Στις επόμενες μέρες και πριν το τέλος Ιουνίου είναι πλέον γεγονός και για την ελληνική αγορά η διαθεσιμότητα της νέας γενιάς κινητήρων Turbo της FIAT η οποία για την ελληνική αγορά θα κάνει την εμφάνιση της μέσα στο Grande Punto. Συγκεκριμένα ο νέος 1.4 16v T-JET κινητήρας 120HP ο οποίος τοποθετείται αρχικά στο Grande Punto (από το Νοέμβριο και στο Fiat Bravo), ανήκει σε μιά νέα οικογένεια υπερτροφοδοτούμενων βενζινοκινητήρων, που ξεχωρίζουν για τις επιδόσεις τους, την άμεση απόκριση στο γκάζι, τη χαμηλή κατανάλωση, την κατασκευαστική απλότητα, την αντοχή και την αξιοπιστία.
Η Mazda γιορτάζει την επέτειο των 40 χρόνων απο τη δημιουργία του πρώτου οχήματος με περιστροφικό κινητήρα
Από το 1967 έως τα τέλη Απριλίου του 2007, η Mazdaέχει κατασκευάσει περίπου 1,970,000 οχήματα με περιστροφικούς κινητήρες.Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της MazdaHisakazuImakiτόνισε: “Ο περιστροφικός κινητήρας συμβολίζει τη Mazda. Γεννήθηκε κάτω από τις αμείωτες προσπάθειες των προηγούμενων ηγετών μας και την εταιρική παράδοση που αγκαλιάζει τις σκληρές προκλήσεις. Σύμφωνα με αυτή τη περήφανη παράδοση, θα συνεχίσουμε την έρευνα και την ανάπτυξη του περιστροφικού κινητήρα με βάση τα μελλοντικά μας σχέδια που ανακοινώσαμε το Μάρτιο του 2007. Η επόμενη γενιά κινητήρων της Mazda (eco-engine - περιστροφικός κινητήρας υδρογόνου) υπόσχεται πολλά και ήδη κυκλοφορεί στους δημόσιους δρόμους. Η Mazda θα επιδειώξει την προσθήκη νέας αξίας στις περιστροφικές τεχνολογίες επενδύοντας περισσότερο στην έρευνα & την ανάπτυξη των περιστροφικών κινητήρων υδρογόνου". Γύρω στα τέλη του 1950, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες ανα τον κόσμο, αφιέρωσαν αξιοσημείωτους πόρους για έρευνα & ανάπτυξη του περιστροφικού κινητήρα (RE), αλλά οι προσπάθειές τους δεν συνεχίστηκαν επειδή δεν μπόρεσαν να ξεπεράσουν τις τρομερές τεχνικές προκλήσεις που υπήρχαν στην τεχνολογία. Μόνο η Mazdaεπέμενε, ξεπερνώντας επιτυχώς αυτά τα εμπόδια και κατάφερε να θέσει τον περιστροφικό κινητήρα στη μαζική παραγωγή. Στις 30 Μαΐου 1967, η Mazdaξεκίνησε τις πωλήσεις του 1ουαυτοκινήτου παγκοσμίως με περιστροφικό κινητήρα (διπλό – ρότορα), του CosmoSport. Η Mazdaπαρουσίασε στην αγορά και άλλα οχήματα με περιστροφικούς κινητήρες συμπεριλαμβανομένων των: FamiliaRotaryCoupe, Savanna, RX-7 και EunosCosmo. Με μία σειρά βελτιώσεων στην οικονομία καυσίμου και στην περιβαλλοντική απόδοση, η παραγωγή των οχημάτων Mazda με περιστροφικούς κινητήρες συνεχίστηκε. Περισσότερες πληροφορίες http://www.mazda.com/mazdaspirit/rotary/ Η Mazdaξεκίνησε την εμπλοκή της σε αγώνες αυτοκινήτου το 1968, ακολουθώντας την παραγωγή του CosmoSport, όταν τα αυτοκίνητα με περιστροφικούς κινητήρες ξεκίνησαν να συμμετέχουν σε αγώνες αυτοκινήτου. Το 1991, το Mazda 787Bέκανε τον περιστροφικό κινητήρα ιστορία όταν έγινε το μοναδικό Ιαπωνικό αυτοκίνητο που κέρδισε στον 24ωρο Αγώνα Αντοχής του LeMans. Με περισσότερες από 100 νίκες συνολικά, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που εξοπλίστηκαν με περιστροφικούς κινητήρες, σημείωσαν τεράστια επιτυχία. Το RX-8 παρουσιάστηκε τον Απρίλιο του 2003. Τροφοδοτείται απο το νέας γενιάς περιστροφικό κινητήρα RENESIS, ο οποίος είναι πιο συμπαγής, δυνατός και φιλικός στο περιβάλλον σε σύγκριση με τους προκάτοχούς του. Το ειδικό περιοδικό τεχνολογίας της Βρετανίας, ’’EngineTechnologyInternational’’, απένειμε το 2003 στον κινητήρα RENESISτο “InternationalEngineoftheYearAward”, καθώς επίσης και, 2 βραβεία στην κατηγορία των κινητήρων το 2003 και το 2004, δείχνοντας με αυτό τον τρόπο τον σεβασμό και την αναγνώρηση του στον κινητήρα RENESIS. Αυτή τη περίοδο, η Mazdaεξελίσσει την ανάπτυξη του περιστροφικού κινητήρα υδρογόνου ο οποίος δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα (CO2), ένα απο τα αέρια που ευθύνονται για την υπερθέρμανση του πλανήτη. Η ανάπτυξη του περιστροφικού κινητήρα υδρογόνου ξεκίνησε το 1991 και έχει οδηγήσει στη δημιουργία του RX-8 HydrogenRE, το οποίο κυκλοφόρησε τον Φεβρουάριο του 2006. Αυτή τη στιγμή, κυκλοφορούν 7 οχήματα με περιστροφικό κινητήρα υδρογόνου στους Ιαπωνικούς δρόμους.