Fabiatou Auto News

Thursday, September 17, 2009

Peugeot BΒ1concept

Η κεντρική ιδέα του BB1 ήταν η διαχείριση όλων των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι του σύγχρονου κόσμου σε καθημερινή βάση, έτσι ώστε να προσφέρουν μέγιστη ευελιξία και μικρό μέγεθος, για να είναι δυναμικό και εύκολο στους χειρισμούς (κύκλος στροφής 3.5m).
Για να επιτευχθούν όλα αυτά, η ομάδα της Peugeot αντιμετώπισε μια πραγματική πρόκληση, που δεν είχε αντιμετωπιστεί ποτέ πριν στην ιστορία της αυτοκίνησης : να φιλοξενηθούν τέσσερα άτομα σε ένα αυτοκίνητο μήκους 2.5m.
Αυτή η υποδειγματική χρήση του εσωτερικού χώρου θα μπορούσε δυνητικά να οδηγήσει σε μεγαλύτερη χωρητικότητα φόρτωσης, παρόλο που το "συμπαγές" του μέγεθος του δίνει τη δυνατότητα να παρκάρει σε πολύ μικρές θέσεις – ακόμη και κάθετα στο πεζοδρόμιο.
Για να ανταποκριθεί σε αυτήν την πρόκληση, η δομή του χώρου επιβατών έχει αντλήσει την έμπνευσή της από τα δίτροχα οχήματα αναφορικά με την εργονομία: ο οδηγός ελέγχει το όχημα υιοθετώντας μια νέα θέση οδήγησης – πιο κάθετη από ότι συνήθως. Αυτό γίνεται δυνατό κυρίως λόγω της απουσίας πεντάλ στο πάτωμα. Στην αριστερή πλευρά, ο επιβάτης κάθεται ακριβώς πίσω από τον οδηγό, όπως ακριβώς συμβαίνει και στη δεξιά πλευρά του αυτοκινήτου.
Χάρη σε αυτήν την πρωτότυπη διάταξη για ένα τετράτροχο όχημα, το BB1 έχει έναν εντελώς πρωτότυπο σχεδιασμό.
Η πρόσβαση στο αυτοκίνητο γίνεται μέσω του αντεστραμμένου μηχανισμού ανοίγματος πόρτας, ενώ η πρόσβαση στο χώρο αποσκευών γίνεται μέσω μιας πίσω πόρτας τύπου “hobby”. Το εσωτερικό μπορεί να μεταμορφωθεί όπως απαιτείται για να προσφέρει όγκο φόρτωσης από 160 lt (με τέσσερις επιβάτες), φτάνοντας τα 855 lt (με μόνο ένα άτομο μέσα στο αυτοκίνητο).
Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου τονίζει τον εσωτερικό χώρο και την εργονομία στην οδήγηση. Έχει σχεδιαστικές γραμμές που τονίζουν την κίνηση προς τα εμπρός, μεγάλες κρυστάλλινες επιφάνειες, πόρτες με «σκαλίσματα» (για το σύστημα εξαερισμού του χώρου επιβατών) και έναν πρωτότυπο σχεδιασμό για τους θόλους των τροχών. Το αυτοκίνητο αποτελεί επίσης μια ρήξη με το παρελθόν μέσω του εξωτερικού σχεδιασμού του σε σχέση με τα αυτοκίνητα που έχουμε δει μέχρι σήμερα.
Ρωμαλέο και προστατευτικό, εκπέμπει ποιότητα και τεχνολογία σε κάθε λεπτομέρεια, όπως τα εμπρός φώτα "full LED" και τις κάμερες οπισθοπορείας.
Η οροφή «με διπλό καμπύλωμα», όπως στο RCZ, συντελεί στην αύξηση του χώρου στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Μαζί με την αίσθηση ανοικτού χώρου και την φωτεινότητα που δίνουν τα μεγάλα παράθυρα, το BB1 διαθέτει ένα εκτεταμένο σετ διαδραστικών τεχνολογιών. Η έγχρωμη οθόνη και το ηχοσύστημα του αυτοκινήτου παρέχουν ένα ιδανικό σκηνικό για τις λειτουργίες "smartphone" : τηλέφωνο, πλοήγηση, πρόσβαση στο διαδίκτυο, ραδιόφωνο, MP3... Απλά συνδέστε την συσκευή σας στη θύρα USB, ή την πρίζα 12V εάν χρειάζεται.
Οικουμενικό και φιλικό προς το χρήστη, αυτό το σύστημα βοηθά το BB1 να επικεντρώνεται στις βασικές υπηρεσίες χωρίς πολλαπλά τμήματα εξοπλισμού, δίνοντας επιπλέον ασφάλεια στην οδήγηση και μειώνοντας σημαντικά το βάρος.
Παρομοίως, οι κάμερες οπισθοπορείας κάνουν περιττή τη χρήση καθρεφτών, βελτιστοποιώντας το πλάτος του αυτοκινήτου και βελτιώνοντας την αεροδυναμική του, ενώ προσθέτουν στην high-tech εμφάνιση του εσωτερικού.

Δημιουργικό, το BB1 ανοίγει το δρόμο με το ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης. Το σύνολο κινητήρες-τροχοί στο πίσω μέρος, έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με την Michelin. Αυτή η πρωτότυπη διάταξη βελτιστοποιεί τον διαθέσιμο εσωτερικό χώρο. Αντλεί την έμπνευσή του από τον κόσμο των τετράτροχων μηχανών, με μέγιστη απόδοση 15 kW (20hp) – ή 7.5 kW ανά κινητήρα, ισχύς αρκετή για το βάρος και τον αστικό του χαρακτήρα. Τα χαρακτηριστικά του δίνουν την καλύτερη δυνατή απόκριση σε εκκίνηση (0 έως 30 kph σε 2.8 sec) και εξαιρετική ρεπρίζ (30-60kph σε 4 sec), διασφαλίζοντας οδηγική απόλαυση και ασφάλεια που χαρακτηρίζουν την Peugeot.
Οι μπαταρίες lithium-ion παρέχουν άμεση ισχύ και δίνουν αυτονομία 120 km. Κάθε μία από τις δύο συστοιχίες μπαταριών παρέχει ενέργεια στους δύο αντίστοιχους ηλεκτρικούς κινητήρες που είναι τοποθετημένες κάτω από το πίσω αριστερό και το πίσω δεξί κάθισμα, αποφεύγοντας έτσι κάθε μείωση του εσωτερικού και του αποθηκευτικού χώρου. Επιπλέον, αυτή η τοποθέτηση μεταξύ των δύο εμπρός και πίσω τροχών βοηθά στην κατανομή του βάρους του αυτοκινήτου και ωφελεί την ευστάθεια του αυτοκινήτου, ιδιαίτερα κατά την πέδηση.
Οι μηχανικοί της Peugeot έχουν επαναπροσδιορίσει εντελώς τον τρόπο σχεδιασμού ενός αυτοκινήτου. Το BB1 βασίζεται σε ένα σωληνωτή δομή που σχεδιάστηκε από την Peugeot Motorcycles. Περιλαμβάνει όλα τα συνήθη δυναμικά συστήματα του αυτοκινήτου : ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, ανάρτηση (διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω), αμορτισέρ με ελατήρια, δίνοντας στο αυτοκίνητο ένα επίπεδο πρόσφυσης που ταιριάζει με τις επιδόσεις, την αστική του φύση και τα επίπεδα ασφαλείας αντάξια της Peugeot.
Το αμάξωμα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, και σχεδιασμένο για να εξασφαλίζει τη στεγανότητα του χώρου επιβατών, κάτι που διευκολύνει την μελλοντική δυνατότητα εξατομίκευσης του.
Τέλος, το βάρος του οχήματος δεν υπερβαίνει τα 600 kg, περιλαμβανομένων των μπαταριών, βοηθώντας τα μηχανικά μέρη να τοποθετηθούν στην ιδανική τους θέση, διασφαλίζοντας βέλτιστη κατανομή βάρους.
Χάρη στην ηλεκτρική μετάδοση, το BB1 ένα κατ’ εξοχήν φιλικό προς το περιβάλλον αυτοκίνητο, δεν εκπέμπει κανέναν δυνατό θόρυβο, και πάνω από όλα δεν έχει καθόλου εκπομπές ρύπων, χάρη στο γεγονός ότι δεν καταναλώνει ορυκτά καύσιμα.
Αλλά αυτή η υπευθυνότητα προς το περιβάλλον δεν περιορίζεται απλά στην οδήγηση. Σε στάση, ο εξαερισμός του χώρου επιβατών συνεχίζει να λειτουργεί την ημέρα χάρη στους ηλιακούς συλλέκτες που βρίσκονται στην οροφή του αυτοκινήτου. Αυτό διευκολύνει δύο λειτουργίες : τον εξαερισμό εκ των προτέρων του εσωτερικού και του εγκλωβισμού των ρύπων και των πολύ μικρών μορίων σκόνης (μm), λόγω της χρήσης φίλτρων υψηλής απόδοσης και ενεργού άνθρακα.
Οι ηλιακοί συλλέκτες του BB1 χρησιμοποιούν τεχνολογία αιχμής, σχεδιασμένη σε συνεργασία με το ίδρυμα Ocean Vital. Εύπλαστοι (διευκολύνοντας την χρήση τους σε επιφάνειες τόσο πολύπλοκες όπως το διπλό καμπύλωμα της οροφής του BB1), παρέχουν μία υψηλή απόδοση, περίπου 16% της ενέργειας που έχει συλλεχθεί (πολύ υψηλότερη απόδοση από τα τρέχοντα συστήματα), για να δώσει ισχύ σε μερικά από τα συστήματα του αυτοκινήτου.
Το ίδρυμα Ocean Vital, δημιουργήθηκε από τον εξερευνητή Raphaël Dinelli, και εργάζεται για την ανάπτυξη νέων καθαρών τεχνολογιών, ο σκοπός των οποίων είναι να διατηρήσουν τις φυσικές πηγές και το περιβάλλον. Ως μέρος της εργασίας BB1, η Peugeot και η Ocean Vital έχουν κάνει μία συμφωνία υποστήριξης της έρευνας και της ανάπτυξης σε νέες τεχνολογίες ανανεώσιμης ενέργειας και επομένως ενθαρρύνουν την ανάπτυξη ερευνητικών εργασιών και της "πράσινης οικονομίας" στη Γαλλία.
Η ιστορία συνεχίζεται ... Το όνομα "BB1" δεν είναι η μόνη αναφορά στην ιστορία της Peugeot και τα μοντέλα "Baby Peugeot" του 1905 και 1912.
Αυτό το πολύ συμπαγές, ελαφρύ ηλεκτρικό πρωτότυπο αυτοκίνητο είναι επίσης και μία χρονική αναδρομή στο Peugeot VLV. Τριακόσια εβδομήντα επτά αυτοκίνητα Peugeot VLV κατασκευάστηκαν μεταξύ 1941 και 1945, που ανταποκρινόταν στις ανάγκες των καταναλωτών κατά τη διάρκεια του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου. Όλα αυτά αποτελούν απόδειξη ότι η Peugeot ήταν πάντα ικανή να δημιουργεί και να παρουσιάζει λύσεις σε κάθε στιγμή και ανάγκη.
Peugeot