Fabiatou Auto News

Thursday, May 14, 2009

Ford Focus RS

Το νέο Ford Focus RS έφτασε. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2009, το ταχύτερο μοντέλο παραγωγής όλων των εποχών της Ford Ευρώπης κάνει το ντεμπούτο του σε μορφή τελικής παραγωγής για πρώτη φορά, μετά από μία πρώτη γεύση που πήρε το κοινό στα περσινά Σαλόνια Αυτοκινήτου του Λονδίνου και του Παρισιού. Το θρυλικό λογότυπο Ford RS επιστρέφει μετά από έξι χρόνια, μέσα από μία σύγχρονη ερμηνεία της φιλοσοφίας RS, αντιπροσωπεύοντας την πιο πρόσφατη πρόταση μιας εντυπωσιακής σειράς προσιτών και πρακτικών, αλλά παράλληλα συναρπαστικών αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων.Διαθέσιμο σε τρία χρώματα – μεταξύ των οποίων το εντυπωσιακό ‘Ultimate Green’ που αποτελεί σήμα κατατεθέν – με ασορτί καμπίνα, το νέο Focus RS είναι το αποτέλεσμα εργασιών εξέλιξης μιας πενταετίας από την Ford Team RS και συνδυάζει αποκλειστική μηχανολογία, σχεδίαση και αεροδυναμική με την έμφυτη πρακτικότητα ενός Ford Focus. Ο Jost Capito, Director for Global Performance Vehicles & Motorsport Business Development της Ford, δήλωσε: «Το νέο Focus RS είναι ένα σοβαρό όχημα υψηλών επιδόσεων – ένα αυτοκίνητο που απευθύνεται στους λάτρεις της οδήγησης όπως ο προκάτοχός του και τα κλασικά μοντέλα Ford RS του παρελθόντος. Παραμένουμε πιστοί στις βασικές αρχές RS ενός συναρπαστικού, αλλά προσιτού μοντέλου δρόμου υψηλών επιδόσεων, με το οποίο μπορείτε να μοιράζεστε την καθημερινότητα». Όντας γνήσιο Ford RS και κανονικό μέλος της οικογένειας Focus, το νέο Focus RS αντιπροσωπεύει μία σημαντική στιγμή στην κληρονομιά και των δύο σειρών μοντέλων. Το ξεκίνημα της παραγωγής του το 2008, σηματοδότησε την 10η επέτειο του Ford Focus και 40 χρόνια του Ford RS, υποστηριζόμενο από δύο τίτλους Κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
«Το RS είναι η βάση της κληρονομιάς υψηλών επιδόσεων της Ford και το Focus έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην άριστη φήμη της Ford για δυναμική συμπεριφορά. Το νέο Focus RS συνδυάζει και τιμά και τα δύο – είναι ένα γνήσιο RS και ένα γνήσιο Focus» δήλωσε ο Jost Capito.Στην καρδιά του νέου Focus RS βρίσκεται ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας Duratec RS 2.5-λίτρων, ο οποίος με μέγιστη ισχύ 305PS (300 bhp) στις 6500 rpm και μέγιστη ροπή 440Nm μεταξύ 2300 και 4500 rpm, κάνει τη διαφορά στον τομέα των επιδόσεων.

Ο κινητήρας του Focus RS υιοθετεί πολλές αποκλειστικές μηχανολογικές εξελίξεις, όπως ένα νέο σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής που βοηθούν στην ψύξη και αναπνοή του κινητήρα και ο μεγαλύτερος υπερσυμπιεστής που παράγει 35% περισσότερη ισχύ έναντι του Focus ST. Προσφέροντας περισσότερη ροπή από οποιοδήποτε άλλο Ford RS παραγωγής πριν από αυτό, η μέγιστη ροπή των 440Nm του Focus RS είναι αυξημένη κατά 38% σε σχέση με του Focus ST. Η ροπή αυτή μεταφέρεται στο δρόμο με τη βοήθεια ενός ελικοειδούς διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης Quaife, βελτιστοποιημένου από την Ford Team RS για το εξατάχυτο νέο Focus RS.

«Στην καρδιά οποιουδήποτε αυτοκινήτου ανώτερων επιδόσεων βρίσκεται ένας θαυμάσιος κινητήρας. Δεν επιλέξαμε τον εύκολο δρόμο στην εξέλιξη του κινητήρα του Focus RS. Πρόκειται για έναν αποκλειστικό κινητήρα υψηλών επιδόσεων, δήλωσε ο Len Urwin, Powertrain Manager της Ford Team RS.

Η μετατροπή μιας τέτοιας ιπποδύναμης σε προσιτές - για το μέσο οδηγό - συναρπαστικές επιδόσεις και σίγουρη πρόσφυση ήταν η πρόκληση που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν οι διάσημοι ειδικοί δυναμικής της Ford Ευρώπης.

Το νέο Focus RS έχει επιτάχυνση 0-100km/h σε 5,9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 263 km/h. Είναι το ταχύτερο αυτοκίνητο όλων των εποχών στο διαβόητο σιρκουί ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς της Ford Ευρώπης στην Πίστα Δοκιμών του Lommel στο Βέλγιο, ξεπερνώντας ακόμα και το Ford GT.
Οι εξελίξεις δυναμικής περιλαμβάνουν ένα φαρδύτερο κατά 40mm μετατρόχιο, πιο ακριβές σύστημα διεύθυνσης, μεγαλύτερα φρένα, αποκλειστικά ελαστικά 235/35/R19 Continental και βελτιωμένη αεροδυναμική, αλλά το κυριότερο στοιχείο είναι μία καινοτομία της ανάρτησης, με την ονομασία ‘RevoKnuckle’.
Με την RevoKnuckle, το Focus RS είναι το μοναδικό μοντέλο της σειράς Focus που δεν χρησιμοποιεί την παραδοσιακή διάταξη ‘γονάτων MacPherson’. Στη θέση του συνηθισμένου μονοκόμματου ακροαξονίου, η RevoKnuckle έχει δύο ανεξάρτητα τμήματα – ένα που εδράζεται στο γόνατο και ένα που περιστρέφεται από το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου.

Αυτή η φιλοσοφία έδωσε στους μηχανικούς πολύ μεγαλύτερη ευελιξία προκειμένου να ρυθμίσουν τη γεωμετρία της ανάρτησης του αυτοκινήτου για ελαχιστοποίηση της αντίδρασης κατά την επιτάχυνση (ανεπιθύμητη ροπή διεύθυνσης), κυρίως μειώνοντας την κρίσιμη απόσταση – γνωστής ως offset του βασιλικού πείρου – μεταξύ του κέντρου του τροχού και του άξονα διεύθυνσης.
Η RevoKnuckle αρχικά δημιουργήθηκε για κινητήρες diesel υψηλής ροπής οι οποίοι πέρα από τα μεγάλα και συχνά AWD μοντέλα άρχισαν να τοποθετούνται σε μικρότερα FWD οχήματα. Η φιλοσοφία RevoKnuckle της Ford είναι μοναδική στη σχεδίαση και την τοποθέτηση και έχει εξελιχθεί και πατενταριστεί αποκλειστικά από τις Ford Research & Advanced Engineering (R&AE) & Team RS. Η “RevoKnuckle προσφέρει την προσαρμοστικότητα μιας ανάρτησης αγωνιστικού στυλ με διπλά ψαλίδια, σε μία οικονομική αρχιτεκτονική διάταξη MacPherson» εξήγησε ο Dirk Densing, Chief Engineer της Team RS.
Επίσης, το φαρδύτερο μετατρόχιο, τα σκληρότερα ελατήρια και οι μεγαλύτερης διαμέτρου αντιστρεπτικές δοκοί βοηθούν στην ευστάθεια, ενώ η ευελιξία του αυτοκινήτου είναι διασφαλισμένη χάρη σε έναν ακριβέστερο λόγο υποπολλαπλασιασμού και στο απόβαρο των 1468 kg.
Για βέλτιστη ισχύ ακινητοποίησης, αεριζόμενοι εμπρός δίσκοι 336mm x 30mm, και πίσω δίσκοι 302mm x 11mm συνδυάζονται με ABS με EBD (Electronic Brake Force Distribution), και το ESP (Electronic Stability Programme) της Ford, στάνταρ. Και τα δύο είναι ειδικά ρυθμισμένα για το Focus RS, ώστε να επιτρέπουν υψηλότερο επίπεδο σπορ συμπεριφοράς πριν την παρέμβασή τους.
Με το συνδυασμό αυτών των στοιχείων, η Ford κατάφερε να κάνει κάτι που μέχρι τώρα φαινόταν αδύνατον: να δημιουργήσει ένα FWD αυτοκίνητο 305PS (300 bhp), που όχι μόνο μπορεί να χρησιμοποιείται καθημερινά, αλλά και κινείται ταχύτερα σε πολλές περιπτώσεις από μοντέλα AWD υψηλών επιδόσεων. «Μέσα από κοινές προσπάθειες των ομάδων μας Έρευνας & Δυναμικής, δημιουργήσαμε μία λύση που απλά επαναπροσδιορίζει τις δυνατότητες της προσθιοκίνησης» δήλωσε ο John Wheeler, Chief Programme Engineer του Focus RS.

Το Focus RS δηλώνει την πρόθεσή του να είναι το απόλυτο όχημα υψηλών επιδόσεων Ford της γενιάς του και προκαλεί μία θετική εντύπωση διαρκείας στους λάτρεις των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων.
Διατίθεται σε τρεις αποχρώσεις εξωτερικού – Frozen White, Performance Blue και τη συναρπαστική και μοναδική ‘Ultimate Green’, εμπνευσμένη από το Παγκόσμιο Ράλι – με αεροδυναμικά στοιχεία που κάνουν αντίθεση σε γυαλιστερό μαύρο για τη δημιουργία ενός ξεχωριστού αισθητικού συνόλου.
Το νέο χρώμα του αμαξώματος αποτελεί στοιχείο ταυτότητας της παγκόσμιου εταίρου της Ford και χορηγού του WRC, BP, και παράλληλα συμβολίζει μία σύγχρονη απόδοση του Πράσινου του Ford Escort RS Le Mans της δεκαετίας του 1970.
Την τελική πινελιά, σε στυλ Παγκόσμιου Ράλι, βάζουν οι γυαλιστερές ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, η κάθε μία με ένα λογότυπο RS.
Στο εσωτερικό, μία καμπίνα φιλοσοφίας υψηλών επιδόσεων, εναρμονίζει τις γνήσιες σπορ επιδόσεις με μία έντονη αίσθηση στυλ και ποιότητας.
Στην καμπίνα κυριαρχούν τα αποκλειστικά σπορ καθίσματα Recaro, ειδικά σχεδιασμένα και επενδυμένα με αυθεντικές αγωνιστικές ταπετσαρίες από μικρο-ίνες σε ασορτί χρώμα με το εξωτερικό, με πινελιές από μαύρο δέρμα και λογότυπα ‘RS’ και ‘Recaro’ ραμμένα στις πλάτες. Μπάκετ πίσω καθίσματα, με τις ίδιες λεπτομέρειες και μεγάλα πλευρικά μαξιλάρια όπως τα εμπρός σπορ καθίσματα, κάνουν το Focus RS ένα γνήσιο, τετραθέσιο όχημα. Όλα τα στοιχεία της καμπίνας έχουν βελτιωθεί για να εναρμονίζονται με τον σπορ χαρακτήρα του Focus RS. Βασικό στοιχείο είναι ένα τιμόνι τριών ακτίνων με παχιά στεφάνη και το σήμα RS, καθώς και ένας λεβιές ταχυτήτων κοντών διαδρομών, με εξατάχυτο διάγραμμα αλλαγών σε μπλε απόχρωση RS. Το οδηγικό περιβάλλον υψηλών επιδόσεων ολοκληρώνεται από αλουμινένια πεντάλ και τρία πρόσθετα όργανα, μεταξύ των οποίων πίεσης τούρμπο, που βρίσκεται στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας και είναι στραμμένο στον οδηγό.
Διατίθενται πράσινες ή μπλε αποχρώσεις εσωτερικού, που συνδυάζονται με εξωτερικά Ultimate Green ή Performance Blue, ενώ όσοι αγοράσουν Frozen White μπορούν να επιλέξουν όποια από τις δύο αποχρώσεις εσωτερικού προτιμούν. Προαιρετικά, πλήρως δερμάτινα καθίσματα σε Ebony black, διατίθενται με όλες τις αποχρώσεις εξωτερικού.
Για πρώτη φορά στην κληρονομιά του, ακόμα και το σήμα RS ανανεώθηκε με διακριτικό τρόπο, σαν μία πιο σύγχρονη εκδοχή για το νέο αυτοκίνητο. Διαθέτει πιο τολμηρή, πιο στιβαρή ταυτότητα και πιο έντονο χρωμιωμένο πλαίσιο.
Σχεδόν όλα τα πάνελ του αμαξώματος του Focus RS έχουν ανανεωθεί για τη δημιουργία του αποκλειστικού σχήματος.
Τα βασικά σχεδιαστικά στοιχεία εξυπηρετούν και λειτουργικούς σκοπούς, αφού το καθένα παίζει σημαντικό ρόλο στην κάλυψη ανώτερων αναγκών αεροδυναμικής και ψύξης.
Το στάνταρ σχήμα του Focus, που φιλοτεχνήθηκε για να παράγει μέτρια άνωση στο εμπρός και πίσω άκρο στις υψηλότερες ταχύτητες, έχει μεταμορφωθεί με ένα μεγάλο εμπρός διαχύτη, πίσω διπλό σπόιλερ και Βεντούρι τύπου twin-blade World Rally, για τη δημιουργία των κατάλληλων επιπέδων αεροδυναμικής πίεσης και ψύξης.
Με το προηγμένο του αεροδυναμικό πακέτο δοκιμασμένο στη σήραγγα αεροδυναμικής, το Focus RS παράγει γνήσια αεροδυναμική πίεση σε αγωνιστικές ταχύτητες. Συνολικά, το Focus RS παράγει 26% περισσότερη αεροδυναμική πίεση από το Focus ST, με συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) 0,38.
«Το Focus RS ήταν μία ευκαιρία για χρήση της κινητικής σχεδίασης σε ένα νέο τομέα υπέρ υψηλών επιδόσεων, όπου η μορφή εξαρτάται πολύ περισσότερο από τη λειτουργικότητα. Για μένα, το RS μεγιστοποιεί τις δυνατότητες του Focus και προσδιορίζει μία νέα γενιά των θρυλικών μοντέλων RS» δήλωσε ο Martin Smith, Executive Director of Design της Ford Ευρώπης, Ασίας Ειρηνικού & Αφρικής.
Ως το κορυφαίο της σειράς μοντέλων Focus, το Focus RS πρέπει να είναι εντυπωσιακό στην καθημερινή χρήση όπως και στην αγωνιστική πίστα.
Για όχημα υψηλών επιδόσεων 305 PS, το Focus RS είναι απίστευτα αποδοτικό, με κατανάλωση στον Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης μόλις 9.4 litres / 100km * και μέσες εκπομπές CO2 225 grams / km.
Επίσης, οι ανεπιθύμητοι θόρυβοι και κραδασμοί έχουν ελαχιστοποιηθεί, ενώ οι χαρακτηριστικές σπορ ιδιότητες του ήχου έχουν ρυθμιστεί μέσω ενός ειδικού αντηχείου που μεταφέρει τον υπέροχο ήχο της εισαγωγής στην καμπίνα, σε συνδυασμό με έναν μοναδικό ήχο RS από την εξαγωγή. Κάτω από το κομψό και υψηλών επιδόσεων εξωτερικό του, το Focus RS διαθέτει την υπεροχή του Focus σε θέματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, με τέσσερις αερόσακους στάνταρ και ένα άκαμπτο κλωβό ασφαλείας επιβατών που βαθμολογήθηκε με άριστα από το EuroNCAP, τόσο σε πλαγιομετωπικές όσο και σε πλευρικές συγκρούσεις.
Καθ’ όλη τη διάρκεια εξέλιξης του Focus RS, η αντοχή ήταν το σημαντικότερο κριτήριο και η μέγιστη προσοχή στη λεπτομέρεια διασφαλίζει ότι η διάσημη αξιοπιστία της Ford θα συνεχιστεί, παρά τις αλλαγές που έγιναν με στόχο τις υψηλές επιδόσεις. Η παραγωγή του Focus RS είναι επίσης άμεση, καθώς το αυτοκίνητο συναρμολογείται στην πρωταρχική γραμμή παραγωγής Focus της Ford Ευρώπης, στο Saarlouis, Γερμανία, διασφαλίζοντας έτσι την ίδια έμφυτη ποιότητα παραγωγής και απόδοσης που χαρακτηρίζει όλα τα Focus.
«Το Focus RS πρέπει να απευθύνεται τόσο στην καρδιά όσο και στο μυαλό των ιδιοκτητών του, καθώς είναι ένα αγωνιστικό εργαλείο υψηλών επιδόσεων όταν χρειάζεται, αλλά και πρακτικό σε συνθήκες καθημερινής οδήγησης», δήλωσε ο John Wheeler, Chief Programme Engineer του Focus RS. Το λογότυπο Ford RS γεννήθηκε στη Γερμανία, το 1968, αλλά μετά από δύο χρόνια, το 1970, η Ford παρουσίασε το πρώτο Ευρωπαϊκό της αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων RS, το Escort RS 1600. Η ταυτότητα του RS αποτελεί από τότε ένα σημαντικό τμήμα της σπορ εικόνας της Ford. Στα 40 χρόνια από τότε που εμφανίστηκε για πρώτη φορά, το λογότυπο RS έχει χρησιμοποιηθεί σε 22 από τα πιο ξεχωριστά αυτοκίνητα δρόμου της Ford, με το καθένα να προσφέρει αξιόλογες επιδόσεις και μία άριστη σχέση αξίας/τιμής. Τα RS Ford έχουν κατασκευαστεί σε πολλές διαφορετικές μορφές: Με τον κινητήρα τοποθετημένο μπροστά ή στο κέντρο, με κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD), στους πίσω τροχούς (RWD) ή στους εμπρός τροχούς (FWD), με τετρακύλινδρους ή εξακύλινδρους, ατμοσφαιρικούς ή υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες. Τα περισσότερα έχουν υποβληθεί σε δοκιμές στη σήραγγα αεροδυναμικής για την εξέλιξη των αεροδυναμικών χαρακτηριστικών τους, από τα Sierra και Escort RS Cosworth μέχρι το νέο Focus RS. Όλα έχουν ξεπεράσει τα όρια της τεχνολογίας και σχεδόν όλα είναι επιτυχημένα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Σαν αποτέλεσμα, το καθένα κατέχει μοναδική θέση στην αγορά του και όλα μοιράζονται μία περήφανη σπορ καταγωγή. «Ένα από τα σημαντικότερα πράγματα για οποιοδήποτε νέο RS είναι η κληρονομιά και η καταγωγή που το συνοδεύουν. Το νέο Focus RS είναι ένα αυτοκίνητο για τους λάτρεις της οδήγησης, όπως όλοι οι προκάτοχοί του, και παραμένει πιστό στις βασικές αρχές της πρωτοποριακής μηχανολογίας, των υψηλών επιδόσεων και της προσιτότητας που χαρακτηρίζουν το σήμα RS» δήλωσε ο Jost Capito.

Ford