Fabiatou Auto News

Monday, November 10, 2008

Ford Model T

Έναν αιώνα αφότου το Model T ‘έβαλε τον κόσμο σε τροχούς’, η Ford Motor Company ανακοίνωσε τους νικητές ενός τετράμηνου διαγωνισμού στο πλαίσιο του οποίου πέντε πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο κλήθηκαν να δημιουργήσουν μία επαναστατική αυτοκινητιστική φιλοσοφία για τον 21ο αιώνα.

Το μοναδικό Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο που συμμετείχε – το τμήμα ika (Institute of Automotive Engineering Aachen) του Πανεπιστημίου του Άαχεν στη Γερμανία – κέρδισε την πρόκληση και $25.000 σαν υποτροφία, για μία καινοτομική φιλοσοφία που ενσωμάτωνε το πνεύμα του Model T και πληρούσε άριστα τα κριτήρια του διαγωνισμού.

Η βασική ομάδα του ika, αποτελούμενη από οκτώ φοιτητές και μηχανικούς, δημιούργησε μία φιλοσοφία η οποία έπρεπε να πληροί ορισμένες απαιτήσεις που είχε θέσει η Ford: το όχημα έπρεπε να είναι απλό, ελαφρύ, πρακτικό και ανθεκτικό, με αυτονομία τουλάχιστον 200 χιλιομέτρων και δυνατότητα μεταφοράς τουλάχιστον δύο επιβατών. Ίσως το πιο δύσκολο κριτήριο ήταν ότι η βασική τιμή δεν έπρεπε να υπερβαίνει τα $7000. Το αποτέλεσμα είναι μία αρθρωτή φιλοσοφία αυτοκινήτου – του Model T για το έτος 2015 – με βασική τιμή περίπου $6780.

Το βασικό μοντέλο είναι μία έκδοση pick-up μικρών διαστάσεων ενός τριθέσιου, στο οποίο οι επιβάτες κάθονται ο ένας δίπλα στον άλλο. Καθώς το κάθισμα του οδηγού τοποθετείται στο κέντρο, δεν υπάρχει έξτρα κόστος για δεξιοτίμονες ή αριστεροτίμονες εκδόσεις. Πρόσθετο βάρος και κόστος εξοικονομούνται επίσης επειδή μόνο το κάθισμα του οδηγού είναι ρυθμιζόμενο.

Το βασικό μοντέλο ζυγίζει μόλις 800 κιλά, έτοιμο για λειτουργία αλλά χωρίς επιβάτες. Το βάρος αυτό αυξάνεται αν ο βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με ένα ηλεκτροκινητήρα για να γίνει πλήρως υβριδικό, ή όταν μετατρέπεται σε γνήσιο ηλεκτροκίνητο όχημα μπαταρίας.

Ο τρόπος παραγωγής ισχύος είναι στοιχείο που θα επηρεάσει το κόστος. Για παράδειγμα, ένα αποκλειστικό σύστημα ηλεκτροκίνησης θα κοστίσει διπλάσια από αυτό του στάνταρ βενζινοκινητήρα. Οι εκπομπές CO2 θα κυμαίνονται μεταξύ 54 και 100 g / km, ανάλογα με το σύστημα παραγωγής ισχύος που έχει επιλεγεί.

Η απλή ευελιξία της δομής του πλαισίου επιτρέπει τη δημιουργία νέων εκδόσεων χωρίς υψηλή επένδυση. Αυτό σημαίνει ότι το όχημα μπορεί να προσαρμόζεται εύκολα σε διαφορετικές συνθήκες της αγοράς και απαιτήσεις των πελατών. Επίσης ενσωματώνει και στοιχεία ‘κινητικής σχεδίασης’ της Ford.


Ford