Fabiatou Auto News

Monday, August 11, 2008

Honda OSM

Μία νέα σπορ σχεδιαστική μελέτη χαμηλών εκπομπών ρύπων, το OSM (από το Open Study Model) παρουσίασε η Honda στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Λονδίνου. Το OSM αποδεικνύει περίτρανα ότι ο οικολογικός χαρακτήρας μπορούν να συνδυαστεί αρμονικά με τις σπορ επιδόσεις και σχεδίαση. Το νέο ελαφρύ πρωτότυπο roadster αντιπροσωπεύει μία φιλοσοφία που εκθέτει τις βασικές μηχανολογικές αρχές της Honda, για τη σχεδίαση κομψών και συναρπαστικών αυτοκινήτων που είναι παράλληλα περιβαλλοντικά συμβατά.

«Προσπαθούμε να αποδείξουμε ότι τα αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών ρύπων μπορούν να είναι ελκυστικά» σχολιάζει ο Andreas Sittel, Project Leader του OSM. «Γιατί άλλωστε ένα περιβαλλοντικά συμβατό αυτοκίνητο να μην είναι παράλληλα όμορφο στην εμφάνιση – και σπορ και απολαυστικό στην οδήγηση».

Το project βασίστηκε στη φιλοσοφία ‘Clean and Dynamic' (Καθαρό και Δυναμικό) – και προς αυτή την κατεύθυνση κινηθήκαμε για τη σχεδίαση εξωτερικού και εσωτερικού, διασφαλίζοντας μια κοινή, συνεπή σχεδιαστική γλώσσα. Ενδεικτικό παράδειγμα είναι το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, όπου το αμάξωμα ουσιαστικά εκτείνεται μέσα στην καμπίνα μεταξύ των καθισμάτων.

Η σχεδίαση εξωτερικού είναι ένας συνδυασμός ομαλών καμπυλών και έντονων γραμμών για να προσδιορίζονται οι βασικές περιοχές. Οι προβολείς ενσωματώνονται έξυπνα μπροστά, και εκτείνονται από το ρύγχος μέχρι το πάνω μέρος των θόλων των φτερών, ώστε να φαίνονται περισσότερο σαν τμήμα του αμαξώματος.

Στο εσωτερικό, αυτή η συνεχόμενη χωρίς ‘αρμούς’ σχεδιαστική ροή αντικατοπτρίζεται στις μεγάλες καμπύλες, που εκτείνονται από τα πάνελ των θυρών για τη δημιουργία ενός πλαισίου για το ταμπλό.

Το concept για το ταμπλό ήταν να αποφευχθεί η δημιουργία του παραδοσιακού σκούρου όγκου μπροστά από τον οδηγό, με στόχο να διατηρηθεί το θέμα της απέριττης, ανάλαφρης αισθητικής. Γι’ αυτό το λόγο, το ταμπλό χωρίζεται σε τμήματα, με τα σημαντικότερα όργανα ακριβώς μπροστά από τον οδηγό.

Οι κυριότερες πληροφορίες προβάλλονται σε ένα καμπυλοειδές κεντρικό ταμπλό δύο οργάνων που θυμίζει πυξιδοθήκη, με κλίμακες και νούμερα σε λαμπερό μπλε πάνω σε μαύρο φόντο. Αυτό είναι ασορτί με τα διακοσμητικά ένθετα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, καθώς τα καθίσματα και οι επενδύσεις θυρών αποτελούνται από μπλε λαμπερό δέρμα, σε συνδυασμό με λευκά δερμάτινα ένθετα, σε αρμονία με την - αποκλειστική για την περίσταση -απόχρωση εξωτερικού Mystic Pearl.

Τα βασικά χειριστήρια και οι λειτουργίες του οδηγού είναι πυκνά και εργονομικά διατεταγμένα σε ένα πάνελ που διαγράφει καμπύλη τροχιά πριν καταλήξει δεξιά του οδηγού. Ένας κεντρικά τοποθετημένος ημι-σειριακός επιλογέας παραπέμπει σε ένα απολαυστικό κιβώτιο ταχυτήτων, μαζί με τους μοχλούς αλλαγών στο τιμόνι. Ενσωματωμένο στον επιλογέα βρίσκεται ένα κόκκινο μπουτόν εκκίνησης, το οποίο ενισχύει τη σπορ φιλοσοφία του αυτοκινήτου.

Το Honda OSM σχεδιάστηκε στο Κέντρο R&D της Honda στο Offenbach, Γερμανία. Είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα των νεαρών ταλέντων που εξελίσσονται στα στούντιο σχεδίασης της Honda στην Ευρώπη – μετά τα Honda Small Hybrid Sports Concept (Γενεύη 2007) και Accord Tourer Concept (Φρανκφούρτη 2007).

Προς το παρόν, το Honda OSM είναι μία απλή σχεδιαστική μελέτη και δεν υπάρχουν σχέδια για να μπει στην παραγωγή.

Τα πιο καθαρά αυτοκίνητα Honda – σύντομη ανασκόπηση

1972 Ο κινητήρας CVCC εξελίσσεται για το Civic – ένας βενζινοκινητήρας χαμηλών εκπομπών ρύπων που πληροί τις αυστηρές Αμερικανικές προδιαγραφές

1993 Η Honda κερδίζει στο διάσημο World Solar Challenge με το Type Dream car που κινείται με ηλιακή ενέργεια

1996 Τη ηλεκτροκίνητο Honda EV Plus – που μπορεί να μεταφέρει τέσσερις ενήλικες περίπου 224km με μία φόρτιση - παρουσιάζεται στο κοινό

1997 Το Civic GX, που κινείται με φυσικό αέριο, διατίθεται για αγορά στην Αμερική. Γίνεται το πιο καθαρό αυτοκίνητο στον κόσμο

1999 Η Honda λανσάρει το Insight – ένα βενζινοηλεκτροκίνητο υβριδικό όχημα που καταναλώνει 3.4 l/100km στο μικτό κύκλο, με εκπομπές μόλις 80g/km of CO2

2003 Λανσάρεται το υβριδικό sedan Civic IMA, με εκπομπές CO2 116g/km

2006 Το νέο Civic Hybrid ξεκινά να πωλείται, με κατανάλωση 4.6 l/100km (μικτός κύκλος) και εκπομπές 109g/km

2007 Ένα ελαφρύ, υβριδικό, σπορ πρωτότυπο, με την ονομασία CR-Z, παρουσιάζεται στο Tokyo Motor Show, και μία έκδοση επιβεβαιώνεται για παραγωγή

2008 Το υδρογονοκίνητο όχημα κυψελών καυσίμου Honda FCX Clarity φεύγει από τη γραμμή παραγωγής στην Ιαπωνία, και ξεκινά την εμπορική του πορεία στις ΗΠΑ για οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων, μέσω μακροχρόνιων μισθώσεων

Η Honda παρουσιάζει τη μελέτη OSM στο Βρετανικό, Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου στο Λονδίνο.

2009 Ένα πολύ προσιτό υβριδικό αυτοκίνητο από τη Honda πρόκειται να ξεκινήσει τις πωλήσεις του την Άνοιξη – κάνοντας προσιτή την τεχνολογία των πιο καθαρών οχημάτων σε περισσότερα άτομα

Honda