Fabiatou Auto News

Saturday, May 17, 2008

Πυροσβεστικές Μονάδες Άμεσης Επέμβασης για την Ελλάδα - Η τεχνολογία πίσω απο τα Mazda BT-50

Μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του περασμένου καλοκαιριού, η Mazda και η ΕΛΜΑ ΑΕΒΕΑ αποφάσισαν απο κοινού να κάνουν δωρεά 35 πυροσβεστικών οχημάτων άμεσης επέμβασης σε δήμους και κοινότητες της Ελλάδας. Η επίσημη τελετή παράδοσης των οχημάτων πραγματοποιήθηκε σε ειδική εκδήλωση στην Αθήνα στο Ζάππειο Μέγαρο την Τετάρτη 21 Μαΐου 2008.

Τα πυροσβεστικά οχήματα Mazda BT-50 άμεσης επέμβασης έχουν εξοπλιστεί απο την ΕΛΒΑΤ ΑΕΒΕ, μέλος του Ομίλου Επιχειρήσεων Κορτέση με ειδικό εξοπλισμό πυρόσβεσης. Η εταιρία ΕΛΒΑΤ δραστηριοποιείται στην εισαγωγή, διανομή και εμπόριο βιομηχανικών μηχανημάτων όπως γεννήτριες, αντλίες, μηχανές κτλ. αλλά και οχημάτων πολλαπλών χρήσεων.

Στα οχήματα έχει τοποθετηθεί το αυτόνομο πυροσβεστικό συγκρότημα STΜ 800013 που είναι σχεδιασμένο για τοποθέτηση σε καρότσα φορτηγού οχήματος τύπου pick-up , ωφέλιμου φορτίου 1 τόνου, όπως το Mazda ΒΤ-50. Tο αυτόνομο πυροσβεστικό συγκρότημα STΜ 800013 αποτελείται από το πλαίσιο, κατασκευασμένο από ηλεκτροσυγκολλημένο μορφοσίδηρο “Π”, την αντλία πυρόσβεσης , τον μονοκύλινδρο αερόψυκτο βενζινοκινητήρα και τα παρελκόμενα πυρόσβεσης.

Η δεξαμενή είναι κατασκευασμένη από πολυεστέρα ενισχυμένο με ίνες υάλου (GRP) πάχους 5 mm, με ωφέλιμη χωρητικότητα 800 lt . Είναι χωρισμένη σε τέσσερα ανεξάρτητα διαμερίσματα για την ευστάθεια του οχήματος όταν είναι πλήρης ύδατος και φέρει για την πλήρωσή της στεγανό καπάκι. Η αντλία πυρόσβεσης είναι φυγοκεντρική και διβάθμια της Ελληνικής βιομηχανίας κατασκευής αντλιών RIVER PUMP” με απόδοση 433 lt/min (26 m3/h) σε πίεση 7.0 bar. To κέλυφος είναι από λεπτόκοκκο φαιό χυτοσίδηρο, τα στροφεία από ορείχαλκο και ο άξονας από ανοξείδωτο χάλυβα. Φέρει στόμιο αναρρόφησης από την δεξαμενή καθώς και από εξωτερική πηγή Æ 65 mm (2 ½’’) με ταχυσύνδεσμο STORTZ-65 (2 ½’’) και στεγανό πώμα. Φέρει δύο στόμια εκτόξευσης Æ 25 mm (1’’) & 45 mm (1 3/4'’) με κρουνούς ασφαλείας και τυποποιημένους ταχυσυνδέσμους αντίστοιχα ταχυσύνδεσμο STORTZ-25 και STORTZ-45.

Ο κινητήρας που χρησιμοποιείται είναι της Jetman, τύπος UP390. Είναι τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, βενζινοκίνητος με χωρητικότητα κυλίνδρου 389 cc και ισχύος 13 HP στις 3600 rpm.. Η εκκίνηση γίνεται με τράβηγμα σχοινιού ή με ηλεκτρική μίζα

Το αυτόνομο πυροσβεστικό συγκρότημα STΜ 800013 περιλαμβάνει ακόμη τα ακόλουθα εξαρτήματα:

  • · Δύο τεμάχια σωλήνες κατάθλιψης τύπου Trevira Æ 25 mm, μήκους 25m έκαστο εξοπλισμένο σε κάθε άκρο του με ταχυσυνδέσμους STORTZ Æ 25.

  • · Δύο τεμάχια σωλήνες κατάθλιψης τύπου Trevira Æ 45 mm , μήκους 25m έκαστο εξοπλισμένο σε κάθε άκρο του με ταχυσυνδέσμους STORTZ Æ 45.

  • · Aυλό εκτόξευσης νερού του οίκου POK Γαλλίας, κατάλληλο για συμπαγή βολή και εκτόξευση προστατευτικής νεφέλης νερού με διακόπτη και δυνατότητα ρύθμισης της ποσότητας του εκτοξευομένου ύδατος. Ο αυλός είναι κατασκευασμένος από ανοδειωμένο αλουμίνιο και από ανθεκτική πλαστική ύλη και φέρει ταχυσύνδεσμο STORTZ – 45

  • · Σωλήνα αναρροφήσεως από πλαστική ύλη: τεμάχιο ένα (1) Æ 65 mm μήκους 7 m , με ταχυσύνδεσμο STORTZ – 65, φίλτρο αναρροφήσεως και βαλβίδα αντεπιστροφής.

  • · Σωλήνας Æ 65 mm μήκους 6 m περίπου, κανάβινος (Trevira), για πλήρωση της δεξαμενής από πυροσβεστική φωλιά.

  • · Tυλιγκτήρα αριστερά του συγκροτήματος αξονικής τροφοδοσίας με πυροσβεστικό λάστιχο, μήκους 20 m και πιέσεως 45 bar και πυροσβεστικό αυλό.

Οι πυροσβεστικές μονάδες άμεσης επέμβασης χρησιμοποιούνται αρκετά χρόνια απο Δήμους και Κοινότητες για δασικές εκτάσεις και αγρόκηπους στην Ελλάδα. Η Mazda και η ΕΛΜΑ ΑΕΒΕΑ έχουν παραδώσει περισσότερα απο 100 φορτηγά Mazda με πυροσβεστικές υπερκατασκευές τα τελευταία τέσσερα χρόνια.


Mazda