Fabiatou Auto News

Tuesday, January 20, 2009

CADILLAC SRX

Η Cadillac αποκάλυψε την επόμενη γενιά 2010 SRX Crossover, που διαθέτει νέα σχεδίαση και πιο αποδοτικούς, υψηλής τεχνολογίας κινητήρες. Το νέο SRX είναι ένα μεσαίο πολυτελές crossover που εκτίθεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου Β. Αμερικής.

«Το νέο SRX είναι ένα φρέσκο και ακαταμάχητο crossover το οποίο στοχεύει στις προτεραιότητες των αγοραστών πολυτελών αυτοκινήτων» δήλωσε ο Mark McNabb, αντιπρόεδρος Β. Αμερικής, Cadillac/Premium Channel. «Με νέες τεχνολογίες για αυξημένη απόδοση και ασφάλεια, το ανασχεδιασμένο 2010 SRX Crossover απευθύνεται στο συναίσθημα και το πρακτικό πνεύμα ενός καταναλωτή ειδών πολυτελείας».

Το 2010 SRX είναι σχεδιασμένο για οικονομικές επιδόσεις, ενώ διατίθεται με δύο high-tech εξακύλινδρους κινητήρες που είναι νέοι για την Cadillac – οι μικρότεροι σε κυβισμό κινητήρες που προσφέρει στη Β. Αμερική. Ένας νέος 3.0L V-6 άμεσου ψεκασμού είναι στάνταρ και ένας υπερτροφοδοτούμενος 2.8L V-6 είναι προαιρετικός. Η τεχνολογία τους βοηθά στην επίτευξη ισχυρών επιδόσεων που συνήθως χαρακτηρίζουν κινητήρες μεγαλύτερου κυβισμού. Ο άμεσος ψεκασμός επιτρέπει μείωση της τάξεως του 25% στις εκπομπές υδρογονανθράκων. Αναμένεται οικονομία καυσίμου στον αυτοκινητόδρομο περίπου στα 25mpg, αλλά οι δοκιμές δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Οι επιδόσεις και η ασφάλεια βελτιώνονται από ένα προαιρετικό σύστημα all-wheel-drive (AWD) που βελτιστοποιεί τη συμπεριφορά και ευστάθεια του οχήματος σε όλες τις συνθήκες. Το AWD σύστημα περιλαμβάνει προηγμένο ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD) που κατανέμει τη ροπή σύμφωνα με τις ανάγκες τόσο των δύο πίσω τροχών όσο και μεταξύ εμπρός/πίσω άξονα. Το ενεργό σύστημα προσφέρει πρόσθετη πρόσφυση σε υγρές ή παγερές συνθήκες.

Το 2010 SRX έχει φαρδύ μετατρόχιο που σχεδιάστηκε με στόχο μία ζωηρή, άμεσης απόκρισης οδηγική εμπειρία. Χωράει πέντε άτομα, είναι ευρύχωρο για επιβάτες και αποσκευές, και μπορεί τώρα να ρυμουλκήσει μέχρι 1587 kg.

«Η Cadillac φημίζεται για την τολμηρή της σχεδίαση. Το 2010 SRX Crossover βασίζεται σ’ αυτή τη φήμη» δήλωσε ο Clay Dean, διευθυντής παγκόσμιας σχεδίασης της Cadillac. «Όπως στο 2008 CTS, εξελίξαμε τη σχεδιαστική φιλοσοφία Art & Science θέλοντας να δημιουργήσουμε ένα crossover για πελάτες που ενδιαφέρονται για το στυλ. Το εξωτερικό χαρακτηρίζεται από μια έντονη ‘βύθιση’ του προφίλ, δίνοντας την αίσθηση της κίνησης ακόμα και όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο».

Μία μάσκα πολλαπλών τμημάτων τύπου ασπίδας και οι κατακόρυφοι προβολείς Cadillac – με τεχνολογία λυχνιών LED και προαιρετικό προσαρμοζόμενο εμπρόσθιο φωτισμό – συνθέτουν τη φυσιογνωμία της SRX. Τα στοιχεία αυτά εντάσσονται σε ένα συμπαγές αμάξωμα που λεπταίνει προς τα κάτω στο πίσω τμήμα, χαρίζοντας στο όχημα ένα σπορ προφίλ» πρόσθεσε ο Dean.

Η SRX έχει φαρδύ στήσιμο, μικρούς προβόλους και τροχούς τραβηγμένους στα άκρα του αμαξώματος. Τροχοί 18 ιντσών είναι στάνταρ και 20-ιντσών προαιρετικοί. Μία τολμηρή γραμμή βυθίζεται στο πλαϊνό τμήμα και κορυφώνεται σε ένα χρωμιωμένο εμπρός φτερό που ενσωματώνει ένα πλαϊνό φλάς. Μία ενσωματωμένη αεροτομή στο πίσω άκρο της οροφής επεκτείνει τις λείες γραμμές και βελτιώνει την αεροδυναμική.

«Στο εσωτερικό της νέας SRX, η τεχνική ακρίβεια συνυπάρχει με την παραδοσιακή χειροποίητη ποιότητα κατασκευής» δήλωσε ο Dean. «Χειροποίητα καλύμματα κομμένα και ραμμένα στα μέτρα του ταμπλό και λεπτομέρειες φωτισμού περιβάλλοντος δίνουν την αίσθηση μιας πολύ προσεγμένης καμπίνας».

Μία ενσωματωμένη κεντρική κονσόλα φιλοξενεί χειριστήρια για τα συστήματα ήχου και κλιματισμού, ενώ το σύστημα πλοήγησης αναδύεται από το κέντρο του ταμπλό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της προσοχής της SRX στη λεπτομέρειας είναι τα λογότυπα της Cadillac στις πλάκες των μαρπσιέ των εμπρός θυρών που φωτίζονται όταν ανοίγουν οι πόρτες.

Το 2010 SRX έχει πολυάριθμα προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα. Ανάμεσα στα κυριότερα χαρακτηριστικά είναι μία ‘αναδυόμενη’ οθόνη πλοήγησης με τρισδιάστατη απεικόνιση, προσαρμοζόμενος εμπρόσθιος φωτισμός που περιστρέφει τους προβολείς σύμφωνα με την κίνηση του τιμονιού, ηλεκτρική πίσω πόρτα με προσαρμοζόμενη ρύθμιση ύψους, ενσωματωμένος σκληρός δίσκος για αποθήκευση τραγουδιών και σύστημα διπλής οθόνης για την ψυχαγωγία των πίσω επιβατών.

Η συμβατότητα Bluetooth είναι στάνταρ, όπως και η υπηρεσία πλοήγησης OnStar με καθοδήγηση από στροφή σε στροφή για όσους δεν επιλέγουν το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου.

Το SRX αντλεί ισχύ από ένα νέο 3.0L V-6 άμεσου ψεκασμού, μειωμένης κατανάλωσης, ισχύος 260 horsepower (193 kW) που συνδυάζεται με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ο άμεσος ψεκασμός συνεπάγεται περισσότερη ισχύ, βελτιωμένη κατανάλωση και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων, όλα με ένα πακέτο μικρότερου κυβισμού. Σαν αποτέλεσμα, ο νέος V-6 κινητήρας αναμένεται να αυξήσει τη στάνταρ ιπποδύναμη κατά 5 ίππους, επιτυγχάνοντας παράλληλα μία βελτίωση της οικονομίας περίπου 10-15%.

Ο 3.0L V-6 άμεσου ψεκασμού είναι μία έκδοση μικρότερου κυβισμού του κινητήρα 3.6L, άμεσου ψεκασμού που προσφέρεται με το CTS sport sedan και αναδείχτηκε σε έναν από τους 10 Καλύτερους Κινητήρες στον κόσμο για το 2009 από το Wards Automotive. Μαζί με την τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, ο κινητήρας 3.0L χρησιμοποιεί μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων για βελτιστοποίηση της ισχύος και της κατανάλωσης και μείωση των εκπομπών ρύπων.

Το εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο Hydra-Matic 6T70 βοηθά στην οικονομία καυσίμου, μειώνοντας τις στροφές του κινητήρα στις σταθερές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, ενώ ο μηχανικός έλεγχος των αλλαγών επιτρέπει μεγαλύτερη εμπλοκή του οδηγού, όταν το επιθυμεί. Το νέο SRX περιλαμβάνει ένα “eco mode”, το οποίο επιλέγεται από τον οδηγό και μεταβάλλει τα σημεία αλλαγών ταχυτήτων με στόχο τη μεγιστοποίηση της οικονομίας.

«Το 2010 SRX θα προσφέρει άριστη, ισορροπημένη δυναμική συμπεριφορά σε όλες τις καιρικές συνθήκες» δήλωσε ο Bob Reuter, επικεφαλής μηχανικός παγκόσμιων οχημάτων. «Το AWD σύστημα με ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης κατανέμει αποτελεσματικά τη ροπή όχι μόνο μπροστά/πίσω αλλά και ανάμεσα στους δύο πίσω τροχούς. Το παρόν σύστημα εγκαινιάζει ένα νέο πρότυπο για όλα τα συστήματα AWD, προσφέροντας στον οδηγό έλεγχο και σιγουριά σε οποιαδήποτε οδική επιφάνεια».

Ο έλεγχος πρόσφυσης αναβαθμίζεται στα μοντέλα AWD με πίσω eLSD. Στον πάγο ή σε υγρές συνθήκες, το σύστημα μπορεί να μεταφέρει μέχρι το 100% της ροπής στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση. Επίσης, το eLSD προσφέρει στον οδηγό βελτιωμένο έλεγχο όταν στρίβει απότομα ή ολοκληρώνει έναν ελιγμό με υψηλή ταχύτητα, όπως αλλαγή λωρίδας, εφαρμόζοντας στιγμιαία περισσότερη ή λιγότερη ροπή σε κάποιον από τους τροχούς για να βοηθήσει το πίσω τμήμα του αυτοκινήτου να ακολουθήσει πιο πιστά την κατεύθυνση των εμπρός τροχών.

Η ανάρτηση περιλαμβάνει σύστημα απόσβεσης σε πραγματικό χρόνο σε συνδυασμό με AWD, που ρυθμίζει τους συντελεστές απόσβεσης των αμορτισέρ σύμφωνα με τις οδικές συνθήκες για μία ομαλή, ποιοτική και άνετη οδήγηση.

Τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του SRX είναι σχεδιασμένα για να προστατεύουν τους επιβάτες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από μία σύγκρουση. Μία ισχυρή δομή αμαξώματος και πλαισίου που απορροφά την ενέργεια κρούσης συμπληρώνεται με τη χρήση ατσαλιού θερμικής σκλήρυνσης εσωτερικά των μαρσπιέ. Το ατσάλι θερμικής σκλήρυνσης είναι ένα από τα ισχυρότερα της αγοράς και η χρήση του στα μαρσπιέ βοηθά στην προστασία από διείσδυση κατά τη διάρκεια μιας πλευρικής σύγκρουσης, αλλά και στη διατήρηση της ακεραιότητας της δομής σε μετωπικές και οπίσθιες συγκρούσεις.

Πρόσθετα χαρακτηριστικά ασφαλείας περιλαμβάνουν πλευρικούς αερόσακους τύπου κουρτίνας, στάνταρ πλευρικούς αερόσακους προστασίας θώρακα/οσφυϊκής χώρας στα εμπρός καθίσματα, εμπρός ζώνες ασφαλείας δύο σταδίων, προεντατήρες και περιοριστές φορτίου, αισθητήρες επικείμενης ανατροπής, σύστημα αποσπώμενων πεντάλ, υποβοήθηση ευστάθειας τρέιλερ και OnStar.

Το SRX είναι επίσης σχεδιασμένο για να πληροί τα Ευρωπαϊκά πρότυπα προστασίας πεζών. Ο εμπρόσθιος προφυλακτήρας είναι τοποθετημένος με γνώμονα την καλύτερη συμβατότητα με τους προφυλακτήρες των αυτοκινήτων.

Η παραγωγή ξεκινά το δεύτερο τρίμηνο του 2009, και λίγο αργότερα το αυτοκίνητο αναμένεται στα καταστήματα των Διανομέων.


Cadillac