Fabiatou Auto News

Saturday, June 21, 2008

BMW GINA

Τα οράματα γεννούν καινοτομικές φιλοσοφίες. Η στρατηγική αμφισβήτησης των καθιερωμένων, διερεύνησης νέων δυνατοτήτων και επικέντρωσης στις ανάγκες και απαιτήσεις των πελατών έχει εμπνεύσει το BMW Group να εφαρμόσει μία μεγάλη γκάμα πρωτοποριακών ιδεών. Επίσης, έχει επηρεάσει τη σχεδίαση αυτοκινήτων παραγωγής με τρόπους νέους και πρωτοφανείς σε όλη τη βιομηχανία αυτοκινήτου. Πλείστες καινοτομίες που έχουν επιδοκιμαστεί για τον επαναστατικό χαρακτήρα τους βασίζοναι ουσιαστικά στη φιλοσοφία GINA.

Στην πορεία μετατροπής του οράματος σε μοντέλο παραγωγής, οραματιστικές ιδέες έχουν μετεξελιχθεί σε νέες φιλοσοφίες.
Τόσο η ανάγλυφη σχεδίαση που λανσάρει το πρωτότυπο BMW X Coupe, για παράδειγμα, όσο και η αλληλεπίδραση κυρτών-κοίλων επιφανειών, προέρχονται από οράματα με πρωτοποριακή δύναμη. Αυτή η δύναμη παράγεται από την απεριόριστη ελευθερία στην αναζήτηση ευρύτερων σχεδιαστικών δυνατοτήτων. Στο παράδειγμα που αναφέρεται παραπάνω, οι φυσικές ιδιότητες των υλικών του εξωτερικού ‘κελύφους’ έχουν σκόπιμα ενσωματωθεί στη διαδικασία σχεδίασης. Η διαδικασία σχεδίασης έχει ενοποιήσει τις στρεπτές επιφάνειες και έχει χρησιμοποιήσει την ειδική ανάγλυφη αισθητική των κοίλων-κυρτών επιφανειών που δημιουργούνται από την αντίδραση του υλικού. Η σχεδίαση της BMW Z4, που έχει διαμορφωθεί πάνω στο BMW X Coupe concept car, αποτελεί ενδεικτικό παράδειγμα.
Τα οράματα αυτά θα μπορούσαν να υλοποιηθούν μόνο λόγω της εξέλιξης νέων τεχνολογιών παραγωγής. Όπως και πριν, οι στόχοι που προσδιορίζει η φιλοσοφία
GINA έχουν επιτευχθεί χάρη στην ειδική τεχνογνωσία των μηχανικών παραγωγής και στην ικανότητά τους να κινούνται πέραν των παραδοσιακών μεθόδων. Οι προσπάθειές τους οδήγησαν στη δημιουργία μιας σχεδιαστικής γλώσσας που όχι μόνον έχει βελτιώσει σημαντικά τα αισθητικά πρότυπα και τη σπουδαιότητα της σχεδίασης ως έκφραση προϊοντικής ουσίας, αλλά και τις ίδιες τις διαδικασίες παραγωγής.
Μερικά από τα πρωτοποριακά οράματα που βασίζονται στη φιλοσοφία GINA έχουν επίσης εφαρμοστεί στη σχεδίαση εσωτερικού πρωτότυπων αυτοκινήτων όπως η BMW CS1 του 2002. Το εσωτερικό αυτού του οχήματος υιοθετεί στοιχεία ελέγχου και λειτουργίες που γίνονται ορατά μόνον όταν ο οδηγός επιθυμεί να τα χρησιμοποιήσει.
Χάρη σε ένα ευέλικτο ταμπλό καλυμμένο με Neoprene, η προσοχή του οδηγού επικεντρώνεται μόνο στις απαιτούμενες λειτουργίες. Αυτή η μεταβλητότητα μορφής και λειτουργίας ανάλογα με την κατάσταση καλεί τον οδηγό σε διάλογο με το αυτοκίνητό του. Χρησιμοποιώντας αυτές τις λειτουργίες, ο οδηγός βιώνει μία συναισθηματική αντίδραση, καθώς δύναται να προσαρμόσει την εμφάνιση του αυτοκινήτου του σύμφωνα με τις προσωπικές επιθυμίες του. Στην εφαρμογή αυτή, η έξυπνη χρήση ευπροσάρμοστου υλικού καταργεί την ανάγκη για περίπλοκα μηχανικά χαρακτηριστικά. Ταυτόχρονα, η ‘ευέλικτη’ εμφάνιση έχει μία φυσική αισθητική απήχηση.
Η φιλοσοφία ελέγχου
iDrive, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από τη BMW Z9 και βελτιώθηκε στην πρωτότυπη BMW CS1 έχει καθιερωθεί εδώ και καιρό στα μοντέλα παραγωγής της BMW. Αναδεικνύει άριστα το πνεύμα της φιλοσοφίας GINA, σύμφωνα με το οποίο παρουσιάζονται στον οδηγό μόνον οι λειτουργίες που είναι σχετικές με την ατομική οδηγική κατάσταση. Το cockpit προσαρμόζεται στις ανάγκες του οδηγού. Καθώς χειρίζεται το αυτοκίνητο μέσα από μία σχέση αμφίδρομης επικοινωνίας, ο οδηγός δημιουργεί ισχυρό συναισθηματικό δέσιμο.
Είναι μία από τις αρχές
GINA να αμφισβητεί υπάρχουσες λύσεις για να διευρύνει τα όρια, επεκτείνοντας επομένως το φάσμα δυνατοτήτων για τους πελάτες. Στο διαμέρισμα του κινητήρα του BMW CS1 concept car, το κάλυμμα του κινητήρα έχει αντικατασταθεί από εύκαμπτο ελαστικό υλικό. Μία οθόνη γραφικών ενδείξεων παρέχει πληροφορίες για την ειδική διάταξη των λειτουργιών service, ενσωματωμένα φερμουάρ διευκολύνουν στην πράξη την πρόσβαση στις τάπες πλήρωσης των δοχείων ψυκτικού υγρού και υγρού καθαριστήρων. Αρκετές λειτουργίες – κάλυμμα, προσανατολισμός και πρόσβαση στα σημεία service ενσωματώνονται σε ένα εξάρτημα με λογικό και ελκυστικό τρόπο. Αυτή η σκόπιμα μινιμαλιστική προσέγγιση στη χρήση υλικών αποτελεί ενεργή συμβολή την προστασία των φυσικών πόρων.
Η επιφάνεια του
cockpit της BMW Concept Coupe Mille Miglia 2006, που έχει επηρεαστεί από την τεχνολογία Origami (τεχνική διπλώματος χαρτιού), είναι ένα ακόμα παράδειγμα μιας οραματιστικής, επαναστατικής σχεδίασης. Έχει παραγάγει λύσεις που αντανακλούν αρκετές καθοδηγητικές αρχές της Φιλοσοφίας GINA. Ο αριθμός των εξαρτημάτων μειώνεται σημαντικά συγκριτικά με τα συμβατικά cockpit, ενώ εντελώς νέες μέθοδοι συνδυασμού διαφορετικών υλικών έχουν οδηγήσει στη σύλληψη καινοτομικών τεχνολογιών παραγωγής. Η διαδικασία παραγωγής έχει βασιστεί σκόπιμα στην εμπειρία για τις τεχνικές ικανότητες άριστα καταρτισμένων ειδικών, η επάρκεια των οποίων αποτελεί προϋπόθεση για την πρακτική εφαρμογή σχεδιαστικών οραμάτων.
Η εξωτερική σχεδίαση των πρωτότυπων αυτοκινήτων αντανακλά επίσης πρωτοποριακές ιδέες που προέρχονται από την πρακτική εφαρμογή οραματιστικών ιδεών. Τόσο η α
νάγλυφη σχεδίαση που απεικονίζεται στην πρωτότυπη BMW X Coupé, για παράδειγμα, όσο και η αλληλεπίδραση κυρτών-κοίλων επιφανειών που έχει επηρεάσει τη σχεδίαση όλων των οχημάτων παραγωγής (που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στη Ζ4) προέρχονται από οράματα με πρωτοποριακή δύναμη. Η δύναμη αυτή παράγεται από την απεριόριστη ελευθερία στην αναζήτηση ευρύτερων σχεδιαστικών δυνατοτήτων.
Η σχεδίαση, σκόπιμα χρησιμοποιεί την αλληλεπίδραση καμπυλών, ως χαρακτηριστικών γραμμών και τη φυσική ροή ελαστικών κυρτών-κοί
λων επιφανειών.
Ο σχεδιαστής εμπνεύστηκε τις τεχνικές επεξεργασίας μετάλλου για το εσωτερικό τ
ης BMW Mille Miglia Concept Coupe από την παραδοσιακή Ιαπωνική τέχνη αναδίπλωσης χαρτιού. Μία εγγενώς σταθερή, τρισδιάστατη δομή δημιουργήθηκε από φύλλα μετάλλου V2A δύο διαστάσεων μέσω ειδικών διαδικασιών κοπής και αναδίπλωσης μέσω λέιζερ. Από αυτή την τεχνική προήλθαν αρμοί που χρησιμοποιήθηκαν στρατηγικά για την ενσωμάτωση λειτουργικών εξαερισμού στο cockpit χωρίς την ανάγκη πρόσθετων στοιχείων.
Το αποτέλεσμα ήταν μία καινοτομική λύση με φυσική αισθητική απήχηση που κατασκευάστηκε με ελάχιστο αριθμό εργαλείων.

Ο στόχος της φιλοσοφίας GINA περιλαμβάνει επίσης την αναζήτηση βιωσιμότητας σε διαφορετικά επίπεδα. Η αναζήτηση νέων τεχνολογιών υλικών και παραγωγής ευνοεί λύσεις που απαιτούν λιγότερες πρώτες ύλες και ενέργεια. Μία μινιμαλιστική προσέγγιση στη χρήση εξαρτημάτων και σταδίων παραγωγής αποφέρει οικολογικά και οικονομικά πλεονεκτήματα. Στο πλαίσιο των προσπαθειών μας για επίτευξη κοινωνικής βιωσιμότητας, αναζητούμε μεθόδους παραγωγής που βασίζονται στην εμπειρία άριστα καταρτισμένων ειδικών αντί ακριβά εργαλεία παραγωγής.
Με τη στοχοποιημένη διερεύνηση νέων υλικών, την αξιολόγηση διαδικασιών παραγωγής χωρίς εργαλεία όπως το Rapid Manufacturing, και το κίνητρο της συνεχούς αμφισβήτησης καθιερωμένων λύσεων, το BMW Group ήδη διαθέτει διάφορα εργαλεία που υλοποιούν τη φιλοσοφία GINA προς όφελος του πελάτη. Ερευνητικά θέματα όπως το GINA Light Visionary Model καταδεικνύουν ότι οι αρχές της φιλοσοφίας GINA προσφέρουν στους σχεδιαστές μέγιστη ελευθερία για την προσέγγιση του θέματός τους με οραματιστική σκέψη.
Αυτή η μέθοδος χρησιμοποιείται για την
ανεύρεση λύσεων που προσφέρουν στους πελάτες νέες δυνατότητες προσαρμογής σχημάτων και λειτουργιών για την ικανοποίηση ποικίλων προσωπικών απαιτήσεων αλλά και των εκάστοτε οδηγικών συνθηκών.
Προετοιμάζουν το δρόμο για καινοτομικές ιδέες που μπορούν να εφαρμοστούν αρχικά σε πρωτότυπα αυτοκίνητα και στη συνέχεια στη μαζική παραγωγή.

Έτσι, τα οράματα μπορούν να δημιουργούν προϊόντα που επιτρέπουν στους οδηγούς να επικοινωνούν αμφίδρομα με το όχημά τους, με τρόπους που υπερβαίνουν τις συμβατικές δυνατότητες εξατομίκευσης, που υπάρχουν σήμερα. Η φιλοσοφία GINA επιτρέπει στο BMW Group Design να υποστηρίξει και να βελτιώσει σταθερά αυτή την αμφίδρομη επικοινωνία και να συμβάλλει στη δημιουργία μιας ισχυρής συναισθηματικής σχέσης μεταξύ οδηγού και αυτοκινήτου. Με αυτή τη λογική και προσεκτική χρήση πόρων για τα προϊόντα και την εξέλιξή τους, η αρχή GINA συμβάλλει στη βιωσιμότητα των μελλοντικών γενιών οχημάτων. Εξάλλου, η κοινωνική αξία της φιλοσοφίας GINA είναι ένα προϊόν με προηγμένη κοινωνική συνείδηση, τόσο στις διαδικασίες εξέλιξης όσο και στην ικανοποίηση των απαιτήσεων των πελατών.

BMW Hellas