Fabiatou Auto News

Friday, July 10, 2009

Νέο πλαίσιο στο Opel Astra

Για την επόμενη γενιά Opel Astra, οι μηχανικοί σχεδίασαν μία νέα διάταξη πλαισίου με μακρύ μεταξόνιο και φαρδιά μετατρόχια, θέλοντας να επιτύχουν βελτιωμένη ευελιξία, ευστάθεια και άνεση.

Η δυναμική συμπεριφορά του νέου Astra βελτιώνεται χάρη στα φαρδύτερα εμπρός και πίσω μετατρόχια, που έχουν αυξηθεί κατά 56 mm και 70 mm αντίστοιχα, επιπλέον του αυξημένου κατά 71 mm μεταξονίου. Η αναλογικά μεγαλύτερη αύξηση των μετατροχίων χαρίζει στο αυτοκίνητο φαρδύ στήσιμο βελτιώνοντας την ευστάθεια και τη συμπεριφορά, και ταυτόχρονα προσφέροντας άφθονο χώρο για τους επιβάτες μέσα στην καμπίνα και μία δυναμική εξωτερική εμφάνιση.

Το σύστημα προσαρμοζόμενης απόσβεσης FlexRide που είδαμε για πρώτη φορά στο Insignia κάνει τώρα το ντεμπούτο του στην κατηγορία των συμπαγών μοντέλων, με την πρεμιέρα του νέου, πεντάθυρου hatchback Opel Astra, στις 17 Σεπτεμβρίου, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. Το σύστημα FlexRide προσαρμόζει αυτόματα το χαρακτήρα της ανάρτησης σύμφωνα με τις ανάγκες του οδηγού.

Διατηρώντας τα πλεονεκτήματα μεγέθους, βάρους και συνολικής απόδοσης του διάταξης του ημιάκαμπτου πίσω άξονα, οι μηχανικοί της Opel πρόσθεσαν έξυπνα ένα σύνδεσμο Watts, ο οποίος υποστηρίζει τη διαχείριση των πλευρικών δυνάμεων στις στροφές. Επίσης κάνει το αυτοκίνητο δυναμικό και ευέλικτο χωρίς συμβιβασμούς στην ευστάθεια και στην άνεση.

Τέλος, μία βασική δομή αμαξώματος πιο άκαμπτη από αυτή του προκατόχου του, προσφέρει μία σταθερή βάση για βελτιστοποίηση των χαρακτηριστικών συμπεριφοράς και άνεσης του νέου Astra, ενώ παράλληλα, βοηθά στη μείωση των θορύβων και κραδασμών μέσα στην καμπίνα.

Η Opel ήταν η πρώτη κατασκευάστρια αυτοκίνητων που εισήγαγε ένα προηγμένο σύστημα προσαρμοζόμενης απόσβεσης στην κατηγορία των συμπαγών μοντέλων με το σημερινό Astra. Σήμερα, το FlexRide, που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο Insignia και αποτελεί σπάνιο χαρακτηριστικό για την κατηγορία, προσφέρει στον οδηγό τρεις ρυθμίσεις – Standard, Sport και Tour – παραμένοντας πλήρως και συνεχώς προσαρμοζόμενο σε αλλαγές του οδηγικού στυλ και της ταχύτητας στριψίματος.

Και οι τέσσερις αποσβεστήρες ελέγχονται ηλεκτρονικά και προσαρμόζονται συνεχώς μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου στις υπάρχουσες οδικές συνθήκες, στις κινήσεις του αυτοκινήτου και στο οδηγικό στυλ. Έτσι βελτιώνεται η ευστάθεια του οχήματος και η οδηγική ασφάλεια. Το Opel FlexRide επιτρέπει επίσης στους οδηγούς να επιλέγουν ρυθμίσεις που εναρμονίζονται με τις δικές τους οδηγικές ανάγκες ή απαιτήσεις για ένα συγκεκριμένο ταξίδι.

Το Standard mode του Opel FlexRide προσαρμόζεται συνεχώς σε όλες τις οδηγικές καταστάσεις. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να αλλάζει το εύρος προσαρμογής επιλέγοντας ένα γενικά πιο ξεκούραστο Tour mode ή ένα πιο δυναμικό Sport mode, πιέζοντας το σχετικό μπουτόν στην κεντρική κονσόλα. Απενεργοποιώντας το Sport ή το Tour mode, η ρύθμιση επανέρχεται στο Standard mode.

Το Tour mode επιλέγει πιο μαλακές αποσβέσεις για ένα πιο άνετο ταξίδι και ελαφρώνει το σύστημα διεύθυνσης, κάτι που καθιστά ευκολότερο τον έλεγχο. Αυτό βοηθά στη μείωση της έντασης και της κόπωσης του οδηγού σε μεγάλα ταξίδια.

Το Sport mode υπόσχεται μία πιο δυναμική οδηγική εμπειρία: οι αποσβεστήρες σκληραίνουν, το τιμόνι γίνεται πιο ακριβές και η ηλεκτρονική πεταλούδα γκαζιού παρέχει ταχύτερη απόκριση στο πεντάλ. Για να γίνει αυτή η ρύθμιση οπτικά αντιληπτή, ο φωτισμός του ταμπλό οργάνων αλλάζει από λευκός σε κόκκινο. Αν υπάρχει, το σύστημα Adaptive Forward Lighting (AFL+) αντιδρά ταχύτερα. Με αυτόματο κιβώτιο, τα ανεβάσματα πραγματοποιούνται σε υψηλότερες στροφές κινητήρα.

Σαν μία ακόμα βελτίωση, το Sport mode περιλαμβάνει ένα μενού εξατομίκευσης, με πρόσβαση μέσω του ραδιοφώνου ή της οθόνης πλοήγησης, όπου ο οδηγός μπορεί να αποεπιλέγει τη ρύθμιση Sport για τους αποσβεστήρες ή την υποβοήθηση διεύθυνσης.

Ο ηλεκτρονικός εγκέφαλος που ελέγχει το FlexRide είναι η μονάδα Driving Mode Control (DMC). Χρησιμοποιώντας πληροφορίες δυναμικής του οχήματος, το DMC παρακολουθεί συνεχώς το οδηγικό στυλ και τις συνθήκες, όπως επιτάχυνση, φρενάρισμα και στρίψιμο, με στόχο τη βελτιστοποίηση της συμπεριφοράς του πλαισίου.

Εκτός από την άκρως απολαυστική οδηγική εμπειρία, τα ευφυή συστήματα Opel FlexRide προσφέρουν πλεονεκτήματα ασφαλείας σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Για ένα ελιγμό αποφυγής εμποδίου στο Tour mode, διάφοροι αισθητήρες του πλαισίου πληροφορούν το DMC και οι αποσβεστήρες σκληραίνουν σε ένα χιλιοστό το δευτερολέπτου, ώστε να επιτυγχάνεται μέγιστη ευστάθεια.

Η νέα διάταξη της ανάρτησης συνδυάζει εμπρός ανάρτηση MacPherson παρόμοια με του Insignia και ένα νέο, πίσω άξονα, με σύνδεσμο Watts. Η νέα διάταξη μειώνει τους ανεπιθύμητους θορύβους και κραδασμούς, επιτρέποντας μία άνετη οδήγηση και βελτιώνοντας τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς του οχήματος.

Η διάταξη πίσω ανάρτησης του νέου Astra διατηρεί όλα τα πλεονεκτήματα του ημιάκαμπτου άξονα σε σχέση με έναν άξονα πολλαπλών συνδέσμων. Μεταξύ αυτών είναι πλεονεκτήματα διάταξης χώρου και βάρους, μεγαλύτερη ακαμψία κάμπερ τροχών, λιγότερη μείωση γωνίας κάμπερ λόγω κλίσεων αμαξώματος στις στροφές και μικρότερη τριβή ανάρτησης. Η προσθήκη του συνδέσμου Watts αυξάνει την πλευρική ευστάθεια.

Η δοκός στρέψης του ημιάκαμπτου άξονα εδράζεται μεταξύ υστερούντων συνδέσμων περίπου στη μέση μεταξύ σαϊλεντμπλόκ άξονα και πίσω τροχού. Το προφίλ σχήματος U της δοκού μεταξύ των σημείων έδρασης έχει πλέον μεγαλύτερο μήκος, ενώ το πάχος των τοιχωμάτων έχει αυξηθεί για μείωση των κλίσεων του αμαξώματος. Επιπλέον, τοποθετούνται δοκοί με τοιχώματα διαφορετικού πάχους, προκειμένου να επιτευχθούν τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά κλίσεων σε κάθε έκδοση του μοντέλου.

Ο σύνδεσμος Watts εδράζεται σε ένα μικρό εγκάρσιο στοιχείο στο κάτω τμήμα του αμαξώματος, ακριβώς πίσω από την κεντρική γραμμή του πίσω τροχού. Αποτελείται από ένα μικρού μήκους κεντρικό σύνδεσμο άρθρωσης με σφαιρικούς συνδέσμους σε κάθε άκρο του όπου και βιδώνονται οι εγκάρσιοι σύνδεσμοι των τροχών.

Οδηγώντας σε ευθεία πορεία, η κινηματική αυτού του μοχλικού εγγυάται ομαλές διακυμάνσεις ύψους. Στις στροφές, όμως, ελαχιστοποιεί την πλευρική παρέκκλιση, όπως ακριβώς μία σύγχρονη Ανάρτηση Πολλαπλών Συνδέσμων. Ένα πρόσθετο πλεονέκτημα του συνδέσμου Watts είναι ότι μειώνει τα φορτία των σαϊλεντμπλόκ του άξονα, με αποτέλεσμα αυτά να μπορούν πλέον να είναι πιο μαλακά, κάτι που βελτιώνει σημαντικά τη μετάδοση θορύβων στο αμάξωμα.

Η εμπρός ανάρτηση με γόνατα MacPherson ενσωματώνει πάνω βάσεις δύο δρόμων, που διαχωρίσουν τις δυνάμεις ελατηρίων και αποσβεστήρων. Για μείωση του μη αναρτώμενου βάρους και καλύτερη κατανομή βάρους, το ακροαξόνιο και ο κάτω βραχίονας ελέγχου είναι αλουμινένια, ενώ η κοίλη αντιστρεπτική δοκός κατασκευάζεται από ατσάλι.

Ο κάτω βραχίονας σχήματος L εδράζεται μέσω δύο σαϊλεντμπλόκ στο εμπρός υποπλαίσιο.

Το εμπρός σιλεντμπλόκ είναι πολύ άκαμπτο με βελτιστοποιημένη υστέρηση για άριστο κράτημα, ενώ το πίσω είναι υδραυλικό ακτινικών φορτίων. Η γεωμετρία της ανάρτησης και η ρύθμιση των σαϊλενμπλόκ είναι σχεδιασμένα για να προσφέρουν πλευρική ακαμψία και αντιστάθμιση διαμηκών φορτίων για άριστη συμπεριφορά και οδηγική άνεση.

Το πιο πίσω σαϊλεντμπλόκ του βραχίονα L είναιεπίσης υδραυλικό, συμβάλλοντας στην αποφυγή της μετάδοσης κραδασμών στο αμάξωμα.


Opel