Fabiatou Auto News

Friday, March 19, 2010

Kia Ray concept

Μετά την πρώτη παγκόσμια εμφάνισή του στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου του Chicago λίγες μόλις εβδομάδες νωρίτερα, το 4θυρο υβριδικό plug-in concept car Kia Ray (με δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης) κάνει την πανευρωπαϊκή του πρεμιέρα στο Διεθνές Σαλόνι της Γενεύης.
Σχεδιασμένο στο Κέντρο Σχεδιασμού της Kia στην California των ΗΠΑ υπό την επίβλεψη του κορυφαίου σχεδιαστή Peter Schreyer, το νέο Kia Ray αποτελεί ένα ακόμα δείγμα της πρωτοπορίας και της τεχνολογικής υπεροχής της Kia. Οπως δήλωσε ο κ. Schreyer, «καθώς οι καταναλωτές ολοένα και περισσότερο αναζητούν «πράσινες» λύσεις, είναι πολύ σημαντικό για εμάς να λαμβάνουμε υπόψιν τις ανάγκες τους από τα πρώτα κιόλας στάδια της σχεδιαστικής διαδικασίας, έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα και να καλύπτει αυτές τις ανάγκες τους αλλά και να τους ικανοποιεί απόλυτα αισθητικά.
Πράγματι, το φουτουριστικό design του Ray και οι «καθαρές», χυτές λεπτομέρειες που το περιγράφουν συνθέτουν ένα ιδιαίτερα εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Η αεροδυναμική γραμμή της οροφής, που καταλήγει στις τονισμένες πίσω κολώνες και στο υπερυψωμένο πορτ μπαγκάζ, αλλά και η προσοχή που δόθηκε σε κάθε σχεδιαστική λεπτομέρεια, συμβάλλουν στη μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή σε μόλις Cd 0.25.
Το Ray μπορεί να διανύσει μέχρι και 80 χλμ χρησιμοποιώντας αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρική ενέργεια, ενώ ένας και μόνο ανεφοδιασμός με καύσιμα τού αρκεί για να διανύσει μέχρι και 1200 χλμ, χάρη στην κορυφαία εξοικονόμηση 1.398 lt / 100 χλμ.
Στην οροφή του Ray έχουν τοποθετηθεί εξάγωνες ηλιακές κυψέλες προηγμένης τεχνολογίας, που με αργή φόρτιση συσσωρεύουν ηλιακή ενέργεια για τη λειτουργία συστήματος εξαερισμού που μειώνει την εσωτερική θερμοκρασία της καμπίνας για όσο διάστημα το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο.
Κάτω από το καπώ του Ray κρύβεται ένας κινητήρας βενζίνης Gamma 1.4 lt τεχνολογίας GDI (Gasoline Direct Injection), ικανός να αποδώσει ιπποδύναμη 115 ίππων. Ανάμεσα στον κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης είναι τοποθετημένος και ένας δεύτερος, ηλεκτρικός κινητήρας που μπορεί να αυξήσει την ιπποδύναμη στους 153 ίππους. Ανάλογα λοιπόν με τις συνθήκες οδήγησης, η ισχύς μεταδίδεται είτε από τον κινητήρα βενζίνης είτε από τον ηλεκτρικό, είτε συνδυαστικά και από τους δύο. Στο χώρο αποσκευών βρίσκεται μία αυξημένης απόδοσης μπαταρία λιθίων ιόντων πολυμερούς (LiPoly), τοποθετημένη δίπλα στο φορτιστή και στη θύρα plug-in, με ιδιαίτερα compact διαστάσεις που αφήνουν ελεύθερο ένα μεγάλο μέρος του χώρου αποθήκευσης.
Το Ray είναι σχεδιασμένο για να αγγίξει τελική ταχύτητα 175 χλμ / ώρα.