Fabiatou Auto News

Tuesday, June 09, 2009

Emergency Stop Assistant της BMW

Το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Παιδείας & Έρευνας στη Γερμανία πρόσφατα λανσάρισε ένα ερευνητικό πρόγραμμα με τον τίτλο “SmartSenior (έξυπνες υπηρεσίες για ηλικιωμένους πολίτες), το οποίο έχει ως στόχο να κάνει τη ζωή των ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας, ευκολότερη και ασφαλέστερη. Συγκεκριμένα, η πρωτοβουλία εστιάζεται στην έξυπνη αναγνώριση έκτακτης ανάγκης, ανεξαρτήτως τοποθεσίας, και στα συστήματα υποστήριξης τα οποία επιτρέπουν στους ηλικιωμένους πολίτες να νιώθουν ασφάλεια και προστασία στο δρόμο.
Η BMW Group Research & Technology συμμετέχει στην πρωτοβουλία SmartSenior, μέσω της εξέλιξης του συστήματος με την ονομασία Emergency Stop Assistant, το οποίο αυξάνει την οδική ασφάλεια σε περίπτωση επείγοντος περιστατικού υγείας.
Ηλικιωμένοι άνθρωποι με περιστασιακά καρδιαγγειακά προβλήματα συχνά δεν εμπιστεύονται πλέον τις ικανότητές τους στο τιμόνι. Αυτή η αμφιβολία πηγάζει από το φόβο της εμφάνισης ενδεχόμενων καρδιακών ή κυκλοφορικών επεισοδίων ενώ οδηγούν, με κίνδυνο να χάσουν τον έλεγχο του αυτοκινήτου και, ως αποτέλεσμα, να προκαλέσουν σοβαρό ατύχημα.
Συνεπώς, στερούνται της δυνατότητας προσωπικής μετακίνησης και, κατά συνέπεια, η ανεξαρτησία και η ποιότητα ζωής τους περιορίζεται σημαντικά ιδιαίτερα εάν κατοικούν μακριά από αστικά κέντρα.
Αντίστοιχοι περιορισμοί ισχύουν και για άτομα που υποφέρουν από προβλήματα υγείας, όπως ο διαβήτης. Όπως εξηγεί ο Ralf Decke, project manager του SmartSenior στη BMW Group Research & Technology: «Πρωταρχικός σκοπός μας είναι η αποφυγή ατυχημάτων που προκαλούνται από την απώλεια ελέγχου, εξαιτίας προβλήματος υγείας, ή τουλάχιστον η μείωση της σοβαρότητας τέτοιων ατυχημάτων».
Για το σκοπό αυτό, οι μηχανικοί ξεκίνησαν την εξέλιξη ενός συστήματος υποστήριξης, το οποίο ενεργοποιεί αυτόματα ένα αυτόνομο πρόγραμμα οδήγησης όταν ανιχνευτεί ότι ο οδηγός αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα υγείας και πραγματοποιεί ένα ελεγχόμενο σταμάτημα ασφαλείας. Με απλά λόγια, το αυτοκίνητο λαμβάνοντας υπόψη τη γύρω κυκλοφορία, ενεργοποιεί τα alarm και εκτελεί προσεκτικούς ελιγμούς προς την εξωτερική πλευρά του δρόμου, πριν τελικά σταματήσει.
Ταυτόχρονα, αποστέλλεται μία κλήση έκτακτης ανάγκης, η οποία περιλαμβάνει τα απαιτούμενα δεδομένα για να τεθούν σε εφαρμογή τα απαραίτητα ιατρικά και κυκλοφοριακά μέτρα υποστήριξης. Έτσι, επιτρέπεται η άμεση παροχή αποτελεσματικής βοήθειας, η οποία είναι προσαρμοσμένη στην εκάστοτε κατάσταση. «Για να υπάρξει ένα όριο στην ποικιλία των πιθανών οδηγικών καταστάσεων, η πολυπλοκότητα των οποίων παρουσιάζει άπειρες διαβαθμίσεις, εξελίσσουμε ένα πρωτότυπο Emergency Stop Assistant αρχικά για χρήση σε αυτοκινητόδρομους και σε τμήματα του δρόμου που θυμίζουν αυτοκινητόδρομους», εξηγεί ο Decke.
Το σύστημα βασίζεται σε υπάρχοντα συστήματα υποστήριξης του οδηγού και το ExtendedEmergency Call του BMW ConnectedDrive.
Το σύστημα βασίζεται αφενός σε αισθητήρες σχεδιασμένους για να παρακολουθούν βασικά δεδομένα και αφετέρου σε ήδη υπάρχοντα συστήματα υποστήριξης του BMW ConnectedDrive.
Για παράδειγμα, το BMW Group προσφέρει, μία λειτουργία κλήσεων έκτακτης ανάγκης εδώ και δέκα χρόνια. Πέρα από τον ακριβή εντοπισμό θέσης και των πληροφοριών για το αυτοκίνητο, από την άνοιξη του 2007, η κλήση έκτακτης ανάγκης έχει συμπεριλάβει επίσης πληροφορίες για το ατύχημα στο οποίο έχει εμπλακεί το όχημα. Επομένως, οι υπηρεσίες διάσωσης μπορούν όχι μόνο να εντοπίσουν με ακρίβεια το πού ακριβώς βρίσκεται το όχημα και να το αναγνωρίσουν από το μοντέλο και το χρώμα του, αλλά και να έχουν πληροφορίες για τον αριθμό των επιβατών και τη σοβαρότητα τραυματισμού τους.
Ένας ευφυής αλγόριθμος υπολογίζει αυτές τις πληροφορίες από δεδομένα που παρέχουν οι αισθητήρες των συστημάτων παθητικής ασφάλειας (αερόσακοι, ζώνες ασφαλείας, κ.λπ.). Στο μέλλον, θα υπάρχει επίσης δυνατότητα προώθησης ζωτικών ιατρικών δεδομένων στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, μέσω αυτού του τεχνολογικού δικτύου. Το SmartSenior project εστιάζει και σε αυτά τα έγκυρα ιατρικά δεδομένα, διασφαλίζοντας την άμεση παροχή της απαιτούμενης βοήθειας. Εδώ και άλλοι εταίροι του project, όπως η Siemens και η Charité – Universitätsmedizin Berlin αναλαμβάνουν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Συστήματα όπως το Lane Departure Warning system (Προειδοποίηση Παρέκκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας) και το Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, παρέχουν μία ακόμα τεχνολογική βάση για την εξέλιξη του emergency stop system.
Πέρα από τη διευκρίνιση του νομικού πλαισίου, ένα ακόμα αρχικό στάδιο της διαδικασίας αφορά τη βασική εξέλιξη νέων αλγορίθμων για την καταγραφή και ερμηνεία του περιβάλλοντος γύρω από το όχημα. Συγκεκριμένα, ο στόχος είναι ο αξιόπιστος εντοπισμός του οχήματος μέσα στη λωρίδα του με τη συγχώνευση εφεδρικών αισθητήρων, η αναγνώριση αντικειμένων στην περιοχή γύρω από το όχημα και η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού συντονιστή, ο οποίος σε μία έκτακτη ανάγκη λαμβάνει όλες τις στρατηγικές οδηγικές αποφάσεις, αντί του οδηγού και τις προωθεί στις σχετικές διεπαφές που ελέγχουν τη διαμήκη και πλευρική θέση του οχήματος.
Η BMW Forschung und Technik GmbH είναι μία 100 % θυγατρική της BMW AG και υπεύθυνη για τα εξής ερευνητικά θέματα στο BMW Group από το 2003:
VehicleTechnology, CleanEnergy (τεχνολογία υδρογόνου), EfficientDynamics, ConnectedDrive και ITDrive (αρχιτεκτονική IT και τεχνολογία επικοινωνιών). Η νομική ανεξαρτησία της σαν GmbH (εταιρία περιορισμένης ευθύνης) διασφαλίζει δημιουργική ελευθερία και ασυναγώνιστη ευελιξία. Διευθύνων Σύμβουλος της BMW Forschung und Technik GmbH είναι ο Καθηγητής Raymond Freymann. Παγκόσμια πρόσβαση σε τάσεις και τεχνολογίες παρέχει ένα διεθνώς καταξιωμένο δίκτυο με έδρες στην Αμερική (Palo Alto, CA & Clemson, SC) και Ιαπωνία (Tokyo), καθώς και Γραφεία Συνεργασίας στη Γαλλία με την Eurécom (Sophia Antipolis) και στη Γερμανία μέσω του Γερμανικού Κέντρου Έρευνας για την Τεχνητή Νοημοσύνη - German Research Center for Artificial Intelligence (DFKI GmbH) στο Saarbrücken.
Το “SmartSenior (έξυπνες υπηρεσίες για ηλικιωμένους πολίτες), είναι ένα πρόγραμμα εξέλιξης, στο οποίο συμμετέχουν συνολικά 29 διάσημοι εταίροι από το χώρο της έρευνας και της βιομηχανίας. Το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Παιδείας & Έρευνας υποστηρίζει αυτή την τεχνολογική συμμαχία με τη χορήγηση 25 εκατομμυρίων Ευρώ, στο πλαίσιο της high tech στρατηγικής της Γερμανίας.