Fabiatou Auto News

Tuesday, September 29, 2009

90 χρόνια Citroen

Η Citroën σχεδίαζε πάντα έχοντας στο μυαλό της το μέλλον. To Type A που παρουσιάστηκε το 1919, ήταν το πρώτο Ευρωπαϊκό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής. H θρυλική Traction Avant έθεσε τα θεμέλια για το σχεδιασμό του σύγχρονου αυτοκινήτου 75 χρόνια πριν. Από την πλευρά του, το 2CV έκανε προσιτή για όλους την ελευθερία που προσφέρει η αυτοκίνηση. Η DS ενσωμάτωσε τη δύναμη της εξέλιξης. Η φετινή -επετειακή για την εταιρεία χρονιά – έφερε την παρουσίαση του C3 Picasso και λίγο πριν το τέλος της την παρουσίαση του νέου C3. Η Citroën είναι σε παγκόσμια κλίμακα μία από τις αγαπημένες μάρκες για τους συλλέκτες. Η παραγωγή μερικών από τα πιο εμβληματικά αυτοκίνητα όλων των εποχών, όπως η Traction Avant, το 2CV και η DS, δικαιολογούν απόλυτα αυτό το γεγονός. Παράλληλα, σύγχρονα μοντέλα όπως το Berlingo, το C4 Picasso και το νέο C3, αποδεικνύουν πως η Citroën πάντα είχε μία δημιουργική και μοντέρνα προσέγγιση στο χώρο της αυτοκίνησης.
Χθες με την Traction Avant, το πρώτο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, σήμερα με την τεχνολογία Stop & Start και αύριο με τα πετρελαιοκίνητα υβριδικά, το όραμα της Citroën εκφράζεται μέσω του “Créative Technologie”. Το νόημα αυτής της φράσης ξεφεύγει πέρα από την απλή επιστημονική και τεχνολογική αναζήτηση. Ο πραγματικός στόχος είναι η εύρεση των σωστών επιλογών, επιλογών που είναι χρήσιμες αλλά και ξεχωριστές οι οποίες μετουσιώνονται σε νέα αυτοκίνητα και υπηρεσίες.
Η Citroën μπήκε στα βιβλία της ιστορίας των αγώνων, με τους τέσσερις τίτλους κατασκευαστών και τους πέντε τίτλους οδηγών για τους Sébastien Loeb και Daniel Elena στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC). Η πλούσια ιστορία της εταιρείας από τις διάσημες “croisière” στις αρχές του αιώνα μέχρι και σήμερα, αποδεικνύουν το υψηλό της τεχνολογικό υπόβαθρο και τη δίψα της για συναγωνισμό.
Όπως και σε προϊοντικό επίπεδο, η επικοινωνιακή πολιτική της Citroën ακολουθεί το δρόμο της επικοινωνίας. Από την φωταγώγηση του πύργου του Άιφελ μέχρι το διαδίκτυο, η Citroën χρησιμοποιεί όλα τα μέσα για να προβάλει την εικόνα και τα μοντέλα της.
Κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου, παιδιά, ενήλικες, πελάτες και συλλέκτες θα δοκιμάσουν τη δημιουργικότητα τους μέσω της ιστοσελίδας http://www.90.citroen.com/ και θα έχουν την ευκαιρία να διεκδικήσουν να περάσουν μία νύχτα στο C42 στην Champs Elysées. Παράλληλα, η Citroën με μία σειρά εκδηλώσεων θα πραγματοποιήσει την υπόσχεση «δημιουργικής τεχνολογίας» για όλους.

Σημεία σταθμοί στην 90χρονη πορεία της μάρκας
1919: Γέννηση της Citroën
1919: Λανσάρισμα του Type A, του πρώτου Ευρωπαϊκού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής
1920: Δημιουργία του πρώτου εταιρικού παιδικού σταθμού
1922-1923: Πρώτη διάσχιση της Σαχάρας με ημιφορτηγά Α2
1923: Λανσάρισμα των παιχνιδιών Citroën (μινιατούρες, μοντέλα, κ.α.)
1924-1925: Croisière Noire (30.000 χλμ. στην Αφρική)
1924: Λανσάρισμα του πρώτου αποκλειστικά κατασκευασμένου από χάλυβα αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής
1925: Η Citroën φωταγωγεί τον Πύργο του Άιφελ για 10 χρόνια
1928: Λανσάρισμα των C4 και C6
1927: O Charles Lindbergh επισκέπτεται το εργοστάσιο στο Javel
1931-1932: Croisière Jaune (12.000 χλμ. Στην Ασία)
1933: Πρώτη αγωνιστική εμπειρία με την “Petite Rosalie” να καλύπτει 300.000 χλμ. σε 133 ημέρες στην πίστα του Montlhéry
1934: Παρουσίαση της Traction Avant, του πρώτου προσθιοκίνητου αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής
1934: Η Michelin αποκτά τον έλεγχο της Citroën
1935: Ο André Citroën φεύγει από τη ζωή
1936: Το πρώτο πετρελαιοκίνητο Citroën
1947: Παρουσίαση του επαγγελματικού οχήματος Type H με μπροστινή κίνηση και επίπεδο πάτωμα
1948: Παρουσίαση του 2CV
1954: Η υδροπνευματική ανάρτηση παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Traction Avant 15-6H
1955: Παρουσίαση της DS
1957: Τερματίζει η παραγωγή της Traction Avant
1959: Πρώτη νίκη στο Μόντε Κάρλο με την ID 19
1961: Εγκαίνια στο εργοστάσιο του Rennes Le Janais, παράλληλα με το λανσάρισμα του Ami 6
1965: Δημιουργία του τεχνικού κέντρου στο Vélizy
1967: Η DS με φώτα κατευθυνόμενης δέσμης παρουσιάζεται στο σαλόνι αυτοκινήτου στο Παρίσι
1968: Λανσάρισμα του Méhari
1970: Παρουσίαση των SM και GS
1973: Το 2CV συμμετέχει σε rally raid στην Αφρική
1974: Σταματάει η παραγωγή στο εργοστάσιο Quai de Javel
1974: Η οικογένεια Peugeot αγοράζει τη Citroën
1974: Λανσάρισμα της CX
1975: Η τελευταία DS βγαίνει από την γραμμή παραγωγής
1981: Δημιουργία της διαφήμισης “En avant Citroën” από τον Savignac
1982: Κλείνει το Quai de Javel
1984: Το C15 ξεκινά την 22χρονη πορεία του
1985: Νέα εταιρική ταυτότητα με λευκά «λοχιόσημα» σε κόκκινο φόντο.
1986: Επιχείρηση Δράκος, με 140 νέους να διασχίζουν την Κίνα με Citroën ΑΧ
1989: Λανσάρισμα της XM
1991: Πρώτος αγώνας και νίκη για την Citroën στο Paris-Dakar
1991: Ο André Citroën εκλέγεται κατασκευαστής του αιώνα από επιτροπή ειδικών στο χώρο του αυτοκινήτου
1993: Λανσάρισμα της Xantia
1993: Νέα διαφημιστική καμπάνια, «Δεν φαντάζεστε τι μπορεί να κάνει η Citroën για εσάς»
1996: Λανσάρισμα του Βerlingo, το πρώτο όχημα ελευθέρου χρόνου
1997: Berlingo rally raid. 198 Ευρωπαίοι νέοι οδηγούν από το Παρίσι στην Μόσχα
1998: Δημιουργία των κινητήρων HDi
1999: Πρώτη παρουσία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ (WRC) με την Xsara kit car
1999: Παρουσίαση της Xsara Picasso
1999: Η Citroën μπαίνει στην ομάδα των εταιριών που έχουν ετήσιες πωλήσεις άνω τους 1 εκ. μονάδων
2001: Citroën Conservatoire στο Aulnay
2002: Παρουσίαση των C3 και C8
2003: Πρώτος τίτλος κατασκευαστών στο WRC
2004: Το C4 λανσάρεται μαζί με τη διαφήμιση του Neil Blomkamp με το ρομπότ χορευτή
2007: Εγκαίνια στο C42 στην Champs Elysées στο Παρίσι
2006: Παρουσίαση του C4 Picasso
2008: Λανσάρισμα του νέου C52009: Νέα εταιρική ταυτότητα με κυρίαρχα χρώματα το λευκό, το κόκκινο και το γκρι.