμική νέα διάσταση στη συμβατική συμπαγή εμφάνιση hatchback.

To ομαλό αμάξωμα σε σχήμα «ατράκτου», τώρα χωρίς ορατές λαβές ή καθρέπτες θυρών, το εντυπωσιακό καμπυλωτό παρμπρίζ και η βαθιά μπροστινή γρίλια είναι όλα θέματα που εμπνέονται από το πρωτότυπο Aero X coupe, που παρουσιάστηκε στη Γενεύη πριν από δύο χρόνια.

Η ξεχωριστή σιλουέτα και η λειτουργικότητα του πίσω μέρους εξελίχθηκαν από το πρωτότυπο 9Χ που παρουσιάστηκε στη Φρανκφούρτη το 2001. « Μπορεί κανείς να πει οτι σχεδιάσαμε αυτό το μοντέλο από πίσω προς τα εμπρός» λέει ο Antony Lo, Διευθυντής του Τμήματος Εξελιγμένης Σχεδίασης της μάρκας. « Το σχήμα του 9Χ είναι το σωστό για ένα αυτοκίνητο του μεγέθους του και η μακρύτερη γραμμή οροφής βοηθά την αεροδυναμική, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει περισσότερο χώρο για το κεφάλι των επιβατών και γενικότερα πιο ευρύχωρο εσωτερικό».

Απηχώντας την παράδοση της Saab στη αεροναυπηγική σχεδίαση, το 9-X BioHybrid εξερευνά το δυναμικό χρήσης ενεργής αεροδυναμικής για μείωση της αντίστασης του αέρα – και της κατανάλωσης καυσίμου- σε ταχύτητες πλοήγησης. Πάνω από τα 70 χλμ ανά ώρα, το ανώτερο και κατώτερο αμάξωμα επανασχηματίζεται, αφού εκτείνεται αυτόματα το σπόιλερ της οροφής για να επιμηκύνει τη γραμμή οροφής και ένα ακόμα σπόιλερ επεκτείνεται κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.

Η τετραθέσια καμπίνα εισάγει μια εντελώς νέα εκτέλεση της εστιασμένης στον οδηγό σχεδίασης της Saab. Η κεντρική, τοποθετημένη στο πάτωμα κονσόλα, με τα χειριστήρια και τις οθόνες που έχουν γωνίες, τώρα καταργείται. Στη θέση της, υπάρχει ένας κεντρικός πίνακας οργάνων που ξεκινά από το πάνω μέρος της διαμόρφωσης της πόρτας και σχηματίζει αψίδα απέναντι από τον οδηγό. Τα ενσωματωμένα τρισδιάστατα γραφικά εμφανίζονται ως «καλυμμένα με πάγο», συνεχίζοντας ένα σκανδιναβικό σχέδιο που πρωτοεμφανίστηκε στο Aero X.

Aπαντώντας στις ανάγκες νεότερων πελατών, που ζητούν εύκολη πρόσβαση σε εφαρμογές πολυμέσων μέσα και έξω από το αυτοκίνητο, η Saab συνεργάστηκε με τη Sony Ericsson προκειμένου να παρέχει αόρατη συνδεσιμότητα μέσα στο αυτοκίνητο με ένα πλήθος συσκευών. Το αποτέλεσμα είναι μια ασύρματη σύνδεση που συλλέγει δεδομένα από τις λειτουργίες του ηχοσυστήματος και του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης για εμφάνιση και χρήση. Η σύνδεση αυτή επιτρέπει επιπλέον την ταυτόχρονη χρήση πολλών συσκευών, όταν οι επιβάτες είναι μέσα στο αυτοκίνητο.

Στο πίσω μέρος, το πάτωμα του χώρου αποσκευών έχει μια ηλεκτρική πόρτα που ολισθαίνει προς τα έξω, η οποία ενεργοποιείται όταν το μισό κάτω τμήμα της πόρτας του χώρου αποσκευών πέφτει.Το πάτωμα και το πίσω μέρος των αναδιπλούμενων πίσω θέσεων καλύπτεται από επένδυση ελαστικού υλικού «υψηλής τριβής», το οποίο σφίγγει τις αποσκευές και τις συγκρατεί με ασφάλεια στη θέση τους. Για εύκολη φόρτωση και εκφόρτωση, οι αλουμινένιες μπάρες ανεβαίνουν και κατεβαίνουν αυτόματα καθώς ανοίγει και κλείνει η πόρτα του χώρου αποσκευών.

Η διαχείριση του φωτός είναι ένα σημαντικό κομμάτι της σκανδιναβικής σχεδίασης και αυτό γίνεται έκδηλο με τη χρήση μεταβλητού λευκού ατμοσφαιρικού φωτισμού μέσα στην καμπίνα. Το επίπεδο του διαχεόμενου φωτισμού μπορεί να αλλάξει από φωτεινό, ψυχρό σε θερμό και απαλό. Είναι ένα εξατομικευμένο χαρακτηριστικό που μπορεί να προγραμματιστεί, παραδείγματος χάριν, έτσι ώστε να αντανακλά την εναλλαγή των εποχών.

«Αυτό το αυτοκίνητο δείχνει πως η δουλειά μας στο πρωτότυπο μπορεί να προχωρήσει σε ένα κομπακτ σχήμα» προσθέτει ο Anthony Lo. « Διαθέτει ένα πλήθος χαρακτηριστικών, τα οποία θα αναπτύξουμε περαιτέρω, όπως το νέο εστιασμένο στον οδηγό σχεδιαστικό θέμα, η σημασία των καθαρών, μη διακοπτόμενων επιφανειών και η εύκολη, αόρατη συνδεσιμότητα μέσα στο αυτοκίνητο».

Saab