Fabiatou Auto News

Tuesday, February 24, 2009

MiTo GTA concept -Παγκόσμια πρεμιέρα

Η Alfa Romeo επιστρέφει στη Διεθνή Έκθεση της Γενεύης με ένα άκρως ελκυστικό περίπτερο, στο οποίο φιλοξενούνται τα μοντέλα παραγωγής αλλά και οι παγκόσμιες πρεμιέρες της εταιρείας, με επίκεντρο πάντοτε τη μοναδικότητα της Alfa Romeo στο παγκόσμιο αυτοκινητιστικό στερέωμα.

Ο αδιαφιλονίκητος ηγέτης του περιπτέρου είναι η Alfa Romeo MiTo GTA Concept, η έκφραση μιας φιλοσοφίας που έχει τις ρίζες της στο ένδοξο παρελθόν και δείχνει παράλληλα το δρόμο προς το μέλλον σε όλα τα σπορ αυτοκίνητα. Σημαντική νέα άφιξη είναι και ο κινητήρας 1.75 Turbo με 200 hp για την 159, την Brera και την Spider

Gran Turismo Alleggerito: μια ιστορική και πασίγνωστη «υπογραφή», προτεραιότητες της οποίας είναι η μείωση του βάρους και εξαιρετική αναλογία κιλών ανά ίππο. Ως εκ τούτου χρησιμοποιούνται υλικά πολύ ελαφριά, όπως τα ανθρακονήματα - στο πίσω σπόιλερ οροφής, στην οροφή και στους καθρέπτες - και το αλουμίνιο σε σύστημα πέδησης, ανάρτηση και συγκεκριμένα σημεία στο σασί. Το τελευταίο έχει αναβαθμιστεί, με έμφαση στην επίτευξη κορυφαίας στρεπτικής ακαμψίας.

Όλοι αναγνωρίζουν την ικανότητα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας να παράγει κινητήρες με θερμό ταμπεραμέντο, αληθινά στολίδια γεννημένα από την εμπειρία και το πάθος των μηχανικών της. Οπότε το πλέον φυσικό ήταν οι κινητήρες να σχεδιαστούν και να παραχθούν από το FPT - Fiat Powertrain Technologies-, το ίδιο κέντρο που δημιούργησε τους μυθικούς Twin Spark και V6, αλλά και τους αγωνιστικούς κινητήρες με τους οποίους η Alfa Romeo διέπρεψε και διαπρέπει στους αγώνες σε παγκόσμιο επίπεδο.

Να παντρέψει τις αρμονικές γραμμές ενός χάτσμπακ για καθημερινή χρήση με τις απαιτήσεις που προκύπτουν από τον κόσμο των αγώνων: αυτός ήταν ο φιλόδοξος στόχος της ομάδας εξέλιξης της MiTo GTA Concept. Η έρευνα για την αεροδυναμική είχε μια αποφασιστική συμμετοχή στις τεχνολογικές επιλογές και το στιλ του αυτοκινήτου. Πιο συγκεκριμένα, το αυτοκίνητο συνδυάζει τη βελτίωση του συντελεστή οπισθέλκουσας Cx, με τη σημαντική αύξηση της αρνητικής άντωσης και την αποτελεσματική διαχείριση της εισαγωγής του αέρα στο χώρο του κινητήρα.

Το εμπρός τελείωμα χαρακτηρίζεται από τις φαρδιές εισαγωγές αέρα, το ελκυστικό καπό και το νέο προφυλακτήρα. Το σήμα της Alfa Romeo έχει μετακομίσει πάνω στο καπό, μεγαλώνοντας την εισαγωγή αέρα. Το εμπρός μέρος ολοκληρώνεται με τα νέα φώτα που μειώνουν τις αντανακλάσεις των προβολέων BiXenon: αυτό επιτυγχάνεται με μία νέα επίστρωση στο παραβολικό κάτοπτρο.

Στο πλάι το μάτι ελκύεται από τις νέες εισαγωγές του αέρα ψύξης του κινητήρα -θυμίζουν την 8C Competizione– και τα νέα πλευρικά spoiler που έχoυν δοκιμαστεί εξαντλητικά στην αεροδυναμική σήραγγα, ώστε να γίνει ιδανική η ροή του αέρα κατά μήκος του αυτοκινήτου και κάτω από αυτό.

Φυσικά, η MiTo GTA Concept έχει σχεδιαστεί για να περνάει ιδανικά τη δύναμή της στο δρόμο και σε αυτό συμβάλλουν τα σπορ ελαστικά, που φιλοξενούνται σε ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών, σχεδιασμένες να επιτρέπουν την επαρκή ψύξη των φρένων για μέγιστη αποδοτικότητα και στις πιο δύσκολες συνθήκες.

Τέλος, το πίσω τελείωμα έχει επανασχεδιαστεί για να επιτύχει τη μέγιστη αεροδυναμική απόδοση. Ο προφυλακτήρας ενσωματώνει ένα διαχύτη αέρα, στο κέντρο του οποίου ξεχωρίζουν οι μεγάλης διαμέτρου διπλές απολήξεις της εξάτμισης.

Το πλαίσιο της MiTo GTA Concept σχεδιάστηκε για να προσφέρει κορυφαία πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες. Με τη δημιουργία ενός άκαμπτου πλαισίου, οι μηχανικοί βελτίωσαν και τα δυναμικά χαρακτηριστικά της ανάρτησης, χαμηλώνοντάς την κατά περίπου 20 mm. Τα εμπρός ψαλίδια είναι πλέον από αλουμίνιο, και το τιμόνι είναι πιο άμεσο κι ακριβές, δίνοντας στον οδηγό κορυφαία αίσθηση του δρόμου. Και βέβαια συνδυάζεται με το Alfa D.N.A., ενεργώντας ανάλογα με την ρύθμιση που έχει επιλεγεί.

Αλλά για να πετύχει το «κερασάκι στην τούρτα» στη δυναμική συμπεριφορά, η Alfa Romeo εξέλιξε ένα σύστημα ενεργητικής ανάρτησης. Το σύστημα μειώνει τις ταλαντώσεις σε όλες τις συνθήκες και εγγυάται έτσι τα υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας, άνεσης και οδηγησιμότητας. Για παράδειγμα δεν επιτρέπει τις κλίσεις του αμαξώματος κατά τις βίαιες επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις. Επιπρόσθετα, έχει την ικανότητα να αναγνωρίζει τον τρόπο οδήγησης και την κατάσταση του οδοστρώματος και να επιλέγει το κατάλληλο πρόγραμμα.

Όμως το σύστημα ενεργητικής ανάρτησης προσφέρει πολλά και στο εξαιρετικό επίπεδο άνεσης που προσφέρει στην καθημερινή χρήση. Χρησιμοποιώντας τη λειτουργία «Sky-Hook», το σύστημα απομονώνει το διαμέρισμα των επιβατών από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Το σύστημα επιβράδυνσης είναι ειδικά εξελιγμένο από την Brembo, χρησιμοποιώντας πρωτοποριακούς δίσκους Dual cast (αλουμινίου-χάλυβα), οι οποίοι είναι 20% ελαφρύτεροι και ταυτόχρονα δεν παραμορφώνονται και ψύχονται γρηγορότερα. Ειδικά εξελιγμένα από την Pirelli είναι και τα ελαστικά που φοράει η MiTo GTA.

Το εσωτερικό της MiTo GTA Concept έχει ισχυρή προσωπικότητα, στην οποία ξεχωρίζουν τα δύο αγωνιστικά καθίσματα με τις ζώνες 4 σημείων, την εξαιρετική πλευρική στήριξη και το χαμηλό βάρος. Οι μαύρες επενδύσεις Alcantara με τις κόκκινες ραφές, το Rollbar στο πίσω μέρος με θέσεις για αγωνιστικά κράνη, πυροσβεστήρα και δίχτυ συγκράτησης αποσκευών αντί καθισμάτων, όπως και το ταχύμετρο με μέγιστη ένδειξη 300 χλμ./ώρα, είναι μερικά από τα άφθονα σπορ στοιχεία που συντελούν στην κορυφαία σπορ αίσθηση, που θα απολαμβάνουν οι κάτοχοι του αυτοκινήτου. Στο πάτωμα, στην θέση της συνηθισμένης μοκέτας, χρησιμοποιείται ελαστικό με χάραξη όμοια με των ειδικών Pirelli που φοράει η MiTo GTA.

Το νέο σύστημα RadioNav, εκτός των ενδείξεων του συστήματος πλοήγησης δείχνει πληροφορίες για μια σειρά μηχανικών και δυναμικών παραμέτρων λειτουργίας του οχήματος, όπως θερμοκρασία λαδιού, πίεση υπερπλήρωσης, άνοιγμα πεταλούδας γκαζιού, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει G-Meter που μετράει τις πλευρικές επιταχύνσεις, την επιβράδυνση αλλά και την επιτάχυνση, παρέχοντας δεδομένα πολύ χρήσιμα σε χρήση στην πίστα.

Alfa Romeo και υψηλής απόδοσης κινητήρες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες αξίες. Όλοι περιμένουν από μια Alfa Romeo να ξεχωρίζει και στις επιδόσεις, και τώρα όλοι μπορούν να δουν από την αρχή τι ακριβώς σημαίνει «σπορ καρδιά». Οι νέοι κινητήρες της εταιρείας είναι εδώ:

- ο 1,75 λίτρων και 200 ίππων βενζινοκινητήρας, που ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές ρύπων Euro 5. Αυτός ο κινητήρας επανέρχεται στη χωρητικότητα των 1750 κ.εκ. που είχε χρησιμοποιηθεί σε παλαιότερα πετυχημένα σεντάν της Alfa Romeo. Στα τέλη της δεκαετίας του ‘60 παρουσιάστηκε σεντάν 1.75, ακολουθούμενο από τη GT Veloce 1.75. Και τα δυο είχαν κάτω από το καπό τους τον κινητήρα των 1779 κ.εκ. με ισχύ 118 ίππων (η απόδοση αυτού του κινητήρα της Alfa Romeo την τοποθέτησε στην κορυφή της κατηγορίας της).

- o 2λιτρος JTDM κινητήρας Common Rail Multijet των 170 ίππων, τεχνολογικό «παιδί» της συνεργασίας της Fiat Group και της Bosch.

Οι νέοι κινητήρες, που κατασκευάζονται από την FPT -Fiat Powertrain Technologies- και συνδυάζονται με ένα 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, θα είναι διαθέσιμοι από τον Μάιο στις Alfa Romeo Brera, Spider and 159 (sedan και Sportwagon).

Ο νέος κινητήρας 1,75 συνδυάζει ένα επαναστατικό σύστημα διαχείρισης με τις πλέον προηγμένες τεχνολογικές εξελίξεις στους τομείς της ανάφλεξης, του άμεσου ψεκασμού, του συνεχούς μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, της υπερτροφοδότησης. Το αποτέλεσμα είναι ένας κινητήρας με επιδόσεις που συγκρίνονται μόνο με αυτές ενός 3λιτρου συνόλου, ενώ η κατανάλωση συγκρατείται σε λογικά επίπεδα ενός σύγχρονου κινητήρα χωρητικότητας 1.75 λίτρων.

Η εξαίρετη απόδοση του κινητήρα οφείλεται στην εφαρμογή της τεχνολογίας «σάρωσης» (Scavenging), η οποία μεγιστοποιεί τη ροπή στις πολύ χαμηλές στροφές του κινητήρα, μεταφέροντας στον οδηγό την αίσθηση ενός πολύ εύστροφου κινητήρα. Το σύστημα ελέγχει σε πραγματικό χρόνο και μεταβάλει συνεχώς μια σειρά παραμέτρων όπως το χρονισμό των εκκεντροφόρων εισαγωγής και εξαγωγής (VVT), τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου, την πίεση υπερπλήρωσης, την προπορεία των σπινθηριστών κ.α.

Το αποτέλεσμα είναι η μέγιστη ροπή στις 1500 στροφές να είναι 70% μεγαλύτερη σε σχέση με έναν συμβατικό υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, και ο χρόνος απόκρισης στο πάτημα του γκαζιού να είναι λιγότερος από το μισό σε σχέση με το συνηθισμένο. Ολόκληρος ο κινητήρας έχει εξελιχθεί με ιδιαίτερη προσοχή στη μείωση των απωλειών λόγω τριβών. Μέσω της χρήσης προηγμένων υλικών, οι εσωτερικές τριβές του κινητήρα είναι μειωμένες κατά 65% στις 2000 σαλ σε σχέση με τον Twin Spark.

Η τεχνολογία «Scavenging», συνδυασμένη με το νέο σύστημα διαχείρισης, ανεβάζει τα όρια των αποδόσεων των σημερινών κινητήρων. Η ειδική ροπή (185 Nm/l) είναι πολύ υψηλή και τον τοποθετεί στην αφρόκρεμα των σημερινών κινητήρων. Η μέγιστη τιμή της ροπής (320 Nm) και το γεγονός ότι αποδίδεται μόλις στις 1400 στροφές αντιπροσωπεύει ένα σημείο απόλυτης υπεροχής. Και, τέλος, η ειδική ισχύς των 115 ίππων/l επιτυγχάνεται στις 4.750 στροφές, παραμένοντας σταθερή έως τις 5500 στροφές. Η οδηγική απόλαυση είναι εξασφαλισμένη.


Alfa Romeo