Fabiatou Auto News

Thursday, March 04, 2010

Corvette Grand Sport

Η Grand Sport είναι ένα από τα πιο θρυλικά μοντέλα στη λαμπερή αγωνιστική κληρονομιά της Corvette. Για μια ακόμα φορά αποτελεί μέλος της οικογένειας Corvette, που διατίθεται σε coupe και cabrio εκδόσεις. Η Grand Sport κάνει την πρεμιέρα της για την Ευρώπη στη Γενεύη και θα πωλείται στην Ευρώπη το model year που ξεκινά φέτος την άνοιξη.

Η νέα Grand Sport συνδυάζει κινητήρα Corvette βασισμένο στον LS3 με φαρδύ αμάξωμα, μεγαλύτερο μετατρόχιο και αγωνιστική ανάρτηση. Πρόκειται για ένα ξεχωριστό μοντέλο που προσφέρει θαυμάσια ισορροπία επιδόσεων τόσο στο δρόμο όσο και στην αγωνιστική πίστα. Συνδυάζεται είτε με εξατάχυτο μηχανικό ή με εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Ο κινητήρας LS3 6,2L παράγει 436 hp (321 kW) και ροπή 575 Nm με στάνταρ σύστημα εξαγωγής.

Η Grand Sport προσφέρει καλύτερο κράτημα με φαρδύτερους τροχούς και ελαστικά, αναβαθμισμένα αμορτισέρ, αντιστρεπτικές δοκούς και ελατήρια, αλλά και νέα κλιμάκωση κιβωτίου. Ένας συνδυασμός επιτάχυνσης 0-100 km/h σε 4,4 δευτερόλεπτα, πλευρικής πρόσφυσης έως και 1 g και κατανάλωσης καυσίμου εκτός πόλης μόλις 9,2 l/100 km το καθιστά ένα ολοκληρωμένο σπορ αυτοκίνητο.

Τα μοντέλα Grand Sport coupe που εφοδιάζονται με μηχανικό κιβώτιο έχουν μοναδικό εξοπλισμό για αγώνες μαζί με ένα σύστημα λαδιού ξηρού κάρτερ, ψυγείο διαφορικού και μπαταρία τοποθετημένη πίσω.

Η πλήρης λίστα εξοπλισμού και ειδικών χαρακτηριστικών για το Grand Sport περιλαμβάνει:

· Φαρδύτερα εμπρός και πίσω φτερά – με ειδικά εμπρός φτερά και ενσωματωμένα εμβλήματα Grand Sport

Εμπρός σπόιλερ σε στυλ Z06 και μεγάλη πίσω αεροτομή

· Αεραγωγοί ψύξης φρένων αλλά και πρόσθετη ψύξη γενικά

· Μοναδικές στάνταρ βαμμένες ζάντες 18-ιντσών μπροστά και 19-ιντσών πίσω (προαιρετικά χρωμιωμένες)

· Μεγάλα ελαστικά 275/35ZR18 μπροστά και 325/30ZR19 πίσω

· Φρένα μεγέθους Z06, με εμπρός δίσκους 355 mm με εξαπίστονες δαγκάνες και πίσω δίσκους 340 mm με τετραπίστονες δαγκάνες

· Ειδικές σχέσεις μηχανικού κιβωτίου

· Ειδική τελική μετάδοση πίσω άξονα στα αυτόματα μοντέλα

Με τον ειδικό εξοπλισμό της, η Grand Sport προσφέρει ένα μοναδικό μίγμα επιδόσεων και ανέσεων. Το πακέτο αναρτήσεων θυμίζει αυτό της Z06, αλλά περιλαμβάνει αφαιρούμενη οροφή στα coupeZ06 έχει σταθερή οροφή) και, ασφαλώς, ένα προαιρετικό cabrio αμάξωμα. Επίσης, προσφέρεται το εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο με μοχλούς αλλαγών ταχυτήτων στο τιμόνι, ενώ το μηχανικό είναι η μόνη επιλογή με τη Z06.

Όλες οι εξωτερικές αποχρώσεις της Corvette προσφέρονται με τη Grand Sport και διατίθεται το προαιρετικό πακέτο Heritage που περιλαμβάνει ειδική βαφή στα εμπρός φτερά σε τέσσερα χρώματα (παραπέμπει σε θρυλικά μοντέλα του παρελθόντος), καθώς και δίχρωμα καθίσματα με το Grand Sport κεντημένο. Η Grand Sport κατόπιν παραγγελίας διατίθεται επίσης, με τέσσερα διαφορετικά πακέτα εξοπλισμού.

Το όραμα του μηχανικού της θρυλικής Corvette, Zora Arkus-Duntov, για ένα ελαφρύ και αγωνιστικό μοντέλο παραγωγής κατασκευασμένο στο εργοστάσιο, που θα συμμετείχε σε παγκόσμιους αγώνες δρόμου, η πρώτη Corvette Grand Sport, ήταν μία φιλόδοξη ιδέα που οδήγησε την παραγωγή πέντε ειδικών πρωτοτύπων το 1963. Το project εγκαταλείφθηκε στη συνέχεια, μετά από απόφαση της GM να μείνει εκτός αγώνων με εργοστασιακές συμμετοχές. Τα πέντε πρωτότυπα βασίστηκαν στο στυλ της 1963 Corvette και συναρμολογήθηκαν με το χέρι υπό το άγρυπνο βλέμμα του Duntov. Αλλά ενώ έμοιαζαν με μοντέλα παραγωγής, τα πρωτότυπα ήταν ειδικά κατασκευασμένα αγωνιστικά αυτοκίνητα που είχαν ελάχιστα κοινά με τις αντίστοιχες εκδόσεις από τη γραμμή παραγωγής. Ο Duntov επέβλεψε επίσης το πρόγραμμα κινητήρων του Grand Sport που περιλάμβανε ένα ειδικό μπλοκ V-8 377-κυβικών ιντσών με οριζόντιας ροής καρμπιρατέρ.

Αν και ποτέ δεν εγκρίθηκαν επίσημα από τη General Motors, τα πέντε πρωτότυπα Grand Sport απέκτησαν πλούσια αγωνιστική εμπειρία όλη τη δεκαετία του 1960 στα χέρα ‘ιδιωτών’ αγωνιζόμενων οι οποίοι είχαν τις σχετικές επαφές στον μηχανολογικό κύκλο του Duntov. Και τα πέντε original αυτοκίνητα έχουν σήμερα ανεκτίμητη συλλεκτική αξία.

Η Chevrolet κυκλοφόρησε μία έκδοση Grand Sport περιορισμένης παραγωγής το 1996, σε ανάμνηση των πρώτων αγωνιστικών αυτοκινήτων και σηματοδοτώντας το τέλος της εποχής C4 στην παραγωγή Corvette. Και οι 1.000 μονάδες είχαν απόχρωση Admiral Blue και έφεραν κεντρική λευκή λωρίδα και κόκκινα γραφικά στο αριστερό εμπρός φτερό, παραπέμποντας σε μερικά από τα πρώτα αγωνιστικά αυτοκίνητα.


Chevrolet