Fabiatou Auto News

Saturday, April 19, 2008

Νέα Γενιά SL - O θρύλος συνεχίζεται!

Με σαφείς αναφορές στο σχεδιαστικό πνεύμα των επιφανών προγόνων της, αλλά και με νέα στοιχεία εμφανισιακής διαφοροποίησης, η Νέα Γενιά SL δηλώνει με δυναμισμό και αυτοπεποίθηση το σπορ χαρακτήρα της.
Οι μελλοντικές φιλοδοξίες της αποτυπώνονται παραστατικά στην ανανεωμένη σχεδίαση του εμπρόσθιου τμήματος της, όπου πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν τα νέα φωτιστικά σώματα που βυθίζονται αρμονικά στα φτερά και η ανασχεδιασμένη μάσκα με τη χαρακτηριστικά φαρδιά γρίλια του ψυγείου σε σχήμα V. Την εικόνα συμπληρώνουν η οριζόντια ράβδος που τονίζει περαιτέρω τις σπορτίφ διαθέσεις του μοντέλου, οι δύο φουσκωμένοι θόλοι στο καπό και οι πλευρικές εισαγωγές αέρα, «φόρος τιμής» στην Gullwing. Το όλο επιβλητικό σύνολο έχει μία γνώριμη χροιά που παραπέμπει στις πρώτες SL, χωρίς όμως να στερείται σύγχρονης αντίληψης, ενώ λειτουργεί για ακόμη μια φορά ως προπομπός της μελλοντικής σχεδιαστικής γραμμής που θα ακολουθήσει η εταιρεία.
Παράλληλα, η δυναμική φύση της Νέας Γενιάς SL αποτυπώνεται ξεκάθαρα και στην πίσω οπτική του μοντέλου, όπου συναντάμε το νέο προφυλακτήρα με όψη διαχύτη και τις δύο τραπεζοειδούς σχήματος απολήξεις της εξάτμισης, στοιχεία που δηλώνουν αμφότερα τις αγωνιστικές καταβολές της.
Στο εσωτερικό τα σκήπτρα διατηρούν σε απόλυτη ισορροπία η άνεση και η πολυτέλεια, ενώ τα σπορτίφ χαρακτηριστικά έχουν και εδλω πρωτεύοντα λόγο. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα χαμηλά καθίσματα με οσφυϊκή στήριξη, το νέο τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι και ο ολοκληρωτικά ανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων, που προβάλλει την υψηλή αισθητική των κλασσικών χρονογράφων, συνηγορούν προς αυτή την κατεύθυνση. Έκπληξη αποτελεί η κίνηση τακτικής μόλις ο κινητήρας τεθεί σε λειτουργία οι κόκκινοι δείκτες του ταχύμετρου και του στροφόμετρου να «εκτοξεύονται» ως τις υψηλότερες τιμές του για να επανέλθουν αυτόματα στη μηδενική τους ένδειξη, δίνοντας μια πρώτη γεύση στον οδηγό της οδηγικής
συγκίνησης που θα ακολουθήσει.
Παράλληλα, η εργονομία και η ποιότητα των υλικών κατέχουν εξέχουσα θέση, ενώ το πρωτοποριακό σύστημα θέρμανσης AIRSCARF (προαιρετικός εξοπλισμός), παγκόσμια πατέντα της Mercedes-Benz που έκανε την εμφάνισή του στην SLK το 2004,
εξελίσσεται για τις ανάγκες της Νέας Γενιάς SL. Eνσωματωμένο στα προσκέφαλα των καθισμάτων λειτουργεί ως αόρατο κασκόλ, διοχετεύοντας θερμό αέρα μέσω ειδικών αεραγωγών στο κεφάλι και στον αυχένα των επιβατών, παρατείνοντας την αίσθηση της ανοικτής οδήγησης περισσότερες μέρες του χρόνου.
Πιστή στις επιταγές του μέλλοντος παρουσιάζεται η Νέα Γενιά SL και όσον αφορά στον τομέα της τηλεματικής. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στο εμπλουτισμένο στάνταρ σύστημα COMAND που ακολουθεί μία φιλοσοφία ελέγχου των λειτουργιών & προβολής των δεδομένων ιδιαίτερα φιλική και προσιτή προς το χρήστη. Περιλαμβάνει ενσωματωμένο ραδιόφωνο, έγχρωμη οθόνη 6,5 ιντσών, DVD changer 6 δίσκων και 8 ηχεία, είναι συμβατό με MP3 και προσφέρει διασύνδεση με Bluetooth με λειτουργία ανοιχτής ακρόασης, καθώς και θύρα AUX-IN για σύνδεση με φορητές συσκευές ήχου.
Απλό αλλά και συνάμα ευφυές στη σύλληψη του, το νέο μηχανικό σύστημα διεύθυνσης direct-steer διατίθεται προαιρετικά στη Νέα Γενιά SL για ακόμη πιο δυναμική και άμεση ανταπόκριση. Βασίζεται στο γνωστό παραμετρικό σύστημα διεύθυνσης, διαθέτει όμως
μεταβλητή υποβοήθηση που μειώνεται με την αύξηση της ταχύτητας.
Με αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται η ενίσχυση της ακρίβειας του τιμονιού και της σταθερότητας του οχήματος, ιδίως σε διαδρομές όπου οι καμπές υπερισχύουν. Παράλληλα, αποδεικνύεται ιδανικό για μικρομετρικούς ελιγμούς, όπως κατά το παρκάρισμα ή κατά την εντός πόλης κυκλοφορία, όπου απαιτείται πλέον μικρότερη προσπάθεια από πλευράς οδηγού με αποτέλεσμα η οδήγηση να γίνεται πιο ευχάριστη και πιο ξεκούραστη.
Ταυτόχρονα, η ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων μπροστά και πολλαπλών πίσω σε συνδυασμό με το Ενεργό Σύστημα Ανάρτησης (ABC), βασικός εξοπλισμός για τις SL 500, SL 600, SL 63 AMG & SL 65 AMG, εγγυώνται δυναμική οδηγική συμπεριφορά που συμβαδίζει απόλυτα με τα παραδοσιακά στάνταρ ασφάλειας και άνεσης της Mercedes-Benz.
Η Mercedes-Benz διευρύνει τη γκάμα της SL-Class με την προσθήκη μιας νέας βασικής έκδοσης που ακούει στο όνομα SL 280 και της οποίας ο 2.996 κ. εκ., εξακύλινδρος σε διάταξη V κινητήρας αποδίδει 231 ίππους, αναπτύσσει ροπή που φτάνει στα 300 Nm από τις 2.500 σ.α.λ. και της εξασφαλίζει επιτάχυνση από στάση ως τα 100 χλμ/ώρα σε 7,8΄΄, ενώ η κατανάλωση καυσίμου διατηρείται σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα για αυτή την κατηγορία (9,4 λίτρα/100 χλμ).
Στην περίπτωση της SL 350 οι μηχανικοί της Mercedes-Benz εξέλιξαν περαιτέρω τον ήδη γνωστό V6 κινητήρα χωρητικότητας 3.498 κ. εκ. που ονομάζεται πλέον “sport engine” και παρουσιάζει ισχύ αυξημένη κατά 16%. Το 24βάλβιδο μηχανικό σύνολο των 315 ίππων και των 360 Nm, επιδεικνύει υψηλά αποθέματα ισχύος έως τις 7.200 σ. α. λ. και χαρίζει στην SL 350 επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 6,2΄΄, καθιστώντας την κατά 0,4΄΄ πιο γρήγορη από το προηγούμενο μοντέλο. Επειδή όμως αυξημένες επιδόσεις δεν σημαίνουν απαραίτητα και υψηλότερα επίπεδα κατανάλωσης, χάρη στην εξελιγμένη διαδικασία καύσης η νέα SL 350 παρουσιάζεται πιο οικονομική κατά 0,4 λίτρα/100 χλμ. Συνδυάζεται στάνταρτ με το πρωτοποριακό αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων 7G-Tronic (όπως και οι SL 280 & SL 500), το οποίο αφενός επιτρέποντας γρήγορες, πολλαπλές αλλαγές κατά την επιτάχυνση και αφετέρου
διαθέτοντας ένα νέο σύστημα διπλής αποσύμπλεξης κατά την επιλογή της χειροκίνητης λειτουργίας, εξασφαλίζει απαράμιλλη οδηγική ευχαρίστηση. Ιδιαίτερη όμως σημασία έχει δοθεί και στην ακουστική υπόσταση του μοντέλου, αφού θυμίζει βαρύτονο σε μεγάλη φόρμα...
Αναλλοίωτο χαρακτήρα διατηρούν οι δύο κορυφαίες εκδόσεις SL 500 & SL 600 που εφοδιάζονται με δύο υποδειγματικά V8 & V12 μηχανικά σύνολα 5,4 & 5,5 λίτρων με απόδοση 388 & 517 ίππων αντίστοιχα. Ιδιαίτερη όμως βαρύτητα δόθηκε στα χαμηλότερα επίπεδα κατανάλωσης καυσίμου και των μοντέλων αυτών, αφού και εδώ ο στόχος ήταν η μειωμένη μέχρι και 0,4λίτρα/100 χλμ κατανάλωση.
Στο παιχνίδι της οδηγικής απόλαυσης το δικό τους σημαντικό ρόλο παίζουν τα ελαστικά που φοράνε οι διαφορετικές εκδόσεις, γεγονός που ενισχύει την ποιότητα κύλισης και την αεροδυναμική τους. Πιο συγκεκριμένα, οι SL 280 & SL 350 διατίθενται με ελαστικά διαστάσεων 255/45 R 17 και ζάντες αλουμινίου 17΄΄, η SL 500 με ελαστικά 255/40 R 18 και δεκαοχτάρες ζάντες, ενώ ο αποκλειστικός χαρακτήρας της SL 600 υπογραμμίζεται και από τις ζάντες αλουμινίου 18΄΄ με σχεδιασμό 10 διπλών ακτινών και τα ελαστικά διαστάσεων εμπρός 255/40 R 18 και πίσω 285/35 R 18.
Για πέντε δεκαετίες στα σπορ μοντέλα της Mercedes-Benz εφαρμόζονται παραδοσιακά πρωτοποριακές εξελίξεις στους τομείς της ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.
Ακολουθώντας την ίδια πολιτική και στη Νέα Γενιά SL, οι μηχανικοί της εταιρείας επικεντρώθηκαν στη ενίσχυση της οδηγικής ασφάλειας σε συνθήκες με ανεπαρκή φωτισμό. Ως αποτέλεσμα τα φωτιστικά bi-xenon συγκαταλέγονται στο βασικό εξοπλισμό, ενώ προαιρετικά διατίθεται και το Intelligent Light System, το οποίο βασιζόμενο στους προβολείς Bi-Xenon περιλαμβάνει 5 διαφορετικές λειτουργίες: σε επαρχιακό δρόμο όπου εξασφαλίζει καλύτερο
φωτισμό στο πλάι και βέλτιστη εμβέλεια ορατότητας στην αριστερή πλευρά του δρόμου, σε αυτοκινητόδρομους που προσφέρει καλύτερη μέχρι και 60% εμβέλεια ορατότητας, ενισχυμένους φανούς ομίχλης, λειτουργία ενεργού φωτισμού πορείας - αctive light function - και λειτουργία ενεργού φωτισμού των στροφών - cornering light function, σχεδιασμένες για βέλτιστη ορατότητα ακόμη και σε ιδιαίτερα απαιτητικές οδηγικές και καιρικές συνθήκες.
AMG: Τα ρούχα του βασιλιά H Mercedes-Benz έχει την τιμή να παρουσιάσει σε όλους ανά τον
κόσμο λάτρεις των τεσσάρων τροχών, ένα μοντέλο με καθηλωτική δύναμη, τη νέα SL 63 AMG. Χάρη στον 8κύλινδρο κινητήρα της των 525 ίππων που φέρει τη σφραγίδα της AMG και με ροπή στρέψης 630 Nm, χρειάζεται μόλις 4,6΄΄ για να διανύσει τα πρώτα 100 χλμ! Επιπλέον, το σπορ αυτόματο κιβώτιο 7 ταχυτήτων AMG SPEEDSHIFT MCT εφοδιασμένο με 4 ειδικά προγράμματα αλλαγών σχέσεων και λειτουργία εκκίνησης RACE προσφέρει μεγάλες δόσεις αγωνιστικής οδήγησης. Δεν είναι εξάλλου τυχαίο το γεγονός ότι η SL 63 AMG είναι το επίσημο αυτοκίνητο ασφαλείας για το 2008 στο πρωτάθλημα Formula 1.
Στην κορυφή της γκάμας της Νέας Γενιάς SL παραμένει η SL 65 AMG. Φέροντας τον τίτλο του ισχυρότερου roadster στον κόσμο, εφοδιάζεται με το θηριώδη V12 biturbo κινητήρα της AMG με την εκρηκτική ισχύ των 612 ίππων, την πραγματικά καθηλωτική ροπή στρέψης των 1000 Nm και την ασύγκριτη επιτάχυνση των 4,2΄΄στα 0 - 100 χλμ.

Mercedes