Fabiatou Auto News

Wednesday, January 13, 2010

Honda CR-Z

Το νέο Honda CR-Z έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου Β. Αμερικής στο Ντιτρόιτ. Πρόκειται για ένα μοναδικό αυτοκίνητο που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα ενός καθαρού, αποδοτικού βενζινο/ηλεκτρικού υβριδικού συστήματος κίνησης με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και κομψό αμάξωμα 2+2* coupe. Το νέο coupe σκοπεύει να αλλάξει τις υπάρχουσες αντιλήψεις για τα υβριδικά μοντέλα, με ένα πλαίσιο επικεντρωμένο στις ανάγκες του οδηγού και κινητήρα άμεσης απόκρισης που υποστηρίζεται από το παράλληλο υβριδικό σύστημα ΙΜΑ. Η Ευρωπαϊκή έκδοση του CR-Z θα κάνει το ντεμπούτο της στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2010 το Μάρτιο.
Εξωτερικά, το CR-Z βασίζεται σε μία φιλοσοφία σφηνοειδούς σχεδίασης “one-motion wedge” με χαμηλή γραμμή καπό και μεγάλο πλάτος που δημιουργούν μία αθλητική και γεμάτη αυτοπεποίθηση εμφάνιση. Στοιχεία στυλιστικής ταυτότητας της Honda, όπως το διαιρούμενο πίσω παρμπρίζ και η αεροδυναμική, χαμηλή γραμμή οροφής ήταν σημεία αναφοράς στη σχεδίαση του κομψού coupe, σε συνδυασμό με μία καμπυλοειδή, ανάγλυφη εξωτερική φόρμα.
Για πρώτη φορά, ένα οικονομικό σε κατανάλωση, χαμηλών ρύπων παράλληλο υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με ένα ακριβές και εργονομικό 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Το νέο CR-Z συνδυάζει ένα συμβατικό μηχανικό κιβώτιο με ένα βενζινο-ηλεκτρικό σύστημα κίνησης για πρώτη φορά από το αρχικό Insight του 1999, κάτι έγινε εφικτό χάρη στην ευελιξία του παράλληλου υβριδικού συστήματος ΙΜΑ.
Το μηχανικό κιβώτιο συνδυάζεται με έναν 4-κύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρων, που είναι νέος για την Ευρώπη και αποτελεί ζωτικό στοιχείο του ιδιαίτερου χαρακτήρα του CR-Z. Στην ευστροφία του μεσαίου κυβισμού κινητήρα έρχονται να προστεθούν τα 78 Nm της ροπής που παρέχει ο ηλεκτροκινητήρας των 14 PS, ο οποίος τοποθετείται μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου ταχυτήτων.
Ο κινητήρας των 1.5 λίτρων σε συνδυασμό με την ισχύ και τη ροπή του παράλληλου υβριδικού συστήματος ΙΜΑ παρέχει μία συνολική ισχύ 124 PS και ροπή 174 Nm. Η μέγιστη ροπή είναι ίδια με του 1.8 Civic και με 35 g/km λιγότερες εκπομπές CO2 μόλις 117 g/km**.
Ο ηλεκτροκινητήρας προσφέρει στο CR-Z μία ασυνήθιστα επίπεδη καμπύλη ροπής, με τη μέγιστη τιμή να επιτυγχάνεται στις 1500 rpm, ασυνήθιστα χαμηλά για ατμοσφαιρικό κινητήρα. Σε συνδυασμό με το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, ο κινητήρας με την υποστήριξη του IMA παρέχει πολύ καλή ελαστικότητα και χαμηλές εκπομπές ρύπων, ενώ συνοδεύεται από ένα σπορ ήχο μέσω του συστήματος εξαγωγής.
Για μεγιστοποίηση των επιλογών του οδηγού και αύξηση της καθημερινής πρακτικότητας, το CR-Z εφοδιάζεται με ένα 3-Mode Drive System που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης, μεταβάλλοντας την απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού, του χρόνου σβησίματος στο ρελαντί, του ελέγχου κλιματισμού και του βαθμού υποστήριξης του συστήματος ΙΜΑ.
Με το 3-Mode Drive System της Honda, ο οδηγός μπορεί να επιλέγει ανάλογα με τις επιθυμίες του, μεγιστοποίηση της οδηγικής απόλαυσης, οικονομία, ή μία χρυσή τομή και των δύο. Οι μηχανικοί της Honda θέλησαν να δώσουν στους πελάτες άφθονες επιλογές στην οδήγηση του CR-Z, ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες τους.
Σε αποκλειστικότητα, η Ευρωπαϊκή έκδοση του CR-Z έχει φώτα ημέρας με οκτώ λυχνίες LED που τονίζουν την κάτω γραμμή των προβολέων. Είναι η πρώτη φορά που τοποθετούνται DTRL σε μοντέλο παραγωγής της Honda και μαζί με τους εμπρός προβολείς ομίχλης δημιουργούν ένα εξατομικευμένο, Ευρωπαϊκών προδιαγραφών CR-Z.
Η χαμηλή κεκλιμένη οροφή και το απότομα “κομμένο” πίσω τμήμα του CR-Z είναι ένα χαρακτηριστικό κοινό με παλιότερα και σημερινά μοντέλα Honda. Με μία τέτοια σχεδίαση, το αυτοκίνητο “σχίζει” τον αέρα με ελάχιστες αναταράξεις, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων. Το Ευρωπαϊκό CR-Z έχει διάταξη 2+2, που επιτρέπει τη μεταφορά μικρόσωμων ενηλίκων σε σύντομες αποστάσεις ή παιδιά σε μεγαλύτερες διαδρομές.
Η απόλαυση του οδηγού ήταν επιταγή για τους υπεύθυνους σχεδίασης και το πλαίσιο του CR-Z προσδιορίζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η πλατφόρμα μοιράζεται μερικά εξαρτήματα με το Insight, αλλά το μεταξόνιο, το μετατρόχιο και οι ρυθμίσεις της ανάρτησης είναι ειδικά επιλεγμένες για το νέο υβριδικό. Γόνατα MacPherson από σφυρήλατο αλουμίνιο χρησιμοποιήθηκαν για μείωση του βάρους και αύξηση της αντοχής σε σχέση με τα αντίστοιχα από το πρεσαριστό ατσάλι του Insight.
Το CR-Z έχει μικρότερο μεταξόνιο κατά 115 mm και συνολικό μήκος μικρότερο κατά 295mm από το Insight, κάτι που αυξάνει την ευελιξία και μειώνει το απόβαρο κατά 44 kg συγκριτικά με το 5θυρο, πενταθέσιο οικογενειακό μοντέλο της μάρκας. Η ανάρτηση του CR-Z έχει νέες ρυθμίσεις ελατηρίων και αποσβεστήρων ενώ οι ανοχές είναι ειδικές για το μικρομεσαίο coupe.