Fabiatou Auto News

Saturday, October 24, 2009

Ηλεκτροκίνητο Volvo C30

Μοιάζει με ένα κανονικό Volvo C30 και διαθέτει την ίδια ασφάλεια, την ίδια άνεση και την ίδια ευρυχωρία, όπως και το κανονικό μοντέλο. Η διαφορά είναι ότι κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, χωρίς καμία εκπομπή καυσαερίων, και έχει εμβέλεια που φτάνει τα 150 χιλιόμετρα.
Η φιλόδοξη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Volvo Cars έχει ήδη παρουσιάσει, σε πολύ σύντομο χρόνο, συγκροτημένα αποτελέσματα. Εκτός από την παρουσίαση στην αγορά ενός επαναφορτιζόμενου υβριδικού μοντέλου το 2012, βρίσκεται σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή η προσπάθεια για τη βιώσιμη κατασκευή ενός αποκλειστικά ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου, γνωστού ως BEV (Battery Electric Vehicle).
Το 2009, κατασκευάστηκε ένας μικρός αριθμός πρωτότυπων μοντέλων του C30 BEV, τα οποία υποβλήθηκαν σε ενδοεταιρικές δοκιμές από τη Volvo. Εκτός από την δεδομένη προσοχή σε επιδόσεις και ασφάλεια, έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην ενσωμάτωση στο αυτοκίνητο του συστήματος ηλεκτροκίνησης.
"Το Volvo C30 είναι το πρώτο μοντέλο που δοκιμάζουμε να κάνουμε αποκλειστικά ηλεκτροκίνητο. Οι εξαιρετικές ιδιότητες του μοντέλου αυτού στην κυκλοφορία της πόλης και το σχετικά χαμηλό του βάρος το καθιστούν ιδιαίτερα κατάλληλο, αφού τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αναμένεται να χρησιμοποιούνται κυρίως μέσα στην πόλη, για τις καθημερινές μετακινήσεις", λέει ο Lennart Stegland, Διευθυντής Ειδικών Οχημάτων της Volvo Cars.
Ο ηλεκτρισμός είναι ιδιαίτερα κατάλληλος για την κίνηση των επιβατικών αυτοκινήτων. Η κορυφαία ενεργειακή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα σε σύγκριση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης παραπέμπει σε μια συνεχώς αυξανόμενη διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην αγορά, καθώς οι τιμές των καυσίμων θα αυξάνονται συνεχώς και οι απαιτήσεις για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα γίνονται όλο και πιο αυστηρές.
Το Volvo C30 BEV τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία μπορεί να φορτιστεί από το οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο.
Για την επαναφόρτιση μιας πλήρως εξαντλημένης μπαταρίας από το οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο (230 V, 16 A) απαιτούνται περίπου οκτώ ώρες. Αν το αυτοκίνητο φορτίζεται με ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αυτό σημαίνει ότι οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του αυτοκινήτου από την ηλεκτροπαραγωγή μέχρι τη χρήση του αυτοκινήτου στο δρόμο είναι πρακτικά μηδενικές.
Ο ηλεκτροκινητήρας "στεγάζεται" κάτω από το καπό, όπως και ο κινητήρας ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Μια από τις προτεραιότητες του προγράμματος BEV είναι να εντοπιστεί η ιδανική θέση για τη μπαταρία. Κατά πάσα πιθανότητα, η θέση αυτή είναι εκεί όπου κανονικά βρίσκεται το ρεζερβουάρ καυσίμου ή ο κεντρικός άξονας του αυτοκινήτου. Οι θέσεις αυτές είναι καλά προστατευμένες ανάμεσα στις βελτιστοποιημένες για τις περισσότερες περιπτώσεις σύγκρουσης ζώνες παραμόρφωσης του αυτοκινήτου. Εφόσον το αυτοκίνητο λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρισμό, χρειάζεται μεγαλύτερη μπαταρία με μεγαλύτερη χωρητικότητα (24 kWh) από ότι το επαναφορτιζόμενο υβριδικό μοντέλο (12 kWh).
Το C30 BEV περιορίζεται σε μια τελική ταχύτητα 130 χιλιομέτρων την ώρα, η οποία όμως είναι υπεραρκετή για τις περισσότερες χρήσεις ενός αυτοκινήτου του τύπου αυτού. Επιτάχυνση από τα 0 στα 100 χιλιόμετρα την ώρα σε λιγότερο από 11 δευτερόλεπτα. Εμβέλεια έως 150 χιλιόμετρα. Η εμβέλεια αυτή είναι μεγαλύτερη από την απόσταση που καλύπτουν κατά μέσο όρο οι περισσότεροι χρήστες αυτοκινήτων στην Ευρώπη σε καθημερινή βάση.
Η Volvo Cars επιβάλλει τα ίδια υψηλά στάνταρ ασφαλείας για όλα τα προϊόντα της, άσχετα από τον τύπο του καυσίμου ή την πηγή ενέργειας που χρησιμοποιούν. Η αφοσίωση της Volvo στην ασφάλεια εστιάζεται πάντα στον άνθρωπο και βασίζεται στις εμπεριστατωμένες γνώσεις που έχει αποκομίσει από τη μελέτη πραγματικών τροχαίων ατυχημάτων. Επιπλέον, διενεργούνται εξαντλητικοί έλεγχοι και δοκιμές σε ενδοεταιρικό επίπεδο, τόσο εικονικά με την προσομοίωση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή, όσο και στο ιδιαίτερα προηγμένο εργαστήριο crash test της Volvo. Αν η Volvo επιλέγει να παρουσιάσει στην αγορά έναν εντελώς νέο τύπο ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αυτό θα είναι εξίσου ασφαλές όπως και κάθε άλλο αυτοκίνητο που φέρει το σήμα της Volvo.
Η Volvo έχει εντοπίσει σε θεωρητική βάση όλα τα προβλήματα ασφαλείας που προκύπτουν λόγω της ηλεκτροκίνησης, σε όλα τα στάδια πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από μια σύγκρουση. Μετά από προσεκτική μελέτη αυτών των προβλημάτων, οι μηχανικοί της εταιρείας εργάζονται για την αντιμετώπιση κάθε πιθανής κατάστασης, εξασφαλίζοντας ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που θα κυκλοφορήσουν στο μέλλον θα ανταποκρίνονται πλήρως στα καταξιωμένα στάνταρ της Volvo για την ασφάλεια από κάθε άποψη.
Η κατεύθυνση που θα ακολουθήσει τις επόμενες δεκαετίες η Volvo Cars, όσον αφορά στην ηλεκτροκίνηση, είναι κατά βάση τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα μεγαλύτερα μοντέλα της εταιρείας. Ο συνδυασμός ηλεκτροκινητήρα και κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι η λύση που παρουσιάζει μάλλον τις περισσότερες δυνατότητες, τόσο από τεχνική όσο και από εμπορική άποψη. Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα προσφέρουν μεγάλη εμβέλεια, εξαιρετικές περιβαλλοντικές επιδόσεις και ταυτόχρονα περιορισμένη εξάρτηση από την ακριβή τεχνολογία των μπαταριών.
Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που θα καθορίσουν πόση επιτυχία θα γνωρίσουν τα αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο μέλλον:
"Ο καταναλωτής πρέπει να αισθάνεται ότι αυτός ο τύπος αυτοκινήτου θα είναι ελκυστικός τόσο στην οδήγηση όσο και στην ιδιοκτησία του. Για να εξασφαλιστεί αυτό, νιώθουμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να είναι τόσο αναπαυτικά και ασφαλή όσο και τα συμβατικά αυτοκίνητα, και να προσφέρουν ανάλογες επιδόσεις. Οι γνώσεις που θα αποκομίσουμε από το πρόγραμμα του C30 BEV θα μας βοηθήσουν να ικανοποιήσουμε όλα αυτά τα κριτήρια και να αποδείξουμε την αποφασιστικότητα της Volvo να καθοδηγήσει τις εξελίξεις στον τομέα της ηλεκτροκίνησης", λέει ο Paul Gustavsson, Διευθυντής Στρατηγικής Ηλεκτροκίνησης της Volvo Cars.