Fabiatou Auto News

Thursday, October 22, 2009

Mitsubishi Concept PX-MiEV και i-MiEV CARGO

Mitsubishi Concept PX-MiEV -‘Αντοχή, Ασφάλεια, Απλότητα’ ήταν οι λέξεις-κλειδιά στις οποίες βασίστηκε η εξωτερική σχεδίαση για ένα crossover επόμενης γενιάς, που διαθέτει απλή εμφάνιση χωρίς περιττά ή ‘σκληροτράχηλα’ στοιχεία. Οι προβολείς και τα πίσω φώτα χρησιμοποιούν λυχνίες LED που χαρίζουν στο αυτοκίνητο μία νέα και μοντέρνα εμφάνιση προσφέροντας καλύτερες περιβαλλοντικές επιδόσεις και μειώνοντας την κατανάλωση της απαιτούμενης ηλεκτρικής ενέργειας. Το αμάξωμα διατίθεται με μία νέα μεταλλική απόχρωση.

Οι ζάντες, με την εκπληκτική αισθητική τους, αναδεικνύουν την απαράμιλλη νέα εμφάνιση, βελτιώνοντας την ψύξη των φρένων και τις αεροδυναμικές επιδόσεις.

Η σχεδίαση του εσωτερικού θυμίζει cockpit αεροπλάνου, με το ταμπλό να αγκαλιάζει τους επιβάτες του με καθίσματα άριστης στήριξης. Επιπλέον, ο πίνακας οργάνων και η επένδυση των θυρών χρησιμοποιούν απαλά φώτα LED, τα οποία εκφράζουν την καινοτόμο φιλοσοφία και φινέτσα του αυτοκινήτου.

Οι εμπρός και πίσω τροχοί του Mitsubishi Concept PX-MiEV κινούνται από δύο σύγχρονους κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, ενώ υπάρχει και ο βενζινοκινητήρας 1.6L DOHC MIVEC, ο οποίος μπορεί να κινήσει τους εμπρός τροχούς και να λειτουργήσει ταυτόχρονα και ως γεννήτρια.

Επιπλέον, το όχημα χρησιμοποιεί το νέο Mitsubishi Plug-in Hybrid System, στο οποίο ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος επιλέγει αυτόματα το βέλτιστο πρόγραμμα οδήγησης, για διαφορετικές συνθήκες και ανάλογα με τη φόρτιση της μπαταρίας, ώστε να επιτυγχάνεται μέγιστη απόδοση από τους ηλεκτροκινητήρες και τον βενζινοκινητήρα. Το Mitsubishi Concept PX-MiEV χρησιμοποιεί επίσης το MiEV OS (MiEV Operating System), που επιλέγει το βέλτιστο πρόγραμμα κίνησης μέσω ολοκληρωμένου ελέγχου των στοιχείων EV και του βενζινοκινητήρα, ενώ ελέγχει και τη βέλτιστη ηλεκτρική φόρτιση και παραγωγή ισχύος, ανάλογα με το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας που βρίσκεται υπό συνεχή παρακολούθηση. Το αποτέλεσμα είναι μία απολαυστική, ασφαλής και άνετη οδήγηση, με εξοικονόμηση ενέργειας. Επιπλέον, για μέγιστη αξιοποίηση της απόδοσης της μπαταρίας, το όχημα εφοδιάζεται με ένα πρόγραμμα παροχής ισχύος που επιτρέπει τη χρήση μέρους της ενέργειας της μπαταρίας από οικιακές συσκευές.

Στις χαμηλές μέχρι μεσαίες ταχύτητες του αυτοκινήτου, η μπαταρία του Mitsubishi Concept PX-MiEV’ παρέχει ισχύ στον εμπρός ηλεκτροκινητήρα - κίνηση μόνο μπροστά (FWD).

Όταν κινείται στο χιόνι, στη βροχή ή σε δρόμους με χαμηλό συντελεστή τριβής, όπου απαιτείται μέγιστη ευστάθεια, το σύστημα αλλάζει αυτόματα σε πρόγραμμα τετρακίνησης (4WD mode) παρέχοντας ισχύ και στον ηλεκτροκινητήρα των πίσω τροχών, όπως επίσης και όταν οι αισθητήρες ανιχνεύσουν ολίσθηση τους εμπρός τροχούς.

Όταν η στάθμη φόρτισης της μπαταρίας πέσει σε ένα προκαθορισμένο επίπεδο, το σύστημα ενεργοποιεί το βενζινοκινητήρα για την παραγωγή ηλεκτρισμού και αλλάζει αυτόματα στο series hybrid mode χρησιμοποιώντας τον παραγόμενο ηλεκτρισμό για τη λειτουργία των ηλεκτροκινητήρων. Και σ’ αυτό το πρόγραμμα, το σύστημα επιλέγει την τετρακίνηση ενεργοποιώντας τον πίσω ηλεκτροκινητήρα, ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.

Στις υψηλότερες ταχύτητες, το όχημα υποστηρίζεται από το βενζινοκινητήρα, ο οποίος λειτουργεί πιο οικονομικά από τους ηλεκτροκινητήρες στις υψηλές στροφές. Σ’ αυτό το πρόγραμμα, ο βενζινοκινητήρας βοηθά στην κίνηση των τροχών. Όταν ο οδηγός αλλάζει λωρίδα ή κάνει ελιγμούς που απαιτούν μεγαλύτερη ευστάθεια, το σύστημα επιλέγει τετρακίνηση, με τον πίσω ηλεκτροκινητήρα να κινεί τους πίσω τροχούς, βελτιώνοντας έτσι την ευστάθεια. Επιπλέον, στις προσπεράσεις στις υψηλότερες ταχύτητες ή άλλες καταστάσεις που απαιτούν πιο δυνατή επιτάχυνση, το σύστημα επιλέγει τη λειτουργία των εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρων για πρόσθετη ισχύ προκειμένου να βοηθήσουν το βενζινοκινητήρα να αναπτύξει την επιθυμητή επιτάχυνση.

Όταν το όχημα επιβραδύνει ή ρολάρει σε μία μεγάλη κατηφόρα, το σύστημα αλλάζει σε πρόγραμμα ανάκτησης ενέργειας (regenerative mode), στο οποίο η κινητική ενέργεια που ανακτάται από τους τροχούς αποθηκεύεται στη μπαταρία.

Όπως το i-MiEV παραγωγής, έτσι και το Mitsubishi Concept PX-MiEV έχει ένα σύστημα φόρτισης μπαταρίας 3 δρόμων, χρησιμοποιώντας μία οικιακή πρίζα 100-volt ή 200-volt ή ένα σταθμό ταχείας φόρτισης, υψηλής ισχύος. Το σύστημα περιλαμβάνει επίσης ένα Τηλεχειριζόμενο Πρόγραμμα Φόρτισης που επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να φορτίσει τη μπαταρία ή να ενεργοποιήσει το σύστημα κλιματισμού σε προγραμματιζόμενο χρόνο ακόμα και όταν βρίσκεται μακριά από το αυτοκίνητο.

Προκειμένου να συμβάλλει στη μείωση των επιπτώσεων του φαινομένου του θερμοκηπίου το Mitsubishi Concept PX-MiEV επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να αποθηκεύει ενέργεια τη νύχτα και στη συνέχεια να τη χρησιμοποιεί (μέσω της κανονικής πρίζας φόρτισης) για τη λειτουργία οικιακών-ηλεκτρικών συσκευών κατά τη διάρκεια της ημέρας όταν η κατανάλωση ηλεκτρισμού στο σπίτι είναι πολύ υψηλή και όταν δε χρησιμοποιείται για τις καθημερινές μετακινήσεις του οδηγού.

Μία βοηθητική πρίζα 100-volt AC στο πίσω τμήμα του χώρου αποσκευών επιτρέπει επίσης τη χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία για τη λειτουργία κουζινών ή φωτιστικών και άλλων συσκευών, στο κάμπινγκ ή σε άλλες δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου.

Το Mitsubishi Concept PX-MiEV χρησιμοποιεί το ολοκληρωμένο σύστημα ελέγχου συμπεριφοράς οχήματος S-AWC της Mitsubishi, το οποίο βασίζεται σε ένα E-4WD (Electronically-powered four-wheel drive) που ελέγχει την απόδοση των εμπρός και πίσω ηλεκτροκινητήρων για βέλτιστη κατανομή της ροπής εμπρός/πίσω. Το σύστημα S-AWC ελέγχει το E-AYC (Electric-powered Active Yaw Control), το οποίο με τη σειρά του ελέγχει την κατανομή ροπής αριστερά/δεξιά στους πίσω τροχούς, το βαθμό της ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, καθώς και τις λειτουργίες ASC (Active Stability Control) και ABS (Anti-lock Brake System).

Μερικά αυτοκίνητα παραγωγής της Mitsubishi Motors ήδη έχουν το cocochi-εσωτερικό το οποίο δημιουργεί ένα ευχάριστο και άνετο περιβάλλον καμπίνας για τους επιβάτες, βασισμένο στη φιλοσοφία ‘Καθαριότητα, Ηρεμία, Ασφάλεια, Σιγουριά’. Για το Mitsubishi Concept PX-MiEV, το cocochi-εσωτερικό σημαίνει αρκετά νέα χαρακτηριστικά, μεταξύ των οποίων: ταπετσαρία καθισμάτων που εξουδετερώνει τα αλλεργιογόνα, τις πτητικές οργανικές ενώσεις (VOC) και βακτήρια. Κρύσταλλα που εμποδίζουν την υπεριώδη ακτινοβολία για προστασία του δέρματος από το μαύρισμα και τη γήρανση. Τα χαρακτηριστικά του γνήσιου και νέου cocochi- εσωτερικό δημιουργούν μία ατμόσφαιρα στην καμπίνα που βελτιώνει την άνεση των επιβατών, συμβάλλοντας και στην ασφαλέστερη λειτουργία του οχήματος.

Το Mitsubishi Concept PX-MiEV χρησιμοποιεί παρμπρίζ με θερμοανακλαστικό κρύσταλλο (για μείωση της ποσότητας της θερμικής ενέργειας που το διαπερνά), και κρύσταλλα που εμποδίζουν την υπέρυθρη ακτινοβολία IR- (infrared ray) στα παράθυρα των θυρών. Στη βαφή του αμαξώματος εφαρμόζεται θερμοανακλαστική και θερμομονωτική τεχνολογία. Μέσα στο αυτοκίνητο, τα τέσσερα καθίσματα εξοπλίζονται με ατομικά συστήματα κλιματισμού, ενώ ρυθμίζεται και η υγρασία της καμπίνας. Η υιοθέτηση αυτών των τεχνολογιών που μειώνουν το φορτίο θερμότητας, επιτρέπει αποδοτικό έλεγχο κλιματισμού, μειώνοντας παράλληλα την κατανάλωση της ισχύος στο ελάχιστο, αναβαθμίζοντας έτσι το επίπεδο άνεσης για τους επιβάτες.

Το σύστημα “New Multi-around Monitor” χρησιμοποιεί κάμερες τοποθετημένες σε στρατηγικά σημεία του αμαξώματος για να προσφέρει στον οδηγό μία συνδυασμένη περιμετρική εικόνα του οχήματος. Η συνδυασμένη εικόνα προβάλλεται σε ένα μόνιτορ, με απεικόνιση από ψηλά, για μεγαλύτερη ασφάλεια γύρω από το όχημα.

Το Mitsubishi Concept PX-MiEV εφοδιάζεται με το Driving Safety Support System (DSSS (Level II) που αυτή την εποχή προωθείται από την Εθνική Ιαπωνική Αστυνομία. Ένα σύστημα ασύρματης τεχνολογίας εξακριβώνει τη θέση των άλλων οχημάτων και προειδοποιεί τον οδηγό όταν πλησιάζουν σε ανησυχητικό βαθμό. Το Mitsubishi Concept PX-MiEV υποστηρίζει επίσης το Advanced Safety Vehicle 4 (ASV4) project που προωθείται από την Υπηρεσία Οδικών Μεταφορών του Ιαπωνικού Υπουργείου Χωροταξίας, Υποδομών, Μεταφορών & Τουρισμού.

Το όχημα εφοδιάζεται με Αποκλειστικό Σύστημα Επικοινωνιών Μικρής Εμβέλειας - Dedicated Short Range Communications (DSRC*1), το οποίο επιστρατεύει τις δυνατότητες επικοινωνίας δρόμου/οχήματος που χρησιμοποιούν τα Ηλεκτρονικά Διόδια - Electronic Toll Collection (ETC) για να προσδιορίζει τη θέση του οχήματος.

*1 Αμφίδρομη ασύρματη επικοινωνία στα 5.8 GHz ειδικά σχεδιασμένη για χρήση σε αυτοκίνητο.

Το Mitsubishi Concept PX-MiEV εφοδιάζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη αερανάρτηση με επιλογή από τρία προγράμματα ύψους αμαξώματος – Auto, High, Low – για βελτιωμένη ευστάθεια σε κακές οδικές επιφάνειες ή σε υψηλές ταχύτητες και για ευκολότερη πρόσβαση προς και από το αυτοκίνητο.

Το πρωτότυπο χρησιμοποιεί επίσης διακόπτες τιμονιού νέας γενιάς και χρηστική διάταξη χειριστηρίων με καλή ορατότητα των διακοπτών για ασφαλέστερη και πιο ξεκούραστη οδήγηση. Μερικοί από τους διακόπτες των συστημάτων ήχου, πλοήγησης και ελέγχου κλιματισμού βρίσκονται στο τιμόνι, έτσι ώστε ο οδηγός να μην χρειάζεται να πάρει τα χέρια του από το τιμόνι. Ενδεικτικές λυχνίες λειτουργίας διακοπτών στο ταμπλό διευκολύνουν τον οδηγό να ελέγχει οπτικά τις θέσεις τους.

Στο Driving Monitor System, μία κάμερα τοποθετημένη απέναντι από τον οδηγό παρακολουθεί τις κινήσεις των ματιών του για να προσδιορίσει το επίπεδο εγρήγορσής του. Όταν το σύστημα ανιχνεύσει μειωμένη προσοχή στο δρόμο, εκπέμπει ακουστικές και οπτικές προειδοποιήσεις καθώς επίσης και άρωμα που τον αφυπνίζει.

Το μοναδικό στυλ του i-MiEV CARGOs βασίστηκε σε μία ‘συνδυασμένη’ φιλοσοφία σχεδίασης, η οποία συνδέει το καμπυλοειδές εμπρός τμήμα του i-MiEV’ με ένα τετράγωνο πίσω άκρο διαμορφώνοντας τη χαρακτηριστική παρουσία του στο δρόμο. Στο εσωτερικό, το καθαρό και απλό στυλ καταργεί περιττά στοιχεία και λεπτομέρειες, με στόχο τη βελτίωση της χρηστικότητας και τη δημιουργία ενός πρωτότυπου περιβάλλοντος με φρέσκια σχεδίαση.

Με πλάτος 1350 mm, μήκος 1180 mm και ύψος 1100 mm και με επίπεδο πάτωμα, ο κιβωτοειδής χώρος αποσκευών πίσω, επιτρέπει την αξιοποίηση κάθε διαθέσιμου εκατοστού. Το ύψος του πατώματος διευκολύνει τη φόρτωση / εκφόρτωση φορτίων, αναβαθμίζοντας το επίπεδο άνεσης του χρήστη.

Mitsubishi