Fabiatou Auto News

Thursday, June 19, 2008

Τα Αυτοκίνητα Opel Μπορούν να Βλέπουν: Η κάμερα Opel Eye διαβάζει σήματα, βελτιώνει την ασφάλεια

Η Opel λανσάρει μία πρωτιά: Μία κάμερα που βοηθά τους οδηγούς με δύο διαφορετικούς τρόπους. Η λειτουργία Traffic Sign Recognition (Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας) διαβάζει σήματα ορίων ταχύτητας και απαγόρευσης προσπέρασης και τα προβάλλει στο ταμπλό. Η λειτουργία Lane Departure Warning (Προειδοποίηση Παρέκκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας) προειδοποιεί τους οδηγούς όταν άθελά τους παρεκκλίνουν από την πορεία τους. Σε συνδυασμό, αυτά τα δύο συστήματα βελτιώνουν την οδηγική ασφάλεια, μειώνουν το στρες και μπορούν ακόμα και να αποτρέψουν μία δαπανηρή κλήση για υπέρβαση ορίου ταχύτητας.

«Αυτά τα νέα χαρακτηριστικά, διέπονται από τη φιλοσοφία της Opel για αύξηση της οδηγικής απόλαυσης, βοηθώντας τους οδηγούς, χωρίς να υπονομεύουν την άνεση» εξηγεί ο Hans Demant, Διευθύνων Σύμβουλος της Opel. «Αυτό σημαίνει ότι το σύστημα παρέχει στους οδηγούς πληροφορίες, αλλά δεν παρεμβαίνει».

Γνωστή σαν Opel Eye (Μάτι Opel), η ευρυγώνια, υψηλής ανάλυσης κάμερα και οι επεξεργαστές ήταν προϊόντα συνεργασίας των μηχανικών της GM/Opel στο Rüsselsheim και των ειδικών της προμηθεύτριας εταιρίας, Hella. Η κάμερα, που τοποθετείται ανάμεσα στο παρμπρίζ και τον καθρέπτη πίσω θέασης, ανιχνεύει οδικά σήματα και σημάνσεις λωρίδων κυκλοφορίας. Δεν είναι πολύ μεγαλύτερη από ένα κινητό τηλέφωνο, αλλά μπορεί να τραβά 30 φωτογραφίες το δευτερόλεπτο. Δύο επεξεργαστές σημάτων, με τη βοήθεια λογισμικού που ανήκει στη GM, φιλτράρουν και ‘διαβάζουν’ τις φωτογραφίες.

Προσοχή: Αυτό είναι το νέο όριο ταχύτητας!

Η Ανίχνευση Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας (Traffic Sign Detection) μπορεί να διαβάζει σήματα ορίων ταχύτητας και απαγόρευσης προσπέρασης, ακόμα και να προειδοποιεί τους οδηγούς όταν αίρονται οι περιορισμοί ταχύτητας. Ανάλογα με τις συνθήκες φωτισμού, το σύστημα αρχίζει να αναγνωρίζει και να διαβάζει ανά τακτά διαστήματα σήματα στα 100 μέτρα. Ξεκινά, εστιάζοντας σε κυκλικά σχέδια, και στη συνέχεια αναγνωρίζει τους αριθμούς που περιέχουν, συγκρίνοντας τις καμπύλες. Αν μία φωτογραφία ταιριάζει με την εικόνα ενός οδικού σήματος στο λογισμικό του αυτοκινήτου, το σήμα απεικονίζεται στο ταμπλό.

Το σύστημα παρουσιάζει πάντα τις πιο σχετικές πληροφορίες για ασφαλή οδήγηση, φιλτράροντας πολλά σήματα που μπορεί να κουράζουν τους οδηγούς. Αν δύο σήματα αναγνωριστούν σε πολύ κοντινή απόσταση μεταξύ τους, τότε αυτά που δηλώνουν ειδική προειδοποίηση, όπως ‘απαγορεύεται η προσπέραση’ έχουν προτεραιότητα έναντι ενός σήματος ορίου ταχύτητας.

Οι προειδοποιήσεις εμφανίζονται για μερικά δευτερόλεπτα σαν σύμβολα στο κέντρο του ταμπλό ανάμεσα στα κύρια, στρογγυλά όργανα. Επιπλέον, οι οδηγοί μπορούν να ανακαλούν τη φωτογραφία οποιαδήποτε στιγμή, πιέζοντας ένα μπουτόν στο τιμόνι. Η λειτουργία Traffic Sign Detection μπορεί να ενεργοποιηθεί μέσω μιας επιμέρους σελίδας στο μενού του υπολογιστή ταξιδιού.

Το Opel Eye δίνει πιο ακριβείς πληροφορίες από τα φορητά συστήματα πλοήγησης με αποθηκευμένα όρια ταχύτητας, επειδή η κάμερα λειτουργεί σε πραγματικό χρόνο. Αν ένα όριο ταχύτητας αλλάξει, λόγω οδικών έργων, για παράδειγμα, το Opel Eye, το εντοπίζει.

Οι επεξεργαστές μπορούν να αναγνωρίζουν τα σήματα οδικής κυκλοφορίας επειδή τα περισσότερα είναι σχεδιασμένα σύμφωνα με τη Σύμβαση της Βιέννης για Οδικά Σήματα και Σημάνσεις. Η συμφωνία αυτή, που έγινε το 1968, τυποποιεί τα οδικά σήματα σε πάνω από 80 χώρες (για περισσότερες πληροφορίες δείτε το κεφάλαιο Αναλυτικότερα).

«Δουλεύοντας με το Opel Eye, βελτιώσαμε τις ικανότητες των συστημάτων σε εντυπωσιακά επίπεδα. Στους Γερμανικούς αυτοκινητόδρομους, για παράδειγμα, οι λωρίδες μερικές φορές έχουν διαφορετικά όρια ταχύτητας. Το Opel Eye μπορεί να καταγράφει σωστά το σχετικό κάθε φορά», σχολιάζει ο Dr. Christoph Schmidt, Engineering Group Manager της GME Electronics.

Lane Departure Warning: Προειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας

Η κάμερα Opel Eye ελέγχει επίσης κατά πόσον οι οδηγοί παραμένουν στη λωρίδα που έχουν επιλέξει στον αυτοκινητόδρομο. Αυτό βοηθά στην αποφυγή μιας επικίνδυνης κατάστασης, όπως το να κοιμηθεί ο οδηγός στο τιμόνι. Η λειτουργία Lane Departure Warning ενεργοποιείται και απενεργοποιείται από ένα μπουτόν. Όταν είναι ενεργή, προειδοποιεί τον οδηγό με ένα ηχητικό και ένα οπτικό σήμα στο ταμπλό.

Η λειτουργία Lane Departure Warning χρησιμοποιεί ένα δεύτερο επεξεργαστή και λογισμικό για να φιλτράρει γραμμές και διαμήκη σχέδια με ταχύτητες πάνω από 50 km/h. Έτσι, το σύστημα μπορεί να αναγνωρίζει τη λωρίδα κυκλοφορίας. Χρησιμοποιώντας ειδικούς αλγορίθμους που προσδιορίζουν τις συνθήκες στις οποίες δίδονται προειδοποιήσεις, και παρατηρώντας τις κινήσεις του τιμονιού και των φλας – που σηματοδοτούν μία σκόπιμη αλλαγή λωρίδας – το σύστημα είναι σχεδιασμένο μόνο για να παρεμβαίνει την κατάλληλη στιγμή.

«Ένα αυτοκίνητο που μπορεί να βλέπει και να προειδοποιεί τον οδηγό πολύ πριν τους πιθανούς κινδύνους, είναι ένα ακόμα σημαντικό βήμα στη μακροπρόθεσμη στρατηγική μας πρόληψης ατυχημάτων» σχολιάζει ο Demant, προσθέτοντας ότι η GM Europe δουλεύει επίσης πάνω στην επικοινωνία μεταξύ οχημάτων, όπου τα αυτοκίνητα μπορούν να ανταλλάσσουν πληροφορίες όπως θέση και ταχύτητα.

Οι οδηγοί μπορούν να προειδοποιούνται εκ των προτέρων αν ένα άλλο αυτοκίνητο ταξιδεύει σε τυφλό σημείο, είναι σταματημένο σε μία περιοχή με κακή ή μηδενική ορατότητα, ή ετοιμάζεται να μπει στην ίδια διασταύρωση. Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη ένα πιλοτικό πρόγραμμα στο Γερμανικό κρατίδιο του Έσσεν σε συνεργασία με την κρατική κυβέρνηση.

Το Opel Eye, που περιλαμβάνει τις λειτουργίες Traffic Sign Detection και Lane Departure Warning θα διατίθεται προαιρετικά με το νέο Opel Insignia. Περισσότερα μοντέλα θα εφοδιαστούν με αυτά τα συστήματα στο μέλλον, σύμφωνα με τη φιλοσοφία εκδημοκρατισμού της τεχνολογίας της Opel.

Το 2003, η Opel ήταν η πρώτη κατασκευάστρια που λανσάρισε το καινοτομικό σύστημα Προσαρμοζόμενου Εμπρόσθιου Φωτισμού - Adaptive Forward Lighting με δυναμικό φωτισμό στροφών και φωτισμό διασταυρώσεων 90 μοιρών στη κατηγορία μεσαίων οχημάτων. Την ίδια χρονιά, η Opel προσέφερε το Σύστημα Συνεχούς Ελέγχου Απόσβεσης - Continuous Damping Control στους οδηγούς του Astra. Παλιότερα, το σύστημα αυτό αποτελούσε χαρακτηριστικό της πολυτελούς κατηγορίας και των αποκλειστικών σπορ αυτοκινήτων.


Opel