Fabiatou Auto News

Sunday, May 10, 2009

Διαγωνισμός μελλοντικής μετακίνησης

Με τη φιλοσοφία ενός αυτοκινήτου χωρίς τροχούς, ο Augustin Barbot (25) από τη Γαλλία επιλέχθηκε νικητής ενός διαγωνισμού με χορηγούς την Opel/Vauxhall και το πρόγραμμα Αυτοκινητιστικής Σχεδίασης του Royal College of Art (RCA) για την εξέλιξη ενός concept μελλοντικής μετακίνησης.

Ο Barbot θα περάσει τρεις μήνες δουλεύοντας στο Κέντρο Σχεδίασης της General Motors Europe, στο Rüsselsheim, και θα αποκτήσει πολύτιμη εργασιακή εμπειρία και πρακτική γνώση σε μελλοντικές τεχνολογίες, όπως τα ηλεκτρικά οχήματα.

Μαζί του θα είναι ο Νοτιοκορεάτης Hyunjoon Park (25) και ο Φινλανδός Miika Heikkinen (26), οι οποίοι έλαβαν πολύ θετικά σχόλια για τη δουλειά τους. Αναγνωρίζοντας τις προσπάθειές τους, η General Motors τους προσκάλεσε στο Russelsheim προκειμένου να γνωρίσουν την Ομάδα Σχεδίασης της GM, έτσι ώστε να παρακολουθήσουν πώς οι σχεδιαστές αυτοκινήτων εργάζονται σε καθημερινή βάση και να δουν από πρώτο χέρι πώς διαμορφώνονται οι ανάγκες της μελλοντικής μετακίνησης.

Ο διαγωνισμός ήταν μέρος μιας εκδήλωσης που τιμούσε τα 40 χρόνια του τμήματος Αυτοκινητιστικής Σχεδίασης του RCA. Δεκαεννέα σπουδαστές από 11 χώρες, μεταξύ των οποίων η Γερμανία, Βρετανία, Τσεχία και Κίνα, συμμετείχαν στην πρόκληση. Σύμφωνα με τις οδηγίες, οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε να αναγνωρίζουν τον υποψήφιο πελάτη του αύριο και να χρησιμοποιήσουν αυτό το προφίλ προκειμένου να δημιουργήσουν ένα όραμα με το οποίο η μάρκα Opel/Vauxhall μπορεί να επηρεάσει τη ζωή του πελάτη.Ανάμεσα στις ιδέες ήταν μονοθέσια οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων, ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο το οποίο ελέγχει ο ανθρώπινος εγκέφαλος, eco-touring μηχανήματα με ενέργεια από καταρράκτες και αστικά οχήματα μεταφορών που λειτουργούν με μαγνητική ανύψωση.

Το πρωτότυπο που χάρισε τη νίκη στον Barbot ονομαζόταν Opel D49 ή Darwin 2049 – μία νέα γενιά αυτοκινήτου χωρίς τροχούς. Κινείται 10 εκατοστά πάνω από το έδαφος από ηλεκτρομαγνητική ισχύ ή στη θάλασσα σαν υποβρύχιο. Τρεις τουρμπίνες, δύο μπροστά και μία πίσω, παράγουν την ενέργεια για να κινηθεί προς τα εμπρός το ελαφρύ όχημα. Επειδή είναι ουσιαστικό τμήμα της σχεδίασης, το αλουμινένιο πλαίσιο που καλύπτεται από μία ημι-άκαμπτη και διαφανή αδιάβροχή ρητίνη, καταργεί την ανάγκη για πάνελ αμαξώματος.

Το πρωτότυπο του Park βασίστηκε στην ιδέα της απόδρασης από το στρες της καθημερινότητας μέσω ενός νέου σχήματος οχήματος, το οποίο προσαρμόζεται στις διαστάσεις και τη διάθεση του οδηγού, επιτρέποντας σε άνθρωπο και αυτοκίνητο να γίνονται ένα.

Το όραμα του Heikkinen ήταν ένα μονοθέσιο όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων για χρήση στην πόλη. Όταν δεν λειτουργεί, γίνεται μέρος του αστικού τοπίου δημιουργώντας ένα χώρος για ξεκούραση. Η σχεδίαση ήταν εμπνευσμένη από φωτογραφικά σχέδια φωτός (που δημιουργούνται από κινούμενα οχήματα με ανοικτό το διάφραγμα της κάμερας) και το ναυτίλο (θαλάσσιο πλάσμα).

Ανάμεσα στους κριτές του διαγωνισμού ήταν ο Διευθυντής του Μαθήματος Αυτοκινητιστικής Σχεδίασης, Καθηγητής Dale Harrow καθώς και οι διδάσκοντες Sam Livingstone και Richard Winsor. Ο Mark Adams, Αντιπρόεδρος Σχεδίασης της, GM Europe, ο Anthony Lo, Διευθυντής, Προηγμένης Σχεδίασης GME και ο Peter Stevens, σχεδιαστής αυτοκινήτων και καθηγητής μερικής απασχόλησης συμμετείχαν επίσης ως ανεξάρτητοι κριτές.«Το πρότυπο της συνολικής δουλειάς ήταν άριστο. Όλα όσα είδαμε ήταν άκρως πρωτοποριακές προτάσεις και προέβλεπαν πρακτικές και συναισθηματικές ανάγκες μετακίνησης. Ο Augustin έκανε καλή δουλειά ερμηνεύοντας τις οδηγίες από πλευράς Opel/Vauxhall, βασιζόμενος στη δέσμευσή μας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και προβλέποντας τις μελλοντικές ανάγκες μετακίνησης» σχολάζει ο Lo, διευθυντής προηγμένης σχεδίασης της GME. «Είναι σαφές από το νέο Insignia ότι η GM Europe διανύει μία εποχή σχεδιαστικής επανάστασης και κρίνοντας από το νούμερα, η καλή σχεδίαση βρίσκεται τώρα στην κορυφή της ατζέντας όλων. Το RCA είναι φανταστικό μέρος για να δημιουργείς και να διερευνάς το μέλλον – και το να συνεργάζεσαι με μία τόσο πρωτοποριακή εταιρία και τους σχεδιαστές της, πολλοί από τους οποίους είναι πρώην φοιτητές του RCA, είναι μία συναρπαστική ευκαιρία για όλους και έχει αποφέρει μερικά συναρπαστικά αποτελέσματα» προσθέτει ο διευθυντής Αυτοκινητιστικής σχεδίασης του RCA, Harrow.

Opel